لامبورگینی

سوپرکار V12 جدید لامبورگینی با تکنولوژی هیبریدی سیان در راه است

مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در مصاحبه‌ای با اتوکار، برنامه‌های این برند ایتالیایی برای آیندهٔ نزدیک را اعلام کرده است. این برنامه‌ها با معرفی یک مدل جدید در اواخر امسال آغاز خواهد شد. این خودرو یک سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی هیبریدی خواهد بود که هرچند مشخصات آن فعلاً معلوم نیست ولی به گفتهٔ وینکلمن، از همان تکنولوژی ابر خازن مدل تولید محدود سیان استفاده خواهد کرد. وی در همین مصاحبه گفته است که لامبورگینی سال آینده دو مدل جدید بر اساس اوروس و اوراکان را هم معرفی خواهد کرد.

فعلاً در مورد این دو محصول هم هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده و نمی‌دانیم که مدل جدید اوراکان یک STO اسپایدر خواهد بود یا لامبورگینی ساخت نسخهٔ دیگری از این خودرو را در نظر دارد. بااین‌حال، میدانیم که به این زودی‌ها نباید منتظر معرفی جانشین اوراکان باشیم زیرا این خودرو در سال ۲۰۲۴ پدیدار خواهد شد. کراس‌اوور اوروس اما سال آینده به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه خواهد کرد که این احتمالاً با کمی افزایش قدرت و معرفی یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی همراه خواهد بود.

وینکلمن در این مصاحبه در مورد پرچم‌دار لامبورگینی یعنی اونتادور هم حرف‌هایی زده است. به گفتهٔ وی، جانشین این ماشین در سال ۲۰۲۳ با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی معرفی خواهد شد. در این سوپرکار جدید از ابر خازن استفاده نخواهد شد زیرا به گفتهٔ وینکلمن، این سیستم یک پُل تکنولوژی بوده و به‌اندازهٔ کافی سبز نیست که بتواند مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی را رعایت کند. به همین دلیل، لامبورگینی در جانشین اونتادور در کنار یک پیشرانهٔ V12 کاملاً جدید، از سیستم پلاگین‌هیبریدی استفاده خواهد کرد.

در مورد جانشین اوراکان اما به گفتهٔ وینکلمن، هنوز برای اظهارنظر در مورد حفظ پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 یا تغییر آن زود است. به همین دلیل، وی احتمال استفاده از پیشرانهٔ V6 هیبریدی در این خودرو را رد نکرده و گفته است که لامبورگینی قبل از اتخاذ تصمیم در این رابطه، انواع پیشرانه‌ها را بررسی خواهد کرد. وینکلمن در مورد محصول چهارم لامبورگینی هم گفته است که این یک شاسی‌بلند نخواهد بود. به گفتهٔ وی، این خودرو یک ۲+۲ برای رانندگی‌های روزانه خواهد بود؛ بنابراین، محصول چهارم لامبورگینی احتمالاً یک گرند تورر گران‌قیمت است که می‌تواند نسخهٔ مدرن اسپادا باشد. این خودرو با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی پس از سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    قبول کردن اینکه تا چند سال دیگه لامبورگینی موتور های ۱۰ و ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ایش رو کنار میزاره سخته.
    اما دنیا و سازمان های محیط زیستی فعلا زورشون به صنعت خودرو رسیده.
    همون طور که داریم عادت میکنیم ۸ سیلندر های بنز AMG جاشون رو به ۴ سیلندر ها میدن.
    به از دست دادن سیلندر های لامبورگینی و بقیه خودروساز ها هم کم کم عادت میکنیم.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. مک وال

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (190 ديدگاه)

      تعداد سیلندرها مهم نیست، مهم پرفورمنس و بهینه سازی تجهیزات است.
      ممکنه قدیمی ها از صدای قطار زغال سنگی لذت میبردند و باهاش نوستالژی دارند، ولی امروزه قطارهای سریع السیر برقی بیصدا اوج هیجان و کارایی هستند.
      درمورد سوپراسپرت ها هم این موضوع صادق است. ممکنه ما به موتورهای ۱۲ سیلندر و صدای آنها نوستالژی داشته باشیم ولی پیشرفت تکنولوژی و بهینه سازی حکم میکنه به سمت سیلندرهای کمتر و بهره وری بیشتر بریم. نسل جدید هم با تکنولوژی های جدیدتر اخت میکنند و صدای کمتر رو دلنشین تر خواهند دانست.
      شاید در آینده نزدیک کلا سیلندرها به کنار روند و دینام فراگیر شود. شاید از یک سیلندر بتونند قدرت بسیار زیادی بگیرند. شاید کل مجموعه موتور یک ماشین به اندازه یه بسته دستمال کاغذی بشه! آینده است دیگه و پیشرفت تکنولوژی!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  2. ارشیاsvj

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    اوراکان V6😑😑😑
    اینم رفت قاطی باقالیا.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2690 ديدگاه)

      این حرف رو نزن مگه مک‌لارن آرتور و فراری ۲۹۶ بد از آب دراومدن؟؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. Amin

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      درسته خیلی عجیب به نظر میاد ، اما موتور های v6 هم خوش صدا و خیلی چابک هستن ، شاید باورتون نشه ، اما فراری ۲۹۶ gtb ، صداش از ۴۸۸ pista بهتره ، با اینکه v6 سه لیتری هست ، واقعا صدای نابی داره ، یا مثلا bmw m3 یا آلفا gtam
      شاید به لامبورگینی سازگاری کمتری داشته باشه تا نسبت به فراری، چون فراری امسال ۴۰ سالگی استفاده از توربو رو جشم میگیره از سال ۱۹۸۲ با ۲۰۸ gtb turbo تا الان ، اما لامبورگینی هیچ وقت به سمت توربو نرفت به غیر از اوراس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. جناب ایکس

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (765 ديدگاه)

      میدونین از یه آمریکایی یا یه آلمانی یا غیره که عشق ماشین هست درباره احتمال v6 شدن جانشین اوراکان بپرسیم چی میگه؟ م احتمالا میگه امید وارم همون v10 بمونه و v6 نشه. ولی از یه ایرانی بپرسیم میگه واااای خدااا بد بخت شدیم دنیا به آخر رسید. حتما v6 میشه.
      … هنوز معلوم نشده که v6 میشه که! با اینکه احتمالش زیاد هست که بشه ولی حداقل یکم با امید بیشتر حرف بزنید. میشه با همین حرفای کوچیک هم انرژی مثبت داد. الان مثلا اگه میومدیم تو کامنتا میدیم همه غیر از اون نظرای کارشناسی گفته بودن امیدواریم که اینطور نشه انرژی مثبت (حتی کم) میگرفتیم بجای انژی منفی. یا مثلا کامنتایی مث همین که گفته بودن v6 هم انجین خوبی هست و خوش صدا تر هست یا اینکه انجین فراری که وی۶ هست خیلی خوبه و غیره. ولی من اصلا ایرو رد نمیکنم که صنعت خودرو داره از اوجش میاد پایین دوباره و یه جورایی افسانه های خیلی کمی در آینده خواهیم داشت، ولی حداقل تو همین کلمات کوچیک دقت کنید تا یکم جمله هاتون جنبه مثبت تر داشته باشه. مث همون داستان دکتر حسابی که درباره یکی همکلاسی هایی کخ روی ویلچر مینشسته خواسته با یکی از همکلاسی هاش صحبت میکرده ولی اون تصلا به معلول بودنش اشاره نمیکنه. اگه داستانش رو نمیدونید یه سرچ کنید حتما حتما بخونید. خیلی ممنون😁✊👋👋✌

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Reza Waffen SS

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2690 ديدگاه)

    بیصبرانه منتظرم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. akrh78

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    روزی که هوراکان v6 بشه پروفایلمو آتیش میزنم 🙁

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مک وال

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (190 ديدگاه)

      من میگم حتی V4 هم در انتظارشه.
      از همین الان به ۱۲۵ زنگ بزن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Reza Waffen SS

        ۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2690 ديدگاه)

        😂😂😂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. جناب ایکس

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (765 ديدگاه)

      یه روزی میاد ماشینا تک سیلندر میشن کم کم بعد هم همشون باهم الکتریکی میشن که صفر سیلندره😅😅😅

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مک وال

        ۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (190 ديدگاه)

        👌

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (985 ديدگاه)

    اقا نظرتون چیه همه پولامونور جم کنیم بعد کنی مواد منفجره و بمب بخریم بد قاچاقی بریم المان و ایتالیا و به خصوص امریکا بعد هر چی سازمان محیط زیست هست رو نابود کنیم
    هر کی موافقه لایک بزنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. سورنا

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      همینخود شما وقتی سرما میخوری و دوتا سرفه میکنی حاظری کل زندگیتو بدی زودتر خوب بشی

      جو گرفتن خیلی بده 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مفیدی

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سازمان محیط زیست جهانی داریم وضعیت اینه، اگه نباشه که دیگه واویلا میشه.
      فکر کن الان چقدر سرب و مواد آلاینده تو هوا پراکنده است، اون موقع دیگه سرب مذاب تو حلق مردم میریزن!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (985 ديدگاه)

        من به جنبه ی شوخی گفتم شما هم جدی گرفتید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. porsche

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (602 ديدگاه)

      من میخوام تو دود لامبو غرغ بشم خفه بشم بمیرم
      به ****که میمونا آسیب میبینند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. جناب ایکس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (765 ديدگاه)

    مطمئن باشین جانشین اونتادور طراحی شاهکاری داره و همه طراحی های ماشینا و چن قدم جلو میندازه. احتمالا یه چیزی گرفته شده از ترزو میلنیو و سیان باشه.(ولی نه به زشتی سیان‌. البته سیان زشت نیست ولی زیبایی کمی داره نسبت به بقیه لامبو ها) و اینکه از مدیر ارشد طراحی لامبورگینی موقع بازدید از لامبورگینی ویژن گرن توریسمو پرسیدن که اینرو بیشتر دوست دارین یا ترزو میلنیو رو؟؟ اون جواب داد من بعدی رو بیشتر دوست دارم!!! حدود ۳ ۴ ماه قبل فک کنم و از اونجایی که خودوری بعدی جانشین اونتادور هست پس باید طراحی شاهکاری داشته باشه که از ترزو و حتی ویژن!!! بهتر باشه… من به شدت هیجان زده ام و منتظر یه انقلاب بزرگ در صنعت خودور هستم. مث همون انقلابایی که فراری و لامبورگینی قبلا ایجاد کردن✊✊😎😎☠☠

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. محمدهادی

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (514 ديدگاه)

    وای وااای
    چقد خوندن اخبار این خودروساز هیجان انگیزه لامصصب
    گرند تور حرفه یی و همه چیز تمامو عشقست
    جانشین اونتادورو عششقست
    لامبورگینی اسنزارو عششقست…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. محمد مختاری آذر

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرم ببینم چی میشه انتظار دارم موتور V12 در حدود ۸۵۰ اسب بخار داشته باشه و موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخار و در کل ۱۰۵۰ اسب بخار داشته باشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    باید دید چه چیزی از آب درمیاد سریع قضاوت نکنید شاید چیز خوبی شد…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا