لوتوسمک لارن

درگ مک‌لارن ۶۷۵LT و لوتوس اگزیج با نتیجه‌ای عجیب

در این مسابقهٔ درگ غیرمعمول خواهیم دید که آیا یک لوتوس می‌تواند حریف یک سوپراسپرت بالا ردهٔ مک‌لارن شود یا نه. البته روی کاغذ ممکن است که رقابت عادلانه به نظر نرسد اما همان‌طور که در ویدئو خواهید دید، در دنیای واقعی همه‌چیز متفاوت است.

اولین خودروی این درگ، مک‌لارن ۷۶۵LT است یعنی یک سوپراسپرت ویژه از خانوادهٔ مدل‌های تولید محدود LT مک‌لارن. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، سوپراسپرت ۱۳۲۸ کیلوگرمی مک‌لارن ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ۶۷۵LT که نسخه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر از ۶۵۰S بود، تمرکز بیشتری روی پیست داشت و از برخی قطعات هایپرکار P1 استفاده می‌کرد.

در سمت دیگر میدان، لوتوس اگزیج کلاب ریسر قرار گرفته است. این ماشین با برخورداری از یک گیربکس دستی سبک‌وزن، کاملاً راننده را درگیر می‌کند. در سینهٔ اگزیج یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ساخت تویوتا قرار گرفته که حالا با کمک سوپرشارژر ۳۵۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این لوتوس کوچک به لطف وزن سبک ۱۱۶۱ کیلوگرمی خود برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۴ ثانیه زمان نیاز دارد. اگزیج با وزن سبک، پیشرانهٔ سوپرشارژ و فقدان سیستم‌های کامپیوتری، لذت ناب رانندگی را فراهم می‌کند.

اگر بخواهیم فقط اعداد روی کاغذ را ملاک قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم که مک‌لارن بدون شک پیروز این درگ خواهد بود زیرا قدرت بسیار بیشتری دارد و می‌تواند اضافه‌وزن خود را به‌راحتی جبران کند؛ اما دنیای واقعی کاملاً غیرقابل‌پیش‌بینی است که این یعنی هر اتفاقی می‌تواند در مسیر ۴۰۰ متر رخ دهد.

مشخصات فنی

مک‌لارن ۶۷۰LT

لوتوس اگزیج کلاب ریسر

پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ
قدرت ۶۷۵ اسب بخار ۳۵۲ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۳۲۸ کیلوگرم ۱۱۶۱ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. ارشیاsvj

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    🤣🤣🤣🤣
    انتظار داشتین واقعی باشه؟
    بابا طرفداری هم حدی داره.
    البته من عاشق لوتوش و ماشیناشم ولی این دیگه خیلی احمقانه بود.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. یانکی

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1230 ديدگاه)

      پدال دیگه داری گندش رو در میاری ما میگم درگهای استاندارد تو پیست مخصوص بزار میری چی پیدا میکنی.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    2. ممد ژانگولر

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1270 ديدگاه)

      من احساسم اینه تو سولاخ اگزوز مک لارن سیب زمینی پشندی جا ساز کرده بودن
      اون خروجی که باید داشته باشه نداشت

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. 👑porsche👑

        ۳۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (54 ديدگاه)

        بعد از سالها یه درگ از سوپر اسپورت ها👑👑

        انقد تسلا و چینی و شاستی بلند دیدیم خسته شدیم☹☹☹☹☹🙁🙁😭😭🙁☹🙁🙁

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  2. ツSAMURAIツ

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (977 ديدگاه)

    لوتوس تقویت نبود؟ 😐😐😐
    اصلا باورم نمیشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  3. مازیار

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    اگه وزن کمتر یه همچین نتیجه ای در پی داشته باشه پی اون T50 گوردون مورای چه خواهد کرد؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  4. akrh78

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (637 ديدگاه)

    شاهکار دیگه از این مجله
    مجله های دیگه حتی به فکر برگزاری این درگ نمیافتن چون هیچیشون بهم نمیخوره
    حالا اینجا نه تنها برگزار میکنن بلکه لوتوس رو هم برنده میکنن
    به نظرم اطلاعات اخر ویدیو رو هم اشتباه زدن سرعت مکلارن خیلی خیلی خیلی بیشتر از لوتوس بود نه فقط ۷ مایل بیشتر
    کلا سر تا پاش دستکاری و مزخرفه این کار لاو

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  5. حسین

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    مکلارن دیر شروع به حرکت کرد و لانچ نداشت!
    لوتوس با لانچ بسیار و فشار بالا به موتور حرکت کرد.
    من فکر نمیکنم این تست درست باشه.
    اما نکته عجیبش عدم تکرار تست و نمایش اش هست ، مثلا در فیلم مقایسه لامبو و ائودی و gtr که چند روز پیش پدال گذاشت ما دیدیم که تست چندبار تکرار شد و نتایج متفاوت شد! اینجا حداقل نشان ندادن.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  6. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (231 ديدگاه)

    مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. MahyarM.A.R

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دفعه قبلی هم درست همینا یه درگ بین مکلان ۶۰۰LT و فراری ۴۸۸ فیستا گزاشتن و به طرز عجیبی فراری با دو برابر قیمت باخت قطعا یه چیز عجیبی اتفاق اوفتاد که لوتوس مکلارنو با اختلاف برد جالبه این مکلارن از ۶۰۰ال تی قویتره نمیدونم چی بگم فردا تارا رو میارن لوتوس رو میبره بعد میان درگ پراید تارا بگن پراید از فراری هم بهتریه البت این هم میدونم اون یه نوع مکلارنه اینم یه نوع ولی عجیب هستش و اینکه کسی قیمت دقیق رو میدونه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. BMW

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (467 ديدگاه)

    واقعا چرا مکلارن جلو p1 اومد چسبوند به mp4 و اسمش گذاشت ۶۷۵ lt !؟ mp4 12c طراحیش عالی بود اگه تا به امروز بروزرسانی می شد چی میشد!!! حیف…..

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  9. RoadRunner

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (11451 ديدگاه)

    عاشق لوتوسم من.
    لذت ناب یک ماشین مخصوص پیست رو منتقل میکرد و توازن شاسی و عملکردش در پیست ردخور نداشت
    حیف که هر گل به چمن میدهد صفا گلچین روزگار به همون کمتر امان می دهد 🙁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Mf1

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (433 ديدگاه)

    جای تعجب داره بازم بعضی ها به لوتوس میگن خودروی بی روح میسازه اگه بی روحه هنسی ونوم بی روحه
    لوتوس GT1😎😎

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. فقط انگلستان

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (830 ديدگاه)

    برای یه جاده کوهستانی پیچ در پیچ هر دو می تونن جزو بهترین انتخاب ها باشن
    .
    جاده های کوهستانی جزو بهترین و لذت بخش ترین جاده ها برای سوپر اسپورت ها هستن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. 😎Ali Hossein😎

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    🤐🤐😐🤨🙄🤔🤯🤯🤯🤯
    دهنم سرویس شد
    واقعا ضایع بود ترفدار لوتوس بود
    این(مکلارن)کجا و ان (لوتوس) کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    مسخره😣😒😒😤

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  13. challenger

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    با این که خیلی علاقه ای به مکلارن ندارم ولی به نظرم این درگ خیلی طرفدارانه و ضایع کننده حق بود
    درگ پراید و پیکان نبود که انقدر ضایع واقعا عجیبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Benz

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (369 ديدگاه)

    نبرد انگلیسی ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Alireza

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (716 ديدگاه)

    کلا این مجله هه همش دزگاشو غیر واقعی برگزار می کنه خیلی هم تابلو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. ایوب

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    تو دنیای واقعی ماشین دنده دستی با قدرت بیشتر و وزن کمتر به ماشین با دابل کلاچ میبازه و تو دنیای واقعی ۲۰۰ کیلو اختلاف وزن هیچ وقت نمیتونه بالای ۳۰۰ اسب اختلافو جبران کنه. تازه بگزریم که توان وزنی مکلارن ۵۰۸ و توان وزنی لوتوس ۳۰۳ هستش.
    با این حساب شما میتونین با پراید برین پیستای درگو به خاک و خون بکشین
    موندم خودشونو مسخره کردن یا مخاطبو
    ینی قبل کریسمس بود میتونس بهترین دروغ سال بشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. Hamed

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (129 ديدگاه)

    بازهم درگ های تخیلی از این کانال مثل همون درگی که راننده پیستا آخرای مسیر پشت فرمون سکته کرد مک لارن برنده شد
    طرفدار مک لارن نیستم ولی دیگه هرچی باشه تو حالت عادی و بدون مسخره بازی ۶۷۵LT لوتوس اگزیج رو راحت میزنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. مهدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (503 ديدگاه)

    این واقعی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بود = لایک
    نبود = دیسلایک

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. رامتین

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2108 ديدگاه)

    مکلارنی که کاملا فراری را تحت سیطره خود قرار داده ازین لوتوس که حتی صحبتهایی برای ورودش به ایران چهار پنج سال پیش بود، شکست بخوره! بله اگر با توجه به قدرت نیم برابری لوتوس نسبت به مکلارن، وزنش هم نصف بود میتونستم هضم کنم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا