مازراتی

معرفی قریب‌الوقوع مزراتی گیبلی تروفئو و کواتروپورته تروفئو

سبد محصولات پرفورمنس مزراتی گسترش خواهد یافت زیرا این خودروساز ایتالیایی اولین تیزر از گیبلی تروفئو و کواتروپورته تروفئو را منتشر کرده است.

این مدل‌های پرچم‌دار که قرار است دهم اگوست معرفی شوند دنباله‌روی لوانته تروفئویی خواهند بود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است.

مزراتی اشاره زیادی به این سدان ها نکرده اما لوانته تروفئو به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۸۲ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متر مجهز است. این کراس اوور پرفورمنس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای و سقف سرعت فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا گیبلی و کواتروپورته هم از همین پیشرانه استفاده خواهند کرد یا خیر اما گفته می‌شود مزراتی پیشرانه‌های ۸ سیلندر ساخت فراری را کم‌کم کنار می‌گذارد. محصولات آتی این شرکت قرار است از نسخه کم‌توان‌تر پیشرانه جدید مزراتی یعنی نسخه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با نام نپتون (nettuno) استفاده کنند.

پیشرانه جدید یاد شده که نیروبخش خودروی اسپورت MC20 خواهد بود قدرت ۶۲۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متری تولید خواهد کرد. ظاهراً قدرت این پیشرانه در لوانته و کواتروپورته به ترتیب ۵۲۳ و ۵۷۲ اسب بخار خواهد بود.

2014-maserati-ghibli-s-q4-grille-and-badge

صرف‌نظر از نوع پیشرانه زیر کاپوت انتظار می‌رود نسخه‌های تروفئوی جدید ظاهر گیرایی داشته باشند. در این تیزر چیز زیادی دیده نمی‌شود اما لوانته تروفئو از جلوپنجره پیانو بلک و ورودی‌های هوای اسپورت با عناصر لانه‌زنبوری سود می‌برد. از دیگر موارد قابل‌ذکر می‌توان به رینگ‌های بزرگ، عناصر فیبر کربنی و چهار خروجی اگزوز اشاره کرد.

این دو خودرو شاید تغییراتی در کابین داشته باشند که عبارت‌اند از تریم فیبر کربن و صندلی‌های اسپورت با نشان تروفئو.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. net

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1388 ديدگاه)

    زیباترین آرم ماشین مازراتی هست که پروفایل اقای احمدزاده هم هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    مازراتی یک دنیا هیستوری و اعتباره
    خیلی لوکس و اسپرته
    کلکسیونرا میدونن من چی میگم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. R@min

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (770 ديدگاه)

      نکشیمون هیستوری همرو فارسی گفتی اینم فارسی می گفتی دیگه :))). ولی انقدری که تو ایران همه براش کف و خون قاطی می کنن که البته می دونیم برا چیه هیچ جای دنیا آنچنان طرفدار نداره چون از اکثر جهات از رقباش ضعیف تره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. Malt hill

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (447 ديدگاه)

      فوقش تو بچگی تیله جمع می کرده
      اومده از کلکسیون حرف میزنه!!!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ممد ژانگولر

        ۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        مالت هیل داداش
        ایران کشور ثروتمندیه و بیشترین فروش مازراتی یک زمانی تو همین کشور صورت گرفت
        خودتو کردی تو قفس خبر از بیرون نداری
        پارکینگهایی با ماشینهای میلیاردی تو ایران هست که باورت نمیشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. Hadi

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1313 ديدگاه)

    ایول
    منتظر همین خبر بودم بالاخره نسخه های قوی ترش قراره بیان…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. (Saeed(peugeot

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    دوست داشتنی ترین برند خودروسازی دنیا …. ایرانی ها هم به شدت عاشق مزراتی هستند …

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. ارشیاsvj

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    دوباره داره بلند میشه نیزه ی ایتالیایی!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. دی جی70

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    با بودن فراری و لامبورگینی مازراتی مثل ساینگ یانگ کره میمونه برای ما ایرانی خیلی جذابه چون رقیبش پورشه است فقط

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. پارسا عشق ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (204 ديدگاه)

    چیشد یکسال میگن گیبلی جدید گیبلی جدید کا ۱۳۵ هم اومد گیبلی نیومد

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا