دنیل ریکاردو: خودروهای فرمول 1 مدرن خیلی پهن هستند!

اگر سال گذشته و امسال پیگیر مسابقات فرمول 1 باشید احتمالاً متوجه شده‌اید که فرصت‌های سبقت گرفتن از زمان معرفی خودروهایی که داون فورس بالاتر دارند کمتر شده‌اند. این مسئله در فصل 2017 شکل حادتری به خود گرفته است.


البته امسال و در گرندپری استرالیا نیز تفاوتی وجود نداشت و تنها چند سبقت جالب در اولین دور رخ داد. اگرچه بسیاری از افراد ادعا می‌کنند کیت آئرودینامیک جدید تأثیر منفی روی توانایی خودروها داشته اما دنیل ریکاردو راننده تیم ردبول می‌گوید این پهنای خودروهاست که روی سبقت‌ها تأثیر گذاشته است.


او در مصاحبه‌ای که با اتو اسپورت داشته گفته است:

من حالا پهنای لاستیک‌ها و خودروها را حس می‌کنم. آن‌ها قبل از این هم فضای زیادی را در پیست اشغال می‌کردند.

ریکاردو ادامه می‌دهد:

پیدا کردن هوای آزاد سخت است. به نقطه‌ای می‌رسم که فکر می‌کنم مسابقات به پیست‌ها آسیب می‌رسانند.

راننده خندان تیم ردبول در ادامه می‌افزاید:

من فکر می‌کنم خودروهایی با پهنای کمتر فوق‌العاده هستند. خودروهای نازک‌تر شبیه موتوربایک ها هستند زیرا آن‌ها به‌اندازه‌ای پهنای کم دارند که همیشه می‌توانند سبقت بگیرند؛ و آن‌ها 30 ثانیه کندتر از ما یک دور پیست را طی می‌کنند. من فکر می‌کنم این موضوع ثابت می‌کند لپ تایم یک ضرورت نیست. ما نیازمند قابلیت مسابقه هستیم.


ریکاردو فکر می‌کند بهترین خودرویی که از نقطه نظر توانایی رقابت رانده نسخه سال 2014 بوده که داون فورس کمتری نسبت به مدل‌های جدیدتر داشته است. در آن سال ریکاردو به مقام سوم دست یافت و در کل توانست به 8 پودیم دست یابد.

صحبت از خودروهای قدیمی‌تر فرمول 1 شد و ریکاردو دراین‌باره گفت:

آن خودروها نسبت به استانداردهای کنونی کند بودند اما برای تماشاچی دانستن تفاوت‌ها خیلی ضرورت ندارد؛ اما مسابقه… شما باید دنبال رقیبان باشید، باید سبقت بگیرید. من فکر می‌کنم از نظر سبقت‌گیری‌ها سال 2014 خوب بود.

واضح است که ریکاردو بجای ثبت سریع‌ترین لپ تایم‌ها خواهان رقابتی درگیر کننده تر است و سریع‌تر بودن در پیچ‌ها گیراتر به نظر می‌رسد.


این راننده در نهایت می‌گوید:

شما خودروهای جدید را می‌بینید. قطعات زیادی وجود دارند.

با این وجود، ریکاردو در اولین گرندپری فصل 2018 به رتبه چهارم رسید و پس از کیمی رایکونن و بالاتر از فرناندو آلونسو قرار گرفت. مسابقه بعدی این هفته در بحرین خواهد بود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. enzo
    سوابق: (321 دیدگاه) ,

    همون موقع که به بهونه سریعتر شدن ماشینا قوانین جدید ایرودینامیک و تغییر سایز خودورها و تایرها مطرح شد تا از 2017 اجرا بشه خیلیا گلوشون رو جر دادن که عاقا این تغییرات دقیقا نقطه مقابل سبقت گیری تو فرمول 1 هستن هرچی دانفورس زیاد میشه درسته لپ تایما سریع تر میشن ولی تاثیر منفی هوای کثیف هم چندبرابر میشه و سبقتا کم میشن ولی FIA اونکاری که دلش میخواست رو کرد و تا F1 رو نابود نکنه ول کن ماجرا نیست

    پاسخ
  2. sajaddidas27
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    پدال خبرهای موتو جی پی و فرمول یک رو دیر به دیر میزاری

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (475 دیدگاه) ,

      سلام. ظاهرا این بخش طرفدارهای به نسبت کمتری از سایر موضوعات دارد ولی با این حال سعی می کنیم از این به بعد پوشش بهتری داشته باشیم.
      ممنون

      پاسخ
  3. s.h
    سوابق: (362 دیدگاه) ,

    با عرض خسته نباشید وسپاس فراوان برای زحمات بسیار شما فکر کنم اگر باشه طرفدار هم پیدا میکنه البته شما بهتر میدونید با تشکر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.