مسابقات

لکرک و اریکسون، راننده‌های 2018 تیم فرمول 1 آلفارومئو-سائوبر

قهرمان فرمول ۲ چارلز لکرک به همراه مارکوس اریکسون راننده‌های اصلی تیم فرمول یک سائوبر در فصل ۲۰۱۸ فرمول یک خواهند بود. لکرک جوان که عضو آکادمی رانندگی فراری است، به‌جای پاسکال ورلاین به سائوبر آمده و آنتونیو جیوویناتزی به‌عنوان راننده سوم سائوبر کار خواهد کرد.

تیم سائوبر که با نام جدید آلفا رومئو سائوبر (AlfaRomeo Sauber F1)، به کار خود در فصل ۲۰۱۸ ادامه خواهد داد، به‌تازگی در یک کنفرانس خبری در میلان از برنامه‌های جدید خود پرده‌برداری کرد. آلفا رومئو به‌عنوان حامی مالی جدید سائوبر فعالیت خواهد کرد و رنگ اتوموبیل‌های سائوبر از رنگ آبی که در ۲۰۱۷ استفاده می‌شد به رنگ سفید و قرمز تغییر خواهد یافت.

لکرک، رشد سریعی در مسابقات داشته. سال ۲۰۱۶ او موفق به قهرمانی مسابقات GP3 شد و اولین تست خود با اتوموبیل فرمول یک فراری انجام داد. لکرک در ۲۰۱۶ چهار بار نیز در تمرینات روز جمعه با اتوموبیل فرمول یک هاس که پیشرانه‌ی آن توسط فراری تأمین می‌شود، شرکت کرد. در این فصل او در رقابت‌های فرمول ۲ حضور داشت و در فرمول ۲ نیز قهرمان شد. سال ۲۰۱۷ نیز لکرک با هر دو اتوموبیل سائوبر و فراری تست‌هایی انجام داد و در ۴ تمرین با اتوموبیل سائوبر شرکت کرد.

این راننده ۲۰ ساله‌ی موناکویی درباره‌ی ورود خود به فرمول یک گفت:

خیلی خوشحالم که در سال ۲۰۱۸ به فرمول یک وارد می‌شوم. قبل از هر چیز می‌خواهم از فراری به خاطر حمایت‌هایی که از من کردند تشکر کنم. همچنین از سائوبر به دلیل اعتمادی که به‌عنوان راننده تیم به من کردند تشکر می‌کنم و بی‌صبرانه منتظرم که به تیم آلفارومئو سائوبر در فصل جدید ملحق شوم.

رانندگی در تمرینات و تست‌ لاستیک‌های جدید با اتوموبیل فرمول یک سائوبر در ۲۰۱۷ تجربه بسیار خوبی بود. اینجا محیط بسیار خوبی وجود دارد و احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس می‌کنم. هدف من در ۲۰۱۸ این است که تا آنجا که می‌توانم برای خودم تجربه در فرمول ۱، و برای تیم نتایج خوب کسب کنم.

مارکوس اریکسون و چارلز لکرک- رانندگان ۲۰۱۸ آلفارومئو-سائوبر

راننده‌ی دیگر سائوبر برای ۲۰۱۸ مارکوس اریکسون است. او در فصل پیش رو پنجمین سال حضور خود در فرمول ۱ و چهارمین سال حضور در سائوبر را تجربه خواهد کرد. این راننده‌ی ۲۷ ساله‌ی سوئدی تاکنون ۹ امتیاز با تیم سوئیسی سائوبر کسب کرده. او در مورد فصل جدید گفت:

قبل از هر چیز، باید به تیم درباره‌ی همکاری جدید با آلفا رومئو تبریک بگویم. برای من افتخار بزرگی است که در سال ۲۰۱۸ برای این تیم رانندگی می‌کنم و قسمتی از این ماجراجویی جدید هستم. اطمینان دارم که می‌توانم به دانش و تجربه تیم، چیزی اضافه کنم.

زمستان شلوغی را پشت سر خواهیم گذاشت. بسیار مهم است که توسعه‌ی اتوموبیل خود را به خویی انجام دهیم و در فصل جدید شروع خوبی داشته باشیم. فصل ۲۰۱۸می‌تواند قدم بزرگی برای ما باشد. به‌علاوه این فصل فرصت خوبی است تا تیم را بالا بکشیم و در جدول رشد کنیم.

فردریک واسویر رئیس تیم آلفارومئو-سائوبر نیز اظهار کرد که به رانندگان و تیم جدید بسیار امید دارد و آن‌ها استارت خوبی در فصل ۲۰۱۸ خواهند داشت.

آنتونیو جیوویناتزی

آنتونیو جیوویناتزی که در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان راننده سوم فراری کار می‌کرد، دو بار با سائوبر در مسابقات فرمول یک شرکت کرده. او در ۲ مسابقه‌ی ابتدایی ۲۰۱۷، به‌جای پاسکال ورلاین که مصدوم بود، با اتوموبیل سائوبر به پیست رفت و بهترین نتیجه‌ی خود را در استرالیا به دست آورد و دوازدهم شد. او که این فصل ۷ بار در تمرینات سائوبر شرت کرد، شش بار در تمرین اول گرندپری‌های ۲۰۱۸  این تیم شرکت خواهد کرد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ارش

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به به بازگشت الفارو مئو به فرمول یک چه لذت بخشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا