مسابقات

گرندپری اتریش، ردبول جای پای خود را محکم کرد

ورشتاپن روی نوار پیروزی

فرمول یک وارد راند هشتم خود شد و این بار در اتریش، نگاه‌ها به دوئل مرسدس و ردبول و بیشتر به نبرد ورشتاپن و همیلتون دوخته شده بود. این دو راننده پیش از این با سه پیروزی در این فصل، تشنه غلبه بر یکدیگر بودند. ورشتاپن در ادامه روند رو به رشد خود در مسابقات اخیر، باز هم پول پوزیشن را به دست آورده بود. پشت سر او هم، همیلتون، نوریس، پرز و بوتاس قرار داشتند. بوتاس البته سه رده پنالتی دریافت کرده بود.

ورشتاپن یک استارت تمیز داشت و توانست پیشتازی خود را حفظ کند. اولین حادثه مسابقه، صدمه به باله خودروی لکلرک رد برخورد با خودروی گسلی بود که همان دور نخست او را به پیت لین کشاند. این حادثه همچنین با ترکیدن تایر خودروی گسلی  همراه بود که باعث شد مسابقه را از دست بدهد.

اولین پیت‌استاپ برای بوتاس با آندرکات پرز همراه بود. بدین ترتیب بوتاس توانست تا رده سوم بالا بیاید. بااین‌حال همیلتون نتوانست فاصله تقریباً ۴ ثانیه‌ای ابتدایی خود با ورشتاپن را کم کند.

ردبول این بار دومین پیت‌استاپ خود برای پرز را برای آندرکات بوتاس انجام داد و مرسدس هم همان استراتژی مسابقه قبلی خود در مورد همیلتون را مجدداً تکرار کرد و بوتاس را در مسابقه نگاه داشت. بدین ترتیب پرز با تایرهای مدیوم در دورهای آخر فرصت رسیدن به بوتاس با تایرهای هارد و عبور از وی را پیدا می‌کرد. با این وجود محاسبات ردبول کمی اشتباه درآمد و تقریباً پرز یک دور برای عبور از حریف خود کم آورد.

همیلتون که ناامید از رسیدن به ورشتاپن شده بود در دور آخر تایرهای خود را تعویض کرد تا امتیاز سریع‌ترین دور را به نام خود بزند.

مکس ورشتاپن، دومین پیروزی پیاپی خود و چهارمین پیروزی این فصل خود را در کمال آرامش و بدون تهدیدی به دست آورد. همیلتون و بوتاس هم سکوهای دوم و سوم را از آن خود کردند.

مکس ورشتاپن

باید گفت که سبقت‌های لکلرک از سایرین تنها لحظات جذاب این مسابقه بودند. چارلز فعال‌ترین راننده این مسابقه هم بود و در نهایت هم راننده برتر از نگاه تماشاگران شناخته شد.

درنهایت هم چالش پرز برای بوتاس کمی هیجان‌انگیز بود ولی با این وجود این یکی از مسابقات کسالت‌آور این فصل محسوب می‌شد. لندو نوریس در رده پنجم هم یک دور لپ شد و دو نفر آخر یعنی لطیفی و مزپین هر کدام ۳ دور لپ شدند.

به نظر اوضاع برای مرسدس هم نگران‌کننده‌تر از چیزی است که تصور می‌شد. فاصله همیلتون با ورشتاپن، فراتر از ۱۵ ثانیه در دو دور به پایان بود. این به معنی بهتر شدن ردبول در هر مسابقه است. آیا سلطنت مرسدس در فرمول یک به پایان رسیده است؟

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. شاهین

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ورشتاپن ثابت کرد استعداد برتری داره به قدرت موتور اگه ماشین مرسدس رو از همیلتون بگیرن ۵ هم نمیشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. مهدی

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (172 ديدگاه)

      حالا در این حدم نیس همین پرز با ماشین ردبول سومه ولی بوتاس با ماشین مرسدس پنجم! ماشینای ردبول اصلا دست و پا بسته نیستن…

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. R@m!n

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      😂😂😂 امیدوارم یه مسابقه همیلتونو دیده باشیو همچین حرفی بزنی !! همیشه تو فرمول ۱ ماشین و راننده سهم برابر دارن.

      نیکی لاودا، مایکل شوماخر، آلن پرست، فرناندو آلونسو، سباستین فتل و همه رانندگانی که سابقه قهرمانی تو فرمول ۱ دارن پشت فرمون بهترین ماشین زمان خودشون بودن به عبارت ساده تر بهترین ماشین برای بهترین راننده !!!! تو این پنج سال گذشته مرسدس بهترین ماشینو داشت و به علاوه بهترین راننده. همیلتون راننده ریسکی نیست بلکه کم اشتباه ترین هست و همیشه تو مسابقاتش ضرب آهنگ ثابتی داشته و کمتر پیش اومده مسائل روانی – احساسی رانندگیشو تحت تاثیر قرار بده. این خودش یک امتیاز بسیار بزرگه برای یه راننده حرفه ای.

      فقط یک نفر بود که تو پیست با ماشین ضعیف تر، خراب، پیست بارونی و هر شرایط دیگه ای جوری رانندگی می کرد که هیچ کس جراتشو نداشت !!! و اونم خداوندگار فرمول ۱ آیرتورن سنا بود که با این قوانین صفت و سخت ایمنی دیگه راننده ای به جرات و مهارتش متولد نخواهد شد.

      امسال هم ماشینای ردبول بهتر از ماشینای مرسدس هستن به ویژه تو خروج از پیست و شتاب ثانویه.

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. Mad.z.Max

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (973 ديدگاه)

        وای حرف از سنا و پیست بارونی و ماشین خراب زدی، یاد تک تکه سکو گرفتنای اعجاب آور و شگفت انگیزش توی هوای بارونی افتادم که بهش لقب پادشاه بارونی داده بودن (همه ی مسابقاتشو توی یوتوب دیدم، بعضیاشونو چندبار) یکبارم با گیربکس خراب که گویا توی دنده سه یا چاهار قفل میشه وسط مسابقه، قهرمان اون مسابقه میشه!! اصلا به قول خودت راننده ای به جرات و مهارته خداوندگار آیرتُن سنا متولد نخواهد شد…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. R@m!n

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1017 ديدگاه)

          سبک رانندگیش واقعا منحصر به فرد بود مخصوصا سر پیچ ها جوری حمله می کرد که تمام قوانین فیزیکو زیر سوال می برد چطور از اون پیچ به سلامت بیرون میومد. واقعا خدا بود دیگه نمیاد رو دستش.

          اون مسابقه ای هم که با گیربکس خراب برنده شد تو برزیل بود که ۲۰ دور با گیربکسی که دنده ۳ و ۵ خراب شده بود مسابقه رو ادامه داد و ۷ دور پایانی هم با دنده ۶ تموم کرد !!!!!!!!!!!!! مگه میشه آخه ؟؟؟؟؟

          رانندگی هاش تو موناکو، روشن کردن ماشین خراب با استفاده از سر پایینی پیست سوزوکا و قهرمانی !!! چی میشه گفت راجب این مرد ؟؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. Mad.z.Max

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (973 ديدگاه)

        آقا یه ویدیو توی یوتوب دیدم درمورد سنا که تکنیکای منحصر بفردشو نشون میداد، یکیشون این بود که سره پیچ که میرسید یه تکنیک خاصی با پدال گاز داشت که با سرعته زیادی روی پدال گاز ضربه های ریز ریزی میزد!!! که گوینده میگفت با این حرکتش انگار که مزیته دیفرانسیل لغزش محدود رو شبیه سازی میکرده!!!! هرچند که گوینده میگفت بازم دقیقا کسی متوجه نشده چرا این کارو میکرده، ولی بهترین توضیحی که به ذهن کارشناسا میرسیده همون بوده!! وای دلم برای دیدن رانندگیش تنگ شد، برم یوتوب دو سه تا ویدیو ببینم ازش 🙂

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. محمد امین

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (630 ديدگاه)

          اره واقعا مثل سنا دیگه تکرار نمیشه
          ولی بد نیست یادی کنیم از فرناندو الونسو که در سال ۲۰۰۶ با چنان سرعتی پیچ رو رد کرد که گفتن باید گردنش آسیب شدید میدید و یا میشکست

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. Philipp

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (371 ديدگاه)

      فرشتاپن از همیلتون راننده بهتریه

      ولی نباید کرم ریختای عوامل برگزاری به ماشین های مرسدس رو هم نادیده گرفت

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (630 ديدگاه)

        راننده رو معمولا با سرعتش نمی‌سنجن، چونکه سرعت تابع ماشین هم هست
        اگر همیلتون یا مکس سوار هاس بودن ، چه می‌شد؟
        با سبقت ها و ترمز گیری ها و کنترل ها و… می‌سنجند

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. Iman99

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      تو فورمول آئرو دینامیک هم خیلی مهمه کافیه یه تغییر تو قوانین ایجاد شه و از نظر آئرودینامیکی دست تیم بسته شه تو این حالت اگه قوی ترین موتور هم داشته باشی بازم جبرانش نمیکنه مثل مرسدس که بهترین و قوی ترین موتور رو هنوزم داره. ولی این فصل ردبول خیلی سود کرد تازه بال عقب منعطفی رو هم رو ماشینشون سوار کردن دیگه طوری شده که ردبول تو مسقیمی ها حتی اگه موتور ضعیف تری هم داشته باشه بازم راحت و بدون مشکل میتونه دور های سریعی بزنه تو این وضعیت خود مرسدس باجود موتور قوی تر و کلا بهترین انجین و پاور یونیت هم به مشکل خورده چون امسال عمدا خوستن مسابقات رقابتی شه و مرسدس رو با همین هدف با این قوانین عمدا کند کردن از طرفی دیگه هم مکس ورشتاپن به نظر من یکی از بهترین راننده هاست و واقعا هم به نسبت باهوشه و هم سخت کوشه خودم هم طرفدارشم و فکر میکنم میتونه حتی بیشتر از اینی که هست عملکردشو بهتر کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. هژبر

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (72 ديدگاه)

    وقت بخیر
    ب نسبت فصل پیش جذاب تر شده مسابفات
    اما هنوزم جا داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  3. محمد امین

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (630 ديدگاه)

    لکلرک افسانه ای رانندگی کرد ، همون اول مسابقه استارت خوب زد اما به خاطر تصادف با گسلی کلی عقب افتاد و ۱۸ ام شد و بعد دوباره با کلی سبقت تا ۸ ام رسید ک دوباره پیت کرد و رسید به رده ی هفت
    واقعا عالی بود
    کل هیجان مسابقه همین سبقت های لکلرک بود
    اگر مسابقه ۴ دور دیگه پیش می‌رفت، دو تا اتفاق نیفتاد ، یکی این که پرز بوتاس رو میگرفت ، یکی اینکه ساینز هم داشت خیلی سریع تر از نوریس می‌روند آخر مسابقه و جلو میزد
    فکر کنم اگر اون اتفاق برای چارلز نیفتاده بود ، الان ۳ ام بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. R@m!n

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    مسابقات امسال جذاب شده مخصوصا با ورشتپن بی پروا و جوان به همراه یه ماشین عالی.

    مرسدس باید فکری به حال ماشیناش و استراتژی های احساسیش بکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیرحسین

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (368 ديدگاه)

    سلام نیسان تایتان و تویوتا توندرا هم نسخه دوبل دارن واسه چرخای عقب یا فقط پیکاپای امریکایی این نسخه رو دارن؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mahan

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2278 ديدگاه)

      نه ندارن نسخه هوی دیوتی ندارن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      نه جناب فقط آمریکایی ها نسخه های چرخ دوبل دارن…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. امیرحسین

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (368 ديدگاه)

    سلام ایا نیسان تیتان و تویوتا توندرا نسخه دوبل واسه چرخای عقب دارن یا فقط پیکاپای امریکایی این نسخه رو دارن؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    خُب : مکس ۱۵۶ امتیاز
    همیلتون ۱۳۸ امتیاز
    ( مکس تو هر ریس داره اختلاف خودشو با همیلتون بیشتر میکنه )

    امتیاز ردبول ۲۵۲
    امتیاز مرسدس ۲۱۲
    ( جبران این اختلاف امتیاز برای مرسدس تقریبا غیر ممکنه )
    و ردبول اگه همینطوری با قدرت ادامه بده امسال به راحتی قهرمانه .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Amin

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (630 ديدگاه)

      شاید مثل سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ که فتل و تیم فراری بالای مرسدس بود تا وسط های فصل ، و بعد با آپدیت های مرسدس فاصله رو جبران کردن و پیروز شدن
      امکانش هست ولی خیلی سخت ممکنه
      مرسدس باید در هر مسابقه حداقل ۳ امتیاز بیشتر بگیره تا بتونه با اختلاف ۵ امتیاز ببره
      چونکه فاصله بین نفر اول و دوم ۷ امتیاز هست و بیشتر فاصله محصوب میشه ، اون تیمی که بیشتر ببره برنده هست ، البته باید بوتاس هم رقابت خوبی با پرز داشته باشه که در این دومسابقه کارش رو خوب انجام داد ، شاید اگر پنالتی نمی‌گرفت از همیلتون هم جلو تر بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. بهزاد

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1519 ديدگاه)

        امسال فکر نکنم خبری از آپدیت های گسترده مثل فصول گذشته داشته باشیم چون تیم ها با محدودیت بودجه روبرو هستند.
        به عنوان مثال تیم فراری اعلام کرد از این به بعد هیچ توسعه ای برای ماشین امسال نخواهند داشت و با همین ماشین به کارشون تا پایان فصل ادامه میدن.
        البته ممکنه تیم ها نهایت با چند تغییر آیرودینامیک جزئی برای برخی پیست ها وارد بشن که تاثیرش انقلابی نخواهد بود.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    قدرت ها کم میشن ستاره ها کم سو میشن شگفتی ها فراموش میشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. امیرحسین

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (368 ديدگاه)

    خیلی ممنونم از جوابتون جناب آقای ماهان🌷

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. rezars pc

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (374 ديدگاه)

    جذاابیت به چه قیمتی به قیمت گذاشتن پاشون رو گلوی مرسدس با قوانین فوق العاده مزخرف به نفع ردبول مافیایی یه جام بدین بهشون این مسخره بازیو تموم کنین حالمون بهم خورد
    نمی تونن به خوبی مرسدس بسازن میان با قوانین مسخره جلوشو میگیرند

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Hamed

      ۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (147 ديدگاه)

      ۷سال پای مرسدس رو گردن بقیه بود و قوانین از ۲۰۱۴ مستقیما به دلخواه این تیم عوض شد حالا یه تیم اومده این فاصله رو پر کرده و نون زحمتش رو میخوره شده به تریج قباشون بر خورده شده تیم مافیایی تو دوره ای که همین ردبول آقایی میکرد مرسدس چندم جدول بود؟
      چطور اون موقع که موتورا هایبرید شد تغییر قوانین مزخرف نبود ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    جالب بود….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. امیرحسین

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (368 ديدگاه)

    سلام،تشکر جناب آبتین از جوابتون.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا