مسابقه جایزه بزرگ یا گرندپری بلژیک در پیست پر فراز و نشیب اسپا بهعنوان هفتمین راند مسابقات فرمول یک این فصل برگزار شد. همیلتون توانسته بود پول پوزیشن این مسابقه را به دست آورد و این پنجمین پول پوزیشن او در این فصل بود. پشت سر او هم بوتاس و ورشتاپن قرار داشتند.
وضعیت فراریها هم در تعیین خط اسفناک بود و از ردههای سیزدهم و چهاردهم استارت زدند. پیش از شروع مسابقه هم اعلام شد که کارلوس ساینز راننده تیم مک لارن به علت مشکل پاوریونیت خودرویش در این مسابقه شرکت نمیکند.
شروع مسابقه بدون تغییر خاصی در بین پیشتازان همراه بود ولی در عین حال استارت خوب لکلرک که تا رده نهم پیش آمد جالب توجه بود.
تصادف جورج راسل و جیوویناتزی در همان دورهای ابتدایی باعث ورود خودروی ایمنی به جریان مسابقه شد. این فرصتی برای مرسدس و ردبول بود تا تایرهای خود را تعویض کنند.
رقابت فتل و لکلرک در میانه مسابقه کمی جالب شد و البته برخورد مختصری هم بین این دو همتیمی صورت گرفت اما لکلرک موفق به عبور از فتل نشد. لکلرک که یک پیتاستاپ کند را پشت سر گذاشته بود باز هم به پیتاستاپ فراخوانده شد درحالیکه علت آن هم اعلام نشد. این موضوع، استراتژی نامشخص فراری و کلافگی رانندگانش را بهوضوح نشان میداد. در عین حال سبقت رایکونن با خودروی آلفارومئو از فراری فتل هم حرفهای زیادی در خود داشت.
سرعت بالای مرسدسها نیز باعث شده بود تا فاصله بسیار خوبی با رقبا باز کنند. هرچند یک بار همیلتون نسبت به از دست دادن انرژی موتور ابراز نگرانی کرده بود اما ظاهراً این مشکل خاصی برای خودروی او نبود.
طبق معمول بیشتر رقابت و هیجان بین تیمهای میانی بود و انتظار نمیرفت تغییری در بین پیشتازان اتفاق افتد. در دورهای پایانی مرسدس با مشکل تایرها مواجه شد. اما با مدیریت و حفظ وضعیت، از این مشکل عبور کردند. همیلتون به راحتی توانست پیروز مسابقه بلژیک شود و پشت سر او بوتاس هم با فاصله نسبتاً زیاد از خط پایان گذشت. این هشتاد و نهمین قهرمانی همیلتون بود. مکس ورشتاپن هم با فاصلهای بیش از ۷ ثانیه از بوتاس نفر سوم این مسابقه شد.
فراری از این مسابقه هم هیچ امتیازی به دست نیاورد و با ردههای ۱۳ و ۱۵ یک نتیجه بد دیگر را رقم زد.
دنیل ریکاردو که در دور آخر توانست سریعترین دور مسابقه را هم به نام خود کند چهارمین راننده این رقابت بود. ریکاردو و اکون در این مسابقه امتیازات بسیار ارزشمندی برای تیم رنو به ارمغان آوردند. جالب اینکه پیر گسلی هم راننده برتر این مسابقه از دید بینندگان شناخته شد. یک اتفاق جالب دیگر هم اول شدن ویلیامز در پیت استاپ لطیفی با زمان ۲.۳۷ ثانیه بود.
[دانلود ویدئو]رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)
رتبه | نام راننده | ملیت | تیم | امتیاز |
---|---|---|---|---|
۱ | لوئیس همیلتون | بریتانیا | مرسدس | ۳۴۷ |
۲ | والتری بوتاس | فنلاند | مرسدس | ۲۲۳ |
۳ | مکس ورشتاپن | هلند | ردبول ریسینگ-هوندا | ۲۱۴ |
۴ | سرجیو پرز | مکزیک | ریسینگ پوینت | ۱۲۵ |
۵ | دنیل ریکاردو | استرالیا | رنو | ۱۱۹ |
۶ | کارلوس ساینز | اسپانیا | مکلارن-رنو | ۱۰۵ |
۷ | الکساندر آلبون | تایلند | ردبول ریسینگ-هوندا | ۱۰۵ |
۸ | چارلز لکلرک | موناکو | فراری | ۹۸ |
۹ | لندو نوریس | بریتانیا | مکلارن-رنو | ۹۷ |
۱۰ | پیر گسلی | فرانسه | آلفاتوری-هوندا | ۷۵ |
۱۱ | لنس استرول | کانادا | ریسینگ پوینت | ۷۵ |
۱۲ | استبان اکون | فرانسه | رنو | ۶۲ |
۱۳ | سباستین فتل | آلمان | فراری | ۳۳ |
۱۴ | دنیل کیات | روسیه | آلفاتوری-هوندا | ۳۲ |
۱۵ | نیکو هالکنبرگ | آلمان | ریسینگ پوینت (راننده ذخیره) | ۱۰ |
۱۶ | کیمی رایکونن | فنلاند | آلفارومئو | ۴ |
۱۷ | آنتونیو جیوویناتزی | ایتالیا | آلفا رومئو | ۴ |
۱۸ | جورج راسل | بریتانیا | ویلیامز-مرسدس | ۳ |
۱۹ | رومن گروژان | فرانسه | هاس-فراری | ۲ |
۲۰ | کوین مگنوسن | دانمارک | هاس-فراری | ۱ |
۲۱ | نیکولاس لطیفی | کانادا | ویلیامز-مرسدس | ۰ |
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۹پیش به سوی شکستن رکورد مایکل شوماخر در تعداد پیروزی???
جواد خطر
۹ شهریور ۱۳۹۹عُمرَن
یانکی
۹ شهریور ۱۳۹۹الان این وضع برا عاشقان بنز هم خیلی بده.انقدر فاصله میگیرن که دوربین دیگه روشون تمرکز نمیکنه و تصاویر میانه مسابقه رو به تصویر میکشه.واقعا دیگه احمقانه شده.
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۹شکسته شد فکر میکنم
Mohammad
۹ شهریور ۱۳۹۹دیدن جایگاه فراری خیلی ناراحت کننده است. ببینیم برای فصل بعد برنامه شون چیه؟
رامتین
۹ شهریور ۱۳۹۹جالبه همین همیلتون بریتانیایی هست. باید افتخار کنه به وطن شوماخر که چنین خودرویی داره وگرنه اگه الان همیلتون سوار فراری یا بهتر بگم خودروی کشورش یعنی مکلارن بود، تعداد قهرمانیهاش دو تا هم نبود. به فرد افتخار نکنیم. به خودروساز باید تبریک گفت. دلیل هم اینه اختلاف افراد با هم کمه. مقایسه همیلتون با فتل و یا بوتاس خیلی کمه. متاسفانه بعضیها فکر میکنند همیلتون لیونل مسی هست و بقیه بازیکنان مالدیو.
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز وقتی فتل و لکلرک و ریکیازدو و البون بی انگیزه شدن مسلما تنها رقیب همیلتون ورشتاپنه و هیچ ربطی به مسی و مالدیو و مشخصات فنی نرسدس و فراری و بقیه نداره
در کل مشخصات فنی تموم تیم ها یکیه و هیچ برتری ندارن و فقط مهارت راننده ها اونارو اول میکنه
همیلتون اگه بره ویلیامز یا رنو یا مکلارن یا فزاری بازهم اول میشه چون اینکاره است
Milad AMG
۱۰ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز با نوشتن این کامنت نشون دادید که هیچ اطلاعی لز مسابقات اف یک ندارید
توصیه من این هست که قبل نوشتن همچین کامنتهای یک جانبه گرایانه و تعصب وارانه
یکم اطلاعات خودتون رو بالا ببرید بعد
شمایی که میگید تمام تیم های مشخصات فنی یکی دارن
یعنی همیلتون دوری ۳ ثانیه از رانندهای تیمی مثل فراری و ویلیامز سریع تره ؟؟
عجبا…
amin
۱۰ شهریور ۱۳۹۹شما راننده ای بهتر از همیلتون میشناسید در حال حاضر؟؟؟ بی انصاف نباشیم …..این برد ها به علت ترکیب تیم خوب با راننده خوب هست پس بی شک از عملکرد عالی همیلتون هم نمیشه چشم پوشی کرد هر چند که مرسدس هم از لحاظ پرفورمنس بالاتر از تیم های دیگست
Mf1
۱۰ شهریور ۱۳۹۹شاید خودت چنین فکری بکنی کار بقیه نداشته باش
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۹دلم برای لرک لرک میسوزه که تو فراری داره حیف میشه
معلوم نیست فراری چیکار کرده که فیا انقدر سرعتشون کم کرده
NISSAN GTR SOLTAN
۹ شهریور ۱۳۹۹مرسدس بنز با این ماشین و راننده هاش داره توی f1 فرمانروایی میکنه
در حال حاضر مرسدس بنز بالاترین تکنولوژی و بهترین ماشین رو توی موتور اسپرت و f1 داره
لوییس همیلتون هم مثل همیشه فوق العاده بود
رامین
۹ شهریور ۱۳۹۹همون همیشگی
Mf1
۱۰ شهریور ۱۳۹۹اگه المانی بود همیلتون نظرات بعضی دوستان فرق میکرد
Lion
۱۳ شهریور ۱۳۹۹فقط شیر هلندی?