موتورسیکلت

شیطان خوش‌قلب:بررسی موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل 2018

دو نسخه جدید از محصول محبوب ترایومف موسوم به «اسپید تریپل» با دو پسوند S و RS به تازگی رونمایی شده است. حجم پیشرانه هر دو مورد دست نخورده و در رقم ۱۰۵۰ سی سی بدون تغییر باقی مانده است که در نتیجه به تمامی شایعات پیرامون استفاده از پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی برای دستیابی به توان بیشتر در اسپید تریپل جدید پایان داده است.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
طبق اظهارات مسئولین ترایومف، اسپید تریپل جدید سبک‌ترین، قدرتمندترین و رضایت‌بخش ترین نسل از این موتورسیکلت خواهد بود.
با وجود بکارگیری شاسی نسل قبل، سایر اجزای اصلی موتورسیکلت اسپیدتریپل کاملا جدید هستند.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
با پیشرانه شروع کنیم که طبق ادعای ترایومف با بزرگترین حجم بازنگری از زمان پیدایش آن در سال ۲۰۰۵ مواجه شده است.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
این پیشرانه به روز رسانی شده با تغییراتی نظیر: بهره‌گیری از پیستون های جدید، میل لنگ تغییر مقطع یافته، سرسیلندر جدید، سوپاپهای جدید و سامانه اگزوز تحول یافته، مواجه شده است. به طور کلی این پیشرانه با ۱۰۵ تحول مواجه شده که منجر به افزایش ۷ درصدی توان خروجی و چهاردرصدی گشتاور شده است. توان خروجی پیشرانه جدید معادل ۱۴۸ اسب بخار در دور موتور ۱۰۵۰۰rpm و گشتاور حاصل از آن چیزی در حدود ۱۱۷ نیوتن‌متر است.

وزن نسخه RS در حدود ۱۸۹ کیلوگرم است که در مقایسه با نسل قبل به میزان ۲.۹۴ کیلوگرم سبکتر شده است. وزن مدل S نیز نسبت به قبل تغییری نداشته و در رقم ۱۹۱.۸ کیلوگرم تثبیت شده است.

استفاده از دوشاخه و کمک‌فنرهای جدید، استارت بدون کلید، بهره‌گیری از واحد سنجش خودکار زاویه کج شدگی به هنگام دور زدن و ارسال اطلاعات به سیستم‌های کنترل کشش و ترمز ABS، قفل فرمان الکترونیکی، افزوده شدن حالت رانندگی Track و سامانه اگزوز دوقلو ساخت arrow، از جمله دیگر تغییرات نسخه Rs به شمار می‌روند.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
در سوی دیگر موتورسیکلت اسپیدتریپل S هیچ یک از گزینه‌های فوق را همراه خود نداشته و به دوشاخ، کمک فنر و اگزوز استاندارد مجهز شده است.
چهار حالت رانندگی جاده، باران، اسپرت و رایدر در این موتورسیکلت موجود است. در حالت باران حداکثر توان پیشرانه در رقم ۹۸.۶ اسب بخار محدود شده و سامانه کنترل کشش در بالاترین سطح خود به انجام وظیفه می‌پردازد. اما در سایر حالت ها چنین محدودیتی وجود ندارد. صفحه نمایشگر TFT نیز دارای شش حالت تنظیمات مختلف بعلاوه یک حالت اتوماتیک است.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
کروز کنترل در هر دو نسخه به صورت استاندارد نصب شده و دکمه‌های روی دسته فرمان در هنگام شب روشن می‌شوند.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
ریموت کنترل را برمیداریم و به سراغ موتورسیکلت می‌رویم. صدای موتور خود گویای تغییرات جدید است و نوید پیشرفت می‌دهد. راحتی صندلی نسخه RS در حد بسیار مطلوب بوده و غرش اگزوزهای ارو گوش ها را نوازش می‌دهد.


نسبت دنده‌های گیربکس نسبت به قبل تغییر یافته و این امر باعث می‌شود تا در محدوده دور موتور ۴هزار با سرعت ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتربرساعت به گشت و گذار بپردازیم.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
در مسیرهای پر پیچ و خم، سرزندگی اسپیدتریپل برای ما ثابت شده و معلوم می‌شود که تغییرات پیشرانه، به هیچ وجه امری بیهوده نبوده است. ورود و خروج از پیچ به بهترین وجه صورت می‌گیرد. با کاهش وزن چرخ‌ها و محتویات پیشرانه، نیروی مخالف کمتری در گذر از پیچ به موتورسیکلت وارد می‌شود و این موضوع موجب عبور چابکتر از مسیرهای منحنی شکل می‌شود. البته در هنگام ترمزگیری، وزن موتور می‌تواند بر قدرت ترمزها اثر نامطلوب بگذارد. پاسخگویی دسته گاز نیز بسیار خوب است و دور موتور به سرعت از ۷هزار به ۱۱هزار افزایش می‌یابد. سیستم تعلیق نیز به خوبی کار خود را انجام داده و کیفیت سواری عالی را در هر شرایطی برای سرنشین خود رقم می‌زند.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
پایداری، استواری، چابکی و سرزندگی از شاخصه‌های اسپیدتریپل است که موجب شادی شما خواهد شد. تنها چیزی که می‌تواند به ناخرسندی شما منتج شود، نیروی مخالف باد در سرعت‌های بسیار بالاست. کروز کنترل هم که از روی دسته فرمان کنترل می‌شود، از عملکردی در حد انتظار برخوردار است.

موتورسیکلت ترایومف اسپیدتریپل
بهای نسخه Rs معادل ۱۶۳۵۰ دلار و قیمت نسخه S معادل ۱۴۳۵۰ دلار است. به نظر ما گرمکن دسته فرمان و کوئیک-شیفتر چندان ارزش انتخاب به عنوان آپشن را ندارند و بهتر است کنار گذاشته شوند. از جمله رقبای اسپیدتریپل نیز می‌توان به ب‌ام‌و S1000R و یاماها MT-10 اشاره نمود.


به طور خلاصه می شود اسپیدتریپل را یک موتورسیکلت هیجان انگیز متعادل توصیف کرد که اگرچه چندان به درد اوباش نمی‌خورد اما می‌تواند روح خبیث نهفته در دلش را آزاد نموده و به یک شیطان خوش قلب بدل شود. به هرحال از رانندگی با این موتورسیکلت ناامید نخواهید شد.

[دانلود ویدئو]

منبع: rideapart

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    شرکت هایی مثل نورتون و همین تریومف از معدود موتورسیکلت سازان با سابقه ی انگلیسی هستن که هنوز موندن.
    نورتون تاسیسش برمیگرده به سال 1898 و تریومف به 1885.
    فکر کنم قدیمی ترین موتورسیکت سازان دنیا همینا باشن.
    هرچند تریومف تحت نام Triumph Motor Company در تولید خودرو هم نقش داشته.
    انگلیسی ها قبل از حریف های قدر ژاپنی و ایتالیایی جزء سلاطین موتور سیکلت های سریع تولیدی بودن((تقریبا تا اوایل دهه ی 70))
    برای مثال شرکت موتور سیکلت سازی Vincent موتوری رو ساخت ((Black Lightning)) که نزدیک به 40 سال رکورد دار سرعت موتورهای تولیدی بود!!!!!!!((سال 1948 و سرعت 240 کیلومتر بر ساعت))
    به هر حال امیدوارم این دوتا حداقل بمونن.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. (Ali (Chevy nova

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    موتور با ارزشى هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    محصولات انگلیسی یک جورایی خاص هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    موتورهاشون طراحی خاصی دارن وجدانن سلیقه من نیستن ولی به نظرم با اون قدرت موتور خدایی ترمزاش خیلی باید قدرتمند تر باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    سلام یه سوال داشتم این موتور زیبا از رده نیکد هستش آخه هیچ کیت بدنه ای نداره ممنون میشم اگه از منجلاب درم بیارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      بیشتر استریت محسوب میشه ولی خوب چون قدرتش بالاست و استایل اسپرت داره میتونه در رده نیکد قرار بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    باید ینو موتور لانس کنن که اگه دکتره قلابی بود بمیره اینو باتوجه به ضعف ترمزاین موتور گفتم
    و مدرک گرایی تحصیل کردگان امروزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    1050 سی سی 148 اسب بخار، اونوقت ما روی ماشین انجین داریم 2000 سی سی ، 105 اسب خسته بی بخار، دمش گرم عجب مشخصات با حالی داره. یادمه وقتی بچه بودم یک بنده خدایی یدونه تریومف داشت برای نسل خودش و نسبت به هم نسلهای خودش جذابیت خاصی داشت، ما هم مثل اکثر مردم به اشتباه یا شاید چون تلفظش سخت بود میگفتیم تریموف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ظاهرش شبیه یاماهای 100 سی سی اون دوران بود ولی خیلی زیباتر و حجمش هم بیشتر بود، اگه اشتباه نکنم 200 سی سی بود، از پاکستان آورده بودش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا