موتورسیکلت

نگاهی به کی‌تی‌ام اندورو R مدل ۲۰۱۹: بزکوهی اتریشی

کی‌تی‌ام بعضی از به‌روزرسانی‌های هدفمند خود را با نمایش ۶۹۰ اندورو R در نمایشگاه موتورسیکلت میلان (EICMA)  به جهانیان معرفی کرد. موتورسیکلتی که هم‌نژاد مکانیکی ۶۹۰SMC R محسوب می‌شود.
مدل ۶۹۰Enduro R  جدید مجهز به موتور LC4 تک سیلندر به‌روزرسانی شده، شاسی به‌روزرسانی شده و تجهیزات کمکی راکب شده است.


با تجهیزات الکترونیکی شروع می‌کنیم، KTM  دو حالت رانندگی برای مدل جدید Enduro R در نظر گرفته است. حالت اول حالت خیابانی است که باعث پاسخگویی سریع دریچه گاز می‌شود درحالی‌که  سیستم کنترل کشش مطمئن خواهد شد هرز گردی چرخ عقب و تک‌چرخ زدن به کمترین حد خود برسد.
سیستم کنترل کشش قابل تنظیم، تمام تلاش خود را برای باقی ماندن لاستیک‌ها روی جاده انجام می‌دهد. این سیستم قابلیت غیرفعال کردن به‌طور کامل را دارا می‌باشد.


حالت رانندگی دوم، حالت آفرود است. در این حالت کنترل دریچه گاز نرم‌تر می‌شود درحالی‌که سیستم کنترل کشش، به چرخ‌ها اجازه هرز گردی و بلند شدن از سطح زمین را نیز می‌دهد.


حسگر تشخیص زاویه جدید، اطلاعات خود را به سیستم ABS  می‌فرستد تا این سیستم در هنگام پیچیدن نیز قابلیت خود را حفظ کند. فعالیت سیستم ABS  در هنگام خم شدن، تنها در حالت خیابانی فعال است، بااین‌حال سیستم ABS در حالت آفرود تنها روی چرخ جلو فعال باقی می‌ماند. غیرفعال کردن کامل سیستم ABS توسط راکب قابل انجام است.


سیستم کوئیک شیفتر پلاس، به راکب اجازه تعویض دنده بدون استفاده از کلاچ را می‌دهد.
تمام این امکانات توسط موتور تک سیلندر ۶۹۰ سی‌سی سبک‌وزن با سیستم رانندگی باسیم (Ride-By-Wire)  به همراه محور متعادل‌کننده دوقلو و کلاچ لغزشی برای تعویض سریع و نرم دنده‌ها در هر دور موتوری، به‌پیش رانده می‌شود.
اگزوز استیل موتورسیکلت برای استفاده‌های آفرود بهینه‌شده است.


شاسی لوله‌ای با جنس استیل کروم- مولیبدن به همراه محور عقب ریخته‌گری شده با یک کمک‌فنر ناهمواری‌ها را در خود جذب می‌کند. تعویض کمک‌فنرها قدم بزرگی به جلو برای بهبود کنترل شاسی این موتورسیکلت است.  دوشاخ جلو با نمونه WP XPLOR 48 USD و کمک‌فنر عقب با نمونه WP XPLOR تعویض شده‌اند. این قطعات در اصل برای مدل EXC line کی تی‌ام طراحی و ساخته‌شده‌اند.


دوشاخ جلو با کمک‌فنر عقب باقابلیت تنظیم کامل، رانندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.
چرخ‌های سیمی ۲۱ اینچی جلو و  ۱۸ اینچی عقب هردو به‌وسیله لاستیک‌های Mitas  E07 پوشانده شده‌اند، لاستیکی که هم‌روی آسفالت و هم در جاده‌های خاکی کارایی خود را حفظ می‌کند.


کالیبرهای ترمز برمبو، ۶۹۰Enduro R  را با چسبیدن به دیسک‌های ترمز ۳۰۰ میلی‌متری جلو و ۲۴۰ میلی‌متری عقب وادار به توقف می‌کنند.
لاستیک‌های جدید روی فرمان به همراه ارتفاع نشیمنگاه کمتر باعث ایجاد حالت تهاجمی‌تر در هنگام رانندگی نسبت به مدل قبلی شده است این قابلیتی تازه برای مدل Enduro R  جدید است.


نکته هیجان‌انگیز دیگر طیف وسیع وسایل کاربردی است که توسط KTM برای این موتورسیکلت عرضه می‌گردد. وسایلی که از انواع کیس تلفن همراه و کیف بغل موتور تا انواع کاور و وسایل دیگر ادامه می‌یابند. قیمت این مدل هنوز اعلام‌نشده است.

motorcyclist

برچسب ها

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه

  1. حمیدرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    خوراک کسایی هست که باهاش علاقه به افرود جنگل و کوهستان دارن من خودم که خیلی دوست ندارم چون واقعیت از ارتفاع گرفتن به صورت عادی هم وحشت دارم چه برسه با یه وسیله این کار رو بکنم
    کی تی ام و هوسکوارنا که متاسفانه در ایران بسیار گران قیمت هستن خوراک این سبک موتور سوارین

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3362 ديدگاه)

    یک سیلندر با ۶۹۰cc ، ببین چه سیلندر قَدَری داره .

    هوندا ۲۵۰cc مدل ۱۹۹۲ در آباده شیراز سوار شدم ، زمینو گاز میگرفت و از کوه مثل آب خوردن میرفت بالا ، حالا ببینین این موتور با ۶۹۰cc چه میکنه .
    اما یاماها CRM یه چیزه دیگست برای ماجراجویی و به قولی ، به مانند سگ جونی و آفرودیهای تویوتا در دنیای خودروهاست .

  3. حسین دهمرد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    سرعت،قدرت،گشتاور،مصرف بنزین،شتاب… هیچی هیچی؟

  4. مهدی عظیمی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هوسکوارنا بهتره چندسال پیشا یکیشونو دیدم و یکی دو کیلومتری باهاش رفتم میتونم بگم با وجودی که اون موقع دو سه سالی قدیمی تر از یاماهای مدل سال بود ولی سواری و گاز و نرمی فنربندیش حرف نداشت. مخصوصا ترمز که میکردی اصلا و ابدا دچار اشفتگی نمیشد
    به نوعی سلطان این کلاس هوسکوارنا هست و خیلیا منجمله خودم هاسکوارنا یا هوسکوارنا رو ترجیح میدیم اگه پیدا بشه. اینجا تو مشهد خیلیا رو میشناسم یاماها دارن راضیم هستن از موتوراشون ولی اکثرشون دنبال هاسکوارنا هستن تنها دلیلی که اکثر مردم یاماها میخرن کمیاب بودن هاسکورنا هستن
    حتی کی تی ام فکر نمیکنم بهتر از هاسکوارنا باشه منظورم محصولات همرده هستش. یادمه یکی میگفت هاسکوارنا برا ارتش سوئد موتور میسازه برا همین تجربه و تکنولوژیش چند قدم بالاتره

    پدال یه تشکر خاص از طرف من. این پستای موتوری واقعا حال ادمو جا میاره. خود من افرود بازم و ارزوم داشتن یه هاسکوارنا ۷۰۱ enduro هست

    اگه میتونین چهارتا مدلایی که امسال هوسکاورنا معرفی کرده رو دربارش یه پست بزارین. چون بر خلاف اینجا که هاسکوارنا گمنامه تو خارج خیلی طرفدار داره. مخصوصا قیچی ها و چرخ خیاطی هاش که اتفاقا مادرم دوتاشو داره. بعد بیست سال قیچی و نه چرخ خیاطی حتی یه اخم نگفته حتی یکبارم نیاز به تعمیر نداشته. حتی یدونه پیچ چرخ و پیچ قیچی هرز نشده بعد بیست سال. معلوم نیست جنسش چیه ولی با قیچی همه چی بریدیم مفتول مسی تا گاغذ و کارتن و پارچه و چرم حتی تیغه های قیچی خم نشدن. تنها کاری که میکنیم هرچندسال یه بار تیزش میکنیم و یه نیم قطره روغن چرخ خیاطی رو پیچ میریزیم بعدم سفتش میکنیم پیچو. ولی جنس فلزش هرچی هست خیلی مقاومه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن