معرفی مک‌لارن GT، راحت‌ترین و لوکس‌ترین مک‌لارن تاریخ
معرفی مک‌لارن GT، راحت‌ترین و لوکس‌ترین مک‌لارن تاریخ

معرفی مک‌لارن GT، راحت‌ترین و لوکس‌ترین مک‌لارن تاریخ

مک‌لارن جدیدترین محصول خود را با نام GT معرفی کرده است. این چهارمین مدل از برنامهٔ Track25 این شرکت تا سال 2025 محسوب می‌شود. سازندهٔ بریتانیایی وعده داده است که این خودرو با ترکیبی منحصربه‌فرد از ساختار سبک‌وزن، پیشرانهٔ جدید قدرتمند و فضای داخلی بی‌سابقه که پیش‌ازاین هرگز در ساخته‌های این شرکت وجود نداشته است، بازی را در سگمنت گرند توررها تغییر خواهد داد. علاوه بر این ویژگی‌ها، محصول جدید مک‌لارن عملکرد یک سوپراسپرت واقعی را ارائه می‌کند و سبک‌تر، سریع‌تر و پاسخگوتر از تمامی خودروهای کلاس گرند تورر است.

به گفتهٔ مدیرعامل شرکت آقای «مایک فلویت»، مک‌لارن GT که برای استفاده در مسافت‌های طولانی طراحی شده است، راحتی و فضای داخلی که از هر گرند تورری انتظار می‌رود را با سطحی از چابکی ارائه می‌کند که پیش‌ازاین هرگز در این سگمنت تجربه نشده است. به‌طور خلاصه، GT مفهوم گرند تورر را به‌گونه‌ای از نو طراحی کرده است که فقط یک مک‌لارن می‌تواند انجام دهد. رئیس بخش طراحی این شرکت آقای «راب ملویل» نیز می‌گوید GT فلسفهٔ طراحی مک‌لارن را با ویژگی‌های گرند توررهای کلاسیک ترکیب کرده و به همین دلیل، هم نوع جدیدی از مک‌لارن و هم تفسیر پیشرفته‌ای از یک گرند تورر برای دورهٔ جدید خواهد بود. این خودروی جدید که در DNA خود با مدل اسپیدتیل اشتراک دارد، به دنبال جذب خریداران جدیدی برای مک‌لارن است یعنی کسانی که خواهان عملکرد یک سوپراسپرت در کنار بالاترین سطح راحتی برای سفرهای طولانی هستند.

تیم طراحی مک‌لارن استایل بیرونی GT را با خطوط کشیده و ظریف و گلگیرهای عقب عضلانی طراحی کرده تا بیشتر از یک سوپراسپرت معمول متمرکز بر پیست که از این شرکت انتظار می‌رود، سوپراسپرتی برای مسیرهای طولانی به نظر برسد. GT تقریباً 4.7 متر طول دارد که یعنی از تمام محصولات سری اسپرت یا سوپر مک‌لارن کشیده‌تر است. اوورهنگ‌های جلو و عقب این خودرو نیز بیشتر از چیزی است که در دیگر محصولات این شرکت دیده‌ایم درحالی‌که کف آن در حالت عادی 11 سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد که GT را به خودرویی قابل‌استفاده در تمام شرایط ترددهای شهری تبدیل کرده است. GT روی یک ساختار فیبر کربنی مونوکوک سفارشی بنام MonoCell II-T ساخته شده که سطحی استثنایی از استحکام را ارائه می‌کند درحالی‌که وزن کل خودرو را هم به تنها 1530 کیلوگرم رسانده است.

به گفتهٔ مک‌لارن، پیشرانه و سیستم اگزوز این خودرو تا حد امکان به سمت پایین کشیده شده تا فضای بیشتری روی آن برای قرار دادن اشیا فراهم گردد. به لطف این ویژگی، در عقب خودرو درست روی پیشرانه زیر یک درب شیشه‌ای صندوق باری به حجم 420 لیتر ایجاد شده که به گفتهٔ مک‌لارن می‌توان در آن یک کیسهٔ گلف یا دو چوب اسکی 185 سانتیمتری و یک چمدان قرار داد. امکان سفارش باز و بسته شدن برقی درب شیشه‌ای این قسمت نیز وجود دارد. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک محفظهٔ بار 150 لیتری وجود دارد که مجموع ظرفیت بار GT را به 570 لیتر می‌رساند که از همهٔ محصولات قبلی مک‌لارن بیشتر است. برای مقایسه، ظرفیت بار مدل 570GT تنها 370 لیتر است.

GT در داخل نیز از محیطی عالی برخوردار است که نه‌تنها روی رانندگی عملکرد بالا تمرکز دارد بلکه برای استفاده در سفرهای طولانی هم مناسب است. در اینجا سرنشینان با فضایی کاملاً راحت برای مسافت‌های طولانی مواجه خواهند بود که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن برخورداری از صندلی‌های منحصربه‌فرد با گرم‌کن و تنظیم برقی است که برای راحتی طراحی شده‌اند. به گفتهٔ مک‌لارن، این صندلی‌ها خصوصاً در مسافت‌های طولانی راحتی بالایی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ GT نیز می‌توان به متریال باکیفیت، سوئیچ‌ها و کنترلرهای آلومینیومی و تریم مشکی براق در اطراف صفحه‌نمایش، دکمه‌های بالابر پنجره‌ها، کنسول مرکزی و دریچه‌های تهویه اشاره کرد.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی GT نیز که از طریق یک نمایشگر هفت اینچی ارائه می‌شود، پیشرفته‌ترین سیستم مک‌لارن تا به امروز بوده و ناوبری با اطلاعات ترافیک واقعی را ارائه می‌کند. در این ماشین رادیوی ماهواره‌ای سیریوس استاندارد بوده و سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای آن‌هم امکان ایجاد تنظیمات کاملاً مستقل برای راننده و سرنشین را فراهم می‌کند. در همین حال، یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی نیز با گرافیکی مشابه هواپیماها، اطلاعات فراوانی را روبروی راننده به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر این، مک‌لارن برای این گرند تورر نورپردازی داخلی، سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک سفارشی (بجای سقف فیبر کربنی مشکی براق استاندارد) و سیستم صوتی پریمیوم Bowers & Wilkins با 12 بلندگو و ساب‌ووفر فیبر کربنی را هم در نظر گرفته است. تریم و تودوزی GT به‌صورت استاندارد از نوع چرم ناپا است اما امکان سفارش چرم لوکس‌تر یا آلکانترا هم برای آن وجود دارد. همهٔ این ویژگی‌ها، GT را به لوکس‌ترین محصول تاریخ مک‌لارن تبدیل کرده‌اند.

GT به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی جدید مجهز شده که 620 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور بیش از 95 درصد از گشتاور خود را بین دورهای 3000 تا 7250 rpm ارائه می‌کند که این ویژگی موجب می‌شود در هر سرعتی خودرو از کشش کافی برای سبقت‌گیری برخوردار باشد. از سوی دیگر، به‌منظور افزایش راحتی سرنشینان و به حداقل رساندن سروصداهای مزاحم، مک‌لارن در این پیشرانه از دسته‌موتورهای مخصوصی استفاده کرده است. نیروی پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه منتقل می‌شود و با کمک سیستم لانچ کنترل، GT را ظرف 3.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر و ظرف 9 ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این گرند تورر لوکس بریتانیایی نیز به 325 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

گفته شده GT با تنها 1530 کیلوگرم وزن، بیش از 130 کیلوگرم از نزدیک‌ترین رقیب خود سبک‌تر است. همچنین نسبت قدرت به وزن این ماشین نیز برابر با 400 اسب بخار در هر تن است که نسبت بسیار قابل‌توجهی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، سیستم تعلیق، فرمان و ترمزهای GT نیز همگی به‌صورت سفارشی تنظیم و بهینه شده‌اند تا بهترین تجربهٔ رانندگی ممکن یک گرند تورر را در کنار پاسخگویی و دقت دیگر ساخته‌های مک‌لارن ارائه کنند. این خودرو همچنین به نسخه‌ای از سیستم کنترل بهینهٔ شاسی مدل 720S هم مجهز شده که با استفاده از سیگنال‌های سنسورها، مسیر پیش رو را بررسی کرده و متناسب با شرایط مسیری که خودرو به آن خواهد رسید، ظرف تنها دو میلی‌ثانیه کمک‌فنرها را تنظیم می‌کند.

کمک‌فنرهای GT از نوع هیدرولیکی هستند که با برخورداری از سیستم کنترل دامپینگ فعال، سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و پیست را ارائه می‌کند درحالی‌که به‌صورت معمول خودرو در حالت راحت قرار دارد. در این ماشین همچنین حالتی بنام Lift هم تعبیه شده که ارتفاع را افزایش می‌دهد. در این حالت، ارتفاع GT از سطح زمین به 13 سانتیمتر می‌رسد که به ادعای مک‌لارن حتی با سدان‌های معمول بازار برابری می‌کند. رینگ‌های آلیاژی GT در جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند که بزرگ‌ترین رینگ‌هایی محسوب می‌شوند که تاکنون روی یک مک‌لارن نصب شده‌اند. برای این رینگ‌ها نیز پیرلی به‌صورت سفارشی لاستیک‌های P Zero متناسبی را تولید کرده است.

قیمت مک‌لارن GT در ایالات‌متحده از 210 هزار دلار و در بریتانیا از 163 هزار پوند آغاز می‌شود. در حال حاضر مک‌لارن سفارشات خرید این خودرو از سراسر جهان را می‌پذیرد اما تحویل آن به خریداران برای اواخر سال جاری برنامه‌ریزی شده است.


 

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

    1. joojoo
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      یه سری ظرافت های خاصی که توی طراحی 720s بود رو نداره….ورودی های هوای جانبیش به سوپراسپورتا میخوره….زمخت و نکره….. ورودی های هوای جانبی 720s رو نگاه کن…خیلی ظریف و خارج از دید قرار داره….. و این اصلا با ذات وحشی یه سوپر اسپورت همخونی ندار
      مک هنوز کار داره تا طراحی هاش پخته و بی نقص از آب دربیاد
      از نظر پرفورمنس هم که با مشخصات فنی تقریبا یکسان با سوپرکاری مثل اوراکان اوو(وزن، قدرت، گشتاور مشابه) از نظر پرفورمنس ضعیفتره….
      تلاش خیلی خوبیه…..ولی هنوز راه زیادی در پیش داره

      پاسخ
      1. Hamid...Audi
        سوابق: (648 دیدگاه) ,

        کسی که هنوز فرق گرند تورر و سوپر اسپورت رو نمیدونه اومده از طراحی مکلارن ایراد میگیره، عجب دنیایی شده …
        اتفاقا به نظر من به عنوان یک گرند تورر یه ماشین خوشگل و با وقار و فوق‌العاده س و یه رقیب شایسته واسه بنتلی کانتیننتال به حساب میاد.

        پاسخ
  1. Reza
    سوابق: (1014 دیدگاه) ,

    چه ریخت بدی داره خیلی زشت شده. اون از speedtail اینم ازGT. چرا هی دارن طراحی هارو خراب میکنن.

    کجا رفت اون اصالتP1 ؟؟؟

    پاسخ
    1. Just bentley continental
      سوابق: (456 دیدگاه) ,

      اسپید تیل که قشنگه قیافش طوریه که به صلیقه بستگی داره به نظرم فوق العادست
      ولی gt جا داشت رو طراحی جلوش کار شه

      پاسخ
    2. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (189 دیدگاه) ,

      ریخت بدی نداره
      فقط ریختش مناسب گرند تور نیست
      همه ما گرند تور رو اینجوری فرض میکنیم که
      موتور جلو کاپوت جلوی کشیده و عقب کوتاه
      قد بلند تر و ارتفاع بیشتر از زمین
      فضای داخلی بزرگ تر با جزئیات بیشتر و لوکس تر
      ظاهر بیرونی کلاسیک تر
      یه جورایی دوس داریم گرند تور ها ویزگی های بنتلی کانتیننتال رو داشته باشه
      مهم ونیست سریع باشه باید لوکس باشه

      پاسخ
  2. MAHDI
    سوابق: (3089 دیدگاه) ,

    طراحی جلوش به خوبی باقی مکلارن ها نیست. طراحی داخلش هم خیلی عادی وساده است. وباکابین های جذاب فراری وپورشه911 جدیدفاصله زیادی داره.
    درکل خیلی هیجان انگیزنیست اما زشت هم نیست

    پاسخ
  3. Amir
    سوابق: (674 دیدگاه) ,

    عجب چیزی شده!!به شدت جذابه،واقعا مکلارن رو خیلی دوست دارم،بدون هیاهو و شوآف های الکی میاد تو میدون و گردن رقباش رو میشکنه…این مدل GT هم قطعا جزو بهترین ها خواهد بود

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      بهتر بود میگفتی کوروت موتور وسط داره شبیه محصولات مک لارن میشه
      این ماشینو هرکی بدون آرم و نشان مک‌لارن ببینه می فهمه ای ماشین یه مک لارن هست
      با احترام

      پاسخ
      1. MOHAMMAD.DEMON
        سوابق: (189 دیدگاه) ,

        1 اینکه اصلا شبیه هم نخواهند بود
        حتی چراغ هاشونم ذره ای به هم شباهت نخواهد داشت
        2 اینکه کوروت هنوز عکس های واقعیش دیده نشده
        3 اینکه مکلارن در این مدل برخی از خط و خطوط خودش
        مثل همون لبخند جلوش و اون نمای بدون سپر خودش کنار گذاشته
        و تمایز شده از باقی مکلارن ها

        پاسخ
  4. King 918
    سوابق: (2449 دیدگاه) ,

    نخونده میگم موتورش هشت سیلندر ۴ لیتری توربو عه یعنی شک ندارم

    پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    بهتر بود میگفتی کوروت موتور وسط داره شبیه محصولات مک لارن میشه
    این ماشینو هرکی بدون آرم و نشان مک‌لارن ببینه می فهمه ای ماشین یه مک لارن هست
    با احترام

    پاسخ
  6. پیمان
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    من بنتلی کانتیننتال یا بی ام و سری هشت رو ترجیح میدم به این

    پاسخ
  7. ho3ein
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    طراحی چراغ های جلو و عقبش باید مثل بقیه مک لارن ها میبود،این زشت نیست ولی اصالت طراحی مک لارنای دیگرو نداره

    پاسخ
  8. iman
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    تمام ماشینهای سبد تولیدی مکلارن به طرز عجیبی شبیه به هم هستن اونقدر که تشخیصشون از هم به دقت نیاز داره،این ماشینم از لحاظ طراحی بیرونی پرستیژ یه گرند تور سطح بالا رو نداره،نمیخوام لا تعصب صحبت کنم ولی اعتقاد دارم مقابل فراری سوپر فست حرف چندانی نداره،حتی در حد برلینتای نسل قبل هم نیست

    پاسخ
  9. بهنام
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    812 سوپر فست در حال حاضر بهترین گرند تورر جهانه با اختلاف. اصیل ، زیبا، قدرتمند، موتور کلاسیک با تنفس طبیعی و بی نظیر، طراحی داخلی بی همتا و زیبا و نشان اسب رقصان. طراحی این مدل مک لارن شبیه به انبوه خودروهایی است که در نمایشگاه های خودروی دنیا توسط شرکت های گمنام به معرض نمایش گذاشته میشن هست.

    پاسخ
  10. Seyed.AMG
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    بهترین گرندتور ها به نظر من به ترتیب :
    ⚡مکلارن اسپیدتیل
    1_ بوگاتی شیرون
    ۲_استون مارتین DBS سوپرلگرا
    ۳_فراری 812 سوپرفست
    ۴_مرسدس AMG GT
    ۵_ پورشه 911
    ۶_استون مارتین DB11
    ۷_بنتلی کانتیننتال
    ۸_مرسدس S۶۳ کوپه
    ۹_ بی ام و سری ۸
    ۱۰_مکلارن GT
    ۱۱ _فراری پورتوفینو

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (189 دیدگاه) ,

      اقا شما چطور حساب میکنی که میگی مرسدس AMG GT گرند تور هست
      مرسدس AMG GT سوپر اسپورت حساب میشه دقیقا رقیب کوروت نسل هفت zr1
      حتی خود مرسدس هم میگه سریع ترین ساختش برای پیست سری بلک این ماشین خواهد بود
      تازه پورشه 911 هم گرند تور نیست

      پاسخ
  11. Omid622
    سوابق: (609 دیدگاه) ,

    سورپرایز جالبی بود از مکلارن
    از اون ماشین های بود که در خفا مکلارن رونمایش کرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.