هوندا

بازگشت هوندا به ریشه‌ها، استفاده از دکمه‌ها!

جدیدترین جنگ خودروسازان به ابعاد صفحات نمایش استفاده شده در خودروها مربوط می‌شود و بنابراین اینکه می‌بینیم هوندا در نسل جدید جاز ۲۰۲۰ از برخی کنترل‌های دستی استفاده کرده جالب به نظر می‌رسد.

تاککی تاناکا مدیر پروژه جاز در مصاحبه با اتوکار گفته که این خودروساز ژاپنی به منظور به حداقل رساندن حواس‌پرتی راننده از کنترل‌های فیزیکی برای سیستم تهویه مطبوع استفاده کرده است.

او خاطرنشان می‌سازد:

ما این سیستم را از صفحه لمسی به کنترل دستی تغییر دادیم زیرا مشتریان می‌گفتند استفاده از صفحه لمسی سخت است.

تاناکا افزوده تنظیمات قدیمی افراد را مجبور می‌کرد به سیستم اطلاعات سرگرمی نگاه کنند بنابراین کنترل‌های دستی می‌توانند حواس‌پرتی را بسیار کم کنند.

اوایل ماه جاری میلادی بود که هوندا از جاز ۲۰۲۰ دارای اینترفیس منوی ساده‌تر رونمایی کرد. این سیستم در مقایسه با نسل قبلی زمان استفاده از اکثر کنترل‌ها را تا ۵۸ درصد کاهش می‌دهد. ژاپنی‌ها می‌گویند بخشی از این بهبود عملکرد به نصب دوباره کنترل‌های فیزیکی برای عملکردهای کلیدی همچون سیستم تهویه مطبوع مربوط می‌شود.

اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا دارای منوهای ساده‌تری است اما تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به قبل دارد زیرا به دستیار شخصی هوندا مجهز شده است. این دستیار شخصی در واقع هوش مصنوعی است که می‌تواند درخواست‌های زیادی را در یک زمان انجام دهد.

به عنوان مثال، هوندا می‌گوید کاربران می‌توانند بگویند “اوکی هوندا یک رستوران ایتالیایی با پارکینگ و وای فای رایگان که حالا باز است را برای من پیدا کن.” این سیستم سپس رستوران‌های مناسبی را که با درخواست‌های کاربر هماهنگ است را یافته و روی سیستم اطلاعات سرگرمی نشان می‌دهد.

اگرچه استفاده از کنترل‌های فیزیکی همیشه خوب است اما خبر مهم درباره جاز به قوای محرکه هیبریدی ۱.۵ لیتری آن و ۲ واحد الکتریکی مربوط می‌شود که قدرت ۱۰۸ اسبی و گشتاور ۲۵۳ نیوتون متری تولید می‌کنند.

این قوای محرکه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود. اگرچه پرفورمنس جاز جدید نفس‌گیر نیست اما مصرف سوخت ۴.۵ لیتری در هر صد کیلومتر جزو ویژگی‌های شاخص آن محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بهترین کارو میکنه . نمیشه که واسه هرکاری بریم توی تبلت وسط کنسول و داشبورد . حداقل معمولیترین چیزارو مثل همین سیستم تهویه باید دم دست باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      اره واقعا
      من به صفحه نمایش لمسی حساسیت دارم ؛ مخصوصا وقتی هوا خیلی گرمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      بنظرم برای سیستم تهویه خیلی مهمه که کنترل فیزیکی داشته باشیم
      چون غیر ممکنه با سیستم لمسی بدون نگاه کردن بشه تنظیم کرد
      حتی ۱ ثانیه چشم برداشتن از جاده میتونه عواقب جبران ناپذیری داشته باشه
      در حالیکه تو کنترل فیزیکی ، با توجه به بازخورد لمسی از شکل دکمه ها ، و بعضا وجود زائده روشون ( که دقیقا بخاطر همین بحثه ) میشه بدون نگاه کردن به راحتی تنظیم کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سینا BMW

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    این کار هوندا خیلی خوبه. واقعا مدل های دکمه ای با یه صفحه نمایش کوچیک خیلی از این صفحه بزرگ بهترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    موتور ۱.۵ لیتری با دوتا موتور برقی اندازه یک موتور ۱.۵ لیتری ۲۰ سال پیش قدرت داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      اتفافاً مدتی پیش در مورد همین قضیه کامنت گذاشته بودم که تاچ کردن آپشنها باعث حواس پرتی راننده میشه .
      با این کار هوندا کاملاً موافقم .
      تکنولوژی تاچ اسکرین‌ها عالیه ، اما هرجایی هم باعث پیشرفت نمیشه و باید در استفاده هر تکنولوژی در خودرو ایمنی هم در نظر بگیرند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Farzad

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ایول به هوندا ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. meysam

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    کاملا کار درستی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من هم با این که در کنار مانیتور باید کلید فیزیکی باشد موافقم . چرا که برای سهولت در بعضی از کارها در هنگام رانندگی کلید فیزیکی واقعا واجبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا