هوندا

مشکل عجیب محصولات هوندا، گرم نشدن پیشرانه!

خودروهای مدرن از تکنولوژی‌ها و تجهیزات زیادی برای رفاه بیشتر سرنشینان سود می‌برند. البته تکامل پیشرانه درون‌سوز و ارتقای راندمان آن باعث شده برخی مالکان دیگر با مشکل داغ کردن پیشرانه‌ها دست‌به‌گریبان نباشند. باور ندارید؟ کافی است از مالکان هوندا سیویک مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و CR-V مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بپرسید!

اولین بار در اکتبر ۲۰۱۸ بود که اخباری درباره عدم گرم شدن کامل پیشرانه‌ی سیویک و CR-V مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو منتشر شد. کانسومر ریپورتز آن زمان گفته بود شاید این پیشرانه ۴ سیلندر دارای مشکلی باشد. از جمله این مشکلات می‌توان به گرم نشدن پیشرانه و متعاقب آن عدم کارایی بخاری در دمای منفی ۹.۵ درجه و کمتر اشاره کرد.

هوندا سیویک 2018

گفته می‌شود صدها راننده این دو خودرو در فضای مجازی اعتراض کرده‌اند. در کانادا چند صد مالک محصولات هوندا شکایت کرده و اداره حمل‌ونقل این کشور گفته در کل ۲۶ شکایت مربوط به بخاری تاکنون ثبت شده‌اند.

هوندا از این مشکلات آگاه شده و اقدام به فراخوان در آمریکا به منظور تعمیر خودروهای موردبحث نموده است. این فراخوان در برخی موارد شامل به‌روزرسانی نرم‌افزاری، تعویض روغن و نصب واحد کنترل سیستم تهویه مطبوع جدید بوده است. البته به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نبوده و بسیاری از مالکان گفته‌اند فراخوان یاد شده مشکلی را حل نکرده است.

یکی از مالکان هوندا CR-V 2017 به CBC گفته است:

خودرو بهتر نشده است. من چندین ایمیل را به هوندا فرستادم و آن‌ها گفتند به نمایندگی محلی مراجعه کنم ولی پس از آن به نتیجه نرسیدم. به نظر می‌رسد آن‌ها نمی‌خواهند این مشکل را حل کنند.

ظاهراً هوندا به یکی دیگر از مالکان CR-V گفته بهتر است در زمان رانندگی توقف و شروع به حرکت دوباره نداشته باشد. ظاهراً راندمان گرمایی بالای این پیشرانه توربو دلیل عدم گرم شدن کافی در آب‌وهوای سرد می‌باشد. این خودروساز ژاپنی حتی تلاش کرده بگوید این نقص در واقع اثر راندمان بالاست.

سخنگوی هوندا در کانادا اظهار داشته است:

افرادی که دارای خودروهای مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو هستند و خودرو را در آب‌وهوای بسیار سرد می‌رانند شاید حس کنند خودرو به سرعت یک پیشرانه با راندمان پایین‌تر گرم نمی‌شود. افرادی که از پیشرانه کار بیشتری می‌کشند چنین مشکلی را تجربه نمی‌کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه

  1. اشکان

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (137 ديدگاه)

    😂😂😂😂 عجب اوضاعی سده از سه روز پیش تا الآن همش شده خبرهای مربوط مشکلات و افتضاحات و فراخوانهای ژاپنیها 😂😂😂😂

    موافقم ۱۱۸
    مخالفم ۱۲۵
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      قشنگ مشخصه افرادی همچون ( اشکان ) ، اصلاً مقاله را نخوانده شروع به رَجَز‌خوانیِ میکنند !

      کسانی که خودروهای ژاپنی از هر مدل و برند داشته و سوار شده‌اند میدانند که دمای آب تقریباً ۱/۴ درجه و حتی کمتر هست و برعکس کسانی که خودروهای فرانسوی دارند چه قدیمی چه جدید ، خوب میفهمند آمپر‌آب بالا و استرس در تابستان و زمستان یعنی چی !!!

      شما در بدترین گرمای تابستان از کولر ژاپنی کار بکش و همینطور یه فرانسوی مدل بالا ، که ببینید فرق ژاپنی‌ها با بقیه یعنی چی حتی با کره‌ای‌ها که در تابستان درجه تا نصف هم بالاتر میاد اما ژاپنی‌ها اِنگار نه اِنگار !!!

      موافقم ۵۷
      مخالفم ۶۰
      1. اشکان

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (137 ديدگاه)

        نوید جان عزیزم حرص نخور و یخورده نفس بکش چون هوا گرم شده واسه قلب ضرر داره 😂😂😂 عزیزم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ؟؟ تو این سه روزه همش شده خبر از فراخوانها و افتضاحات و گندکاریهای ژاپنیها 😂😂😂😂 راستی اصلاً میدونی ترموستات چیه ؟؟؟ ترموستات کارش اینه که حرارت موتور رو تنظیم میکنه یعنی وقتی موتور بیش از اندازه گرم شد از طریق رادیاتور و فن ها موتور رو خنک میکنه و حالا بعضی از شرکتها ترموستات هاشون رو طوری تنظیم کردن که درجه آمپر تا نیمه بیاد بالا و بعد فن ها روشن بشن و بعضی از کمپانیها طوری ترموستات رو طوری تنظیم کردن که هنوز درجه آمپر به نیمه نرسیده فن ها روشن میشن و اما این رو هم بگم که ترموستات هر ماشینی رو هم میشه هر جوری که دلت خواست خودت بخری و تعویض کنی که مثلاً روی چه دمایی فن ها شروع به کار کنن مثلا ترترمستات ۶۲ یا ترموستات ۷۲ یا ترموستات ۸۵ ای نوید !!! ای دانشمند بزرگ شک داشتی برو از مکانیکها بپرس و انقدر ادعاهای تو خالی نداشته باش برادر من

        موافقم ۴۸
        مخالفم ۴۸
        1. حسین

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (287 ديدگاه)

          فعلا یکی افتضاح فراخوان ۹۹۰ میلیون دلاری فرغون سازی هیوندای رو جمع کنه. راستی زیر اون خبر افتضاحات بی پایان هیوندای کونا نبودی😂 نوشته بود قابلیت اعتماد افتضاح این ماشین باعث میشه بازاریش‌رو از دست بده و به هیوندای ضرر بزنه. مالکان ماشین همه گفته بودن این آخرین باره که هیوندای میخرم🤣

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۷
        2. محمدهادی

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (408 ديدگاه)

          داداش چی داری میگی
          ماشالله توکه تو ابراز فضل و دانایی جلوتری از نوید
          داداش گلم منظور مقاله اینجا به نوعی دقیقا برعکس گندکاری ژاپنیا که میگی بود
          داره از راندمان فوق العاده بالای موتور میگه
          اصلا هیچ حرفی هم از ترموستات و فن نزد
          اگر مشکل از تنظیم ترموستات بود قطعا تو مطلب میاورد
          عه
          یه ترموستات و رادیات یادگرفته حالا همه اتفاقاتو میخواد ربط بده به این
          موتورهای فوق العاده کم مصرف و خرررر کار هوندا زبانزد خاص و عامه
          قطعا این ۱.۵ لیتری توربو هوندا با راندمان بالا تا ۲۰ سال بدون هیچ مشکل مهمی برا ماشین کار میکنه
          خواست اینو بگه

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۵
        3. ari

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3 ديدگاه)

          دمای روشن شدن فن موتور رو ecu تعیین میکنه نه ترموستات!!

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
      2. علی آقا

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (371 ديدگاه)

        مگه موتور پیکانه که باید سرد کار کنه و باید نگران داغ شدنش بود؟؟؟؟

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۴
      3. mahan

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (903 ديدگاه)

        نوید جان کسی که میگه کره ای ماشین ثروتمنداست بیچاره ته ارزوش سانتافه و سورنتوس!اذیتشون نکن
        من حتی بعید میدونم عزیزان ماشین داشته باشند یا به سن ماشین داشتن رسیده باشند و کره ای نشسته باشند حالا ژاپنی و المانی و امریکایی پیشکششون!

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۸
      4. علی

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (127 ديدگاه)

        فرانسویا قدیم اصلا گرمایی نبودن این مشکل مخصوص تولیدات ایرانخودرو هست من خودم ۴۰۵ ۷۷ داشتم یه بارم واشر نزد تو چند سالی که داشتم سرتاسر تابستونم کولر روشن بود اخ نگفت دیگه ۴۰۴ ۵۰۴ بماند که خودروهای شاخ افریقا بود با اون گرما که هنوزم جنازهاشون داره کار میکنه

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
      5. امیر

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10 ديدگاه)

        والا ما یه سانتافه ۲۰۱۶ با موتور ام پی آی داشتیم باهاش کل ایران از شمال تا جنوبو گشتیم هم از عملکرد کولرش راضی بودیم هم بخاری هم عایق بندی کامل کابین و هیچ موقع ام مشکلی با درجه آمپر آبش نداشتیم این که شما بر چه اساسی همچین حرفی میزنی برای من جای سوال داره!

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  2. MOHAMMAD.n.r

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (717 ديدگاه)

    الان بهترین موقعیت برای ایرانخودرو هست که موتور ۴۰۵ رو قالب کنه به کانادا🤣🤣
    به نظرم باید بخاری برقی بزارن رو ماشین. مثل پریوس و سایر هیبریدی ها.

    موافقم ۶۷
    مخالفم ۸
  3. Nima RST

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چتونه تو ژاپن؟ 😂

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳۹
  4. عارف

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ما اینجا تا سر کوچه میریم ماشین داغ میکنه و متعاقبا مشکل سر سیلندر و واشر زدن به دلیل گرمای زیاد ، بعد اونجا ماشین دارن که اینقدر گرم نمیشه که بخاری بگیرند از ماشین

    موافقم ۶۲
    مخالفم ۳
  5. Benz SLR

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (675 ديدگاه)

    😐😐😑

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  6. دانیال

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (268 ديدگاه)

    هوندای معظم چش شده؟😔

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۸
  7. Amir

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ماشین بخاریش برقی نیست ؟
    خب چه کاریه ، همون اول برقی میکردن تا چنین مشکلاتی پیش نیاد .
    ولی آخر نفهمیدم این مشکله یا راندمان بالا ؟
    هوندا باید فکر بازار سردی مثل کانادا رو میکرد ، مثلا بخاری برقی میذاشت ، یا با وجود بخاری معمولی کاری میکرد موتور زودتر گرم شه نه اینکه گرما رو مهار کنه ! ( میخواست ثواب کنه کباب شد )
    حالا اینا به کنار ، چنین موتوری جون میده واسه تابستون جنوب 🙂

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۳
    1. محمدهادی

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (408 ديدگاه)

      آفففرین
      احسسنت

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
  8. Mahdi

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دوستان میدونم این نظر ربطی به مطلب بالا نداره من غذرخواهی میکنم ولی فکر کنم جالب باشه هر کدوم از دوستان ۵ ماشین برتر از نظر خودشون تو کل دوران تاریخ بگن

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۵
    1. Ramin

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1362 ديدگاه)

      درود دوست عزیز اقای مهدی.

      ۵ خودرو برتر از نظر خودمون تو کل تاریخ 🤔🤔🤔 خداوکیلی ۵ تا سخت شد.

      ۱ = فورد مدل T
      ۲ = فولکس واگن غورباقه ( فولکس بیتل )
      ۳ = پونتیاک ترانس ام
      ۴ = کادیلاک الدورادو ۱۹۵۹ بیارتیز
      ۵ =

      والا پنجمیشو هرچی دوست دارید بزارید. هرچی فکر میکنم مبینم خودرو خوب تو تاریخ زیاده…

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۸
      1. آریا منش

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (109 ديدگاه)

        Is that Toyota Supra

        موافقم ۸
        مخالفم ۶
      2. Farzad

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1832 ديدگاه)

        رامین یعنی یه آلمانی تو لیستت بود 😳
        باورم نمیشه 😂

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۵
      3. Mahdi

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (58 ديدگاه)

        خیلی ممنون رامین عزیز جالبه
        تو لیست خودم هم فورد مدل T رتبه اول رو داره
        البته موستانگ Boss429 هم از فورد تو لیستم هست

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. Mahdi

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (58 ديدگاه)

          البته من رتبه اول رو با فورد مدل T و Benz Patent Motor تقسیم میکنم
          و خودرویی بعدی که همانند اون رو تا الان ندیدم Ferrari laferrari
          و ماشین بعدی قطعا Mercedes Benz SL300 gullwing خواهد بود
          و تسلا مدل Sیا ۳ که شروع کننده انقلاب خودرو ها بود

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
    2. MahyarM.A.R

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      جی تی ار سستو المنتو میورا موستانگ چلنجر فورد اف ۱۵۰ هوراکان ویرون و شیرون فراری ۲۵۰ جی تی او پورشه ۹۱۱ و ۹۱۸ بنز اس کلاس یاریس فراری لا فراری ایکس ایکس اف کی ال اف ای کوروت فورد جی تی لندکروز و رویزرویس فانتوم وایپر همه و همه در نوع خودشان عالی هستن خیلی ها هم نام نبردم نمیتونم پنج تانام ببرم ولی اگه بخام بگم یکی جی تی ار هست یکی سستو المنتو یکی فراری ۲۵۰ جی تی او فورد رپتور و پراید 😂😂🤣🤣🤣 اونم پراید صبا

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۷
    3. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (126 ديدگاه)

      ۵ تا خیلی کمه خداییش….
      بکنش ۵۰ تا خیرشو ببینی

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴
    4. عاشق پدال

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      لنسر اوو
      پورش ۹۱۱ اونیکه اواخر دهه هشتاد میلادی تولید شد
      سوبارو wrx
      ماستانگ ماخ وان نسل اول
      تویوتا کرولا همه نسلهاش

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۶
    5. porsche

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (22 ديدگاه)

      ۱پورشه ۹۱۷

      ۲پورشه ۹۰۱

      ۳تویوتا سوپرا

      ۴دودج وایپر

      ۵فراری اف ۴۰

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    6. mahdi_Abdi

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (28 ديدگاه)

      والا کم گفتی به قول یکی از دوستان بکن ۵۰ تا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    7. Amirreza

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (358 ديدگاه)

      ۱ : فولکس قورباغه ای
      ۲ : لندروور سری اول
      ۳ : sl 300
      ۴ : مکلارن اف ۱
      ۵ : لامبورگینی میورا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    حالا هی از موتور پژو بد بگید، باید خدا رو شکر کنید که حداقل بخاری دارید، تو خارج ماشین هاشون بخاری هم نداره 🙂

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۴
  10. امیر.عارف

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (841 ديدگاه)

    میشه با یک ترموستات با درجه بالا مشکل و حل کرد تازه خیلی تعداد ماشینهاش زیاد نیست ، نمیدونم چرا خودروسازهای ما با اینکه مدتها و تیراژ بالا تولید میکنند و هزینه سنگین برای مشتری داره ، حتی زحمت فکر کردن به این مشکل را هم به خودشون نمیدن که راه آب پوسته موتور را بزرگتر و یا اصلاح کنند ، شاید بخاطر اینه که ما مصرف کنند ه ها نمیخواهیم و یا ارزشی برای خودروسازها نداریم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      دوست عزیز اون مربوط به طراحی موتور هست و طبیعتش اینه، حالا اگه قرار به دست بردن باشه میشه همون ترموستات یا فشنگی رو تغییر داد تا دما بالا نره که در اون صورت کارایی موتور پایین میاد.

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
  11. امین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    یدونه از این انجین ها بدین به منی که تو بندرعباس زندگی میکنم
    اگه کلِ ۳۶۵ روزه سال دستم طرف دکمه بخاری رفت؛ توووف بنداز تو صورتم
    دوبار سیلندر سوپاپ یاتاقان رینگ پیستون شاتون تعویض کردم
    سبار کف تراشی
    یعنی کلا پنج بار واشر عوض کردم توی این ۸ سالی که دوتا پژو ۴۰۵ داشتم
    بازم خدا خیرش بده سایپا ساینا رو

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  12. حسینی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه فرقی به حال ما داره که پراید و پژو تندر داریم؟؟؟ حالا مثلا اینایی که کامنت گذاشتن دستشون به دستگیره سویک خورده؟ اصلا از نزدیک دیدن؟؟
    خوشم میاد اونایی که یه ریو خریدن میگن ژاپنی بده! آخه مگه ماشین روز ژاپنی هست که شما سوار بشین و بعد بفهمین بده؟؟ ته تهش چند تا کمری ۲۰۰۷ دیدین دیگه؟؟؟؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  13. امیر

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2676 ديدگاه)

    حرفش جالب بوده…..
    ینی باید مدام با ماشین تخت گاز بری تا به حد استانداردش برسه!!!!!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  14. بهنام

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان لطفا دویست خودروی برتر تاریخ رو انتخاب کنید ، اگه حنی به مدل خودروی گره ای توش بود من میگم اشکان ماشبن بازه و اینطوری نیست که با دیدن اپتیمای همسایه به متشین علاقه مند شده .

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  15. حسین دهمرد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    کانادا کلا سرده خیلیا این مشکلو دارن ولی جالبه مشکل هوندا اینقدر جدیه. از راندمان نیست قطعا بقیه هم بوق نیستن. پیشرانه های جدید اکثرا راندمان نزدیکی دارن. در هر صورت راندمانش از دیزلی ها که بیشتر نیست. اگر پمپ آبش برقی باشه یا کلاچ دار باشه بعیده چنین مشکلی پیش بیاد.
    کاش پیگیر باشین ببینیم آخر مشکل از چیه.اولین باره میبینم یه امتیاز تبدیل شده به مشکل.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  16. farhad

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (106 ديدگاه)

    هیچ تولید تیراژ بالای مکانیزه بدون عیب نیست و نمیتونه باشه ، مساله گردن گرفتن یا نگرفتن مسئولیت هستش. سال گذشته به گزارش carscoops هیوندای و کیا به علت کتمان خرابی و تاخیر در فراخوان به مبلغ ۲۱۰ میلیون دلار در امریکا جریمه شدند. حال قضاوت با شنونده عاقل است که کدام تولید کننده قابل اعتماد و کدام غیرقابل اعتماد است.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا