خودروهای مدرن از تکنولوژیها و تجهیزات زیادی برای رفاه بیشتر سرنشینان سود میبرند. البته تکامل پیشرانه درونسوز و ارتقای راندمان آن باعث شده برخی مالکان دیگر با مشکل داغ کردن پیشرانهها دستبهگریبان نباشند. باور ندارید؟ کافی است از مالکان هوندا سیویک مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و CR-V مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بپرسید!
اولین بار در اکتبر ۲۰۱۸ بود که اخباری درباره عدم گرم شدن کامل پیشرانهی سیویک و CR-V مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو منتشر شد. کانسومر ریپورتز آن زمان گفته بود شاید این پیشرانه ۴ سیلندر دارای مشکلی باشد. از جمله این مشکلات میتوان به گرم نشدن پیشرانه و متعاقب آن عدم کارایی بخاری در دمای منفی ۹.۵ درجه و کمتر اشاره کرد.
گفته میشود صدها راننده این دو خودرو در فضای مجازی اعتراض کردهاند. در کانادا چند صد مالک محصولات هوندا شکایت کرده و اداره حملونقل این کشور گفته در کل ۲۶ شکایت مربوط به بخاری تاکنون ثبت شدهاند.
هوندا از این مشکلات آگاه شده و اقدام به فراخوان در آمریکا به منظور تعمیر خودروهای موردبحث نموده است. این فراخوان در برخی موارد شامل بهروزرسانی نرمافزاری، تعویض روغن و نصب واحد کنترل سیستم تهویه مطبوع جدید بوده است. البته به نظر میرسد این اقدامات کافی نبوده و بسیاری از مالکان گفتهاند فراخوان یاد شده مشکلی را حل نکرده است.
یکی از مالکان هوندا CR-V 2017 به CBC گفته است:
خودرو بهتر نشده است. من چندین ایمیل را به هوندا فرستادم و آنها گفتند به نمایندگی محلی مراجعه کنم ولی پس از آن به نتیجه نرسیدم. به نظر میرسد آنها نمیخواهند این مشکل را حل کنند.
ظاهراً هوندا به یکی دیگر از مالکان CR-V گفته بهتر است در زمان رانندگی توقف و شروع به حرکت دوباره نداشته باشد. ظاهراً راندمان گرمایی بالای این پیشرانه توربو دلیل عدم گرم شدن کافی در آبوهوای سرد میباشد. این خودروساز ژاپنی حتی تلاش کرده بگوید این نقص در واقع اثر راندمان بالاست.
سخنگوی هوندا در کانادا اظهار داشته است:
افرادی که دارای خودروهای مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو هستند و خودرو را در آبوهوای بسیار سرد میرانند شاید حس کنند خودرو به سرعت یک پیشرانه با راندمان پایینتر گرم نمیشود. افرادی که از پیشرانه کار بیشتری میکشند چنین مشکلی را تجربه نمیکنند.
اشکان
۱۵ فروردین ۱۴۰۰???? عجب اوضاعی سده از سه روز پیش تا الآن همش شده خبرهای مربوط مشکلات و افتضاحات و فراخوانهای ژاپنیها ????
NAVID۰۰۹۸
۱۵ فروردین ۱۴۰۰قشنگ مشخصه افرادی همچون ( اشکان ) ، اصلاً مقاله را نخوانده شروع به رَجَزخوانیِ میکنند !
کسانی که خودروهای ژاپنی از هر مدل و برند داشته و سوار شدهاند میدانند که دمای آب تقریباً ۱/۴ درجه و حتی کمتر هست و برعکس کسانی که خودروهای فرانسوی دارند چه قدیمی چه جدید ، خوب میفهمند آمپرآب بالا و استرس در تابستان و زمستان یعنی چی !!!
شما در بدترین گرمای تابستان از کولر ژاپنی کار بکش و همینطور یه فرانسوی مدل بالا ، که ببینید فرق ژاپنیها با بقیه یعنی چی حتی با کرهایها که در تابستان درجه تا نصف هم بالاتر میاد اما ژاپنیها اِنگار نه اِنگار !!!
اشکان
۱۵ فروردین ۱۴۰۰نوید جان عزیزم حرص نخور و یخورده نفس بکش چون هوا گرم شده واسه قلب ضرر داره ??? عزیزم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ؟؟ تو این سه روزه همش شده خبر از فراخوانها و افتضاحات و گندکاریهای ژاپنیها ???? راستی اصلاً میدونی ترموستات چیه ؟؟؟ ترموستات کارش اینه که حرارت موتور رو تنظیم میکنه یعنی وقتی موتور بیش از اندازه گرم شد از طریق رادیاتور و فن ها موتور رو خنک میکنه و حالا بعضی از شرکتها ترموستات هاشون رو طوری تنظیم کردن که درجه آمپر تا نیمه بیاد بالا و بعد فن ها روشن بشن و بعضی از کمپانیها طوری ترموستات رو طوری تنظیم کردن که هنوز درجه آمپر به نیمه نرسیده فن ها روشن میشن و اما این رو هم بگم که ترموستات هر ماشینی رو هم میشه هر جوری که دلت خواست خودت بخری و تعویض کنی که مثلاً روی چه دمایی فن ها شروع به کار کنن مثلا ترترمستات ۶۲ یا ترموستات ۷۲ یا ترموستات ۸۵ ای نوید !!! ای دانشمند بزرگ شک داشتی برو از مکانیکها بپرس و انقدر ادعاهای تو خالی نداشته باش برادر من
حسین
۱۵ فروردین ۱۴۰۰فعلا یکی افتضاح فراخوان ۹۹۰ میلیون دلاری فرغون سازی هیوندای رو جمع کنه. راستی زیر اون خبر افتضاحات بی پایان هیوندای کونا نبودی? نوشته بود قابلیت اعتماد افتضاح این ماشین باعث میشه بازاریشرو از دست بده و به هیوندای ضرر بزنه. مالکان ماشین همه گفته بودن این آخرین باره که هیوندای میخرم?
محمدهادی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰داداش چی داری میگی
ماشالله توکه تو ابراز فضل و دانایی جلوتری از نوید
داداش گلم منظور مقاله اینجا به نوعی دقیقا برعکس گندکاری ژاپنیا که میگی بود
داره از راندمان فوق العاده بالای موتور میگه
اصلا هیچ حرفی هم از ترموستات و فن نزد
اگر مشکل از تنظیم ترموستات بود قطعا تو مطلب میاورد
عه
یه ترموستات و رادیات یادگرفته حالا همه اتفاقاتو میخواد ربط بده به این
موتورهای فوق العاده کم مصرف و خرررر کار هوندا زبانزد خاص و عامه
قطعا این ۱.۵ لیتری توربو هوندا با راندمان بالا تا ۲۰ سال بدون هیچ مشکل مهمی برا ماشین کار میکنه
خواست اینو بگه
ari
۱۷ فروردین ۱۴۰۰دمای روشن شدن فن موتور رو ecu تعیین میکنه نه ترموستات!!
علی آقا
۱۵ فروردین ۱۴۰۰مگه موتور پیکانه که باید سرد کار کنه و باید نگران داغ شدنش بود؟؟؟؟
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰نوید جان کسی که میگه کره ای ماشین ثروتمنداست بیچاره ته ارزوش سانتافه و سورنتوس!اذیتشون نکن
من حتی بعید میدونم عزیزان ماشین داشته باشند یا به سن ماشین داشتن رسیده باشند و کره ای نشسته باشند حالا ژاپنی و المانی و امریکایی پیشکششون!
علی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰فرانسویا قدیم اصلا گرمایی نبودن این مشکل مخصوص تولیدات ایرانخودرو هست من خودم 405 77 داشتم یه بارم واشر نزد تو چند سالی که داشتم سرتاسر تابستونم کولر روشن بود اخ نگفت دیگه 404 504 بماند که خودروهای شاخ افریقا بود با اون گرما که هنوزم جنازهاشون داره کار میکنه
امیر
۱۷ فروردین ۱۴۰۰والا ما یه سانتافه ۲۰۱۶ با موتور ام پی آی داشتیم باهاش کل ایران از شمال تا جنوبو گشتیم هم از عملکرد کولرش راضی بودیم هم بخاری هم عایق بندی کامل کابین و هیچ موقع ام مشکلی با درجه آمپر آبش نداشتیم این که شما بر چه اساسی همچین حرفی میزنی برای من جای سوال داره!
MOHAMMAD.n.r
۱۵ فروردین ۱۴۰۰الان بهترین موقعیت برای ایرانخودرو هست که موتور ۴۰۵ رو قالب کنه به کانادا??
به نظرم باید بخاری برقی بزارن رو ماشین. مثل پریوس و سایر هیبریدی ها.
Nima RST
۱۵ فروردین ۱۴۰۰چتونه تو ژاپن؟ ?
عارف
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ما اینجا تا سر کوچه میریم ماشین داغ میکنه و متعاقبا مشکل سر سیلندر و واشر زدن به دلیل گرمای زیاد ، بعد اونجا ماشین دارن که اینقدر گرم نمیشه که بخاری بگیرند از ماشین
Benz SLR
۱۵ فروردین ۱۴۰۰???
دانیال
۱۵ فروردین ۱۴۰۰هوندای معظم چش شده؟?
Amir
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ماشین بخاریش برقی نیست ؟
خب چه کاریه ، همون اول برقی میکردن تا چنین مشکلاتی پیش نیاد .
ولی آخر نفهمیدم این مشکله یا راندمان بالا ؟
هوندا باید فکر بازار سردی مثل کانادا رو میکرد ، مثلا بخاری برقی میذاشت ، یا با وجود بخاری معمولی کاری میکرد موتور زودتر گرم شه نه اینکه گرما رو مهار کنه ! ( میخواست ثواب کنه کباب شد )
حالا اینا به کنار ، چنین موتوری جون میده واسه تابستون جنوب ?
محمدهادی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰آفففرین
احسسنت
Mahdi
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دوستان میدونم این نظر ربطی به مطلب بالا نداره من غذرخواهی میکنم ولی فکر کنم جالب باشه هر کدوم از دوستان 5 ماشین برتر از نظر خودشون تو کل دوران تاریخ بگن
Ramin
۱۵ فروردین ۱۴۰۰درود دوست عزیز اقای مهدی.
5 خودرو برتر از نظر خودمون تو کل تاریخ ??? خداوکیلی 5 تا سخت شد.
1 = فورد مدل T
2 = فولکس واگن غورباقه ( فولکس بیتل )
3 = پونتیاک ترانس ام
4 = کادیلاک الدورادو 1959 بیارتیز
5 =
والا پنجمیشو هرچی دوست دارید بزارید. هرچی فکر میکنم مبینم خودرو خوب تو تاریخ زیاده…
آریا منش
۱۵ فروردین ۱۴۰۰Is that Toyota Supra
Farzad
۱۵ فروردین ۱۴۰۰رامین یعنی یه آلمانی تو لیستت بود ?
باورم نمیشه ?
Mahdi
۱۶ فروردین ۱۴۰۰خیلی ممنون رامین عزیز جالبه
تو لیست خودم هم فورد مدل T رتبه اول رو داره
البته موستانگ Boss429 هم از فورد تو لیستم هست
Mahdi
۱۶ فروردین ۱۴۰۰البته من رتبه اول رو با فورد مدل T و Benz Patent Motor تقسیم میکنم
و خودرویی بعدی که همانند اون رو تا الان ندیدم Ferrari laferrari
و ماشین بعدی قطعا Mercedes Benz SL300 gullwing خواهد بود
و تسلا مدل Sیا 3 که شروع کننده انقلاب خودرو ها بود
MahyarM.A.R
۱۵ فروردین ۱۴۰۰جی تی ار سستو المنتو میورا موستانگ چلنجر فورد اف 150 هوراکان ویرون و شیرون فراری 250 جی تی او پورشه 911 و 918 بنز اس کلاس یاریس فراری لا فراری ایکس ایکس اف کی ال اف ای کوروت فورد جی تی لندکروز و رویزرویس فانتوم وایپر همه و همه در نوع خودشان عالی هستن خیلی ها هم نام نبردم نمیتونم پنج تانام ببرم ولی اگه بخام بگم یکی جی تی ار هست یکی سستو المنتو یکی فراری 250 جی تی او فورد رپتور و پراید ????? اونم پراید صبا
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۵ فروردین ۱۴۰۰۵ تا خیلی کمه خداییش….
بکنش ۵۰ تا خیرشو ببینی
عاشق پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۰لنسر اوو
پورش ۹۱۱ اونیکه اواخر دهه هشتاد میلادی تولید شد
سوبارو wrx
ماستانگ ماخ وان نسل اول
تویوتا کرولا همه نسلهاش
porsche
۱۶ فروردین ۱۴۰۰1پورشه 917
2پورشه 901
3تویوتا سوپرا
4دودج وایپر
5فراری اف 40
mahdi_Abdi
۱۷ فروردین ۱۴۰۰والا کم گفتی به قول یکی از دوستان بکن ۵۰ تا
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰۱ : فولکس قورباغه ای
۲ : لندروور سری اول
۳ : sl 300
۴ : مکلارن اف ۱
۵ : لامبورگینی میورا
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۵ فروردین ۱۴۰۰حالا هی از موتور پژو بد بگید، باید خدا رو شکر کنید که حداقل بخاری دارید، تو خارج ماشین هاشون بخاری هم نداره :)
امیر.عارف
۱۵ فروردین ۱۴۰۰میشه با یک ترموستات با درجه بالا مشکل و حل کرد تازه خیلی تعداد ماشینهاش زیاد نیست ، نمیدونم چرا خودروسازهای ما با اینکه مدتها و تیراژ بالا تولید میکنند و هزینه سنگین برای مشتری داره ، حتی زحمت فکر کردن به این مشکل را هم به خودشون نمیدن که راه آب پوسته موتور را بزرگتر و یا اصلاح کنند ، شاید بخاطر اینه که ما مصرف کنند ه ها نمیخواهیم و یا ارزشی برای خودروسازها نداریم
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز اون مربوط به طراحی موتور هست و طبیعتش اینه، حالا اگه قرار به دست بردن باشه میشه همون ترموستات یا فشنگی رو تغییر داد تا دما بالا نره که در اون صورت کارایی موتور پایین میاد.
امین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰یدونه از این انجین ها بدین به منی که تو بندرعباس زندگی میکنم
اگه کلِ ۳۶۵ روزه سال دستم طرف دکمه بخاری رفت؛ توووف بنداز تو صورتم
دوبار سیلندر سوپاپ یاتاقان رینگ پیستون شاتون تعویض کردم
سبار کف تراشی
یعنی کلا پنج بار واشر عوض کردم توی این ۸ سالی که دوتا پژو ۴۰۵ داشتم
بازم خدا خیرش بده سایپا ساینا رو
حسینی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰چه فرقی به حال ما داره که پراید و پژو تندر داریم؟؟؟ حالا مثلا اینایی که کامنت گذاشتن دستشون به دستگیره سویک خورده؟ اصلا از نزدیک دیدن؟؟
خوشم میاد اونایی که یه ریو خریدن میگن ژاپنی بده! آخه مگه ماشین روز ژاپنی هست که شما سوار بشین و بعد بفهمین بده؟؟ ته تهش چند تا کمری 2007 دیدین دیگه؟؟؟؟
امیر
۱۶ فروردین ۱۴۰۰حرفش جالب بوده…..
ینی باید مدام با ماشین تخت گاز بری تا به حد استانداردش برسه!!!!!!!
بهنام
۱۶ فروردین ۱۴۰۰دوستان لطفا دویست خودروی برتر تاریخ رو انتخاب کنید ، اگه حنی به مدل خودروی گره ای توش بود من میگم اشکان ماشبن بازه و اینطوری نیست که با دیدن اپتیمای همسایه به متشین علاقه مند شده .
حسین دهمرد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰کانادا کلا سرده خیلیا این مشکلو دارن ولی جالبه مشکل هوندا اینقدر جدیه. از راندمان نیست قطعا بقیه هم بوق نیستن. پیشرانه های جدید اکثرا راندمان نزدیکی دارن. در هر صورت راندمانش از دیزلی ها که بیشتر نیست. اگر پمپ آبش برقی باشه یا کلاچ دار باشه بعیده چنین مشکلی پیش بیاد.
کاش پیگیر باشین ببینیم آخر مشکل از چیه.اولین باره میبینم یه امتیاز تبدیل شده به مشکل.
farhad
۱۶ فروردین ۱۴۰۰هیچ تولید تیراژ بالای مکانیزه بدون عیب نیست و نمیتونه باشه ، مساله گردن گرفتن یا نگرفتن مسئولیت هستش. سال گذشته به گزارش carscoops هیوندای و کیا به علت کتمان خرابی و تاخیر در فراخوان به مبلغ 210 میلیون دلار در امریکا جریمه شدند. حال قضاوت با شنونده عاقل است که کدام تولید کننده قابل اعتماد و کدام غیرقابل اعتماد است.