هیوندای

نقاط قوت و ضعف هیوندای پالیسید لیمیتد 2020

هیوندای پالیسید همه‌ی تکه‌های درست پازل را کنار هم قرار داده است. پیشرانه‌ای عالی، کابینی سطح بالا و پلتفرم سه ردیفه کامل باعث شده‌اند این کراس اوور در کلاس خود بدرخشد؛ اما خب یک نکته مهم وجود دارد: هیچ خودرویی عالی و عاری از نقص نیست!

طرفداران کراس اوورهای سه ردیفه با استایل سنتی شاید ظاهر دوقطبی این خودرو و برخی ویژگی‌های غیرعادی کابینش را دوست نداشته باشند؛ و اگرچه جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای به همراه پشت آمپرهای دیجیتال آن باعث تمایز پالیسید از رقبا می‌شود اما این جفت باهم همکاری بسیار خوبی ندارند.

در این نوشتار می‌خواهیم نقاط قوت و ضعف شاسی‌بلند جدید هیوندای را باهم بررسی کنیم. همراه ما باشید.

  • نقاط قوت

کابین سطح بالا

با اینکه پالیسید نشان هیوندای را بر پیشانی دارد اما تریم فول لیمیتد همانند یک خودروی لوکس حس می‌شود. خطوط چرمی دوخته شده روی پانل درب‌ها، پوشش‌های نرم داشبورد، پوشش جیر سقف و پلاستیک‌های باکیفیت در جای‌جای کابین به چشم می‌خورند. دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و نشانگرها از نوع فلزی یا پلاستیکی بوده اما کیفیت بالایی دارند.

هر سه ردیف صندلی پالیسید لیمیتد از همان چرم باکیفیت دوخته شده استفاده کرده‌اند. صندلی راننده و سرنشین جلو قابلیت تنظیم برقی در ۸ جهت را داشته و از نوع گرم و سرد شونده هستند.

تنها گلایه ما از نظر طراحی که اهمیت چندانی هم ندارد به صفحه لمسی ۱۰.۳ اینچی مدل لیمیتد مربوط می‌شود که از داشبورد بالا آمده و استایل آیپد مانند دارد. این صفحه‌نمایش قاب پلاستیکی ارزان‌قیمتی داشته و با کلیت کابین همخوانی ندارد؛ اما این یک انتقاد کوچک بوده و نباید ماهیت لوکس کابین را نادیده گرفت.

فضای زیاد

پالیسید سه ردیف صندلی به‌دردبخور داشته و صندلی‌های ردیف سوم آن به‌صورت برقی خم و تا می‌شوند. فضای این صندلی‌ها برای نشستن افراد بالغ هم کافی است. اگرچه فضای پا و سر این صندلی‌ها جزو بهترین‌های کلاس نیست اما نباید از این نظر انتقادی داشت مخصوصاً اینکه به احتمال زیاد کودکان در این صندلی‌ها خواهند نشست.

صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم که در خودروی تست نصب شده بودند بسیار راحت هستند. این صندلی‌ها نرم بوده و بدن را به خوبی در برمی‌گیرند. فضای سر و شانه‌ی صندلی‌های ردیف دوم پالیسید بیشتر از رقبایی همچون فورد اکسپلورر، سوبارو ایسنت و هوندا پایلوت می‌باشد.

سواری خوب

نیروبخش تمامی تریم های این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری با قدرت ۲۹۱ اسبی است که با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. حتی در کراس اووری که وزن نسبتاً بالایی دارد، قوای محرکه اصلاً کم نیاورده و به خوبی آن را به جلو می‌راند. در حالت اسپورت شاهد پاسخ تیزتر پدال گاز و تعویض‌های تیزتر گیربکس خواهید بود.

فرمان پالیسید احساس بهتری نسبت به فرمان کیا تلوراید داشته و سواری خودرو نیز نرم است. تکان های زیادی در بدنه وجود دارد که از کراس اووری با این ابعاد قابل‌انتظار است اما پالیسید هرگز احساس غیر ایمن حتی در سرعت‌های بالا را ندارد. سیستم تعلیق نیز بهتر از تلوراید حس می‌شود. به‌هرحال این یک کراس اوور برای ترددهای بزرگراهی است و انتظارات در این بخش را برآورده کرده است.

  • نقاط ضعف

استایل بحث‌برانگیز

ظاهر پالیسید منحصربه‌فرد است و در این شکی نیست. شما این خودرو را با هیچ شاسی‌بلند دیگری اشتباه نخواهید گرفت. با این وجود پالیسید زیباترین و جذاب‌ترین خودروی کلاس نیست مخصوصاً وقتی‌که آن را با کیا تلوراید عضلانی و جعبه‌ای مقایسه کنید. عناصر کرومی روی جلوپنجره بیش از حد بکار رفته‌اند و چراغ‌های چشم کروکدیل نیز اگرچه جذاب به نظر می‌رسند اما با کلیت نمای جلو همخوانی ندارند. رینگ‌های ۲۰ اینچی بکار رفته در مدل‌های لیمیتد نیز خیلی شلوغ به نظر می‌رسند.

سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان خوب

صفحه‌نمایش ۱۰.۳ اینچی پالیسید لیمیتد ظاهر خوبی داشته و به سرعت پاسخ می‌دهد. صفحه اصلی طراحی واضح و ساده‌ای داشته و سه بخش آن مواردی همچون ناوبری، سیستم صوتی و آب‌وهوا را نشان می‌دهند؛ اما زمانی که شروع به بررسی منوها می‌کنید حس ناخوشایندی از سخت بودن این فرایند به شما دست خواهد داد.

استفاده از ارتباط ساده‌ای همچون بلوتوث نیازمند چند مرحله خواهد بود. استفاده از ناوبری هم فرایندی استرس‌زا بوده و سیستم صوتی هم خیلی عالی نیست و خبری از دکمه خانه نیز روی داشبورد نمی‌باشد. بهتر است از اپل کارپلی یا اندروید اتو استفاده کنید که به‌صورت استاندارد روی تمامی تریم ها وجود دارد.

محدودیت‌های پشت آمپرهای دیجیتالی

اینجا کمی سخت‌گیری کرده‌ایم… اما درحالی‌که صفحه‌نمایش مرکزی پالیسید روی سفارشی‌سازی تأکید دارد، پشت آمپرهای دیجیتالی چنین کاری را انجام نمی‌دهند. رنگ صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی پشت آمپرها با انتخاب حالت‌های رانندگی تغییر می‌کند و از سبز (اکو) تا آبی (نرمال) و قرمز (اسپورت) عوض می‌شود اما فقط همین وجود دارد و بس! تنها می‌توان اطلاعاتی همچون میزان مصرف سوخت، اطلاعات رانندگی و فشار باد لاستیک‌ها را در مرکز پشت آمپرها دید.

بله پالیسید با دوربین‌های دیجیتال هیوندای عرضه می‌شود که خطوط رانندگی و هدآپ دیسپلی را نشان می‌دهند اما خبری از نماش چیزهایی مثل سیستم صوتی یا ناوبری در پشت آمپرها نیست.

مشخصات هیوندای پالیسید لیمیتد ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۱ اسب بخار/۳۵۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت: ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • وزن: ۱۹۹۰ کیلوگرم
  • قیمت پایه: ۳۱۵۵۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۴۷۶۰۵ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    اصلا در حد و اندازه تلوراید نیست….. به هیچ وجه

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      من هم تلوراید را بیشتر میپسندم اما شما این را در نظر بگیرید که به جزء ظاهر ، این دو خودرو در تمام زمینه ها یکی هستند مثل سیبی که از وسط دو نیم کرده باشند .
      تلوراید همان پلوسید هست .
      پلوسید همان تلوراید هست .
      پس نمیشه گفت کدوم بهتره و کدوم بدتر ، فقط در بحث سواری و تعلیق دستکاری شده اند که کلاً همیشه محصولات کیا خشکتر و اسپرت تر از هیوندای هستند .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (522 ديدگاه)

        کیا و هیوندای مثل سیبی هستند که از وسط نصف شده ولی نصفه سمت کیا همیشه بهتر و دوست داشتنی تره!نمیدونم چرا!؟

        موافقم 0
        مخالفم 5
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    قیمت پایه عجیب ارزانی داره که واقعاً خریدش قابل درک هست اما وقتی با سفارش آپشنها قیمتش به حدود ۵۰ هزارتا میرسه ، اصلاً نمیشه دیگه نگاهش کرد ، در این رنج قیمت خیلی خودروها هستند ژاپنی ، آمریکایی .
    اما اگر به خودروها در جاده ها و حیابانهای آمریکا و اروپا توجه کنید ، متوجه میشوید که اکثریت خودروها لوآپشن هستند بخاطر ارزان بودن .

    این خودرو در اصل یاد بودیست برای وراکروز و ای کاش وراکروز را با نام وراکروز و نسل جدید ارائه میکردند .
    هنوز پس از گذشت ۱۰ سال ، وراکروز ماشین خوش چهره و خوش سواری ای هست اما بیشترشون مشکل مصرف سوخت بالا و جلوبندی ضعیف دارند ، بخصوص پلوسها که زیاد روغن میدهند .

    وراکروزهای مشکی خیلی به چشم میان و باکلاس هستند ، دقیقاً برعکس سانتافه های قِرتی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    طراحیهای جدید بیرونی هیوندای خیلی بد شده

    موافقم 0
    مخالفم 4
  4. محمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    نوید عزبز، میدونم تلوراید و پالیسید پلتفرمشون مشترکه
    مثه نیسان ایکس تریل و رنو کلئوس
    ولی همه میدونن نیسان تیکس تریل کاملا کاربردیتر بوده و به ماهیت اصلی و منظور طراح نزدیکتر
    .
    و اما مطلبی که دیروز پدال در خصوص جایزه بهترینهای امریکای شمالی منتشر کرد….
    .
    در بخش خودروی کاربردی سال کیا تلوراید است که بر پسرعموی خود یعنی هیوندای پالیسید و همچنین لینکلن آویاتور جدید غلبه کرده و خودروی کاربردی سال 2020 آمریکای شمالی لقب بگیرد.
    .
    کاملا مشخصه کیا نقش خودش رو بهتر بازی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      محمد عزیز
      کاملاً با شما موافقم ، کیا همیشه بهتر از هیوندای عمل کرده .

      موافقم 0
      مخالفم 3
  5. Farzad

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    میتونم بگم شاهکار هیوندا همینه .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. net

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    فقط رینگ خاکستری تیتانیوم پالیسید قشنگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Dante

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نقطه ضعف فقظ همین ک کره ایه
    تو این رنج قیمت میشه یه ژاپنی خوب سوار شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا