ولوو

حذف برخی سدان‌ها و استیشن‌های ولوو و تمرکز روی شاسی‌بلندها

روزهایی که سدان ها و استیشن‌ها حرف اول را در بازار می‌زدند کاملاً تمام شده و هم‌اکنون کراس اوورها و شاسی بلندها هستند که بازار را قبضه کرده‌اند. ولوو هم از روند بازار آگاه بوده و نگاهی به آمار فروش آن نشان می‌دهد که ۷۵ درصد مصرف‌کنندگان اقدام به انتخاب خانواده XC این خودروساز کرده‌اند. مدیر ولوو به اتوکار گفته که در آینده محصولات قدبلند جای سدان ها و استیشن‌های این شرکت را خواهند گرفت.

هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو می‌گوید این شرکت سدان ها و استیشن‌های زیاد به ویژه مدل‌های سقف بلند دارد چراکه مدل‌های V60 و V90 با نسخه‌های کراس کانتری هم عرضه می‌شوند. او خاطرنشان ساخته این برند سوئدی سدان های بزرگ و کوچک زیادی را با سقف‌های طویل و خیلی طویل تولید می‌کند و برخی از این مدل‌ها باید حذف شوند. رئیس ولوو قول داده برخی سدان ها و استیشن‌های شرکت را حفظ کند.

ولوو در حال تمرکز روی شاسی بلندهای الکتریکی است و به همین خاطر در ماه‌های اخیر مدل‌های XC40 ریشارژ و C40 ریشارژ را رونمایی کرده است. نسل بعدی XC90 نیز طبق انتظارات دارای نسخه الکتریکی خواهد بود و قبلاً نیز تولید مدل کوچک‌تر XC20 و C20 به‌صورت رسمی تائید شده است. همچنین شایعاتی درباره تولید مدل فول سایز XC100 به گوش رسیده اما فعلاً به‌صورت رسمی اعلام نشده است. نمایندگی‌های ولوو خواهان رقیبی برای ب ام و X7 هستند و قطعاً مدیران شرکت این درخواست‌ها را دیده‌اند.

اگر به دنبال محصولی غیر شاسی‌بلند از ولوو هستید هنوز هم به این برند امیدوار باشید. ساموئلسن گفته یک خودروی کاربردی و کم ارتفاع‌تر می‌تواند واقعاً جالب‌توجه باشد مخصوصاً اینکه این برند در حال الکتریکی شدن بوده و نیازمند ضریب درگ کمتری است؛ به عبارت دیگر خودروهای عادی به‌صورت کامل حذف نخواهند شد و فقط گزینه‌های کمتری از مدل‌های S و V ولوو در دسترس خریداران خواهد بود.

Volvo C40 Recharge

صرف‌نظر از نوع بدنه، اکثر محصولات جدید ولوو دارای قوای محرکه تمام الکتریکی خواهند بود. این شرکت قول داده تا پایان دهه جاری میلادی تمامی مدل‌های درون‌سوز را حذف کند. پس از C40 ریشارژ نیز ۵ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهند شد. این شرکت می‌گوید در نهایت فروش کلی ولوو را محصولات الکتریکی و پلاگین هیبریدی تشکیل خواهند داد.

تمامی محصولات الکتریکی شده ولوو فقط به‌صورت آنلاین عرضه خواهند شد و از به‌روزرسانی از راه دور پشتیبانی خواهند کرد و از این نظر بهبودهایی در زمینه شعاع حرکتی، سرعت شارژ و سیستم اطلاعات سرگرمی خواهند داشت. C40 ریشارژ اولین خودروی مدرن ولوو است که فاقد چرم بوده و در آینده نیز تمامی خودروهای الکتریکی سوئدی‌ها بدون چرم‌های حیوانی عرضه خواهند شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    ازین سادیسم کراس اوور گرایی متنفرم
    بمن باشه میگم صد تا xc90 فدای یه سدان یا حتی استیشن

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. s.h

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (712 ديدگاه)

      خب متاسفانه به شما نیست

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. Hadi

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    سدان ها رو حداقل نگه دارید…
    اگرم خواستید حذف کنید استیشن ها رو حذف کنید…
    ای لعنت به…

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. احمدرضا

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (878 ديدگاه)

      منم از استیشن ها متنفرم ??
      فقط یه استیشن دوست دارم اونم اوپل اینزیگنیا بود ?

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Benz309 1974

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    چه کار زاقارتی!!!!!!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    استیشن های ولوو بهترین های دنیا هستن
    حیف نیست ؟؟؟؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    سوالی که پیش میاد اینه که آینده ماشینای شهری چه طور پیش میره؟ الآن اکثر کمپانیایی ‌که تجربه طولانی تو زمینه تولید خودروهای شهری دارن روی شاسی بلندا متمرکز شدن

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. عاشق پدال

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولوو ترکونده این چندسال.
    الان یه عده میان چینی چینی میکنن. همین چند روز پیشا بود ولوو یه سرمایه گذاری میکنه و میخواد تو سوئد یه شهر بسازه توش ماشین خودگردن ازمایش کنه.
    ماشیناش عالین. تو فرودگاه بلیط فرست کلاس داشته باشین با ولوو میبرن دم هواپیما.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ولی عجب ماشینی بود. فهمیدین فرست کلاس سوار شدم یا بیشتر بگم؟

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. abdi_porsche fan

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اره بابا فهمیدیم خوشبحالت

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا