بزرگ‌ترین خودروسازان سال 2018، فولکس‌واگن همچنان در صدر

با پایان سال 2018 آمار فروش گروه‌های خودروسازی مختلف اعلام و بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا مشخص شده‌اند. در سال 2018 فروش خودرو در بازارهای جهانی همچنان به روند افزایشی خود ادامه داده و مجموع فروش خودروهای سبک با 0.2 درصد افزایش نسبت به سال 2017 به 95.6 میلیون دستگاه رسیده است. در نیمهٔ نخست سال 2018 افزایش قابل‌توجهی در فروش خودرو صورت گرفت و به همین دلیل انتظار می‌رفت فروش خودرو در پایان سال مرز 100 میلیون دستگاه را رد کند اما در نیمهٔ دوم سال به دلایلی چون تأثیر وضع قوانین آلایندگی جدید WLTP در اروپا و همین‌طور بحران چین، شاهد فروش ضعیف‌تری نسبت به نیمهٔ اول سال بودیم به‌گونه‌ای که فروش جهانی خودرو در ماه سپتامبر 10.6 درصد کاهش پیدا کرد و بدین ترتیب خودروسازان جهان سال 2018 را با فروش 95.6 میلیون دستگاه خودرو به پایان رساندند.

در این سال اما رقابت بر سر کسب عنوان بزرگ‌ترین یا در اصل پرفروش‌ترین خودروساز دنیا بین سه غول خودروسازی دنیا یعنی گروه فولکس‌واگن، گروه تویوتا و اتحاد رنو-نیسان ادامه داشت و هر سهٔ این کمپانی‌های بزرگ خودروسازی فروشی بیش از 10 میلیون دستگاه را به ثبت رساندند درحالی‌که هر سه نیز با افزایش فروش مواجه شده‌اند. بااین‌حال نهایتاً این گروه معظم فولکس‌واگن است که مثل دو سال گذشته همچنان عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا را در اختیار دارد. این غول خودروسازی آلمان با بیش از 300 هزار دستگاه اختلاف نسبت به تویوتا، در جایگاه نخست قرار گرفته است. با این مقدمه به سراغ معرفی 10 خودروساز بزرگ دنیا در سال 2018 بر اساس آمار فروش می‌رویم (لازم به ذکر است که این آمار صرفاً متعلق به خودروهای سواری و پیکاپ‌ها است و شامل کامیون‌ها و اتوبوس‌ها نمی‌شود).

10- سوزوکی

فروش: 3,213,224 دستگاه

سوزوکی با فروش 3.2 میلیون دستگاه خودرو در سال 2018 عنوان دهمین خودروساز بزرگ دنیا را در اختیار دارد. فروش این شرکت نسبت به سال 2017 افزایشی 1.2 درصدی را تجربه کرده است. البته بخش عمدهٔ فروش این شرکت در هند و توسط شرکت ماروتی سوزوکی صورت می‌گیرد. 56 درصد از سهام ماروتی متعلق سوزوکی است و این شرکت بیش از نیمی از بازار خودروی هند را در اختیار دارد.

9- پژو-سیتروئن

فروش: 4,125,683 دستگاه

گروه فرانسوی پژو-سیتروئن با اینکه چند وقتی است دو برند اوپل و واکسهال را به تملکت خود درآورده و تعداد برندهای خود را به پنج عدد رسانده (پژو، سیتروئن، اوپل، واکسهال، دی‌اس) اما طی سال گذشته 2.9 درصد کاهش فروش را تجربه کرده و مجموع فروش آن به 4.1 میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که فروش محصولات از رده خارج پژو در ایران هم جزء آمار فروش جهانی این گروه حساب می‌شود.

8- فیات-کرایسلر

فروش: 4,840,664 دستگاه

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر که برندهای فیات، کرایسلر، دوج، رم، جیپ، آلفارومئو، لانچیا، مازراتی، فراری، آبارث و ایوکو را در اختیار دارد، طی سال 2018 موفق به فروش 4.8 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان شده است. علیرغم افزایش فروش چشمگیر برندهای جیپ و رم، فروش کلی فیات-کرایسلر در سال 2018 تغییر چندانی نسبت به سال 2017 نداشته است.

7- هوندا موتور

فروش: 5,265,125 دستگاه

هوندا موتور با تنها دو برند هوندا و آکورا موفق به فروش 5.2 میلیون دستگاه خودرو در سال 2018 شده است که البته کاهش جزئی 0.6 درصدی را نسبت به سال 2017 نشان می‌دهد. هوندا در ژاپن، استرالیا، تایوان و ویتنام بیشترین افزایش فروش را داشته است ولی به دلیل کاهش فروش 2.8 درصدی در بازار ایالات‌متحده، فروش کلی آن با کاهش مواجه شده است.

6- گروه فورد

فروش: 5,734,306 دستگاه

سال 2018 برای گروه فورد سال بسیار بدی بوده زیرا فروش این شرکت با کاهش چشمگیر 8.9 درصدی به 5.7 میلیون دستگاه رسیده است. بیشترین کاهش فروش فورد در بازار چین با اُفت 40 درصدی بوده است درحالی‌که در بازارهای دیگری مثل ترکیه، مکزیک، استرالیا، آفریقای جنوبی و ایالات‌متحده هم با کاهش فروش مواجه شده است. گروه فورد هم مانند هوندا تنها دو برند فورد و لینکلن را در اختیار دارد.

5- هیوندای-کیا

فروش: 7,507,945 دستگاه

گروه خودروسازی کره‌ای هیوندای-کیا پس از عملکرد بسیار بد و کاهش فروش چشمگیر در سال 2017، طی سال 2018 فروش خود را احیا کرده و با 3.2 درصد افزایش به 7.5 میلیون دستگاه رسیده است. این گروه خودروسازی که برندهای هیوندای، کیا و جنسیس را در اختیار دارد، بیشترین افزایش فروش را در روسیه، اسپانیا، فرانسه و هلند تجربه کرده است. البته هیوندای-کیا هنوز هم با فروش 7.9 میلیون دستگاهی سال 2016 فاصله دارد.

4- جنرال موتورز

فروش: 8,786,987 دستگاه

جنرال موتورز با برندهای شورلت، بیوک، کادیلاک، جی‌ام‌سی، هولدن، وولینگ، بائوجون و راون (Ravon برند جنرال موتورز در ازبکستان است) در سال 2018 فروشی برابر با 8.8 میلیون دستگاه را به ثبت رسانده است. فروش این گروه خودروسازی آمریکایی در بزرگ‌ترین بازارهای دنیا یعنی چین و ایالات‌متحده کاهش داشته و به همین دلیل فروش کلی آن نسبت به سال 2017 با کاهش 2 درصدی مواجه شده است.

3- اتحاد رنو-نیسان

فروش: 10,360,992 دستگاه

با خریداری سهام شرکت روسی لادا و همین‌طور اضافه شدن میتسوبیشی به اتحاد رنو-نیسان، حالا برندهای این گروه خودروسازی شامل رنو، نیسان، میتسوبیشی، داچیا، لادا، اینفینیتی، داتسون و سامسونگ می‌شود. با احتساب فروش تمامی این برندها، فروش کلی اتحاد رنو-نیسان با 1.3 درصد افزایش به 10.3 میلیون دستگاه رسیده است. فروش این گروه در چین، برزیل و روسیه افزایش و در ایالات‌متحده، مکزیک و بریتانیا کاهش داشته است.

2- گروه تویوتا

فروش: 10,520,655 دستگاه

گروه تویوتا با تنها سه برند یعنی تویوتا، لکسس و دایهاتسو، در سال 2018 موفق به فروش 10.5 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان شده است که افزایش 2.2 درصدی را نسبت به سال 2017 نشان می‌دهد. تویوتا در چین، کرهٔ جنوبی، اسپانیا و آرژانتین افزایش فروش داشته درحالی‌که در عربستان سعودی، ایالات‌متحده و ترکیه با کاهش فروش مواجه شده است.

1- گروه فولکس‌واگن

فروش: 10,830,625 دستگاه

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، گروه معظم فولکس‌واگن با تمامی برندهای خود شامل فولکس‌واگن، آئودی، اشکودا، سئات، بوگاتی، لامبورگینی، بنتلی و پورشه در سال 2018 فروشی برابر با 10.8 میلیون دستگاه را به ثبت رسانده و همچنان عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا را در اختیار گرفته است. فروش گروه فولکس‌واگن هم مثل تویوتا نسبت به سال 2017 افزایش 2.2 درصدی داشته است. این غول خودروسازی، 11.4 درصد از کل بازار خودروی دنیا را در اختیار دارد.

 

 

آمار فروش بیست خودروساز بزرگ دنیا در سال 2018

رتبه

گروه خودروسازی

فروش 2017

فروش 2018

کاهش/افزایش

1 گروه فولکس‌واگن 10,598,480 10,830,625 2.2
2 گروه تویوتا 10,292,302 10,520,655 2.2
3 اتحاد رنو-نیسان 10,232,365 10,360,992 1.3
4 جنرال موتورز 8,962,203 8,786,987 -2.0
5 هیوندای-کیا 7,275,703 7,507,945 3.2
6 گروه فورد 6,294,884 5,734,306 -8.9
7 هوندا موتور 5,299,397 5,265,125 -0.6
8 فیات-کرایسلر 4,839,575 4,840,664 0.0
9 پژو-سیتروئن 4,248,250 4,125,683 -2.9
10 سوزوکی 3,174,143 3,213,224 1.2
11 دایملر 2,690,588 2,742,249 1.9
12 گروه ب‌ام‌و 2,442,196 2,493,740 2.1
13 گروه جیلی 1,934,647 2,293,780 18.6
14 مزدا 1,586,018 1,633,977 3.0
15 تاتا 1,143,067 1,302,166 1.4
16 چانگان 1,427,831 1,260,458 -11.7
17 سوبارو 1,059,084 1,068,334 0.9
18 دانگ‌فنگ 1,110,383 962,645 -13.3
19 گروه بایک 1,011,191 945,029 -6.5
20 سایک موتور 678,146 926,531 36.6

 

منبع: focus2move

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

58 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (666 دیدگاه) ,

    عجیبه که دایملر توی این لیست حضور نداره اما به هر حال صدر نشینی فولکس واگن کاملا واضح و مبرهنه،امپراتوری بلامنازع خودروسازی!

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2184 دیدگاه) ,

      داداش شمام جوگیر نشو
      دو تا ژاپنی(البته یکی با یک رگ فرانسوی)لب به لب با بیش از 10 میلیون دارن تعقیبش میکننو توکورسن باهاش
      بلا منازع ؟

      پاسخ
    2. حامد
      سوابق: (645 دیدگاه) ,

      شرمنده اینجا ریپلی میکنم که کامنت دیده میشه
      خواستم بگم گروه خودرسازی سایپا فکر کنم رتبه ۴۸ رو داشته
      یعنی با این همه فروش بدون اینکه زحمتی به خودشون بدن توی بحث توسعه و سرمایه گذاری تونستن به رتبه ۴۸ برسن
      واقعا شرم اوره

      پاسخ
  2. Omid622
    سوابق: (600 دیدگاه) ,

    کار تویوتا با سه برند تو بحثرفروش بیشتر به چشم میاد تا گروه فولکس واگن با ۸ برند

    پاسخ
    1. ADAK
      سوابق: (644 دیدگاه) ,

      تویوتا عرضه داشت سایون را جمع و جور میکرد که از هم نپاشه !
      دوست عزیز درسته تویوتا 3 تا برند داره
      فولکس 8 تا
      اما توانایی به مرز موفیقت رسوندن را هم ببین . 8 برند که حداقل نصفه اش در بحران ورشکستگی بودن را خریده و دوباره به بازدهی رسونده …

      #لطفا_جوگیر_نباشیم

      پاسخ
      1. ایلیا
        سوابق: (596 دیدگاه) ,

        این” جوگیر” جدیده؟
        از این به بعد قراره هرچی بنویسیم ینفر بیاد زیرش بنویسه جوگیر نشو؟

        پاسخ
    2. Elmiraj
      سوابق: (768 دیدگاه) ,

      فورد و هوندا هرکدام با داشتن فقط یک برند لوکس در رتبه های ششم و هفتم قرار دارن…..که واقعاً برجسته تر از بقیه اند …
      .
      تویوتا هم که با داشتن دو برند همچنان در جایگاه دوم قرار داره…!!! نشان از قدرت بی چون و چرای برند اصلی تویوتا هست .

      پاسخ
  3. mohammad
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    به مرور زمان خودروساز آینده یعنی تسلا هم به این لیست اضافه میشه ….

    پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (79 دیدگاه) ,

        مسکوویچ ارزش سهام تسلا از دایملر بالاتره پس طبق منظور شما شرکت های چینی هم از دایملر بالاتر هستند

        پاسخ
        1. Mآsكvيch
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          چ ربطی داشت؟! مشتری ارزش سهام رو میخره یا ماشین رو؟
          تسلا که صد تا شرکت دیگه جز خودرو داره!

    1. Elmiraj
      سوابق: (768 دیدگاه) ,

      قطعا ….
      تسلا در سال ۲۰۱۸ با انفجار فروش به رکورد ۲۴۰۲۴۵ دستگاهی رسید ، اونم فقط با سه مدل ماشین !!!!!!!!
      .
      برندی که با سابقه ۱۵ ساله و تمامی محدودیت خودرو های الکتریکی توانست جگوار ۸۴ ساله را به کلی پشت سر بزاره و خودشو به فروش ۲۵۶۲۵۵ پورشه ۸۸ ساله نزدیک کنه .
      .
      .
      حالا منتظر ورود Model 3 به بازار جهانی و عرضه کراس اور ارزان قیمت Model Y باشید تا میزان فروش و موفقیت تسلا چند برابر حال حاضر بشه…

      پاسخ
      1. Mآsكvيch
        سوابق: (111 دیدگاه) ,

        افرین به تسلا که تؤنست تو این بازار به شدت رقابتی ماشین های برقی و با وجود این همه رقیب برقی از برندهای بنز و بی ام دبلیو و لکسوس و جنسیس و فولکس و غیره ٢۴٠ هزار دستگاه بفروشه!!!!!!

        پاسخ
        1. Elmiraj
          سوابق: (768 دیدگاه) ,

          Mآsکvئch @
          بنز و بی ام دبلیو و لکسس و جنسیس و فولکس و غیره اگه می تونن خب بفرمایند یه رقیب واسه Model 3 بسازن….
          مدل X و S هم به کنار……….
          .
          .
          به جای این همه ادعایی که می کنن…!!!

      2. مانی
        سوابق: (1213 دیدگاه) ,

        میدونم دیسلایک بارون می‌کنین
        اما من فکر می‌کنم ماشین‌های برقی به زودی منقرض میشن
        منظورم اونایی هست که با سیستم فعلی‌ یعنی‌ باطری‌هایی‌ که به لیتیوم وابسته هست کار می‌کنن

        پاسخ
        1. Elmiraj
          سوابق: (768 دیدگاه) ,

          مانی @
          دیسلایک چرا…!!!
          درسته باتری های لیتیومی نهایتاً تا ۲۰ سال دیگه مورد استفاده قرار می گیرند و پایان منابع لیتیم و تکامل و تجاری سازی ابر خازن ها ، انقراض کامل باتری های لیتیومی به وقوع می پیونده .
          .
          .
          در آینده ای دورتر هم بدون شک پیشرانه های کوچک اتمی ( کانسپت Cadillac WTF ) پایشان به دنیای خودرو باز میشه و حتی از الکتروموتور ها هم بهتر خواهند بود .

      3. Mآsكvيch
        سوابق: (111 دیدگاه) ,

        بنز و بی ام و و غیره دارن تو راهی که هستن پادشاهی میکنن
        نیازی نیست خودشون رو با تسلا کوچیک کنن! پس تسلا هم میتونه بیاد رقیب بنزینی بسازه واس سری ٢ !!

        پاسخ
  4. saeed
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    فکر کنم تویوتا جدای گروهی و به صورت برندی بالاترین فروشو داشته باشه .دمه هوندا هم گرم فقط با 2 برند جزو 10 تای اوله.آمار فروش گروه هیوندای کیا هم معلوم شد و جالبه رشد داشتن در حالیکه طبق استدلال یسری پیشگوی اقتصادی خودرو 24 ساعته فعاله اینجا قرار بودبا سرعت به سمت ورشکستگی بره!!!!.پژو سیتروئنم که با اضافه کردن اپل و محاسبه آشغالای تولید ایران کاهش فروش داشته که در نوع خودش جالبه!فورد و جنرال موتورز هم که افت فروش داشتن و البته احتمالا با محصوالات جدید سال بعد اوضاعشون بهتر میشه.

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      درسته سعید
      تویوتا با ٧ میلیون و ٣٠٠ هزار فروش ١.٢
      فولکس با ۵ میلیون و ٧٠٠ هزار فروش و رشد ٢.٢
      اول و دوم شدن

      پاسخ
      1. saeed
        سوابق: (287 دیدگاه) ,

        آره دقیقا.انصافا تویوتا برندیه که حتی مورد علاقه آدمم نباشه نمیشه قابلیتاشو کتمان کرد و کاملا قابل احترامه و الگویی هست واسه خودش تو دنیا.

        پاسخ
        1. Achtung
          سوابق: (296 دیدگاه) ,

          تویوتا با سود کم دوام آورده ممکنه با چند اشتباه تو یک سال ورشکست بشه

        2. Saeed
          سوابق: (287 دیدگاه) ,

          فکر کنم سایت محترم و عزیز پدال یکم تلاش کنه میتونه کم کم از ترانسفر اقتصاد دانها و پیشگوهای صنعت خودرو درآمد زایی کنه در آینده نزدیک.بعد از کره ایهای ورشکسته و فولکس نیمه ورشکسته ،تویوتا هم با کوچکترین اشتباه ،امکان ورشکتستگیش هست!!!!تازه باز اینجا سایت تخصصی خودرو هست تو سایتای عمومی که اوضاع خراب تره.

  5. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (937 دیدگاه) ,

    8 برند فولکس 3 تا که کلا به حساب نمیاد شمال بنتلی .. لامبو و بوگاتی که با هم 10 هزار تا فروش دارن بقیه را باید حساب کنید

    پاسخ
  6. حسین وی
    سوابق: (376 دیدگاه) ,

    پژو اگه فروشش تو ایران و حساب نمیکرد تو این لسیت نبود 😂😂

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (487 دیدگاه) ,

      اقای حسین وی پژو اگه فروشش تو ایرانو حساب نمیکرد فوقش میشد رتبه دهم یا یازدهم یا نهایتش دوازدهم بازهم جزو بیست شرکت برتر و پر فروش دنیا بود .

      پاسخ
  7. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    ای کاش در کنار حجم فروش هر برند،میزان محبوبیت آن برند در سطح جهان نیز ملاک نظر کارشناسان قرار می گرفت.در آن صورت،می دیدیم که این تویوتاست که محبوب ترین برند نزد عامه مردم جهان است نه فولکس واگن…در واقع،در هر نقطه ای از دنیا و در تمامی کشورهای جهان تویوتا حضور پرقدرتی دارد اما فولکس واگن در خیلی از مناطق دنیا اصلا حضوری ندارد و یا حضورش بسیار کمرنگ است.برای مثال،فولکس واگن هیچ حضور ملموسی در بازار خاورمیانه از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از امارات گرفته تا عمان،عربستان،پاکستان،افغانستان،ترکمنستان،آذربایجان،ارمنستان،گرجستان،عراق،اردن و همچنین،شمال آفریقا از جمله مصر،الجزایر،لیبی،مراکش و… ندارد.در کشورهای فقیر آفریقایی هم ما چندان اثری از محصولات فولکس واگن نمی بینیم.،در کشورهای آسیای شرقی از تایلند،اندونزی،ویتنام،سنگاپور گرفته تا تایوان و….فولکس واگن حضور بسیار کمرنگی دارد و در برخی از این کشورها محصولاتش اصلا در سطح خیابان ها دیده نمی شود.در هند هم با آن جمعیت میلیاردی،فولکس حضور کمرنگی دارد و به لحاظ حجم فروش از سوزوکی و تویوتا و هیوندای و تاتا و ماهیندرا به مراتب عقب تر است.در آمریکا هم حضور بسیار لرزانی دارد و هر لحظه ممکن است از بازار آن کشور اخراج شود.در واقع،فولکس واگن به لطف فروش بالا در بازار چین (3 میلیون دستگاه) و برخی از کشورهای آمریکای لاتین و قاره اروپاست که تاکنون سرپا مانده است و گرنه سال ها پیش باید بساط خود را جمع می کرد و به حرفه دیگری می پرداخت.زیرا در خیلی از بازارها و به ویژه در بازار کشورهای کم درآمد حضور قوی و محکمی ندارد و در بسیاری از این مناطق، این تویوتاست که با قدرت هر چه تمام تر بر بازار حکمرانی می کند.حتی هیوندای و کیا هم از این نظر وضع به مراتب بهتری از فولکس واگن دارند.فقط کافی است که به رشد خیره کننده فروش کیا و هیوندای در بازار خاورمیانه و هند و آسیای شرقی و شمال آفریقا و حتی روسیه در چند سال اخیر توجه کنید تا به عقب ماندگی فولکس در جذب مشتریان این منطقه پی ببرید.در واقع،فولکس واگن یک برند نیمه شکست خورده است که به ویژه در جذب طبقات کم درآمد و متوسط دنیا تا حد زیادی ناکام مانده و با حبس خودش در برخی از بازارهای نسبتا ثروتمند دنیا،ادعای پیروزی و موفقیت می کند!…پیروزی واقعی آن است که در تمامی جهان و نزد تمامی طبقات درآمدی مطرح باشی و نه در چند کشور خاص.در واقع،پیروز واقعی در صحنه خودروسازی دنیا برند هایی مثل تویوتا،هوندا،نیسان،مزدا،فورد،جنرال موتورز و تا حدی هیوندای و کیا و….هستند.

    پاسخ
    1. مدادچی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      همینکه فروخته یعنی محبوبه دیگه.
      خارج ایران نیست. حتی افغانستان بازار ازاد برا خودرو داره هرکی از هرچی خوشش اومد میره میخره
      حتی لادا که طراحیش متعلق به چهل سال پیش اونم تو شوروی هست تو اروپا به فروش میره. اونایی که علاقه دارن میخرن

      پاسخ
    2. saeed
      سوابق: (287 دیدگاه) ,

      البته فکر کنم دوست عزیز شما هم فولکسو دست کم گرفتید.اون محبیوبیتی که شما میگید هم میشه از میزان فروش در آورد .در واقع اون پارامتر بر اساس ریاضی و محاسبات فروش میشه میزان پراکندگی فروش در دنیا.یعنی به زبان ساده تر از تناسب میزان تراکم بازارهای فعال که کمپانی توشون حضور داره و درصد فروششون میشه به دست آورد.نباید فراموش کرد درسته فولکس کلی زیر شاخه داره اما مدیریت این همه زیر شاخه و جلوگیری از همپوشانیشون و توازن بین این همه برند اقتصادی ، لوکس و اسپرت و… وتو اوج نگه داشتنشون واقعا هنره.فکر نکنم هیج جایی تو دنیا جز ایران این مدلهای موفق مدیریتی (چه مثل تویوتا شبکه ای و چه مثل فولکس هولدینگی و …)انقدر راحت نقد شن و نیمه شکست خورده!! تلقی شن!

      پاسخ
    3. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      سام
      اینطور که تو صحبت میکنی یکی ندونه فک میکنه داری راجع به سایپا صحبت میکنی! حالا خوبه تو همین جدول رتبه اول رو داره! به گروهی که ١١ میلیون خودرو فروخته و ٢.٢ درصد هم افزایش فروش داشته طبق چه استدلالی میگی شکست خورده اخه؟
      جدا اینکه این کامنتت رو قبول ندارم باید بگم که توی روسیه اتفاقا فولکس فروش خیلی خیلی بالایی داره

      پاسخ
    4. Muty
      سوابق: (644 دیدگاه) ,

      سام
      کل اروپا و جمعیت اش را به نسبت کل کشورهایی که نام بردی حساب کن
      50% شون از محصولاته فولکس هستن استفاده میکنن اگه بیشتر نباشه

      پاسخ
  8. شایان
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    کیا هیوندای فقط 7.5 میلیون فروخته؟؟؟؟؟بحران به این میگن به زودی ورشکست میشه:)))))
    استدلال دوستان

    پاسخ
  9. ارش
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    آفرین به تویوتا .طرفدار فولکسم اما از کار تویوتا خیلی خوشم میاد یعنی در واقع فقط تویوتا میفروشه و در تعقیب فولکسه .واقعا کار درسته.فولکس هم دیگه کولاک کرده.ای کاش میشد نیسان هم خودش رو از شر رنو نجات بده آخه ژاپنی ها رو چه به فرانسوی ها لیاقت ژاپن در رقابت با آلمانهاست فرانسه بهتره بره همون آفریقا رو غارت کنه.

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (487 دیدگاه) ,

      والا ماهم با نظر شما موافقم ارش بهتره رنو ، نیسان از هم جدا بشن ، این همه سال نیسان رنو رو دوشیده ، وقتشه رنو از شر نیسان خلاصشه ، من اگه جای رنو بودم بعد از فیلمی که سر رنو دراوردن بلافاصله جدا میشدم ، اینجوری به نفع رنو هم هست ، بار مالیش کمتر میشه و میتونه رو برندهای خودش بیشتر سرمایه گذاری کنه ، راست هم میگی ژاپنو چی به فرانسه ، فقط نمیدونم چرا اون موقع که نیسان داشت ورشکست میشد و رنو نجاتش داد ، کسی نیامد بگه ژاپنو چی به فرانسه ، اون موقع که نیسان حاضر بود برای نجات خودش بابا تاتاموتورز هم شریک بشه چه برسه به شرکت درجه یکی مثل رنو .

      پاسخ
  10. pars_marand
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    عمده اختلاف فروش فولکس‌واگن با تویوتا مربوط به بازار چین میشه که حدود 1.800.000 دستگاه فولکس بیشتر میفروشه . با عوض شدن جو حاکم بر چین و افزایش فروش خودروهای ژاپنی سال آینده رقابت خیلی نزدیکتر میشه و احتمالا تویوتا به صدر برگرده. میتونید از این لینک https://focus2move.com/chinese-auto-market بررسی کنید.
    در کل هم سایت فوق العاده ای برای علاقه مندان خودرو هست.

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      این لینکی که دادی میگه تو چین فولکس با اختلاف زیادی نسبت به تویوتا در صدر هست و ٣ برابر فروخته و ١١ درصد هم افزایش داشته! در صوتی که تویوتا رتبه چهارم هست با ۵ درصد افزایش فروش
      چطور از این لیست به این نتیجه رسیدی که سال دیگه تویوتا میتونه جای فولکس رو بگیره؟!
      چندین ساله میگین سال دیگه اگه فلان بشه تویوتا میاد صدر اما سال دیگه اومد و بازم فولکس اوله!

      پاسخ
      1. pars_marand
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        سهم از بازار و درصد افزایش رو باهم اشتباه گرفتید. برند تویوتا 13.5 درصد افزایش فروش داشته و برند فولکس 0.6 درصد کاهش. اگر اخبار چند ساله رو هم پیگیر باشید و عملکرد خودروسازان ژاپنی رو نگاه کنید متوجه میشید که امسال خرید خودروهای ژاپنی تو ژاپن خیلی بهتر شده و اون جو روانی حاکم کمرنگ تر شده

        پاسخ
        1. Mآsكvيch
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          طبق صحبت های جنابعالی سال دیگه تویوتا ٢٠٠ درصد افزایش فروش داره تو چین!!! چون فقط با همین درصد میتونه فروشش اندازه فولکس بشه اگه حساب کنی!!
          درضمن خرید خودروهای ژاپنی تو ژاپن چه ربطی به بحث چین داشت؟!
          سال های قبل رو دیدی امسال هم دیدی سال آینده هم ببین 🙂

        2. Amir Machine
          سوابق: (583 دیدگاه) ,

          اون کاهش 0.6 درصدی مال برند فولکس‌واگنه و فروش گروه فولکس‌واگن 2.1 درصد افزایش داشته
          چیزی که اهمیت داره فروش کل گروهه نه برند

  11. Mآsكvيch
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    بیشترین افزایش فروش بین ١٢ گروه پرفروش اول گروه هیوندا-کیا جالبه یه عده تا همین دیروز هی میگفتن کره به شدت کاهش فروش داشته و کسی نمیخره دیگه! همونا که میگفتن جنرال موتورز و فورد امسال خیلی افزایش فروش داشتن :))) قیافه اون ٣ نفر دیدن داره الان فک کنم دیگه روشون نشه بیان پدال 😂کسب جوایز در کنار افزایش فروش عالی

    فولکس هم که سلطانه و اصلا حرفی باقی نمیزاره
    بیمر و بنز هم با این طراحی های جدید و شیک ( به جز x4 ) قطعا افزایش فروش چشمگیر خواهند داشت،مزدا هم که عالی ✌🏻

    پاسخ
  12. Mohamad
    سوابق: (764 دیدگاه) ,

    چقدر سریع میگذره زمان!
    همین چند وقت پیش بود که آمار 2017 رو دیدیم و قبلترش هم آمار فروش 2016
    غافل از اینکه الان 1 ماهه از 2019 گذشته و 2020 هم بزودی میرسه…!
    بنده خودمو جز قدیمی های سایت نمیدونم اما دوستانی که چند ساله اینجا حضور دارن خوب میفهمن که چی میگم.
    شاید این حرف تکراری به نظر برسه اما امیدوارم دوستان از وقت خودشون به نحو احسنت استفاده کنن، از این بابت میگم که اگه فکر میکنیم الآنمون با 2-3 سال پیش هیچ فرقی نکرده پس حق غر زدنم نداریم.

    پاسخ
  13. Amir Machine
    سوابق: (583 دیدگاه) ,

    و بازهم تاج پادشاهی بر سر امپراطوری فولکس‌واگن!
    حالا باز ممکنه بعضیا بگن با کلی برند به این فروش رسیده ولی این هیچ اهمیتی نداره

    اولاً که از هشت تا برند فولکس‌واگن، سه تا شامل لامبورگینی، بنتلی و بوگاتی هیچ تأثیری تو آمار فروش کلی ندارن چون مجموع فروش این سه تا به 10 هزار دستگاه هم نمیرسه، پس برندهای اصلی فولکس‌واگن پنج تا هستن

    دوماً، هر شرکتی استراتژی خاص خودشو داره، تویوتا با سه برند 10 میلیون فروخته، فولکس با پنج برند و کار هیچکدوم هم ارزشمندتر یا بی‌ارزش‌تر از دیگری نیست

    سوماً، مدیریت این همه برند کار اصلاً ساده‌ای نیست

    چهارماً، رنو-نیسان هم هشت تا برند داره، چرا کسی به اون توجه نمیکنه؟ ‌

    و نهایتاً جنرال‌موتورز هم امسال با عرضه محصولات جدید به‌احتمال‌زیاد افزایش فروش خواهد داشت و مرز 9 میلیون رو رد میکنه

    پاسخ
  14. Ahmad
    سوابق: (1067 دیدگاه) ,

    آمار فروش تویوتا رو نسبت به 2017 باید مینوشتین که به اشتباه نوشتین 2018

    پاسخ
  15. Mohammadreza
    سوابق: (561 دیدگاه) ,

    فولکس واگن بخش بسیار بزرگی از فروشش رو مدیون بازار چینه طوری که یکی از سدان های فولکس که فقط در بازار چین عرضه میشه جز 3 سدان پرفروش دنیاست
    اما تویوتا بخاطر مشکلات سیاسی بین دوکشور در بازار چین حضور نداره(حضور داره ولی خیلی کمرنگ و محدود)
    کاش تویوتا هم میتونست ازاده در بازار چین حضور پیدا کنه تا فولکس و همه 10 تا زیر مجموعشو با اختلاف جا بذاره

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      اولا که اگر و اما نداریم تو رقابت و کسی جلوی کسی رو نگرفته
      دوما که ژاپن مشکلی با چین نداره،اون کره بود که مشکل پیدا کرد با چین و نمایندگی هارو بستن و تعرفه گذاشتن
      سوما از ده ماشین پرفروش چین ٢ تاش ژاپنی هستن(کرولا و نیسان سیلفی) که این نشون میده نه حضور کم رنگی دارن نه مشکلی هست

      پاسخ
      1. Mohammadreza
        سوابق: (561 دیدگاه) ,

        ژاپن و چین باهم مشکل ندارن؟
        یکم مطالعه بفرمایید بعد نظر بدین
        ژاپن و چین چند صد ساله با هم مشکلات اساسی دارن
        )) نشون میده نه حضور کم رنگی دارن نه مشکلی هست))
        شما که میگی مشکلی نیست امار فروش تویوتا و مثلا هیوندا رو تو بازار چین با فروش این دو برند در بازار امریکا مقایسه کن بعد بگو مشکلی نیست

        پاسخ
        1. Mآsكvيch
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          مشکلشىون اصلا در حدی نیست که منجر به انجام حرکات اقتصادی بکنن،فقط در حد لطفظی اونم در حد خیلی کم هست،چین اول با امریکا مشکل داره بعد هم کره
          نقش ژاپن تو این درگیری خیلی کمه،شما که مطالعه کردی بفرما بگو بببنم چین چه عملی انجام داد ضد بازار خودروسازی ژاپن؟ مثل واس قضیه کره و امریکا تعرفه گذاشت؟ یا مثل کره فروشگاه های زنجیره ای رو تعطیل کرد؟
          درضمن دوتا بازار مختلف با انسان های مختلف و سلایق مختلف چه ربطی به هم دارن؟ اینم شد دلیل که بگی چون تو امریکا طرف کرولا بیشتر دوست داره پس تو چین هم مردم باید بیشتر کرولا دوست داشته باشن و اگه فروشش کمتر باشه یعنی اینکه نمیزارن بفروشه!!!! یکی این سر دنیا یکی اون سر دنیا!
          گفتم که امار پرفروش ترین های چین رو شما نگاه بکن ژاپنی ها هم حضور قابل قبولی داشتن،نیسان سلفی رتبه سوم پرفروش ترین ها شد
          واقعا نمیشه قدرت فولکس واگن رو هیچ جوره زیر سوال برد

        2. Amir Machine
          سوابق: (583 دیدگاه) ,

          اگه بخوایم اینطوری استدلال کنیم، پس همونطور که فولکس‌واگن بخش عمدۀ فروشش رو مدیون چینه، تویوتا هم بخشی از فروشش رو مدیون بازار آمریکا است که فولکس‌واگن حضور کمرنگی تو اون بازار داره
          سال 2018 فروش کل تویوتا و لکسس تو آمریکا 2.4 میلیون دستگاه بوده درحالیکه گروه فولکس‌واگن با همۀ برندهاش تو آمریکا فقط 637 هزار دستگاه فروش داشته یعنی چهار برابر کمتر
          از طرف دیگه، کجا تویوتا تو چین حضور کمرنگ و محدودی داره؟
          سال 2018 گروه تویوتا تو چین 1.5 میلیون دستگاه فروش داشته و رتبۀ چهارم پرفروش‌ترین خودروساز در بازار چین رو در اختیار گرفته

  16. مدادچی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هر ملتی هر مردمی که دنبال پیشرفت و زندگی خوبی هستن خودشون دست به کار میشن.
    هند ۵۶ درصد فروش ماشینهاش متعلق به یه شرکت ژاپنی هست. اونم سوزوکی که به چهارچرخ بودن معروفه.

    پاسخ
  17. حمیدرضا
    سوابق: (2321 دیدگاه) ,

    فورد قبلا جایگاهش بهتر بود جنرال موتورز قبلا سوم بود الان چهارم شده ولی از همه مهم تر فروش فیات کرایسلر هست با اونهمه برند ایتالیایی قدیمی و صاحب نام جایگاهش خیلی نازله فروش چانگان هم خوب بوده مخصوصا که بیشتر در خود چین ماشین میفروشه

    پاسخ
  18. Mohammadreza
    سوابق: (561 دیدگاه) ,

    شوخی: اقای دهقان لطفا تصحیح بفرمایید تو متن ذکر شده که این امار شامل کامیون هاو اتوبوس ها نمیشه اما نگفته که ‌شامل سوسیس و کالباس لحاظ هست یا نه؟!
    پ.ن: همونطور که میدونید پرفروش ترین محصول فولکس واگن نه گلف نه پاسات بلکه سوسیسه! :))))
    این کامنتو بخاطر آلمان بازهای عزیز این پایین گذاشتم که زیاد آزرده خاطر نشن 😉

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      این نشون میده که نتنها سلطان خودروسازی دنیا هست بلکه تو زمینه های دیگه هم سلطانه
      حالا شما متاسفانه راهی واس فرار از اذیت شدن نداری چون جدول خیلی واضح تو مطلب هست و صدر جدول گروه خودروسازی فولکس هست با رشد ٢.٢ درصدی ✌🏻همونطور که پارسال و سال های قبل صدر بود

      پاسخ
      1. Mohammadreza
        سوابق: (561 دیدگاه) ,

        دوست عزیز تعداد لیست هایی که تویوتا صدر نشینشونه اینقد زیاد هست که بخاطر این جدول بقول شما “اذیت” نشم اصلا این مسائل کوچیک تر و بی ارزش تر از اونی هستن که بخوان منو “اذیت” کنن
        این لیست اولین و اخرین لیستیه که فولکس توش صدر نشینه اما لیست هایی که تویوتا صدر نشینشونه اینقدر زیاده که از حوصله من برای نام بردن خارجه
        جالبه تعداد لیست هایی که تویوتا توشون صدر نشینه بیشتر از تعداد لیست هایی که فولکس توشون جزء 10 تاست
        دوست عزیز قبل از کری خوندن یکم فکرکن

        پاسخ
        1. Mآsكvيch
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          تو اصلا بگو تو تمام لیست ها تویوتا اوله( که این جوک هست البته ) اما چه فایده وقتی اون لیستی که داری زیرش کری میخونه لیست فروش گروه هست( مهمترین هدف هر گروه و برند و نتیجه تلاش هاشون تو یک سال ) و توی اون فولکس اوله مثل سال های قبل اونم با درصد رشد بیشتر!
          دوست عزیز تو اصلا نباید کری بخونی با توجه به این وضعیت و لیست!
          منم کری نخوندم تویوتا رو هم دوست دارم اما قضیه جالب اینه که نمیدونستم این اول بودن فولکس واس یه عده اینقدر سخته :)) اینکه عادیه! سال های قبل هم همین بوده

  19. Saman
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    بدون تردید تویوتا بزرگترین خودروساز جهانی هستش : کیفیت و دوام و قابلیت اطمینان درجه یک و استهلاک در حد صفر و از نعمت داشتن بازار آلوده به تعصب و انحصاری اروپا هم محروم هست 🙂

    پاسخ
  20. LEWIS HAMILTON (مجید)
    سوابق: (11222 دیدگاه) ,

    ماشالله فولکس واگن
    من تا آخر عمرم مدیون این امپراتوری بزرگ هستم ، به خاطر زحمتی که برای لامبورگینی کشید و از یک شرکت ورشکسته که به دلیل وضعیت اقتصادی نامطلوب و مشتریان خاص و محدود توان ایستادن روی پای خودش رو نداشت و مرتب بین مالکان مختلف دست به دست می شد ، رسوندش به جایی که سری در سر ها داشته باشه و با اقتدار از عظمت و دستاورد هاش دفاع کنه.
    قبل از دوران فولکس واگن ، مخصوصا در دوران مالکیت مالزیایی ها و تا حدودی کرایسلر ، ماشین های لامبورگینی معروف بودن به کیفیت داغون و خرابی های بیش از حد ، اما الان به هیچ عنوان اینطور نیست و روح ایتالیایی این شرکت با دقت نظر و مهندسی آلمانی ترکیب شده ؛ بهترین ترکیب رو بوجود آورده.

    پاسخ
  21. MAHDI
    سوابق: (2917 دیدگاه) ,

    هوندا آکورد خیلی دوست داشتنیه. حتی نسل قبلش هم از هرنظر نسبت به تویوتاکمری بهتربود.نسل جدیدکه بارها درمقایسه های مجله هایی خودرویی تویوتا کمری جدید رو شکست داد.
    مجله خودروبانک نسل قبل آکورد رو تست کرده به صوررت کامل وعملکردش در موارد مختلف رو باکمری وسوناتا مقایسه کرده.مقاله خیلی جذابیه برای خوندن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.