چشم اندازهفته نامه

کلوب جذاب 1000 اسب بخاری‌ها!

خودروهایی که دارای پیشرانه‌هایی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار یا بیشتر هستند از قیمت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و به تعداد انگشتان دست در دسترس می‌باشند. امروزه دسته‌ی جدیدی از این خودروها وارد میدان شده‌اند که دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی هستند.


تا همین چند سال پیش ایده‌ی تولید خودرویی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری کاملاً دور از ذهن و دیوانه‌وار به نظر می‌رسید اما امروزه بر تعداد این خودروها افزوده می‌شود.


بسیاری از این خودروها دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی بوده و جهت حرکت صنعت خودرو در کلاس هایپرکارها را نشان می‌دهند. در ادامه لیستی جذاب از خودروهایی را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و یا بیشتر دارند.

  • لوسید ایر – قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری (۲۰۱۸)


لوسید ایر شاید به تازگی وارد کلوب ۱۰۰۰ اسب بخاری‌ها شده باشد اما به خاطر استفاده از باتری‌های لیتیوم-یونی و پیشرانه‌های الکتریکی هیچ‌گونه آلایندگی‌ای تولید نمی‌کند. این خودرو با قدرت‌های متفاوتی هم در دسترس بوده اما قوی‌ترین مدل آن تنها در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش نیز به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

این پرفورمنس برای سدانی چهار درب کاملاً احساس‌برانگیز است. لوسید ایر محدوده حرکتی ۶۴۵ کیلومتری داشته و البته باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد. این شرکت می‌خواهد با هایپرکار آسمان را تصاحب کند بنابراین قیمت مدل پایه‌ی آن در آمریکا از ۵۲۵۰۰ دلار آغاز می‌شود هرچند با این پول تنها صاحب ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهید شد. این کمپانی در کالیفرنیا قرار داشته و اخیراً یک موسسه سعودی سرمایه‌ی ۱ میلیارد دلاری را به لوسید تزریق کرده است.

  • SVE استیج II ینکو/SC کوروت – قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری (۲۰۱۸)


شرکت Speciality Vehicle Engineering که به اختصار SVE نامیده می‌شود متخصص مسابقات درگ در آمریکا بوده و یک کوروت ۱۰۰۰ اسب بخاری را ساخته است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶.۸ لیتری ارتقا یافته‌ی شورولت استفاده کرده و یک سوپرشارژر بزرگ را نیز به آن اضافه کرده تا این قدرت چشمگیر به دست آید.

پیشرانه‌ی یاد شده با گیربکس ۷ سرعته دستی همکاری می‌کند و قیمت پکیج یاد شده نیز ۶۸۹۹۵ دلار است. احتمالاً این قیمت باعث می‌شود SVE استیج II ینکو/SC کوروت بهترین ارزش در مقابل مبلغ پرداختی را داشته باشد.

ترمزها و سیستم تعلیق خودرو نیز برای همخوانی با این قدرت عظیم ارتقا یافته‌اند اما درصورتی‌که به این قدرت نیاز نداشته باشید می‌توانید نسخه‌ی ۸۳۵ اسبی را سفارش دهید. شورولت کاماروی ینکو هم با همین پیشرانه‌ها در دسترس می‌باشد.

  • کادیلاک CTS-V HPE1000 – قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری (۲۰۱۸)


تیونر مشهوری با نام هنسی اصلاً در قیدوبند استانداردهای معمول نبوده و محصولاتی در حد و اندازه‌های هایپرکارها را تولید می‌کند. این شرکت کادیلاک CTS-V HPE1000 را نیز تولید کرده است.

این سدان لوکس چهار درب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعتی دارد که تمامی این موارد به لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و یک سوپرشارژر بزرگ به دست آمده است.

خودروی موردبحث همچنان گیربکس اتوماتیک کادیلاک را حفظ کرده و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. به عنوان یک خودروی چهار درب، قدرت و پرفورمنس هنسی باعث شده‌اند خودرویی جذاب با بهای ۱۵۹ هزار دلاری تولید شود.

  • زنوو TS1 GT – قدرت ۱۱۰۴ اسب بخاری (۲۰۱۷)


نام زنوو شاید برای بسیاری از افراد آشنا نباشد اما خودروی TS1 GT آن به خاطر ارقام بزرگی که نشان می‌دهد مشهور شده است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری سوپرشارژردار این خودرو قدرت ۱۱۰۴ اسب بخاری تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعتی جزو مشخصات عملکردی این خودرو هستند.

قیمت این خودرو در دانمارک از ۱.۲ میلیون پوند آغاز می‌شود و بنابراین مختص افراد بسیار معدودی است. در کل ۱۵ دستگاه از TS1 GT تولید خواهد شد و ظرفیت تولید سالانه‌ی آن ۵ دستگاه در سال است.

  • استون مارتین والکری – قدرت ۱۱۶۰ اسب بخاری (۲۰۱۹)


فروش ۱۵۰ دستگاه والکری جاده‌ای کار بسیار آسانی بوده است. با قدرت ۱۱۶۰ اسب بخاری، این خودرو قوی‌ترین محصول تاریخ استون مارتین بوده و البته بسیار هم سریع است. استون مارتین می‌گوید والکری یک دور پیست سیلورستون را می‌تواند در زمانی مشابه خودروهای فرمول ۱ فعلی طی کند که دلیل آن داون فورس بسیار بالاست.

پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری این خودرو والکری را وارد کلوب ۱۰۰۰ اسبی‌ها کرده و البته پیشرانه‌ی الکتریکی هم ۱۶۰ اسب بخار دیگر را تولید می‌کند. استون مارتین برای ساخت این مجموعه از کثورث و ریماک کمک گرفته است. وزن این هایپرکار تنها ۱۰۳۰ کیلوگرم می‌باشد.

  • بوگاتی ویرون سوپر اسپورت – قدرت ۱۱۸۴ اسب بخاری (۲۰۱۰)


ویرون شاید به خاطر نام شیرون به محاق رفته باشد اما هایپرکار اصیل بوگاتی همچنان با نسخه‌ی سوپر اسپورت خود مورداحترام افراد زیادی است. با قدرت ۱۱۸۴ اسبی، ویرون سوپر اسپورت ۱۹۸ اسب بخار قوی‌تر از مدل استاندارد بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعتی دارد.

تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو با قیمت ۲ میلیون پوندی ساخته شده است. شایان ذکر است درصورتی‌که با ویرون سوپر اسپورت تخت گاز حرکت کنید باک سوخت ۱۰۰ لیتری آن در کمتر از ۸ دقیقه خالی خواهد شد!

  • مرسدس-ای ام جی وان – قدرت ۱۲۳۱ اسب بخاری (۲۰۲۰)


ایده‌ی تولید خودروی فرمول ۱ برای جاده‌ها هرگز درک نشده اما مرسدس-ای ام جی با هایپرکار وان به آن نزدیک می‌شود. با استفاده از قوای محرکه‌ی هیبریدی برگرفته از فرمول ۱، این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری را با ۴ پیشرانه الکتریکی ترکیب کرده و قدرت ۱۲۳۱ اسبی را ارائه می‌کند.

هایپرکار جدید مرسدس قول داده در کمتر از ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را درنوردد.

  • SSC اولتیمیت آئرو XT – قدرت ۱۳۰۰ اسب بخاری (۲۰۱۳)


این خودرو زندگی خود را به عنوان کوروت با قدرت ۷۸۲ اسب بخار شروع کرد و نهایتاً به مدل اولتیمت آئرو XT با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار رسید. دو توربو شارژر به کمک این خودرو آمده‌اند تا بتواند حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. البته تست‌های تونل باد نشان داده‌اند که این خودرو در شرایط ایده آل توانایی ثبت سرعت ۴۴۰ کیلومتر در ساعت را نیز دارد.

XT تنها خودروی اولتیمیت آئرو است که از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۹ لیتری شورولت استفاده کرده است. قیمت این خودرو ۷۴۰ هزار دلار می‌باشد.

  • NextEV NIO EP9 – قدرت ۱۳۶۰ اسب بخاری (۲۰۱۶)


خودروی یاد شده یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه طی کرده و تنها نیم ثانیه پشت سر لامبورگینی آونتادور SVJ مجهز به لاستیک‌های بسیار چسبان قرار دارد؛ بنابراین EP9 سریع‌ترین خودروی الکتریکی نوربرگ رینگ بوده و همچون خط مستقیم در پیچ‌ها نیز بسیار سریع عمل می‌کند.

چهار پیشرانه‌ی این خودرو قدرت ۱۳۴۰ اسب بخاری یا ۱ مگاواتی تولید می‌کنند. EP9 با سیستم تعلیق و آئرودینامیک فعال عرضه شده و در سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۵ تن داون فورس تولید می‌کند که در حد و اندازه‌ی خودروهای فرمول ۱ می‌باشد. برای خرید این خودرو باید ۱.۲ میلیون دلار پرداخت کنید.

  • بوگاتی شیرون – قدرت ۱۴۷۹ اسب بخاری (۲۰۱۷)


زمانی که شیرون رونمایی شد افراد زیادی محو این خودرو شدند. شیرون نسبت به ویرون ۲۹۶ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. این میزان قدرت برای خودرویی با قیمت ۲.۵ میلیون دلاری کاملاً قابل‌توجه است. سقف سرعت شیرون به‌صورت الکترونیکی به ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده زیرا لاستیک‌ها دیگر نمی‌توانند در سرعت فراتر از این دوام بیاورند.

اگرچه رکورد حداکثر سرعت همواره جذاب بوده اما پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوی این هایپرکار به خاطر قدرت عظیم خود شناخته می‌شود. شیرون با این نیروگاه در عرض ۲.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

  • کونیگ زگ رگرا – قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری (۲۰۱۶)


کونیگ زگ از اعلام آمار و ارقام بزرگ و ترسناک هیچ ابایی ندارد و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری توربوی آن به خوبی گویای این موضوع است. پیشرانه‌ی درون‌سوز قدرت ۱۱۰۰ اسب بخاری داشته و واحد الکتریکی نیز ۷۰۰ اسب دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کند تا قدرت ترکیبی ۱۵۰۰ اسبی حاصل گردد.

رگرا یک هایپرکار هیبریدی است که سقف سرعت آن به ۴۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این خودرو تنها در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۱۰.۹ ثانیه می‌باشد. تمامی این رکوردها بدون استفاده از گیربکسی سنتی به دست آمده زیرا رگرا دارای گیربکس دایرکت درایو کونیگ زگ است که به کاهش وزن و رسیدن به هدف ۱۵۹۰ کیلوگرمی کمک می‌کند. در مقام مقایسه باید گفت شیرون ۱۹۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

  • وینک کبرا – قدرت ۱۶۰۰ اسب بخاری (۲۰۱۶)


مدل‌های کپی زیادی از کبرا وجود دارد اما این خودرو که وینک کبراست با قدرت ۱۶۰۰ اسب بخاری وارد دنیای دیگری شده است. تنها وجه اشتراک این هیولا با مدل اصلی دهه‌ی ۶۰ به شکل کلی آن مربوط می‌شود. در زیر کاپوت هم یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۱۶ لیتری جا خوش کرده است.

بله درست است! این پیشرانه حجم ۱۶ لیتری داشته و باعث می‌شود خودرو در کمتر از ۱۰ ثانیه و بدون کمک گرفتن از توربو یا سوپرشارژر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. پیشرانه‌ی کبرا به‌صورت دست‌ساز در آلمان تولید می‌شود. این هیولای جاده‌ای با بهای ۵۴۵ هزار یورویی در دسترس است.

  • هنسی ونوم F5 – قدرت ۱۶۰۰ اسب بخاری (۲۰۱۹)


هنسی از ونوم F5 به عنوان هایپرکار آمریکا یاد می‌کند. با توجه به قدرت و مشخصات این خودرو می‌توان دلیل انتخاب این شعار را فهمید.

این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷.۶ لیتری استفاده کرده و تنها در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز زیر ۱۰ ثانیه بوده و برای رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت به کمتر از ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارید.

هنسی می‌گوید حداکثر سرعت این خودرو ۴۸۴ کیلومتر در ساعت است که هنوز اثبات نشده است. تنها ۲۴ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و هریک بهای ۱.۶ میلیون دلاری خواهد داشت.

  • ریماک C-Two – قدرت ۱۹۱۴ اسب بخاری (۲۰۱۹)


ریماک قبلاً با هایپرکار الکتریکی کانسپت وان شناخته شده است. تنها هشت دستگاه از این هایپرکار با بهای ۱ میلیون دلاری ساخته شد. کانسپت وان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و قدرت ۱۲۲۴ اسبی داشته است؛ اما این برند اهل کرواسی دومین هایپرکار خود را با نام C-Two تدارک دیده که قدرت ۱۹۱۴ اسبی آن از دل چهار پیشرانه به دست می‌آید.

این شرکت برای ساخت ۱۵۰ دستگاه C-Two برنامه‌ریزی کرده و هرکدام را با بهای ۱.۵ میلیون پوندی عرضه خواهد کرد. شما با این پول صاحب خودرویی بدون آلایندگی و شتاب ۱.۸۵ ثانیه‌ای می‌شوید. حداکثر سرعت خودرو نیز به لطف باتری‌های آب‌خنک جدید برابر با ۴۱۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد. برد این هایپرکار با شارژ کامل باتری ۵۵۰ کیلومتر اعلام شده است.

  • پینین فارینا باتیستا – قدرت ۱۹۰۰ اسب بخاری (۲۰۲۰)


باتیستا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شده است. در بخش قوای محرکه‌ی این خودرو از ریماک کمک گرفته شده و با قدرت ۱۹۰۰ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه عنوان قوی‌ترین خودروی تاریخ ایتالیا را یدک می‌کشد.

منبع: autocar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. (JONATHAN (TESLA

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (302 ديدگاه)

    6 امریکایی
    2 فرانسوی
    از بقیه هم یکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد علی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      البته 2 تا تیوننیگ
      1 با موتور آلمانی
      1 برقی
      و فقط 2!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیرمحمد

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (238 ديدگاه)

      داداش اون دوتا فرانسوی در واقع آلمانین فقط اسم فرانسه روشونه صرفا جهت اطلاع!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (JONATHAN (TESLA

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (302 ديدگاه)

        من کاری با سهام دار یا صاحب کمپانی ها ندارم
        برند به اسم فرانسه هست
        افتخار برند هم برای فرانسه

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. hasan

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      و اینجاهم امریکاییها با قدرت حضور دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمد

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      وینک کبری ایمنی تو سرعت بالا داره؟؟؟
      کادیلاک هنسی هم از همه جالبتر بود
      فکر کنید مثلا بنز S کلاس رو با موتور ۱۰۰۰ اسبی!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این مطلب رو چند روز پیش تو زومیت خوندم؛ لطفا یکم تعداد نویسنده‌ها و مترجم‌های سایت رو بیشتر کنین تا بتونیم زودتر از بقیه سایت‌ها، به مطالب روز دسترسی پیدا کنیم؛ اگر بحث هزینشه، احتمالا خیلیا مثل من حاضر هستن حق اشتراک پرداخت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همشون فوق‌العاده هستن اما این بار نه یه خودروی پر سر و صدا، بلکه یه سایلنت شده جذبم کرده! لوسید ایر با قدرت و قیمت و طراحی عالیش⁦❤️⁩

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ونوم
    ریماک
    وینک کبرا
    رگرا
    بنظرم اینا از بقیه خاص تر هستن مخصوصا رگرا و ونوم !!!
    خیلی دوس دارم صدای ۱۶ لیتر کبرا رو بشنوم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (38 ديدگاه)

      به نظرمن amg one به دلیل استفاده از پیشرانه فرمول یک از همشون خاص تره ( اگه خاص بودن ملاک باشه )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        نظر شما محترم و شکی در خوب بودن مرسدس نیس ولی رگرا ک تواناییش و‌خاص بودنش به همه اثبات شدس
        ونوم و کلا هنسی هم سابقش بسیار درخشانه و‌این محصولشم بشدت خاصه وقتی بیاد
        ریماک هم مثل مرسدس وان هنوز پدیدار نشده اما تا همین الان هم حداقل روی کاغذ خیلی سرتره و خاص تر از مرسدسه
        وینک کبرا میمونه ک دیگه همه دلیل خاص بودنشو‌ میدونن
        اگه دلیل خاص بودن مرسدس استفاده از تکنولوژی فرمول وان باشه ک خیلی از محصولات دیگه قبل و‌بعد از مرسدس این راهو‌ رفتن ک اینم نیاز به توضیح نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Seyed.AMG

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (38 ديدگاه)

          اولا درسته که فقط amg از تکنولوژی فرمول یک استفاده نکرده ، ولی تو این لیست خودروی دیگه ای پیشرانه فرمول یک نداره
          دوما با معیار شما میشه گفت: بوگاتی خاص چون تنها هایپر gt این لیست ، والکری خاص چون ایرودینامیک متفاوتی داره و نتیجه همکاری چند ابر شرکت ، لوسید خاص چون یک شرکت نوظهور ، کادیلاک خاص چون تنها سدان عملیاتی این لیست چون لوسید هنوز در حد کانسپت ، … پس تو این لیست کلا خاص بودن بی معنیه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    سلام.
    چرا به جای «کلوب» از «باشگاه» استفاده نکردید؟؟
    جای تعجب داره بعضی واژه ها معادل فارسی رایج دارن ولی شما مقاومت عجیبی در برابرشون دارید مثلا به جای «قابل خرید»، همش از «قابل ابتیاع» استفاده شده!!! همینطوریه که یه زبون کم کم محو میشه دیگه. شاید فکر کنید دارم تند میرم ولی یه نگاه به وضعیت این چند ساله بندازید می بینید که خیلی از واژه ها رو ما همینطوری فقط وارد زبونمون کردیم داریم دستی دستی تیشه به ریشه ی هویتمون میزنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hasan

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      داداش چی مثل قبل هستش که زبان فارسی باشه؟؟؟؟
      همه چیز تغییر کرده چه خوب چه بد و کاریش هم نمیتونیم بکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Seyed.AMG

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    عزیزم خیلی وقته دیگه ریشه ای برامون نمونده ، نه تنها تو حوزه ادبیات ، بلکه تو اقتصاد ، سیاست ، فرهنگ و …
    البته خود شما هم میتونستی تو عکس پروفایل (نمایه) از معادل فارسی عبارت انگلیسی استفاده کنی
    در ضمن زبان ما خیلی وقت محو شده ، بیشتراز ۴۰ درصد کلمات عربی در زبان ما کاربرد داره ، ۲۰ الی ۳۰ درصد هم کلمات انگلیسی ، ۱۰ درصد هم ترکیبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بوگاتی ها/مرسدس ای ام جی وان/ استون مارتین والکری انتخاب های من هستن بخاطر مهندسی خیلی سطح بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hemichan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چلنجر درگ پک ۱۰۰۰ اسبی با تایم ۷ ثانیه ای که البته اجازه ی تردد تو خیابونا رو نداره
    چارجر تانتروم با موتور ۱۶۵۰ اسبی ۹ لیتری مرکوری ریسینگ [ که بر پایه ۴۲۶ همی ساخته شده و حجم موتور به ۹ لیتر رسیده و تکنولوژیک شد]
    چارجر مکسیموس نلسون ریسینگ با موتورتویین توربوی ۵۷۲ همی ۲۰۰۰ اسبی [ مکسیموس شاسی آلومینیومی داره]
    وایپر جنرال لی موپار ۳۰۰۰ اسبی که رول کیج نداره [و این ماشین سفارش به خود کرایسلره و تیونینگ شده نیست یعنی یه جورایی یه استوک سفارشی تک ساخت ]
    شوی بل ایر دویل تواین ۳۰۰۰ اسبی
    چلنجر ویژن ۴۵۰۰ اسبی [روی چرخهای عقب]
    کامارو سیک سکند ۲ تام بیلی با ۴۰۰۰ اسب قدرت
    شوی نوا ۸۰۰۰ اسبی [فقط تو حالت اکو اجازه داره]
    همه ی ماشینهای بالا دارای اجازه ی تردد در خیابان میباشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. تویوتا موتورز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عجب کلوپی شده اینجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. s\i\,v

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    توی خودروهای حال حاضر رگرا واقعا محشره . خودرو سال 2019 استون مارتین والکری واقعا طراحی خاصی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mad.z.Max

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    بسیار مقاله عالی ای بود ممنون..
    دوتا اشتباه ریزم داره اگه اصلاح کنین خیلی خوبه (نکنین هم چیزی از خوبی مقاله کم نمیشه)
    یکی قسمت رگرا، که گفته قدرت موتور درون سوز 1100تا هست و بخش الکتریکی هم 700 اسب، که باید 400 اسب باشه.
    دومی هم قسمت وینک کبرا که بجای 545000 ، رقم 545 درج شده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. R

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    تو رگرا نوشتین پیشرانه‌ی درون‌سوز قدرت 1100 اسب بخاری داشته و واحد الکتریکی نیز 700 اسب دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کند تا قدرت ترکیبی 1500 اسبی حاصل گردد.
    جمع اینا که میشه ۱۸۰۰ اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. یکی از دلایل آن این است که در حالت ترکیبی در خودروهای هیبریدی قسمتی از نیرو به شارژ باتری ها اختصاص می یابد. در واقع قدرت خودروهای هیبریدی و پلاگین را نمی توان به صورت ساده از جمع نیروی ماکزیمم موتورهای انها به دست اورد. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را هم مطالعه نمایید:
      محاسبه قدرت هیبریدی‌ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. R

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    وقتی سرعت اکثرشون رو توی ۳۵۰ محدود کردن واسه چی اینهمه قدرت اضافه کردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. s\i\,v

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    این دوستمون هم که گفتش زومیت چند روز پیش این مقاله رو منتشر کرد درست میگه منم خوندمش ولی اینقدر مطلب باحالیه که دوباره اینجا مطالعه کردم . ولی ی خوبی که پدال نسبت به زومیت داره همین کامنت هاشه . خداییش سایت توپی دارین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا