چشم اندازهفته نامه

معرفی 10 خودروی آماده برای آخرالزمان!

در سال ۲۰۲۰ با شیوع گستردهٔ بیماری کرونا و مرگ هزاران نفر در اثر این ویروس، جهان بیش از همیشه حال و هوای آخرالزمانی به خود گرفته است. البته ما نمی‌خواهیم بدبین باشیم و بگوییم جهان این‌گونه به پایان خواهد رسید اما بااین‌حال همه میدانیم که بشر در حال نابود کردن خانهٔ خود است و تغییرات و آب‌وهوایی هم کاملاً واضح هستند؛ بنابراین اگر برفرض محال جهان به پایان خود نزدیک شود، یک خودروی مستحکم و توانمند می‌تواند بهترین جا برای در امان ماندن باشد. به همین دلیل، در این مطلب ۱۰ خودرویی را معرفی کرده‌ایم که برای بدترین شرایط آمادگی خواهند داشت.

آوتوروس شامان ۸×۸

برای آخرالزمان خودروهای ۴×۴ کافی نیستند و به خودرویی ۸×۸ مثل آوتوروس شامان (Avtoros Shaman) نیاز داریم. البته شاید پیشرانهٔ این ماشین حداقل روی کاغذ مناسب پایان دنیا نباشد زیرا در سینهٔ شامان یک توربودیزل ۱۷۰ اسب بخاری قرار گرفته که با داشتن سیستم هشت چرخ محرک و آئرودینامیک ضعیف، مصرف سوخت آن حدود ۲۰ لیتر در هر صد کیلومتر است اما بااین‌حال این هیولای هشت چرخ روسی به لطف برخورداری از باک سوخت ایمن ۲۷۰ لیتری، برای فرار از سیل، طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین گزینهٔ مناسبی خواهد بود و با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا ۱۳۵۰ کیلومتر را طی کند.

لندروور کاتبرستون

در آفرود تنها چند خودرو هستند که می‌توانند حریف لندروور دیفندر افسانه‌ای شوند. حال این لندروور نمادین را با این چرخ‌ها تصور کنید. نتیجهٔ خودرویی بنام کاتبرستون (Cuthbertson) خواهد بود که حتی اگر آن‌را غیرقابل‌توقف بدانیم هم کم‌لطفی کرده‌ایم. البته رانندهٔ این خودرو نباید خیلی عجله داشته باشد زیرا حداکثر سرعت آن تنها ۳۲ کیلومتر بر ساعت است. درهرحال، گذشته از توانمندی این هیولا، باید توجه داشت که دیفندر اصلی در دههٔ ۵۰ به‌طور مستقیم توسط لندروور طراحی و ساخته شده است.

GPV کولونل ۸×۸

در بازار آفرودرهای زیادی وجود دارند که می‌توانند از رودخانه‌ها و صخره‌ها عبور کنند اما GPV کولونل (GPV Colonel) فراتر از این چیزها است و حتی می‌تواند از روی خودروها هم عبور کند. این خودروی ۸×۸ که به‌صورت قانونی امکان تردد در جاده‌ها را هم دارد، با برخورداری از دیواره‌هایی به ضخامت ۳۰ سانتی‌متر، برای همه‌چیز از زلزله و سیل گرفته تا گدازه‌های آتش‌فشانی آماده است.

اینکاس سنتری

اینکاس سنتری (Inkas Sentry) یک تانک نیست اما سرنشینان آن (از چهار تا شش نفر بسته به طراحی داخلی) به لطف زره بدنهٔ سطح BR7، سامانهٔ چهارچرخ محرک و ۵۰ سانتیمتر از سطح زمین، می‌توانند از ایمنی خود اطمینان داشته باشند. پیشرانهٔ این هیولای ۵.۷ متری هم یک نیروگاه ۶.۷ لیتری هشت سیلندر است که تا ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

تکنوایمپولس راکت Z

راکت به معنای موشک است اما شرکت روسی تکنوایمپولس (Technoimpulse) تصمیم گرفته از این نام برای یک هیولای آفرودی استفاده کند که پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربودیزل آن تنها ۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما با وجود این نیروی کم، راکت Z به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل و سیستم تنظیم باد خودکار تایرها، در مسیرهای خشن و آخرالزمانی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. زاویهٔ حمله و فراری این خودرو نیز ۵۲ درجه بوده از ۶۰ سانتیمتر از زمین فاصله دارد.

هنسی ولوسی‌رپتور ۶×۶

برای کسانی که فکر می‌کنند چهارچرخ کافی نیست، هنسی ولوسی‌رپتور می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. البته این خودرو هرگز ارزان نیست زیرا حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد اما یک نسخهٔ شش چرخ از فورد رپتور مشهور ارزش پرداخت چنین رقمی را خواهد داشت. علاوه بر این، پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی رپتور نیز در اینجا بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

تورسوس پیتورین

با تورسوس پیتورین (Torsus Praetorian) می‌توان کل فامیل را در آخرالزمان نجات داد زیرا این یک وسیلهٔ آفرودی توانمند است که ۴۰ سانتیمتر از زمین فاصله دارد، می‌تواند تا عمق ۷۰ سانتیمتر آب حرکت کند و ظرفیت حمل ۳۵ نفر را دارد. پیتورین علاوه بر برخورداری از تایرهای خاص و وینچ جلو، به یک موتور ۶.۹ لیتری توربودیزل هم مجهز است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت این آفرودر بزرگ نیز به حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رضوانی تانک

رضوانی تانک به‌خودی‌خود ماشین بسیار توانمندی است اما در آخرالزمان اگر تهدیدی از جانب انسان‌ها وجود داشته باشد، نسخهٔ نظامی آن گزینهٔ بسیار مناسب‌تری خواهد بود زیرا این نسخه می‌تواند در برابر گلوله‌ها و بمب‌ها مقاومت کند. شیشه‌های زرهی درجهٔ B7، حفاظت بالستیک سطح ۷، سیستم دید در شب حرارتی، سیستم تعلیق تقویت‌شده و حتی محافظت در برابر بمب همگی در نسخهٔ نظامی تانک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. علاوه بر این، برای هیولای رضوانی امکان سفارش پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج دیمن با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت هم وجود دارد.

ریپساو EV2

ریپساو EV2 (Ripsaw EV2) بیش از همهٔ خودروهای این لیست به یک تانک جنگی شباهت دارد اما واقعاً این ماشین می‌تواند در جاده‌های عادی تردد کند! EV2 درعین‌حالی که در مسیرهای خشن بسیار توانمند است، به لطف سیستم تعلیق بادی سواری راحتی دارد و در داخل نیز با ویژگی‌هایی مثل نمایشگر لمسی و سیستم تهویه مطبوع، راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند. در سینهٔ این هیولا یک نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توربودیزل دورامکس قرار گرفته که ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف این نیروی عظیم و البته گشتاور عظیم‌تر، ریپساو می‌تواند به سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پال‌وی لیبرتی

در آخرالزمان شاید هیچ‌چیز بهتر از پرواز و دور شدن از زمین نباشد؛ بنابراین، خودروی پرندهٔ دونفرهٔ لیبرتی که هم روی جاده قابلیت تردد دارد و هم می‌تواند به لطف دو موتور روتاکس پرواز کند، گزینه‌ای عالی خواهد بود. حداکثر سرعت این وسیله در هوا به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این یعنی پرندهٔ بسیار سریعی است و بنابراین شما دیگر نگران نابود شدن جاده‌ها نخواهید بود. البته لیبرتی اصلاً خودروی ارزانی نیست زیرا قیمت آن از ۴۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    GPV و رضوانی از همه بهترن

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یکی از چِرت‌ترین تفکراتی که حقیقتاً برخی آمریکایی‌ها باورش دارند ??? !

      اما ترجیح من برای شرایط بحرانی داشتن ۲۰لیتری آب و چندتا کنسرو هست ، حالا اگر وسایل صید هم بود که چه بهتر ، با هر ماشینی هم میخواد باشه مشکلی نیست ، فقط کره‌ای نباشه که یکدفعه وسط بحران یاتاقان بزنه?? !

      موافقم 9
      مخالفم 26
      1. زیزیگولو

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4911 ديدگاه)

        البته خدا نکنه ولی جنگ جهانی سوم یه جنگ هسته ای تمام عیار خاهد بود

        موافقم 19
        مخالفم 1
      2. Mazda3

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        0098 تفکرات تو واسه دوره گروهبان یکی هیتلر هم نیست.
        کنسرو و 20 لیتری!!!
        این شرایط هیوندای و تویوتا نمیشناسه هردوشون تو این شرایط نابود میشن.
        بدون gpv خوش بگذره.
        شب و روزگارتون خوش./

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. مهدی

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          نوید با پرایدش به جنگ اخر الزمان میره

          موافقم 6
          مخالفم 1
      3. Hadi

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        همشون یه طرف رضوانی تانک یه طرف ??
        واقعاً همشون خوبن…

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. Hadi

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          تسلا سایبر تراک هم با توجه به بدنه زد گلوله اش میتونست تو این لیست باشه…

          موافقم 8
          مخالفم 4
    2. S

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      کولونل برای استفاده شهری عالیه
      هرکی یدفه پیچید جلوت میگیری پرسش میکنی
      داشتی پارک میکردی یکی اومد زد جات بلایی سرش میاری که دیگه تا آخر عمر سوار ماشین نشه خیلی باش حال کردم

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        منم باش حال کردم ، جالبه قانونی ام هست ، دقیقا یه تانک نفر بره .

        موافقم 6
        مخالفم 0
    3. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      به نظرم پرایدم باید تو این لیست بود

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. Mr.X

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        پراید خودش آخرالزمان رو میاره جلو چش آدم.

        موافقم 12
        مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    EV2✅

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. Aran Milan

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    فک کنم با هول دادن میشه قدرت ماشینای روسی رو چندبرابر کرد?!!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. تحت پیگرد

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    هنسی رضوانی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. Ahmedreza2002

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    شاید برا اخر الزمان یه موتور تریل کار درست بهتر باشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. RezaRs

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    نوید بس کن حاجی شما غیر jdm فنا رو مخ همه هستی حتی کلی از jdm فنا با شما مشکل دارن یه سری به گروه تلگرامی پدال بزن
    حمیدرضا لطفا شرایطو‌‌ محیا کن اقا نوید یه سری به گروه تلگرام بزنند

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2504 ديدگاه)

      خوب راست میگه
      دیگه قرار نیست تو مبحثی غیر از ژاپنی و کره ای شاهد این کل کل ها باشیم

      موافقم 2
      مخالفم 5
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      رضا جون ، رفیق ، نخونید آقا نخونید !
      فقط یه دیس بزنید و تمام ?? !
      مگه قرار باب میل کسی باشه که میشه یه چیز خُنثی و مسخره !
      به شخصه خودروهای کره‌ای را چیزی جزء زباله‌های یکبارمصرف و کِسِل کننده نمیبینم !
      میدونید چرا ؟!
      چون شرکت‌های کره‌ای نه میتوانند یه خودروی اسپرت معمولی بسازند چه برسه به اسپرتی توانا ، جنسیس‌ها‌ی کوپه به ۱۰۰تا نرسیده از هم میپاشند هم از ظاهری و هم از منظر فنی ، کره هنوز که هنوزه نتونسته یه suv معمولی بسازه چه برسه به اینکه رقیبی باشه برای پرادو یا یوکان ، کره هنوز نتوانسته یه پیکاپ یا وانت معمولی و کارآمد بسازه چه برسه به اینکه با هایلوکس یا رنجر رقابت کنه !

      کره فقط میتونه یه پلتفرم بزنه و تو ظاهرش به همراه آپشن دست ببره و به دیزاین کار بپردازه چون توان ساخت کلاس‌های مختلف را نداره و مطمئن باشید اگر میتوانست این کار را انجام میداد .

      میدونید چرا میگم چینی‌ها هم حتی بهتر از کره‌ای‌ها هستند ، چون خوشم میاد ازشون که تمام کلاس‌های خودروای را ارائه میکنند حتی اگر قابل رقابت هم نباشه اما تجربه میشه برای ارائه‌ی خودروهای بعدی برای رقابت با بزرگان !

      به شخصه هدف چینی‌ها را بسیار قابل ستایش میبینم و مطمئناً در آینده بیشتر میشنویم و میبینیم که چطور همه را به زیر میکشند (( با اینکه به شخصه هیچگاه چینی نمیخرم و سوار نمیشوم و حتی یه ژاپنی ۳۰ سال کارکرده را هم ترجیح میدهم چون برای من اصالت و کیفیت قطعات به همراه سواری نرم و راحت از هر چیزی مهم‌تره ولی باید پذیرفت چین حتی از کره هم بهتر شده )) .

      کره‌ای‌ها مثل یه پیرزن زشت بیوه میمونند که برای اینکه خودشون را مطرح کنند دست به جوان‌سازی پوست و لیپوساکشن و تزریق ژل میزنند که در آخر چیزی به مرگشان نمانده !

      دنیای خودرو یعنی دنیای آزمون و خطا برای پیدا کردن ایده‌ها و تجربه‌ی ساخت بهترین‌ها برای نامداریه شرکت‌ها که حاصلش میشه تداوم موفقیت و نه یه موفقیت زودگذر و مسخره !

      البته بگم که همیشه هم گفتم که ای کاش اپتیما را ژاپنی‌ها میساختند ، خیلی ماشین خوش رُخ و چشمگیریه اما هیف که باطنش یکبار مصرفه !

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. مازیار

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2504 ديدگاه)

        این که نمیشه وقتی اغلب اعضا مخالف این حرفها هستن شما در کمال بی اعتنایی فقط بگی نخونین نخونین
        آقای محترم بودن در یک جمع رعایت یک سری ملاحظات رو میطلبه

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. مازیار

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2504 ديدگاه)

        تو مطلب راجع به هونگچی سه تا کامنت جداگانه گذاشتی درمورد کره ای ها که خوشبختانه کسی توجه نکرد اما متاسفانه این عدم توجه که تقریبا درمورد همه جواب میده درمورد شما جواب نداد و الان تو مطلب خودروهای آخرالزمانی هم پای کره و یاتاقان رو وسط میکشی!!!!
        بیخیال رفیق

        موافقم 2
        مخالفم 0
      3. AMG///

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (142 ديدگاه)

        باور کنید نخوندم همینجوری دیس دادم
        اصلا کامنت های 0098 رو آدم میبینه فوری دیس میده
        جدی میگم

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          باور کنید من هم از شما متشکرم ، فقط یه چیزی برای من و بقیه جالب هست !!!

          کاربر AMG/// ، شما که نخوانده دیس میدهید ، پس چطور جواب من را میدهید ??? !

          فقط خوشم میاد خودتون ، خودتون را دست میندازید ?? !

          موافقم 1
          مخالفم 5
  7. Ho3eyn

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ریپساو EV2 تو فیلم فست9 بود البته اونجا یه تیر بارم روش بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ما که دستمون به این ماشینا نمیرسه پس همون اول کار میمیریم راحت میشیم?

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. $Ãbţìň$

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    والا اینجا کسی پول خرید پراید رو هم نداره، بابت خریدن پراید با چاقو و کلاشینکف می افتن به جون خریدار بیچاره تا مجانی ماشینشو بگیرن،اگه قرار باشه آخرالزمان بشه خب ایرانیا میشن زامبی!چون گشنه ان و چیزی سر راهشون باشه میخورن!اینایی که میگم نه توهینه و شوخی،واقعیته،شما یه دقیقه میری بیرون هزار تا گدا میان سراغت به امید اینکه یه قرونی بزاری توی دستشون، قبلا می‌گفتیم زعفرانیه جای خوبیه دیگه عذاب وجدان کمک به فقیرا رو نداریم الان شده میدون اصلیشون!به هرحال هموطنته و دلت میسوزه که کمکش نکنی،اما چاره چیه، همه این مشکلات زیر سر اون احمقایی بود که رفتن و یه لاستیک به سر رو آوردن نشوندن جای اعلاحضرت،از یه طرف دوست داری خفشون کنی ولی از یه طرف دلت میسوزه و عذاب وجدان نمیزاره،ایران ما چرا به این روز افتاد آخه؟خدا لعنت کنه هرکسی که باعث و بانیش بود…

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Mr.X

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      آره اونا هم خیلی با فرهنگن مثلاً. اتفاقا ما اینقدر بدبختی کشیدیم که آخرالزمان برامون بهشته. اونا که تو ناز و نعمت بودن همیشه براشون خیلی سخت تره. بی منطق حرف نزن. ما اینقدرم بد نیستیم (مسئولین بی کفایت)

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خودم قمی ام اما ارشد تهران بودم. صبح میرفتم عصر برمیگشتم. تو اتوبوس یه اتفاقی افتاد برام.ترمینال جنوب همونجا که میگن قمبلا تو اتوبوس منتظر بودیم پر بشه یه خانوم اومد نشست صندلی جلو همینکه نشست با یه حالت خاصی انگار طلب داره ازم گفت ندارم کرایه مو حساب کن. چون دانشجو بودم پول رفت برگشتمو به زور جور میکردم . اما این خانومه گدا یکم نقش بازی کرد و طوری نقش بازی کرد من ادم بده شدم. بعدم به خانوم صندلی بغل گفت شما حساب میکنی؟ خانومه حساب کرد و یه طوری منو نگاه کرد هنوز یادم مونده. اما حرفم اینه این خانومه رو من چندبار تو ترمینال دیدم میدونم کارش همینه. میره ترمینال جلو مردمو میگیره میگه پول نداره بره شهرستان خونشون.
      مواظب اینا باشین حتی هزار تومن حرومه به این ادما بدین. مخصوصا تو ترمینالا که ریخته. همشونم روزی ۱۰۰ تا رو تیغ میزنن. جالبه بدونین اگه کرایه نداشته باشین خود پایانه ها بلیط براتون صادر میکنن و اصلا لازم نیست یکی بره جلو مردمو بگیره. چون از بیت المال پرداخت میشه ..خودم تو ۲ سال چندبار پول جا گذاشتم. برین پلیس ترمینال بگین خودشون حل میکنن.
      تقریبا همین موقعای سال بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Hamdreza

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    اینکاس خوبه میپسندمش
    اگه زامبی ها حمله کنن این واقعا بهتر از هنسی رپتور و … جواب میده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. MAHDI

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب!!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. امیرحسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام
    پدال از این جور مقاله ها زیاد بزار
    عالی بود
    آفرودرهای روسی واقعن عالین والبته عجیب
    از آخریه زیاد خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیرحسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    چرا G63 6×6، شرپ و خیلیای دیگه رو نذاشتی پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من بیشتر از همه ریپساو رو دوست دارم بعدش رضوانی بعدش اوتوروس بعدش هنسی ولی هنسی و رضوانی خیلی اخرالزمانی نیستن ولی ریپ ساو و اوتوروس اخرالزمانین پال وی هم که دیگه جایگاه خودشو داره و یه ماشین پرندس بیشتر از همه همینارو دوست داشتم چون بقیرو یا خودشون اونجوری کردن یا دیگه خیلی نظامین فقط همینا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. Ramin

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    هنسی ولوسی چه جالبه…

    ولی ماشین آخر خیلی خوبه. ولی باید ارتقا پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mazda3

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    این شد یه چیزی مرسی پدال.
    یکی از یکی بهتر هرچند گزینه های دیگه هم هنوز هست که ازشون نام برده نشد.
    حوادث و نا امنی و اقتضای شرایط ایجاب میکنه که این خودرو ها وجود داشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. OUTIS

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آوتوروس شامان و اینکاس به نظرم بهتر بودن

    جای مارائودر خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسین دهمرد

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اون ریسپاو چشممو گرفت فقط درش کجاس؟ نکنه از پنجره میرن و میان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      درش گالوینگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امیررضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    آدم اینا رو میبینه خوف میگیرتش! هرچی جنگنده و سایبرپانکه این‌جاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. M.K karimi

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    دومیه عجب سمی شده 😂😂😂

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Zombe

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان به نظر من برای اخرالزمان یه ماشین برای زنده موندن کافی نیست …
    ولی برای رفت و امد یا هر چیزی ، یه ماشین مطمئن و عالی نیاز داریم مثلا ماشینی مثل پراید یا پژو به کار ادم نمیاد
    چند نکته برای یه ماشین خوب:1جادار و بزرگ باشه
    2مصرف سوخت و استحلاک کمی داشته باشه
    3بدنه قوی و لاستیک های بزرگ و افرودی
    4از نظر فنی عالی باشه چون قطعات یدکی در اون زمان مثل طلا کمیاب
    5جایی برای گذاشتن وسایل دم دست داشته باشه … مثلا یه چنتا گالون اب و کمی کنسرو و اچار و صلاح
    این نکته ها خیلی مهمه ، ولی ماشینی باشه که تو ایران یافت بشه مثلا از نظر من امیکو اسنا با 6.5 متر طول و یه کنوپی(اتاق عقب) میتونه گذینه خوبی باشه
    یا لندکروز 4 درب یا پاترول یا نیسان رونیز
    ولی زیاد هم قدیمی باشه استحلاک زیاد میشه
    هر صحبتی هم دارید ریپلای کنید مشورت کنیم 😁

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا