کدام خودروها زمان بیشتری در مالکیت خریداران باقی می‌مانند؟

خرید خودرو باید یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت باشد. امروزه این یکی از گران‌ترین خریدهای مردم در کنار خانه و آموزش دانشگاهی است. مردم به دلایل گوناگونی مثل قابلیت اطمینان، هزینه‌های نگهداری و تصادفات، خودروهای خود را مدت‌زمان‌های مختلفی نگه می‌دارند. حال مطالعهٔ جدیدی از سایت iSeeCars نشان می‌دهد که کدام خودروها بیشترین مدت در مالکیت خریدار باقی می‌مانند. طبق این مطالعه، مصرف‌کنندگان به‌طور متوسط خودروی خود را 8.4 سال نگه می‌دارند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که خودروهای اسپرت زمان بیشتری در مالکیت باقی می‌مانند زیرا افراد خودروهای اسپرت را برای رانندگی در مواقع خاص خریداری می‌کنند و بندرت از آن‌ها به‌عنوان خودروی روزانه استفاده می‌کنند. برای دیدن اینکه مردم کدام خودروها را مدت‌زمان بیشتری نگه می‌دارند به ادامهٔ این مطلب توجه کنید.

 

10- تویوتا آوالون

مدت مالکیت: 9.7 سال

هرچند آوالون مثل برادران کوچک‌ترش یعنی کمری و کرولا فروش خیلی بالایی ندارد اما این تنها سدان تویوتا در این لیست است. آوالون سدان فول سایزی است که در سبد محصولات تویوتا بالاتر از کمری قرار می‌گیرد.

 

9- تویوتا سکویا

مدت مالکیت: 9.9 سال

تویوتا سکویا اولین اس‌یووی این لیست است. تویوتا برندی است که به خاطر قابلیت اطمینان بالای محصولاتش شناخته می‌شود و این اس‌یووی غول‌پیکر با قیمت پایهٔ 50 هزار دلاری هم یکی از همین محصولات است. احتمالاً این یکی از دلایلی است که موجب می‌شود سکویا مدت زیادی در مالکیت خریدار باقی بماند.

 

8- پورشه 911

مدت مالکیت: 9.9 سال

توضیح دربارهٔ این خودرو کمی دشوار است زیرا پورشه مدل‌های بسیار متنوع و مختلفی از 911 را ارائه می‌کند. نسخه‌های پایهٔ این خودرو سطح عملکرد قابل‌قبولی دارند درحالی‌که نسخه‌های پرقدرت بیشتر مناسب پیست مسابقه هستند و حتی برخی از آن‌ها از ارزش کلکسیونی هم برخوردار هستند.

 

7- تویوتا فورانر

مدت مالکیت: 10 سال

امروز تویوتا فورانر کمی سالخورده شده است اما این مانع از نگهداری طولانی‌مدت آن نشده است. خریداران همچنین می‌توانند این خودرو را به‌عنوان یک خودروی آفرود قابل‌احترام ارتقاء دهند.

 

6- فورد موستانگ

مدت مالکیت: 10 سال

بررسی‌ها نشان داده‌اند که مردم فورد موستانگ را برای یک دهه نگه می‌دارند که برای چنین خودروی نمادینی زمانی طولانی محسوب می‌شود. موستانگ برای کسانی که به دنبال پرفورمنس مقرون‌به‌صرفه، هزینه‌های نگهداری پایین و قطعات افترمارکتی یا جانبی فراوانی هستند گزینهٔ مناسبی است.

 

5- فورد اکسپیدیشن

مدت مالکیت: 10.1 سال

دومین محصول فورد در این لیست، اس‌یووی فول سایز اکسپیدیشن است که با خودروهایی مثل شورلت سابربن رقابت می‌کند. فورد طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی انجام داده است تا این خودرو را از لحاظ طراحی، پرفورمنس و ویژگی‌ها به سطح بالاتری ارتقاء دهد.

 

4- آئودی TT

مدت مالکیت: 10.2 سال

کوپهٔ دودر آئودی در چهارمین رتبهٔ این لیست قرار گرفته است. هرچند آیندهٔ TT چندان مشخص نیست اما به نظر می‌رسد این کوپهٔ آلمانی فعلاً زنده خواهد ماند. این در حالی است که خریداران بیش از یک دهه این خودرو را نگه می‌دارند.

 

3- مرسدس بنز SL کلاس

مدت مالکیت: 10.3 سال

مرسدس SL مثال دیگری برای یک خودروی اسپرت گران‌قیمت است که مدت زیادی در مالکیت باقی می‌ماند. این ماشین یک رودستر گران‌قیمت و نمادین است که بسیاری آن‌را برای رانندگی در آخر هفته‌هایی خریداری می‌کنند که هوا عالی است.

 

2- شورلت کوروت

مدت مالکیت: 10.5 سال

شورلت کوروت یک نماد آمریکایی است که مردم اغلب آن‌را خودروی رؤیایی خود می‌دانند. این امری منطقی است که خودرویی که عملکرد محور و فاقد کارایی برای استفادهٔ روزانه است، رتبهٔ دوم این لیست را به خود اختصاص می‌دهد. صاحبان کوروت نمی‌توانند آن‌را رها کنند.

 

1- تویوتا لندکروزر

مدت مالکیت: 11.4 سال

تویوتا لندکروزر با اختلاف مالکیتی نزدیک به یک سال در صدر این لیست جای گرفته است. قیمت پایهٔ این خودرو در حال حاضر از 85 هزار دلار آغاز می‌شود که برای یک تویوتا قیمت بسیار گرانی محسوب می‌شود زیرا این قیمت خودروهای لوکس است؛ اما بااین‌حال این یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه است.

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. meysam
    سوابق: (1580 دیدگاه) ,

    .
    تاکوما یه پای ثابت این لیسته. تعجب کردم اسمی ازش نیست

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1264 دیدگاه) ,

      تویوتا توندرا میانگین ۱۵ سال نگه اش میدارن چرا تو لیست نیس😕😕

      پاسخ
  2. +|
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    ۴ تا تویوتا در مقابل ٣تا المانی و امریکایی

    پاسخ
  3. Khosrow
    سوابق: (1239 دیدگاه) ,

    اونجا برای اسپورت سواری هم برنامه و زمان و هوا دارن / اینجا تا ماشین اسپورتشون رو جنازه نکنن پیاده نمیشن / به اسم فنی صفر و فقط نوک گلگیر لیسه شده با پررویی و دروغ / بعضی هاشون هم طوری حرف میزنن انگار دقایقی پیش از اتاق فکر طراحی کانسپت بیرون اومدن ..

    پاسخ
  4. داود
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    واقعا سلطان هر چند که ماشین با کیفیتی هست ۸۵ هزار دلار براش خیلی زیاده و بیشتر از ۵۰ هزار نمی ارزه
    علیرغم کیفت و دوام بالا , شتاب بسیار پایین و مصرف بسیار بالا یی داره

    پاسخ
  5. Mohammadreza
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    من این لیست هارو خیلی قبول دارم به 3 دلیل:
    اول چون نشون میده درعمل بهترین خودرو ها در فاکتورهایی مثل کیفیت و دوام و استهلاک کدوما هستن.
    دوم یه لیست واحده که توسط هر شخص و مجموعه ای بخواد منتشر شه نتیجش همینه نه مثل لیست های رضایت مشتری کانسومر و جی دی پاور که چون معیارهاشون باهم متفاوته نتایجش هم متفاوته.
    سوم بنظرم هرچی یه مدت زمانی که یه فاکتور مورد بررسی قرار میگیره بزرگتر میشه نتایج هم بیشتر واقعگرایانه میشن. مثلا بنظرم این لیست ارزشش ببشتر از لیست رضایت مشتری در 3 ماه اول مالکیت هست

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (522 دیدگاه) ,

      این شاخص اساسا معیار کاملی نیست و‌ اصولا شاخص ها کنار هم هست که معنا میده البته نباید فراموش کرد شرایط اقتصادی هم در میزان نگهداری خودرو تاثیر داره و‌البته پیشرفت صنعت خودرو سازی که منجر شده خودرو دوره بیشتری در خدمت بماند

      پاسخ
  6. حمید
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چرا پیکان نیست ،سراغ دارم ۲۵ ساله پیکان داره

    پاسخ
  7. Omid622
    سوابق: (629 دیدگاه) ,

    خودمونیم قیمت پایه ۸۵ هزار دلار برای لندکروزر که آپشن کمترب از رقبا داره زیاده البته کم استهلاکی زبانزده خاص و عامه

    پاسخ
  8. علیرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تویوتا رو باید چند سال سوار شد تا به فهرست بالا اعتقاد پیدا کرد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.