چشم اندازهفته نامه

رتبه‌بندی کراس‌اوورهای فول سایز بازار، از بدترین تا بهترین

کراس‌اوورهای فول سایز سه ردیفه خودروهایی نیستند که بتوانند از مسیرهای خشن آفرودی عبور کنند یا در پیست‌ها با خودروهای اسپرت سرشاخ شوند. این‌ها پاسخی برای خریدارانی هستند که بچه‌های زیاد و به‌تبع آن اسباب و وسایل فراوانی دارند اما نمی‌خواهند با مینی‌ونی با درهای کشویی تردد کنند. ویژگی جذاب کراس‌اوورهای سه ردیفه این است که می‌توانند حداکثر هشت سرنشین را همراه با تمام وسایل موردنیازشان در خود جای دهند و درعین‌حال هنوز هم مصرف سوخت بهتری نسبت به اس‌یووی‌های فول سایزی مثل شورلت سابربن یا فورد اکسپیدیشن داشته باشند. حال پس از آزمایش‌های متعدد و ساعت‌ها رانندگی، همهٔ کراس‌اوورهای فول سایز حاضر در بازار را از بدترین تا بهترین رتبه‌بندی کرده‌ایم.

۱۲-نیسان پث‌فایندر، امتیاز ۴.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۳,۰۷۵ دلار

پیشرانه: ۳.۵ لیتری V6 با ۲۸۴ اسب بخار

گیربکس: CVT

حجم صندوق بار: ۴۵۳ لیتر

انتخاب یک نیسان پث‌فایندر بسیار آسان است زیرا در همهٔ تیپ‌ها یک پیشرانه، یک گیربکس و یک نمایشگر لمسی وجود دارد. زیر کاپوت یک موتور ۲۸۴ اسب بخاری V6 با یک گیربکس CVT قرار دارد و انتقال قدرت استاندارد آن به‌صورت محرک جلو است اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ه وجود دارد. در پث‌فایندر باید انتظار هرگونه هیجان را کنار گذاشت زیرا این ماشین صرفاً برای خانواده‌ها ساخته شده است. البته این ماشین در انجام وظیفهٔ خود کاملاً خوب عمل می‌کند و با مکانیزم هوشمند صندلی‌های تاشوی ردیف دوم آن به‌راحتی می‌توان به صندلی‌های ردیف سوم دسترسی یافت.

۱۱-جی‌ام‌سی آکادیا، امتیاز ۵.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۰,۹۹۵ دلار

پیشرانه: ۲.۵ لیتری I4 با ۱۹۳ اسب بخار، ۲.۰ لیتری I4 توربو با ۲۳۰ اسب بخار، ۳.۶ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار

گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۳۴۰ لیتر

جی‌ام‌سی آکادیا اساساً نسخهٔ کامپکتی از شورلت تراورز است اما هردو به سه ردیف صندلی مجهز هستند. برای آکادیا سه پیشرانهٔ مختلف شامل یک ۲.۵ لیتری ۱۹۳ اسب بخاری در تیپ‌های پایینی SL و SLE، یک ۲ لیتری توربوی ۲۳۰ اسب بخاری و یک ۳.۵ لیتری شش سیلندر ۳۱۰ اسب بخاری در تیپ‌های بالایی دنالی و AT4 ارائه می‌شود. انتقال نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. آکادیا با اختلافی بیش از ۲.۵ سانتی‌متر کوتاه‌ترین خودروی این کلاس محسوب می‌شود که این شاید برای خانواده‌هایی که در پارکینگ خانهٔ خود به فضای بیشتری برای دوچرخهٔ بچه‌ها نیاز دارند یک مزیت باشد؛ اما متأسفانه طول کمتر آکادیا به قیمت ارائهٔ کمترین فضای بار در این لیست تمام می‌شود.

۱۰-شورلت تراورز، امتیاز ۶ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۰,۹۹۵ دلار

پیشرانه: ۳.۶ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار

گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر

شورلت تراورز با طولی نزدیک به ۵.۲۰ متر، کشیده‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود. البته ابعاد آن هنوز هم به‌اندازهٔ تاهو نیست ولی در مرز بین مینی‌ون و شاسی‌بلند قرار می‌گیرد. در این خودرو به دلیل طول زیاد، فضای بار زیادی را ارائه می‌کند و حتی در هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها هنوز هم ۶۵۰ لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. برای تراورز فقط یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود. این موتور علیرغم حجم بالا، در آزمایش مصرف سوخت ما تنها ۸.۷ لیتر بنزین مصرف کرد.

۹-سوبارو ایسنت، امتیاز ۶ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۳,۳۴۵ دلار

پیشرانه: ۲.۵ لیتری H4 توربو با ۲۶۰ اسب بخار

گیربکس: CVT

حجم صندوق بار: ۴۸۰ لیتر

سوبارو ایسنت برای کسانی ارائه شده که خودروی بزرگ‌تری از فورستر و اوت‌بک می‌خواهند. ۲۶۰ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت ایسنت برای آن کافی به نظر می‌رسد و یک گیربکس CVT هم به این سه ردیفهٔ چهارچرخ محرک ۲.۱ تنی کمک می‌کند تا در بزرگراه مصرف سوخت خود را به ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر برساند. ایسنت اما در بخش سیستم‌های ایمنی استاندارد بیشتر می‌درخشد زیرا حتی در ارزان‌ترین نسخه هم هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. در این ماشین یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو هم استاندارد است اما امکان سفارش یک نمونهٔ بزرگ‌تر ۸ اینچی هم وجود دارد.

۸-فولکس‌واگن اطلس، امتیاز ۷ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۲,۵۶۵ دلار

پیشرانه: ۲ لیتری I4 توربو با ۲۳۵ اسب بخار، ۳.۶ لیتری VR6 با ۲۷۶ اسب بخار

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۵۶۶ لیتر

اطلس در مدت کوتاهی به پرفروش‌ترین محصول فولکس‌واگن در آمریکا تبدیل شده است. برای این خودرو دو پیشرانه شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳.۶ لیتری VR6 با ۲۷۶ اسب بخار قدرت قابل انتخاب است که هردو با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شوند و برای هردو سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش است. طراحی داخلی اطلس در مقایسهٔ با کیا تلوراید یا مزدا CX-9 نسبتاً کسل‌کننده است. این خودرو به‌صورت استاندارد با یک نمایشگر لمسی ۳.۵ اینچی ارائه می‌شود اما می‌توان یک نمونهٔ ۸ اینچی را هم برای آن سفارش داد. اطلس حتی در نسخهٔ پایه نیز بسیار تشنهٔ سوخت است به‌گونه‌ای که کم‌مصرف‌ترین مدل آن با پیشرانهٔ چهار سیلندر و انتقال قدرت محرک جلو در بزرگراه ۹.۸ لیتر بنزین می‌خورد.

۷-دوج دورانگو، امتیاز ۷ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۱,۹۹۰ دلار

پیشرانه: ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۵ اسب بخار، ۵.۷ لیتری V8 با ۳۶۰ اسب بخار، ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۵ اسب بخار

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۴۸۰ لیتر

دوج دورانگو سریع‌ترین شاسی‌بلند این لیست است، بیشترین ظرفیت بکسل را دارد و مثل یک ماسل کار به نظر می‌رسد. این شاسی‌بلند سه ردیفه با سه پیشرانهٔ مختلف از ۲۹۵ اسب بخاری V6 تا ۴۷۵ اسب بخاری V8 قابل خریداری است که انتقال نیروی همهٔ آن‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. حداکثر ظرفیت بکسل دورانگو در نسخهٔ V8 به نزدیک ۴ تن می‌رسد که از هر پیکاپ میان سایزی بیشتر است. این خودرو سواری راحت و هندلینگ خوبی را ارائه می‌کند و ردیف سوم صندلی‌های آن کاملاً جادار است. نسخهٔ V8 چهارچرخ محرک دورانگو در هر صد کیلومتر ۱۰.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۶-هوندا پایلوت، امتیاز ۷.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۲,۶۴۵ دلار

پیشرانه: ۳.۵ لیتری V6 با ۲۸۰ اسب بخار

گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۴۵۳ لیتر

معمولاً میگوییم که بسیاری از کراس‌اوورهای سه ردیفه در اصل مینی‌ون‌هایی با لباس مبدل هستند اما هوندا پایلوت به معنای واقعی کلمه یک مینی‌ون است که نقاب کراس‌اوور بر چهره زده است. این خودرو در پلت‌فرم و قوای محرکه با هوندا اودیسه مشترک است و تنها چیزی که این دو ماشین را از هم متمایز می‌کند فاصله بیشتر از سطح زمین و سامانهٔ چهارچرخ محرک در پایلوت است. همهٔ تیپ‌های این کراس‌اوور به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن‌ها قابل سفارش است. پایلوت در داخل هم از فضای زیادی برخوردار است.

۵-فورد اکسپلورر، امتیاز ۷.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۳,۴۷۰ دلار

پیشرانه: ۲.۳ لیتری I4 توربو با ۳۰۰ اسب بخار، ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۵ اسب بخار، ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار، ۳.۳ لیتری V6 هیبریدی با ۳۱۸ اسب بخار

گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

نسل کنونی فورد اکسپلورر در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود. البته این یکی از سنگین‌ترین کراس‌اوورهای این لیست است و شاید این قدرت برای آن کافی نباشد اما در نسخهٔ پرفورمنس ST یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار هم ارائه می‌شود که با حداکثر سرعت ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت، اکسپلورر را به سریع‌ترین خودروی لیست تبدیل می‌کند. علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی هم از اکسپلورر ارائه می‌شود که در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است. این نسخه در هر صد کیلومتر در بزرگراه ۸.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. فورد اکسپلورر به خاطر قیمت گران و استفادهٔ زیاد از پلاستیک در داخل نتوانست به رتبه‌های بالاتری دست پیدا کند.

۴-تویوتا هایلندر، امتیاز ۸ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۶,۰۸۶ دلار

پیشرانه: ۳.۵ لیتری V6 با ۲۹۵ اسب بخار، ۲.۵ لیتری I4 هیبریدی با ۲۴۳ اسب بخار

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک و CVT

حجم صندوق بار: ۴۵۳ لیتر

تویوتا هایلندر جدید با قوای محرکهٔ هیبریدی، صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف سوخت می‌کند. بااین‌حال موتور استاندارد آن همچنان همان ۳.۵ لیتری V6 با ۲۹۵ اسب بخار قدرت است که به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. در تیپ پایهٔ این خودرو به‌صورت استاندارد نمایشگر ۸ اینچی لمسی با رادیوی ماهواره‌ای، وای فای ۴G LTE، اپل کارپلی و اندروید اتو ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های لیمیتد و پلاتینوم از یک نمایشگر عظیم ۱۲.۳ اینچی سود می‌برند. خط سقف پایین در ردیف سوم صندلی‌های هایلندر می‌تواند برای بزرگ‌سالان کمی مشکل‌ساز شود اما در اینجا برای بچه‌ها فضای کافی وجود دارد. موتور هیبریدی این خودرو در بزرگراه ۶.۷ لیتر مصرف می‌کند درحالی‌که موتور بنزینی هم با ۸.۱ لیتر مصرف مناسبی دارد.

۳-مزدا CX-9، امتیاز ۸.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۵,۰۶۰ دلار

پیشرانه: ۲.۵ لیتری I4 توربو با ۲۵۰ اسب بخار

گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۳۹۶ لیتر

مزدا CX-9 بزرگ‌ترین یا جادارترین کراس‌اوور این کلاس نیست اما بهترین رانندگی را دارد؛ بنابراین کسانی که به یک اتوبوس مدرسه نیاز دارند بهتر است سراغ گزینه‌های دیگر بروند اما برای کسانی که فقط گاهی از صندلی‌های ردیف سوم استفاده می‌کنند مزدا واقعاً ارزش توجه دارد. CX-9 به خریداران چیزی بیشتر از آنچه که از این کلاس انتظار دارند می‌دهد. این خودرو رانندگی اسپرتی دارد و درعین‌حال سواری لوکسی را هم ارائه می‌کند. CX-9 در داخل و خارج مثل یک کراس‌اوور لوکس به نظر می‌رسد اما از لحاظ قیمت در بین اقتصادی‌ها قرار می‌گیرد. تنها پیشرانهٔ این مزدای بزرگ یک چهار سیلندر توربوی پُر دل و جرأت است.

۲-هیوندای پالیسید، امتیاز ۹.۵ از ۱۰

یمت پایه: ۳۳,۷۰۰ دلار

پیشرانه: ۳.۸ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

هیوندای پالیسید ممکن است برادر دوقلوی کیا تلوراید باشد ولی بااین‌وجود هنگامی‌که می‌خواهیم یک عکس خانوادگی بگیریم بهتر است چهرهٔ پالیسید خیلی مشخص نباشد! اما زیبایی واقعی این ماشین در داخل آن پنهان شده است. کیفیت داخلی پالیسید ما را به این فکر می‌اندازد که چرا این به‌عنوان یک جنسیس به بازار عرضه نشده است. پالیسید فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 عرضه می‌شود و در کابین خود امکانات زیادی را برای همهٔ اعضای خانواده ارائه می‌کند.

۱-کیا تلوراید، امتیاز ۱۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۳,۷۰۰ دلار

پیشرانه: ۳.۸ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک

حجم صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

کیا تلوراید را به‌واقع می‌توان یک کراس‌اوور لوکس دانست که قیمت آن دقیقاً همسان با کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ اقتصادی است. هرچند قیمت این خودرو از تنها ۳۳,۱۶۰ دلار آغاز می‌شود اما در داخل و خارج طراحی زیبایی دارد، از رانندگی خوبی برخوردار است و ویژگی‌های لوکس فراوانی را ارائه می‌کند. به این دلایل، کیا تلوراید امتیاز کامل ما را کسب کرده و به‌عنوان بهترین کراس‌اوور فول سایز سه ردیفهٔ بازار انتخاب می‌شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آفرین به پسرخاله های کره ای?

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10183 ديدگاه)

      من که فقط نشستم یه کنار با یه بشقاب و یک کاسه تخمه دارم کامنت‌هارو میخونم ? و به تاًثیراتش در بازار جهانی فکر میکنم ، تیکه پاره کنید همدیگر را !!!

      اما خداوکیلی به این فکر کنید بدون تعصب ، کی از همه پرفروشتر هست ، من دیگه حرفی ندارم ! ، چون صنعت خودرو پول نیاز داره و نه چیز دیگر !

      مطمیناً هنگام خرید خودرو ، وقتی انتخاب ژاپنی باشد دیگر فکری باقی نمیمونه اما برای غیر از ژاپنی باید تحقیق کنی تا زیر و روی قضیه کشیده بشه بیرون !

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. Amir Machine

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        پرفروش‌ترین ماشین این کلاس فورد اکسپلورر هست

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. amirmohammad

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (212 ديدگاه)

        تبریک به هایلندر که با 16 سال سابقه تولید تونست بیشتر از تلوراید با یک و نیم سال سابقه معرفی و تولید بفروشه امسال!!!! خیلی کار سخت و عجیبی هسا اصلا!! فقط متاسفانه نتوسنت با تجربه 16 ساله از نظر هیچ کارشناس و مجله ای از تلواید و پالاسید یک و نیم ساله بهتر باشه ظاهرا و مثل اون ها امسال افزایش فروش رو تجربه کنه!!!

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. خوشنام

        ۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        دوستان توجه کنید که میزان فروش فقط به کیفیت بستگی نداره. برخی ماشینها فروش بیشتری دارند چون برند سابقه دارتری دارند یا خودشون سابقه تولید بیشتری دارند یا بازاریابی و تبلیغاتشون بهتر و بیشتر است.
        ولی اینجا بررسی کارشناسی شده و انصافا کره ای ها چه کردند! ?

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. AMIR-REZA

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    تبریک به کره ای دوستان
    جدا از دعوا و بحث چرا کره ای ها تو مسابقات و رده بندی ها خوبن ولی تو فروش به اون اندازه خوب نیستن؟

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. سلمان

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      در حال حاضر هم فروش خوبی دارن و در آینده نزدیک به فروش بهتری هم‌ دست خواهند یافت چون از ژاپنیهای بی کیفیت و تکراری و خسته کننده خیلی بهترن

      موافقم 18
      مخالفم 18
      1. R@m!n

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ناموسن سوار ماشین ژاپنی شدی ؟؟ البته می دونم میگی 40 تا ژاپنی زیر پام بوده ه اپتیما 2013 رو با دنیا عوض نمی کنم. یه برندیو دوست داری اوکی دیگه جوک نگو.

        موافقم 13
        مخالفم 16
    2. $ÃЪŦÏЛ$

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      امیر رضا،داداش جان آخه هزینه نگهداری و تعمیرات این ماشین ها یکمی بالاتر از برادرای ژاپنیشونه،خب خودتم بهتر میدونی مردم فکر جیباشونو میکنن،برای همین فروششون پایین تره،البته فراموش نکنیم که ژاپن خیلی وقته با آمریکا همکاری داره و شرکتهای ژاپنی هم از بعد جنگ جهانی دوم وارد خاک آمریکا شدن،اما کره ۳۰سال بعد تازه اولین ماشینشو ساخت،پس بدون تعصب باید گفت فعلا اکثریت بیشتر به ژاپن اعتماد دارن تا کره،به این دلایله داداش….

      موافقم 10
      مخالفم 14
      1. Reza.M

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (309 ديدگاه)

        اونایی ک هنوز ماشینو نخریده تو فکر خرجو مخارجشن و راحت فروختنش فقط و فقط مردم ایرانن…ژاپن از خیلی وقت پیش ذهنیتشو ساخت تو ذهن مردم و الان هرچی میخوره از همون ذهنتیه…نواوری تو کاراش نیست البته حساب مزدا از بقیه ژاپنیا جداست…اگ هم میبینی امار فروش بالایی دارن ب این دلیل هست ک انتخاب اول ناوگان های حمل و نقل وتاکسی رانی ها ژاپنی ها هستن…چون وقتی میخوان تاکسی بخرن بیسیک ترین نمونه رو میخرن و ارزون ترین نمونه های بیسیک رو همیشه ژاپنی ها و خصوصا تویوتا ها دارن…

        موافقم 19
        مخالفم 4
        1. ツSAMURAIツ

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          آره اکثر مردم جهان راننده تاکسی هستن برا همین تویوتا میخرن
          به خدا مجبورت نکردن کامنت بزاری که همچین چرت و پرتایی میگی

          موافقم 8
          مخالفم 17
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          داداش دلیل استفاده کردن ارگان های دولتی از تویوتا قیمت پایین تر نیست بلکه دوام و استهلاک و هزینه های نگهداری و تعمیرات اسون تر و… هست.
          برای مثال قیمت سوبارو لگاسی بیسیک حدود ۲ هزار دلار از کمری بیسیک کمتره و کمری در سگمنت خودش بالاترین قیمت پایه رو داره ولی همچنان کمری برای تاکسی استفاده میشه درست مثل بالا که هایلندر قیمت پایه بالاتری داره.

          موافقم 9
          مخالفم 16
        3. Hadi

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          خیلی کامل و خوب بود ?
          تبریک به کره‌ای ها واقعاً عملکردشون تو ساخت محصولات خوب با قیمت پایین خیلی عالیه ولی تو فروش نه…
          انتخابم توی این لیست به ترتیب:
          1: هایلندر
          2:cx-9
          3: تلوراید
          انتخاب اولم تویوتاست چون تکنولوژی هیبرید دارن و اکونومی بهتری دارن و طراحی زیبایی داره و فوق العاده با کیفیت کم خرج و استهلاک و در یک کلام سگ جونه ?

          موافقم 2
          مخالفم 2
        4. بهزاد

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          آقای رضا m شما چرا حرف نامربوط میزنی! مگه چشماتون قیمت بیسیک را نمیبینه که تویوتا حدود 3 هزار دلار گرونتره!
          شما تاکسی هایلندر کجا دیدید؟
          این دعوای کره و ژاپن دیگه لوس شده و هر کی میاد یک روده درازی میکنه و میره.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. Reza.M

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (309 ديدگاه)

          نمیدونم چرا کامنتا رو نمیتونم ریپلای کنم
          و نمیفهمم چرا انقد دیسلایک خوردین چون چیز بدی نگفتین :/
          ولی وقتی از امار فروش حرف میزنم منظورم مدل هایی مثل کمری یا کرولاس که استفاده میشن نه هایلندر و محمود جان درست هم میگی یکی از دلایل استهلاک کمشونه ولی یکی دیگ از دلایلش هم قرارداد هاییه که ارگان های خصوصی ( ارگان های دولتی موظف به استفاده از خودرو های امریکایی هستن ) با خودرو ساز ها میبندن و طبیعتا تویوتا با توجه به زمان حضور به مراتب بیشترش تو بازار امریکا میتونه شرایط بهتری رو ارایه بده برای این ارگان ها…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. овsкиكMас

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      عزیزم فروش هم همونقدر خوبن،آمار فروش همینا رو پدال منتشر کرد که با اینکه تازه وارد این کلاس هستن چه فروش بالایی داشتن تو امریکا
      امسال هم که پنجمین گروه پرفروش سال شدن

      موافقم 14
      مخالفم 6
    4. MOHAMMAD.n.r

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      دلیل های زیادی داره
      این رتبه بندی ها بیشتر بر اساس ارزش خرید و جاداری و ظاهر و سیستم اطلاعات سرگرمی و خلاصه چیز هایی که در روز ها و ماه های اول به چشم میان هستند و مواردی مثل هزینه های نگهداری و استهلاک و حفظ قیمت و حفظ کیفیت طولانی مدت و… کمتر در نظر گرفته میشن.
      حالا شما به عنوان خریدار فقط به روز ها و ماه های اول فکر نمیکنی و دراز مدت رو در نظر میگیری و فکر جیب خودت رو میکنی چون داری ماشین اقتصادی میخری و با کسی که بنتلی و رولز و لامبو میخره تا حد زیادی تفاوت داری و جنبه های اقتصادی رو بیشتر در نظر میگیری.
      این رتبه بندی ها ممکنه با یک چک یک میلیون دلاری یا صد هزار دلاری کاملا برعکس بشن ولی امار فروش با چک و… بر عکس نمیشه چون مردم فکر جیبشون هستن.

      موافقم 6
      مخالفم 17
      1. овsкиكMас

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        “این رتبه بندی ها ممکنه با یک چک یک میلیون دلاری یا صد هزار دلاری کاملا برعکس بشن”
        وقتی از رو حرص مجبوری caranddrirver رو هم زیر سوال ببری و بگی با پول این رتبه رو دادن ???سراشیبی جان ناراحت نشو جاش با حقیقت زیبای این مطلب کنار بیا،فروش عالی داشتن و رتبشون هم دیدی،چی بهتر از این که یه گروه با فقط سی سال سابقه بتونه پنجمین گروه پرفروش جهان بشه ?

        موافقم 16
        مخالفم 6
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          این حرف من نیست و یکی دیگه این حرف چک و … رو گفته. و امار کارانددرایور هم کاملا قبول دارم و تو کارشون چک و… نیست ولی سایت های دیگه تا حدی…(اگر در متن دقت کنی نوشتم *ممکنه* با یک چک …)
          .
          همیشه گفتم و الان هم میگم کره ای ها طراحی و ارزش خرید و اپشن و… خوبی دارن ولی در از نظر کیفیت و استهلاک و امار فروش حرف زیادی برای گفتن ندارن. شما هم سعی کن با این قضیه کنار بیای.
          در ضمن هر چی شما گفتی درسته.

          موافقم 5
          مخالفم 14
      2. овsкиكMас

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        هر وقت فکر کردی آمار فروش خوبی ندارن یادت بیاد با قدمتی کمتر از بقیه رقبا رتبه پنجم پرفروش ترین گروه دنیا رو دارن،همین کافیه واست که متوجه قضیه بشی
        فروش تلوراید و پالاسید هم که پدال مطلبشو گذاشت،بعنوان تازه وارد های این کلاس اون فروش فوق العاده رو داشتن

        موافقم 2
        مخالفم 2
    5. amirmohammad

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (212 ديدگاه)

      خوب نیست؟ ندیدی امسال چند میلیون فروختن؟ چی میخوان بهتر از این دیگه

      موافقم 7
      مخالفم 4
  3. $ÃЪŦÏЛ$

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    آقا من کره ای دوست دارم اما خیلی درحق دورانگو ظلم کردید،اما خواهشاً دعوا نکنید که ژاپنی بهتره یا کره ای جفتشون عالین و واسه یه کار مشخصی ساخته شدن،ماشینای مورد علاقه من اینجا دورانگو،آکادیا،پالیسید و پایلوت خیلی خوشم اومد،اما چرا CR-V اینجا نیست؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      چون فول سایز نیست. حتی میدسایزم نیست….کامپکت بزرگه…مثل راو فور

      موافقم 7
      مخالفم 5
  4. سلمان

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (161 ديدگاه)

    ای ول کره ای ها اول لیست هستن ????❤❤??

    موافقم 12
    مخالفم 6
  5. SF90 STRADALE

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اگه امکانش هست ، رتبه بندی همه کلاس ها رو منتشر کنید
    معمولاً car and driver بهترین رتبه بندی ها رو انجام میده

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. $ÃЪŦÏЛ$

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    راستی پدال بقیه دوئل ها چی شد؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 0
  7. овsкиكMас

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    اوه اوه چه مطلبیییی
    فوق العاده بود،این مطلب تقدیم میشه به بعضیا
    چه کرده تلوراید و پالاسید ??

    موافقم 14
    مخالفم 6
  8. ツSAMURAIツ

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    مهم نیست کدوم اوله
    مهم اینه که مردم بیشتر کدوم رو میخرن

    موافقم 6
    مخالفم 16
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا?
      دوج رمی که ۵۰۰هزار دستگاه فروش داشته لزوما بهتر از فورد F-150یه میلیونی نیست!!
      تا کی ????…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  9. Sina

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خیلی ممنون بابت اینحور مطالب
    بیشتر بذارید

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. بهنام

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    واقعا ماشین های کره ای طرفدار داره بعد برای ژاپنی ها کل کل هم میکنن؟ عجیبه. میگن دنیا دیگه بدرد نمیخوره واسه همین چیزاشه. چی داره این خودروسازی آخه؟ چیش از چین بالاتره که یکی واسه طرفداری از ولوستر به موستانگ میگفت بدردنخوره بی مصرف؟ بزک دوزک و یاتاقان مگه طرفداری هم داره آخه؟ راستی یه اسطوره از این خودروسازی اسم ببرین ببینیم چی داره شاید ما نمیدونیم.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  11. Ali

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    پایلوت بهترین انتخاب ممکنه و قیمتشم خیلی خوبه با توجه به کیفیت و کارایی
    از لحاظ دوام و قابل اطمینان بودن هم خیلی با هایلندر نباید فرقی داشته باشه و این گرونی عجیب تویوتا اگه به خاطر این فاکتور باشه توجیه پذیر نیست

    موافقم 1
    مخالفم 3
  12. MOHAMMAD.n.r

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    دورانکو و مزدا رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. Farzad

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کار اند درایور بر چه مبنایی این رتبه بندی نامعقولانه رو انجام داده ؟ ?

    موافقم 2
    مخالفم 2
  14. R@m!n

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    انتخابم اکسپلورر و CX-9 اما تلوراید هم ماشین جذابیه که استایلش از آمریکاییای لیست آمریکایی تره ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دورانگو تو این لیست همه چی‌تمامه
    قدرت
    ابهت
    کارایی
    و صدای عالی!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. مهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از تلوراید خیلی خوشم میاد پر ابهته

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. Ramin

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همه قیمت های پایه رو میزنن…

    من ندیدم کسی ماشین بخره بره نسخه پایه بخره….

    اکثر افراد میرن یا نسخه نیمه فول میخرن یا فول…

    ولی تلوراید و پالیسید لیاقتشون بود اول و دوم شن…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. فرشاد

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    مزدا مثل الماس تو این لیست میدرخشد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  19. Aryan kia

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    وای خدا این cx9 چقدر خوشگله
    اتفاقا چند روز پیش که داشتم توی رشت راه میرفتم یدونه همین رنگی رو دیدم واقعا ابهت داشت خیلی از نزدیک زیباست البته پلاک منطقه آزاد بود البته یدونه مشکی رو هم توی لاهیجان دیدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. ارشیا

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    به نظرم تنها ادم دنیا که میگه تلوراید زشته منم!!???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. فرید

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید که میزان فروش فقط به کیفیت بستگی نداره. برخی ماشینها فروش بیشتری دارند چون برند سابقه دارتری دارند یا خودشون سابقه تولید بیشتری دارند یا بازاریابی و تبلیغاتشون بهتر و بیشتر است.
    ولی اینجا بررسی کارشناسی شده و انصافا کره ای ها چه کردند! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. خوشنام

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید که میزان فروش فقط به کیفیت بستگی نداره. برخی ماشینها فروش بیشتری دارند چون برند سابقه دارتری دارند یا خودشون سابقه تولید بیشتری دارند یا بازاریابی و تبلیغاتشون بهتر و بیشتر است.
    ولی اینجا بررسی کارشناسی شده و انصافا کره ای ها چه کردند! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسن

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    واقعا تلوراید زیباوپرهیبت ولوکسه عاشقشم دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. kastech

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    CX9?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا