10 خودروی برتر سال 2018 به انتخاب کارانددرایور

وب‌سایت معتبر کارانددرایور هرساله اقدام به انتخاب 10 خودروی برتر سال تحت عنوان «10Best Cars» می‌کند. حال این سایت به‌رسم همیشه، امسال هم 10 خودروی برتر سال را انتخاب کرده است. لیست 10Best Cars 2018 شامل گروه متنوعی از ماشین‌های راضی‌کننده و ویژه می‌شود که بهترین ترکیب از ارزش و رانندگی لذت‌بخش را ارائه کرده و در مقایسه با سایر خودروهای جدید موجود در بازار، مأموریت موردنظر خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند. البته حضور در این رقابت شرایطی دارد که عبارت‌اند از: شرکت‌کنندگان نباید قیمتی بیش از 80 هزار دلار داشته باشند و باید خودروهای کاملاً جدیدی بوده یا به‌طور قابل‌توجهی تجدیدنظر شده باشند.

بدین ترتیب نهایتاً رقابتی نفس‌گیر بین جدیدترین خودروهای بازار آغاز می‌شود. برای انتخاب برترین خودروها، کارشناسان ماشین‌ها را طی هزاران کیلومتر مورد آزمایش قرار می‌دهند، در صندلی‌های عقب می‌نشینند، پیشرانه‌ها را بررسی می‌کنند، به سراغ سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی می‌روند و… . سپس بعد از بحث و گفتگو و بررسی نتایج آزمایش‌ها، رأی داده شده و نهایتاً 10 خودرو پیروز می‌شوند. البته هرچند هیچ‌کدام از این 10 خودرو بی‌نقص نیستند اما این‌ها بهترین انتخاب‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شوند. حال در ادامهٔ این مطلب به معرفی 10 خودروی برتر سال 2018 به انتخاب کارانددرایور می‌پردازیم.

آلفارومئو جولیا پایه و کوادروفولیو

قیمت پایه 38,990 دلار

جولیا اولین محصول روزمرهٔ آلفارومئو محسوب می‌شود که پس از حدود یک‌چهارم قرن در ایالات‌متحده عرضه شده و بنابراین قدمی چشمگیر برای بازآوری مجدد این برند ایتالیایی در آمریکا به شمار می‌رود. البته ممکن است آلفارومئو در ایالات‌متحده با قابلیت اطمینان پایین و مشکلات کیفی شناخته شود یعنی همان عواملی که موجب خروج این شرکت از بازار آمریکا در سال 1995 شد اما در جولیا اوضاع کاملاً فرق کرده و هیچیک از این مشکلات در آزمایش ما دیده نشد. در این رقابت هردو نسخهٔ جولیا یعنی مدل‌های پایه و کوادروفولیو شرکت کرده‌اند. مدل پایه از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 280 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که در نسخهٔ عملکرد بالا و افراطی کوادروفولیو، یک نیروگاه 2.9 لیتری V6 توئین توربوی ساخت فراری با 505 اسب بخار قدرت جایگزین موتور چهار سیلندر پایه شده است؛ اما صرف‌نظر از پیشرانه، هردو نسخهٔ جولیا، کارشناسان را بسیاری تحت تأثیر قرار دادند.

آئودی RS3

قیمت پایه 55,875 دلار

این مگا هاچ‌بک آلمانی قوی‌ترین و گران‌ترین عضو خانوادهٔ آئودی A3 است. در زیر کاپوت RS3 یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی توربو قرار گرفته که 400 اسب بخار قدرت دارد و همهٔ این 400 اسب بخار از دور 5800 rpm تا زمانی که در دور 7000 rpm پیشرانه کات‌آف می‌کند، به‌طور کامل در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیرو که از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند، RS3 را ظرف تنها 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ بنابراین در RS3 به‌واقع می‌توان خوی یک سوپراسپرت را در لباس یک هاچ‌بک احساس کرد. البته این هاچ‌بک آتشین با قیمتی بیش از 55 هزار دلار، نزدیک به 20 هزار دلار از مدل A3 معمولی که بر اساس آن ساخته شده گران‌تر است اما بااین‌حال پیشرانهٔ قدرتمند و ارتقاءهای فنی همراه با صندلی‌های چرمی اسپرت و… ارزش پرداخت این مبلغ اضافه را دارند.

شورلت کامارو RS، SS و ZL1 کوپه

قیمت پایه 28,395 دلار

نسل ششم شورلت کامارو امسال هم برای سومین سال متوالی در بین 10 خودروی برتر ما قرار گرفته است. حضور سه سال متوالی در لیست 10Best Cars نشان می‌دهد که کامارو یکی از بهترین کوپه‌های اسپرت حال حاضر دنیا است. البته همانند سال‌های گذشته، تنها کوپه‌های V6 و V8 کامارو واجد شرایط حضور در این رقابت هستند زیرا مدل پایه با موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو فاقد قدرت، پالایش و صدای زیبای برادران قوی‌تر خود بوده و نسخه‌های کابریویت هم استحکام ساختاری و ظرافت شاسی مدل‌های کوپه را از دست داده‌اند؛ اما شاسی کاماروی کوپه با تعادلی که از یک پورشه انتظار می‌رود، یکی از بهترین‌های دنیا است. کامارو RS از یک موتور 3.6 لیتری V6 با 335 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و حدود 31 هزار دلار قیمت دارد اما مدل SS با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 با 455 اسب بخار قدرت خواستنی‌تر است؛ و نهایتاً هیولای درندهٔ ZL1 با نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 650 اسب بخاری را می‌توان سوپراسپرتی دانست که به کامارو شباهت دارد.

شورلت کوروت گرند اسپرت

قیمت پایه 66,590 دلار

کوروت هم برای دومین سال متوالی است که به لیست برترین خودروهای سال راه یافته و امسال هم با مدل گرند اسپرت در دو نسخهٔ کوپهٔ تارگا و کابریولت در رقابت ما حضور یافته است. پس از آزمایش‌های بلندمدت، کوروت گرند اسپرت نشان داد که یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار است. گرند اسپرت در اصل ترکیبی از بدنهٔ کوروت Z06 با شاسی و سخت‌افزار کوروت استینگری معمولی است که با قیمت پایهٔ 65,590 دلار در نسخهٔ کوپه ارائه می‌شود (قیمت گرند اسپرت کابریولت 70,590 دلار است)؛ بنابراین در زیر کاپوت این مدل همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی بلوک کوچک LT1 استاندارد کوروت با 460 اسب بخار قدرت قرار دارد. انتقال این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی و به‌صورت سفارشی توسط یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد. همچنین برای گرند اسپرت پکیج Z07 هم به قیمت 7995 دلار قابل سفارش است که شامل ویژگی‌هایی چون تعلیق ارتقاءیافته می‌شود.

هوندا آکورد

قیمت پایه 24,460 دلار

هوندا آکورد تاکنون 31 بار در لیست 10Best Cars حضور داشته و در این زمینه رکورددار محسوب می‌شود. حال نسل کاملاً جدید این سدان ژاپنی بازهم توانست خود را در بین برترین خودروهای سال جای دهد. پس از رانندگی با آکورد، آزمایش‌کنندگان همگی آن‌را بسیار خوب ارزیابی کردند حتی با پیشرانهٔ 1.5 لیتری و گیربکس CVT! البته در نسل جدید آکورد تغییرات قابل‌توجهی صورت گرفته به‌گونه‌ای که نسخهٔ کوپهٔ دودر و همین‌طور پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 قبلی در این نسل حذف شده است و حالا یک موتور 1.5 لیتری توربو جایگزین موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی شده و بجای موتور شش سیلندر هم یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه شده است. بااین‌حال این موتورهای جدید که با سیویک مشترک هستند، هنوز هم ساخت هوندا هستند که این یعنی عملکردی روان، پاسخگو و بدون نقص دارند. علاوه بر این، تعلیق خودرو هم برای ارائهٔ ترکیبی از کیفیت سواری و هندلینگ دقیق، از نو تنظیم شده است.

هوندا سیویک Si و تایپ R

قیمت پایه 22,390 دلار

سیویک هم یکی از مشهورترین ساخته‌های هوندا است اما حفظ برتری نام بزرگی چون سیویک هرگز آسان نیست و این ماشین هم در مقطعی برتری‌های خود را از دست داد خصوصاً در نسل ناخوشایند نهم که بین سال‌های 2012 تا 2015 تولید شد؛ اما هوندا سریعاً دست بکار شد و با عرضهٔ نسل دهم سیویک در سال 2016 سعی کرد شهرت و برتری آن‌را بازگرداند؛ بنابراین برای اولین بار از سال 1996، نهایتاً امسال هوندا سیویک دوباره توانست به لیست 10Best Cars راه پیدا کند. نسل دهم سیویک با دو مدل Si و تایپ R توانست خود را در بین برترین خودروهای سال 2018 جای دهد. تایپ R با 310 اسب بخار قدرت که توسط یک موتور 2 لیتری توربو تولید می‌شود، احتمالاً پربازده‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی بازار است. مدل Si هم هرچند در سراسر دنیا زیر سایهٔ تایپ R قرار دارد اما همیشه در ایالات‌متحده عملکرد قدرتمندی داشته و حالا در نسل جدید به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو با 205 اسب بخار قدرت مجهز شده است.

مزدا MX-5 میاتا

قیمت پایه 26,000 دلار

درحالی‌که اکثر خودروهای اسپرت مدرن همواره قدرت و شتاب خود را افزایش می‌دهند، مزدا میاتا رویکرد محافظه‌کارانه‌ای را در پیش گرفته است اما بااین‌وجود بازهم به لیست 10Best Cars ما را یافته است. البته این به معنای کُند بودن میاتا نیست زیرا پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی آن با 155 اسب بخار قدرت، ماشین را ظرف 5.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند. این شتاب به لطف وزن پایین 1130 کیلوگرمی میاتا به دست آمده است که همین وزن پایین یکی از ویژگی‌های اصلی و شخصیتی این رودستر ژاپنی بوده و کمک می‌کند تا تجربه‌ای فوق‌العاده را پشت غربیلک فرمان ارائه کند. علاوه بر این، شاسی میاتا متعادل است، فرمان دقیقی دارد و گیربکس دستی استاندارد آن‌هم کاملاً دقیق و بی‌عیب عمل می‌کند درحالی‌که حتی گیربکس اتوماتیک سفارشی آن برای رانندگی سرگرم‌کننده برنامه‌ریزی شده است.

مرسدس بنز E400 و E43 AMG

قیمت پایه 59,895 دلار

مرسدس بنز E کلاس هم یکی دیگر از خودروهایی است که توانست به جمع برترین خودروهای 2018 بپیوندد. البته همهٔ مدل‌های این ماشین به لیست برترین‌های سال راه پیدا نکرده‌اند به‌گونه‌ای که مدل چهار سیلندر از حضور در این لیست محروم ماند و مدل E63 با پیشرانهٔ V8 توئین توربو هم به خاطر قیمت شش‌رقمی در رقابت شرکت داده نشد. این یعنی جایزهٔ برترین خودروهای سال 2018 به مدل‌های E400 (در هر چهار نسخهٔ سدان، کوپه، کابریولت و استیشن) و مدل اسپرت E43 AMG رسید. مدل E400 از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 330 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند مدل اسپرت E43 را انتخاب کنند که قدرت همین پیشرانه در آن به 400 اسب بخار می‌رسد و می‌تواند ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در این مدل همچنین تعلیق هم به‌صورت اسپرت تنظیم شده است.

پورشه 718 کیمن و باکستر

قیمت پایه 56,350 دلار

پورشه 718 کیمن و برادر رودسترش یعنی باکستر توانستند امسال هم مثل سال گذشته خود را به لیست برترین خودروهای سال برسانند. البته سال گذشته پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تنفس طبیعی این دو ماشین با یک نمونهٔ جدید چهار سیلندر تخت توربو جایگزین شد. هرچند با این تغییر، صدای زیبای موتور شش سیلندر از دست رفته اما موتور چهار سیلندر جدید با ویژگی‌های مثبتی این نقص را جبران کرده که مهم‌ترین آن‌ها قدرت و گشتاور بیشتر است. نسخه‌های استاندارد کیمن و باکستر از یک موتور 2 لیتری با 300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند درحالی‌که مدل‌های S به یک موتور بزرگ‌تر و قوی‌تر 2.5 لیتری مجهز شده‌اند که 50 اسب بخار قدرت و 40 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. مدل‌های استاندارد با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسند درحالی‌که مدل‌های S با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه برای این کار به تنها 3.6 ثانیه زمان نیاز دارند.

فولکس‌واگن گلف معمولی، e-Golf، استیشن، آلترک، GTI و R

قیمت پایه 21,760 دلار

جدیدترین نسخه از یک خودروی کامپکت تکامل‌یافته که بیش از چهار دهه تحقیق، توسعه و پیشرفت پیوسته را در تاریخ خود دارد یعنی فولکس‌واگن گلف، خود را در بین برترین خودروهای 2018 قرار داد. گلف یکی از گسترده‌ترین خانواده‌ها را دارد که در بین آن‌ها برای هر نیاز و هر بودجه‌ای، مدل مناسب پیدا می‌شود. همچنین تمامی مدل‌های این ماشین از پایهٔ 1.8 لیتری و مدل تمام الکتریکی e-Golf گرفته تا نسخهٔ قدبلند و کراس‌اوور مانند آلترک و مدل اسپرت و عملکرد بالای R، رانندگی سرگرم‌کننده‌ای دارند و همگی برای لذت بردن از رانندگی طراحی شده‌اند. مدل e-Golf با پکیج باطری بزرگ‌تر، بُردی برابر با 200 کیلومتر را ارائه می‌کند، مدل GTI دیفرانسیل جلو با 220 اسب بخار قدرت، پکیجی عالی را با قیمتی حدود 30 هزار دلار فراهم می‌کند، در مدل 300 اسب بخاری R، سامانهٔ چهارچرخ محرک موجب افزایش عملکرد و اعتمادبه‌نفس راننده می‌شود و نهایتاً مدل‌های اسپرت‌واگن (استیشن) و آلترک نیز فضا و کارایی بیشتر را بدون وارد کردن خدشه‌ای به ویژگی‌های اصلی گلف ارائه می‌کنند. به همین دلایل خانوادهٔ فولکس‌واگن گلف یک‌بار دیگر در لیست 10Best Cars قرار گرفت.

 

منبع: Car&Driver

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. shirko
    سوابق: (321 دیدگاه) ,

    ماشین های خوبتری هم وجود دارن ، ولی چرا اینا !؟!؟!؟!؟

    پاسخ
    1. لرخانی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      انتخاب بین بهتر و بهترینه
      هوندا بهترینشونه
      پولش جور بشه یه هوندا cr-v بخرم نذر کردم یک ماه تو خطر خرم اباد اندیمشک مسافرکشی کنم

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (428 دیدگاه) ,

        جالبه برام که تویوتا اصلا در لیست نیست
        اما هوندا ۲ نماینده در ۲ کلاس کاملا رقابتی با تویوتا داره(سیویک-کرولا و آکورد-کمری)

        پاسخ
        1. KING918
          سوابق: (2340 دیدگاه) ,

          به کوچک هر چی شیره لره ………..
          خو بچو ایچه جمن ….
          ری بکیت با …..
          هیسیم ده خدمتتو …….

  2. محمد علی فردین
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    ماشینای بهتر هم چرا ایناا انتخاب شدن ؟؟

    پاسخ
  3. علیرضا
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    همشون عالین
    ولی مزدا mx برای من یه چیز دیگست

    پاسخ
  4. Sajjad
    سوابق: (1158 دیدگاه) ,

    تقریبا لیست معقولی بود
    مثل لیست های جی دی پاور نبود

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (866 دیدگاه) ,

    خودروهای خیلی خیلی بهتری ازاینا وجود داره.ولی بین اینا هونداآکورد.سویک.پورشه کیمن

    پاسخ
  6. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (804 دیدگاه) ,

    محمد جان اگر تویوتا نیست ، بخاطر اینه که افرادی به صورت شخصی و رَندوم با چاشنی علاقه انتخاب کردن و اِلا که فروش در بازار بین المللی هست که نشون میده کدوم خودروها از کدوم برندها با ارزشه .
    مثلاً انتخاب آمریکاییها با اینکه سالها از این نسلهاشون گذشته و احتمالاً در فاصله نزدیک نسل جدیدشون ارائه میشه ، واقعاً طنزه ، ولی از نظر قیمتی احتمالاً انتخاب شدند و اگر نه توجیهه دیگری نداره این انتخابها .
    فکر کنم شتاب مزدا اشتباه دَرج شده .
    هرچقدر هم وزنش کم باشه ، باز هم به این شتاب با موتور ۱۵۰ اسب بخار نمیشه رسید . احتمالاً اِشتباه بوده .

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (1654 دیدگاه) ,

    جالبه در بازار امریکا به جز هوندا باقی برندها خیلی مطرح نیستن

    پاسخ
  8. sina
    سوابق: (1254 دیدگاه) ,

    من اگه حق انتخاب داشته باشم برای خرید ماشین از شرکت های زیر میخرم:
    سدان: هوندا
    کراس اوور: مزدا
    هاچبک: فولکس
    افرودر و پیکاپ: تویوتا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.