پارس خودروتجربه و آزمایشچشم اندازنیسان

برخورد نزدیک با نیسان پیکاپ

برای پرداختن به معایب و محاسن نیسان پیکاپ شاید کمی دیر باشد اما به هرحال شنیدن این اطلاعات چندان هم خالی از لطف نیست!

آغاز داستان . . .

اوایل دهه هشتاد شمسی و زمانیکه تنها وانت‌های بازار خودروهایی همچون مزدا ۱۶۰۰، پیکان وانت و نیسان وانت (نیسان جونیور) بودند، ناگهان پارس خودرو مدلی را راهی بازر کرد که با قیمت ۱۶ میلیون تومانی خود، حدودا چهار برابر پیکان وانت و دو برار نیسان وانت می‌ارزید.

Nissan Pickup

صرف نظر از قیمت، نیسان پیکاپ یک تفاوت اساسی با رقیبانش داشت و آن شاسی بلند بودن این خودرو بود. به عبارت بهتر نیسان پیکاپ شاسی بلندی با قابلیت حمل بار بود؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان خودروهای باری که صرفا بدنبال یک وانت برای رفع نیازهای خود بودند، خرید چنین خودرویی که نسبت به رقیبانش نیمه لوکس نیز محسوب می‌شد را چندان منطقی نمی‌دانستند. اینجا بود که پیکاپ با از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان، توان رقابتی خود را نیز از دست داد و رویای تصاحب بازار داخلی را کاملا به فراموشی سپرد. اما نیسان پیکاپ همچنان مشتریان خاص خود را داشت؛ مشتریانی که همه معایب آن را با جان و دل خریدند.

ورود به کابین . . .

افرادی که تجربه تلخ سوارشدن بر وانت‌های داخلی را دارند اکثرا با این امر موافقند که به دلیل طراحی بسیار محدود فضای کابین، سوارشدن طولانی مدت بر این موجودات « خودرو نام » چقدر دشوار است. شاید مثال بارز این موضوع مزداهای دوکابین باشند که سرنشینان عقب آن پس از چندین ساعت، احساس کنسرو شدن را با تمام وجود حس می‌کنند!

اما این امر در نیسان پیکاپ کاملا متفاوت است بگونه‌ای که مشتریان آن – حداقل به لحاظ جاداری کابین – هیچگونه احساس نارضایتی نخواهند داشت. از ما نشنیده بگیرید اما جاداری فضای داخلی نیسان پیکاپ، بزرگترین مشخصه خوب این خودرو در میان انبوهی از ایرادات وارده به آن است.

Nissan Pickup

بهتر است کابین را با دقت بیشتری نگاه کنیم. اولین نکته ای که به آن پی خواهید برد کیفیت پائین مواد بکار رفته در کابین است. دومین نکته منفی نیز هنگام استفاده از کلیدهای داشبورد خود را نشان خواهد داد چرا که استفاده از آنها مستلزم خم شدن راننده به جلوست.

Nissan Pickup – Photo by 4x4iran

افرادی که تجربه چندان زیادی برای رانندگی با نیسان پیکاپ را ندارند درهنگام شروع به حرکت دچار یک مشکل اساسی خواهند شد و آن هم برخورد ناخودآگاه دست به اهرم دنده کمکی در هنگام تعویض دنده‌هاست. این موضوع به علت قرارگرفتن بسیار نزدیک اهرم دنده کمکی در کنار اهرم دنده آن است. به نظر می‌رسد که اگر دنده کمکی در عقب دنده اصلی و به فاصله اندکی از آن قرار می‌گرفت، مدارا کردن با آن بسیار راحت‌تر می‌شد.

ناگفته نماند که طراحی کوتاه‌تر اهرم دنده کمکی نسبت به دنده، موجب شده تا در طولانی مدت درصد بسیار زیادی از این مشکل برطرف شود.

Nissan Pickup – Photo by 4x4iran

اگر برای اولین بار سوار بر نیسان پیکاپ شوید، با احساس خشکی بیش از حد تعلیق آن حتما به این فکر می‌روید که آیا بر روی خودرو کمک فنری نصب شده یا نه ؟! برای آنهایی که بیشتر جابجایی هایشان در مسیرهای نسبتا هموار شهری است خشکی تعلیق این خودرو تاحدودی آزار دهنده خواهد بود، اما درعوض برای افرادی که می‌خواهند حمل بار را در مسیرهای آفرود انجام دهند، این ویژگی تا مقدار زیادی کمک کار آنان خواهد شد. بنابراین برای خریداری آن می‌بایست از قبل توقعات خود را کاملا مشخص سازید.

شروع حرکت . . .

نیسان پیکاپ‌های که در کشور تولید می‌شوند مربوط به نسل اولیه این خودروست. بر روی پیکاپ موتوری ۲/۴ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار در دور ۵۶۰۰ و گشتاور ۲۰۸ نیوتن‌متر در دور ۳۶۰۰ قرار گرفته است.

اولین نکته ناخوشایندی که حین حرکت متوجه خواهید شد ورود بی تعارف صدای موتور به داخل کابین است. سفت جارفتن دنده‌ها نیز مشکل دیگر نیسان پیکاپ خواهد بود.

شتاب خودرو هرچند حدود ۱۲ثانیه اعلام شده اما با درنظر گرفتن موتور ضعیف آن و همچنین وزن ۱/۶ تنی، آنقدرها هم بد نیست. حداکثر سرعت این وانت ژاپنی نیز به حدود ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید. مصرف سوخت پیکاپ ۱۱/۸ لیتر در سیکل ترکیبی صد کیلومتری است؛ البته این رقم گاهی اوقات تا ۱۴ لیتر هم افزایش خواهد یافت.

Nissan Pickup

نیسان پیکاپ در دو نمونه تک کابین و دو کابین قابل سفارش خواهد بود؛ مدل تک کابین وزنی معادل ۱۶۳۵ کیلوگرم داشته و نمونه دوکابین آن نیز ۱۶۹۰ کیلوگرم است. جالب تر اینکه تفاوت سطح امکانات این‌دو، تنها در برقی بودن شیشه‌ها در مدل‌های دوکابین آن خلاصه می شود.

برای اطلاع از سایر امکانات و ویژگی‌های این خودرو می‌توان از کاتالوگ زیر که توسط گروه پارس‌خودرو منتشر شده است نیز بهره‌گرفت.

Nissan Pickup Specifications by ParsKhodro

جمع بندی . . .

با داشتن برچسب ۲۹میلیون تومانی (در نمونه‌های دوکابین) مشخص است که چنین قیمتی برای نیسان پیکاپ در مقابل امکانات و قابلیت‌هایش کاملا ناعادلانه و غیرمنطقی است. در بازار کار کرده‌ها نیز وضعیت این خودرو مناسب نبوده و با افت قیمت شدیدی همراه خواهد بود.

هزینه‌های جانبی پیکاپ اندکی زیاد است و لوازم آن هم به فراوانی در بازار یافت نمی‌شوند. نداشتن کابینی مناسب به لحاظ طراحی، فنربندی خشک به همراه کمک‌های ضعیف (علی‌رغم داشتن زیربندی مناسب) و همچنین مصرف سوخت بالا از دیگر مشکلات نیسان پیکاپ بوده که همچنان نیز دامن‌گیر این خودروست.

Nissan Pickup

# متن فوق چکیده ای است نسبتا متفاوت از مقاله « پرونده‌ای برای عشق پیکاپ‌ها » به نویسندگی عمادالدین جعفری ؛ چاپ شده در دویست و سی و هفتمین شماره « هفته نامه دنیای خودرو »

# کاتالوگ نیسان پیکاپ از« وب سایت گروه پارس خودرو » گرفته شده است.

# تصاویر نمای داخلی خودرو – به غیر از یک مورد – از «  وب‌سایت تخصصی خودروهای دو دیفرانسیل ایران » گرفته شده‌اند.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام
    من با این ماشین چه در شرایط جاده و چه آفرود رانندگی کردم-
    نقاط ضعف این خودرو به نظر من :
    ارگونومیک نبودن صندلیها و حالت یکپارچه صنلیهای جلو (در مدلی که من سوارشدم)، دوری دسته دنده از راننده، صندلیهای عقب برای سرنشینان واقعا آزاردهنده است مخصوصا در حالت بدون بار و در صورت عبور ازموانع با سرعت زیاد ممکنه سرشون به سقف بخوره.
    شکل ظاهری بی تناسب-جلوی خوابیده که احساس سرپا نبودن را القاء می کنه، نامتناسب بودن اندازه در های جلو و عقب – از نظر شکل ظاهری این ماشین نه تنها در برابر هایلوکس بلکه در مقابل کاپرای چینی هم هیچ حرفی برای گفتن نداره.
    نقاط قوت :
    دنده کمک واقعا قوی که می تونی اعتماد کنی که در کمتر وضعیتی ماشین گیر می کنه. فرمان نرم و روان ، ترمزهای نسبتا خوب.
    حرف آخر:
    گذشته از افرادی که نیاز به حالت دو دیفرانسیل و دنده کمک به صورت مبرم دارند بنده خرید این خودرو را به هیچ کس توصیه نمی کنم وبه جای آن، خرید وانت مزدا را بسیار راضی کننده تر میدانم.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. Fery

    ۲۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    اون یک مورد عکس هم (دومی) از سایت Netcarshow بود که منبعش دوباره ذکر نشد وباردیگر حق اون سایت پایمال شد.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. مدیر سایت

    ۲۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (764 ديدگاه)

    درود. دوست گرامی شما فکر می کنید عکاس سایت Netcarshow این عکس را گرفته؟ همانطور که قبلا هم پاسخ داده بودیم، عکسهای رسمی منتشر شده توسط press release از سوی خود کمپانی یا عکسهای عمومی بدون کپی رایت را می توان بدون ذکر مرجع استفاده نمود.
    در سایر موارد ما حقوق مولف را رعایت می نماییم و امیدواریم سایرین نیز رعایت نمایند. شاد باشید

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. میلاد خدابنده

    ۲۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعرض سلام.تعدادی افراد در محل زندگی ماهستند که نیسان پیکاپ دارند واز این خودرو بسیار راضی هستند ومی گویند که ای ماشین در کوه و بیابان کم نمی آورد وازکولر این خودرو بسیار راضی هستند.من به تازگی سوار بریک نمونه جدید آن شدم که جلوپنجره آن مثل رونیز است و مشکلات آن تا حدودی برطرف شدهو صای موتور اصلا به کابین نمیرسدو مجهزبه کیسه هوا وABSو EBD نیز هست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. سورنا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من با نظر علی رضا موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. محمدنبي

    ۱۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    داداشم یه پیکاب داره بردم تستش کردم واقعا از هر نظر بگی خودروی خوبی هست فقط کمی صندلی های عقبش خشکه که این هم مشکل تمام وانت هاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. عاشق جاده

    ۲۴ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    برار یا آبجی پیکاب حرف نداره از همه لحاظ عالیه تجربش رو دارم واقعا” میترکونه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. مهندس حمید حسن پور

    ۲۷ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خرید ماشین باید بر اساس مورد استفاده مشتری و نیاز اون باشه نه به خاطر قیافه یا متفاوت بودن!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. مهدی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    هیچ وانتی رو با پیکاپ مقایسه نکن دوست عزیز. حرف نداره فقط صندلی عقب افتضاحه. در کل خیلی خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. ابراهیم

    ۱۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خداییش عجب شتابی داره 206 من تیپ 2 هست پیش این تا 140 کیلومتر کم آورد البته بیشتر گاز ندادیم شاید این ماشین نقطه میشد اونوقت من میموندم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. farshid

    ۱۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام من اصلا با نظر داداش عزیزم علی رضا موافق نیستم چرا که ما حدود اوایل سال 90 یه پیکاپ 88 خریدیم و رفتیم و در اکتشافات شرکت نفت شروع به کار کردیم و تا حالا هم 18 ماهه که باهاش کار میکنیم و خدا شاهده روزی بیش از 150 کیلومتر مسیر افرود چه زمستون و چه تابستون باهاش کار کردیم هنوز جز اب و روغن ولاستیک هیچی خرج نیاورده حتی جلوبندیش. و چند تا از همکارامون هایلوکس داشتن که همشون به دلیل خرج زیاد این ماشین با پیکاپ تعویضش کردن جلوی پیکاپ رو هم میتونین با تنظیم پیچ مندلش تنظیم کنید خیلی اگه لاستیک هاش رو با 235 برجستون عوض کنید تا زیر گلگیرهش پر بشه به خدا خیلی خوش تیپ میشه اگه میخوایین ماشین حدود 30تومنی بخرید حتما پیکاپ بخرید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام- آقای فرشید از اینکه از دوام پیکاپ صحبت فرمودید بسیار خوشحال شدم. من در مناسب بودن پیکاپ در مسیر های ناهموار شکی ندارم هرچند مسیر آفرودی که منظور من هست در مجموع شاید به 500متر در روز هم نرسه ولی به شکلی هست که حتی سپر های جلو هم وارد گل و شول می شه و شیب های تند داره و با 150 کیلو متری که شما می فرمایید و احتمالا مسیر های خاکی هست فرق می کنه.
    خوشحال می شم بفرمائید سال ساخت و مشکل هایلوکس های همکاران شما چه مواردی بوده؟ چون ماشینای تویوتا در بین آفرود بازها به دوام و استقامت مشهورند(می تونید به انجمن های آفرود سری بزنید و بپرسید).
    در ضمن نیسان پیکاپ های جدید خوش تیپ ترن و شبیه رونیز شدن.
    با این نظر شما هم که نیسان پیکاپ در بین دوکابین های ارزان!! بهترین انتخابه موافقم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. farshid

    ۲۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام علیرضا جون هایلوکس هایی که من گفتم بدلیل اینکه بنزین نداشتن دوگانه کرده بودن و ماشیناشون سر سیلنر خراب کرده بود و اون 2007 دومین باری بود که سر سیلندر عوض میکرد و 150 کیلومتری که من میگم و گفتم زمستون و اکتشافات نفت واسه این بود که فکر میکردم میدونی مسیرشون چه قدر خرابه اون مم با چینی های مقرراتی که تو هیچ بحرانی هم کارشون رو تعطیل نمیکردن ولی خداییش حداقل 3-5 ماه افرود بیشتر از مسیری که شما عرض کردین داشتیم و میتونید در مورد مسیرهای این کار هم تحقیق بکنید و در اخر هم خیلی خیلی موفق باشی خدا نگهدار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ميلاد

      ۸ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      سلام فرشید جون.به احتمال زیاد همکار شما در سربالایی ها هم ماشین را روی گاز گذاشته و تا جایی که جاداشته به ماشین فشار آورده.گاز cng بالاترین ارزش حرارتی و دمای اشتعال را دارد.از آنجا که حرارت ایت گاز زیاد است موتور افت توان خروجی پیدا کرده و موتور زیر بار قرار میگیرد و داغ میکند.ای افت توان بین 10 تا 15 درصد است.در ضمن تمامی مطالبی که درباره گاز cng نوشته حتما در آن ذکر کرده که ای موتورهای دوگانه در حالت سرد،در دور آرام و زیر باروشتاب نباید روی گازباشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. alirezau

    ۳۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . تازه میخوام یه تک کاین بگیرم به نظر شما چطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ميلاد

      ۸ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با عرض سلام خدمت علیرضاجون.از اطلاعاتی که از پارس خودرو کرفتم این بود که تک کابین شیشه های برقی نداره. امیدوارم حرف هایم به دردت بخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. AHMAD

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    البته این برچسب قیمت مال سال قبله
    الان قیمت پیکاب 39 میلون و 380 هزار تومن شده که به نظر میرسه به بالای 40 میلیون هم برسه که واقعا برای این خودرو قیمت فوق العاده زیادیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حامد

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.یکی از دوستام پیکاپ 80 دور رنگ داره ولی ماشین سالمیه به نظر شما بخرم یا نه ؟ موقع خرید به چی مهشین توجه کنم ؟ حدودا چند میارزه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. hesam

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام سلیقه ها متفاوتند یکی این ماشینرو میپسنده یه نفرم نه،یکی از نظر کاربردی ماشینرو لازم داره یه نفر واسه عشقی که به اینجور ماشینها داره این گزینرو انتخاب میکنه،حالا حامد عزیز قصد فضولی ندارم شما جزء کدوم دسته ای؟
    با توجه به حرف احمد واقعا قیمتا یهو رفت بالا چون قبلا که 28 تومن بود ماشین با مدلی که تو گفتی زور میزد 17 فی میخورد ولی الان نمیدونم بازار دسته2 چه تغییراتی کرده ولی این مدل فکر نمیکنم جالب باشه منظورم اینه که زیادی کارکرده مگر اینکه طرف روپا نگهش داشته باشه البته این نظر شخصیه منه بازم شرمنده اگه حرفام به دردت نخورد ولی هرچی باشه بازم نیسانه…یاحق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. lamborghini

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هرچی باشه جلوی هایلوکس بازم سوسکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام آیا رونیز و پیکاب قفل دیفرانسیل دارند؟ لطفا دقیقا توضیح بدید و ی سوال دیگه اینکه آیا پاژن قفل دیفرانسیل داره؟ پاژن بهتره یا رونیز یا پیکاب؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف پول!! ماشین آشغالیه! مفتش گرونه !

    موافقم 0
    مخالفم 3
  21. mahdi

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که ماشین اشغالیه چه برای جاده اسفالت چه برای جاده خاکی .
    در مجموع پاترول یه چیز دیگس.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  22. poya

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من نیسان پیکاپ قیمتش خیلی گرون و امکاناتش قدیمی و فضای داخلش جذاب نیست
    و ماشین خشک و پر مصرفی و در بازار رقبایی چون کاپرا و هایلوکس داره بحث تویوتا جداست ولی رقیب اصلی اش به نام کاپرا 4wd است که تازگی ها فروش نسبتا خوبی دارد
    و از نظر راحتی و زیبایی و داخلی بهتر از نیسان پیکاپ ولی از حیث موتور نیسان پیکاپ با اینکه مصرفش بالاست ولی موتوری با برند نیسان و قدرت بیشتر دارد .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. ali

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    من راننده شرکت هستم ویه پیکاپ دستمه ولی در کل از این ماشین راضی نیستم.ضعیفه و اصلا ماشین جون داری نیست .حتی وقتی خالیه جون نداره از سر بالایی بره بالا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. احسان

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اقا همه چیشو ولش کن فقط کولرشو بچسب اینقدر سرد میکنه که یخ میزنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. سید علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    معایب این ماشین از محاسن ان خیلی بیشتر است فقط چیزی که من دوست داشتم این ماشین را به کلکسیون خودم اضافه کنم داشتن شاسی بلند ان بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. هانی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.پیکاپ حرف نداره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. hesam_marzi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو سال این ماشین رو دارم.مدل 80 دو کابین.شغلم هم شرکت دارم و پیمانکار برقم.والا موقعیت پیش اومده که درام کابل 1 تنی پشتش بوده مسیر آفرودی رفتم که باعث شده پیچ تعادل ماشین ببره.ولی باز با این حال منو هیچ وقت نذاشته.لاستیکاش dunlop sv rp چهار فصله.تو برف یخ تا شاستی تو برف بوده.بازم رفته.نمیگم ماشین بی نقصیه مخصوصن صندلی عقبش ولی به قیمتش می ارزه.هایلوکس الان بالای 90 تومن قیمت میدن.این عکس داخل ماشین که گذاشتین واسه این جدیداست که کیفیت به لعنت خدا نمی ارزه.کسایی که طرح قدیم دارن می فهمن چی میگم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  28. علی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من یک نیسان سرانزا 83 دارم خیلی ازش راضی ام توافرود از پیکاب هم سر تره دوستمو پیکاب داره جا میذارم تو کوه و بیابون در کل خوبه نیسان موتور
    البتعه جدیدن یه وانت فوتون دیزل نوشتم بیاد سوار بشم اگه خوب بود سرانزا رو میفروشم اگر بد بود وانت رو میفروشم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. mohsen

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پیکاپ خوبه اما نسبت به قیمتش نمیرزه
    سندلی های پشتش خیلی تنگه
    به نظر من کاپرا با قیمتی که داره بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رضا {مغان}

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه مدل 82 داشتم اونو دادم بازم پیکاپ مدل87 خریدم هم قیمتش خوبه هم شکل و ظاهرش به نظر من که بهترین ماشینه من مدل های زیادی سوار شدم اما تو کوه و بیابان هیچی به پیکاپ نمیرسه
    خودم یه تراکتوری که تو کوه به گل نشسته بود رو با بارش بیرون گشیدم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا