پورشه

باتری‌های کاراتر پورشه برای کاربردهای پرفورمنس و موتور اسپورت

پورشه در حال توسعه سلول‌های باتری خود با آندهای سیلیکونی است. این باتری‌ها در محصولات پرفورمنس پورشه بکار خواهند رفت.

ژرمن‌ها معتقدند استفاده از سیلیکون بجای گرافیت در آندها باعث می‌شود طراحی پیشرفته‌ای در بحث سلول‌های باتری وجود داشته باشد. این آندها به همراه الکترولیت‌های جدید و متریال دیگر باعث می‌شوند باتری‌های پورشه در دماهای بالاتری قابل استفاده باشند.

پورشه می‌گوید این سلول‌های جدید در دماهای بالای ۷۵ درجه سانتی گراد به راحتی عملیاتی می‌شوند. سلول‌های باتری نرمال معمولاً در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد عملکرد بهینه دارند و در دماهای بالای ۴۶ درجه سانتی‌گراد با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

این خودروساز محبوب می‌گوید شیمی سلولی باعث تولید باتری‌های متراکم‌تر با احیای انرژی بهتر و زمان شارژ سریع‌تر خواهد شد. این برند که در موتور اسپورت سابقه درخشانی دارد معتقد است این امر یک قدم مهم رو به جلو برای تولید خودروهای مسابقه‌ای الکتریکی و همچنین مدل‌های تولید محدود و پرفورمنس جاده‌ای می‌باشد.

اولیور بلوم مرد شماره یک پورشه گفته است:

سلول باتری محفظه احتراق آینده است. خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای پرفورمنس و الکتریکی شده بهترین تکنولوژی باتری را خواهند داشت.

البته پورشه به دنبال اطمینان از این موضوع است که بحث شیمیایی فقط به باتری‌ها محدود نمی‌شود. به منظور تضمین اینکه مشتریان راضی خواهند بود پورشه در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه‌ای از جایگاه‌های شارژ سریع در سراسر اروپا می‌باشد. این جایگاه‌ها با شارژهای شبکه Ionity هماهنگی خواهند داشت.

بلوم افزوده است:

ما در حال حاضر روی جزئیات ایده خود برای شبکه شارژ سریع خود کار می‌کنیم. ما محل‌های جذابی را برای این جایگاه‌ها و به منظور ارائه راحت‌ترین و سریع‌ترین تجربه مسافرت طولانی انتخاب خواهیم کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. سپهر

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تنفس طبیعی = لایک

    الکتریکی = دیسلایک

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱۱
  2. Ramin

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1763 ديدگاه)

    ????
    نمیخوام اینو بگم…
    ولی….

    ولی تایکان بهتر از مدل S ( تسلا ) است.

    ????? قبول کردنش سخته ولی تایکان بهتر از مدل s هست… ?

    اگه تایکان سیستم خودران سطح ۲ و سیستم احضار و سقف پانورما بزاره رو ماشیناش
    عاشقش میشم… فیلا نداره….

    ولی قبول دارم بهتر از مدل S performance هست…

    یه کم زمان برد. ولی بالاخره قبول کردم.

    ولی باز یه کم گرونه و سیستم خودران نداره… و میزان پیمایشش کمه

    اگه پورشه بتونه مشکلش رو درست کنه واقعا بی نظیر خواهد بود….

    ولی خداوکیلی اگه یه کم ، یه کم پورشه ماشیناشو ارزون کنه قطعا خریدار های بیشتری میخرنش.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۰
    1. علی

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      کسی که پورشه میخره دنبال سیستم خودران نیست .
      دنبال پرفورمنس٬ دنبال لذت ٬دنبال کیفیت ٬دنبال پورشه بودنه .
      پورشه باید سیستم خودران رو پانامرا٬ماکان٬کاین بذاره٬نه رو تایکان و ۹۱۱ و ۷۱۸.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۰
      1. علی

        ۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (19 ديدگاه)

        چرا بعد یه مدت سوابق پاک میشه؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
    2. سهند

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (479 ديدگاه)

      مگر پورشه تایکان سیستم خودران سطح ۲ ندارد؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  3. Khosrow

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    پرفورمنس فقط ژرمن ها / فراری و لمبو تو دراز مدت افت فاحشی دارن تو کارایی / بقیه هم که کلا تعطیل ..

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۷
    1. علی

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      چند تا فراری لامبورگینی داشتی که از پرفورمنسشون راضی نبودی؟?

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۵
      1. Khosrow

        ۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1948 ديدگاه)

        خیلی ..

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۴
        1. STARK

          ۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بله اقای khosrow

          منم یه هورکان دارم تو پارکینگم

          خوراک اتوبانه. فقط خیلی چسبیده به زمین اصلا مناسب شهر نیست فقط مناسب پیست و اتوبانه

          البته یه دونه جی تی سی ۴ لوسو هم دارم تو پارکینگم.

          حوصلم سر میره میشینم توش سقف پانورماشو باز میکنم از آسمان تاریک منهتن لذت میبرم…

          البته تازگی ها سوار کونیگزگ ۱ هم شدم. فقط پرفورمنسیش خیلی خفنه
          چسبیده زمین آسفالتم پاره میکنه.

          همه چی آلمان نیست….

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  4. حسین دهمرد

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این ایده عالیه چون تکنولوژی باتری های فعلی و سطح تحملشون واسه کشورهایی مثل ایران که اکثرا کویره خطرناکه و بخوای بخش زیادی از انرژی رو واسه سرد کردن باتری استفاده کنی مسافت قابل پیمایش کم میشه و بازدهیش زیر سوال میره.

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  5. mahan

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خیلی عالیه .ایکاش پورشه و بنز و بی ام و با هم ادغام میشدند و درباره نواوری تحقیق می کردند و پیشرانه و امکانات و … جدید می ساختند بعد هر کدومشون رو بدنه ای که به زبان طراحی و اصالت خودش مربوطی سوار می کردند.غول تر از غول می شدند

    موافقم ۳
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا