پورشه

تجربه رانندگی با پورشه تایکان کراس توریسمو 

پورشه با معرفی خانواده تایکان به عرصه الکتریکی‌ها پا گذاشته تا رقیبی قدر برای تسلا مدل S وارد میدان شود. حالا پورشه تصمیم گرفته که این خانواده را با مدلی استیشن و آفرودی گسترش دهد و نسخه کراس توریسمو را معرفی کرده است.

این مدل که در حال حاضر برای فروش پا به نمایشگاه‌ها گذاشته کمی قیمت بیشتری نسبت به ب‌ام‌و M3 کامپیتیشن جدید است.

برای اینکه این نسخه، مدلی خانوادگی و کاربردی‌تر باشد از امکاناتی مانند ریل سقف و باربند برای حمل دوچرخه هم سود می‌برد که یکی از دلایل تفاوت آن با نسخه معمولی است.

اولین تجربه ما با رانندگی آن در پوشش توربو اس است که قیمت ۱۴۰۰۰۰ پوندی آن به دلیل بالاترین نسخه موجود آن است. به‌طور کامل کراس توریسمو یک ابرخودرو با قدرت ۷۶۰ اسب بخاری و مرکز ثقل پایین به همراه کابین لوکس و آپشن‌های جذاب است که پرچم‌داری این مدل را نشان می‌دهد.

برای رانندگی شما ۵ حالت را دارید که یکی از آنها حالت جاده‌های ناهموار است که اتاق بهبود یافته آن می‌تواند از هر مسیری به‌خوبی عبور کند.

فضای بار کراس توریسمو نیز ۱۱۷۱ لیتر است که خوب به نظر می‌رسد حتی اگر صندلی‌ها راست باشند شما ۸۰ درصد از فضای رقیب آن یعنی M3 تورینگ را خواهید داشت.

تایرهای این مدل از نوع پیرلی و اندازه چرخ‌ها ۲۱ اینچی هستند که به‌خوبی جاده را پوشش می‌دهند.

اما وزن آن نیز به خودی خود مهم است. وزن این مدل حدود ۲۳۲۰ کیلوگرم است که از برادر بزرگتر خود پانامرا کراس توریسمو با موتور V8 توئین توربو ۱۸۵ کیلوگرم سنگین‌تر است.

یاتری‌های مورد استفاده در آن از نوع ۹۳.۴ کیلووات ساعت است که میزان پیمایش ادعایی ۴۱۸ تا ۴۹۵ کیلومتری را برای آن فراهم می‌سازد.

سیستم شارژ آن هم از نوع ۸۰۰ ولت است که یعنی تنها در عرض ۲۰ دقیقه باتری از شارژ ۵٪‌ به ۸۰٪ می‌رسد.

در رانندگی با تایکان شما همیشه حس راندن یک موجود بزرگ را دارید و این تنها نقص کراس توریسمو است اما آن هم آن‌قدر به‌خوبی پوشش داده شده که تنها یک آگاهی کوچک به‌حساب می‌آید در عوض شما از سیستم تعلیق تعجب می‌کنید زیرا تعلیق جلو مانند عقب به‌خوبی از پس تمامی جاده‌های هموار و ناهموار برمی‌آید و فرمان آن به شگفتی کنترلی عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این خودرو از مسیرهای بسیار فنی هم عبور می‌کند طوری که دوست دارید حرکت آن بر روی جاده را هر زمان حس کنید.

مدل توربو اس، طیف وسیعی از تجهیزات پورشه مانند میله‌های ضد غلتش فعال، گشتاور برداری و فرمان‌پذیری عقب که ترکیبی از راحتی و کنترل بدون دردسر است را فراهم می‌سازد.

درحالی‌که پورشه ۹۱۱ به شما آزادی می‌دهد این خودرو چسبندگی خود را بهتر از همیشه کنترل و کشش آن مانند همیشه عالی و در حالت اسپرت چسبندگی آن بیشتر از همیشه احساس می‌شود که به دلیل فاصله خوب آن از زمین که ۲۰ میلی‌متر از تایکان معمولی هم بلندتر است.

راندن این سنگین‌وزن مانند برادر بزرگتر خود یعنی پانامرا احساس رانندگی لذت بخشی را القا می‌کند که در واقعیت مانند تایکان معمولی است و شما می‌توانید از زیبایی جاده و سفر لذت ببرید به شرطی که از قبل شارژ آن را تأمین کرده باشید.

درنتیجه این خودرو به‌اندازه آئودی RS6 آوانت جادار و یا به‌اندازه مرسدس GT4 door کاربردی نیست و قطعاً از ۷ صندلی و یا شتاب مدل X تسلا در نمونه پلاد بهره‌مند نیست.

آنچه می‌تواند انجام دهد انتقال آرامش و داشتن توانایی‌های فوق‌العاده است که آن را به خودرویی خاص تبدیل کرده به‌طوری‌که انگار سه نمونه خودرو را در آن جای‌گذاری کرده باشید. اما بدانید مدل توربو اس فوق‌العاده عالی و سریع است به‌طوری‌که هیچ‌وقت به سراغ مدل‌های دیگر و ارزان‌تر نخواهید رفت.

ترجمه: محمد دهقان

منبع
autocar

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. Amir Hossein

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    سلام،اطلاعات پیشرانه های لندکروز جدید انده،مقالشو بزارین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. rezars pc

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (236 ديدگاه)

    دوستان این نعش کشی با این ماشینا چی بود گفتید هر چیزی از اینا میبیننم یاد نعش کشی می افتم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. mahan

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      یک شرکت ایتالیایی هست به نام Biemme Special Cars که نعش کش های فوق لوکس میسازه.انصافا هم قشنگ میسازه.این شرکت از ماشین هایی مثل رولزرویس.sکلاس.eکلاس.مازراتی و پورشه پانامرا و انواع بنز و مازراتی و پورشه دیگر خودرو های لوکس نعش کش میسازه.جالبه که قطر مشتری پروپاقرصش هستند و جاشون توی ایران خالیه برای اونایی که بخوان اخرین سواریشون هم لوکس باشه گرچه بنظر من مرده مرده هست دیگه چیزی وجود نداره حالا چی براش بنا و کوشک بسازی چی اتیش بزنی چی تو چاه بزنی.من که خودم شخصا نوشتم وقف بشه برای درس های تشریح و پیکرشناسی و کالبدشکافی پزشکی دانشگاه که حداقل یک خدمتی به عنوان یک عضو کوچک ازین ساختار کرده باشم.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        من یکی واقعاً شیفته این اخلاقتون شدم،عین آقای ۲۶۴۶،موفق باشید⁦❤️⁩💪

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. RezaRs

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          پیویت یه پیام نوشتم بخون لطفا

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. mahan

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1715 ديدگاه)

          لطف داری ابتین جان.لطفی که شما و دوستان نسبت به من دارید بی نهایت ارزشمنده و بیش از حد استحقاق منه.در ضمن از اشنایی با شما خیلی خرسندم.مهندس هم یکی از دوستان عزیز ماست و واقعا الگو هستن یکی از حرفه ای ها و عزیز های ما هستن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. RezaRs

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        کفن
        نه جیب داره نه جا داره کفن
        نه کیف پول داره نه گاو صندوق کفن

        زوز زدم عباس بوعذار شه

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. mahan

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1715 ديدگاه)

          فقط یدونه ک داره???
          ولی طنزت منظورو رسونده.واقعا دیگه بدن بی جان چه فرقی داره روی رولز رویس باشه یا پژو۴۰۵ استیشن.سنگ مرمر باشه یا خاک و بتن!خلاصه تا جون دارید زندگی کنید و کیف کنید و لذت ببرید

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      3. RezaRs

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        از تن زنده روان است روان تو که گفت
        بی تن زنده روان است روان تو که نیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1715 ديدگاه)

          رضا جان همیشه طبع شعرتون رو ستایش می کنم و تو سایت اشعار جالبی می گذارید.سلیقه تون بی نظیره اخ که چه قدر از اشعار استاد هوشنگ ابتحاج خوشم میاد.خیلی به ایشون ظلم شده حتی وقتی قرار بود تو پارک مفاخری که درست کردم به پیشنهاد خودم و شهردار سردیسشون رو تو پارکی که توی شهرشونه بزنیم یا حتی توی خیابون و محل زندگیشون بزنیم مخالفت کردن.الان هم استاد المان هستند.
          آن که حق است گمانش به گمان تو، که نیس————————گفت بیرون ز جهان است جهان تو، که نیست!
          هر که پنداشتی از خویش به جای تو نشاند—————————-چه توان داد نشانی ز نشان تو که نیست؟
          تا چنین هر چه مرا بود و توان نیز افزود——————————-همه از آن تو شد، چیست از آن تو که نیست؟
          از تن زنده روان است روان تو، که گفت—————————–بی تن زنده روان است روان تو؟ که نیست!
          گفت عالم همه در بندگی شیطان اند—————————–گفتم ای زاهد خودبین به زیان تو که نیست!
          ره به معنی نبرد آن که به صورت نگرد—————————سایه گفتند که صوفیست، به جان تو که نیست!

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  3. محمد امین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (309 ديدگاه)

    ماشین دوست داشتنی هست
    ولی یه سوال ،نوع چراغ های جلو ،خیلی شبیه به مک لارن ارتورا نیست،هر دوتاشون رو ببینید ،خیلی شبیه هستن از نظر حالت چراغ های جلو
    کدومشون اسکی رفته ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. سهند

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (434 ديدگاه)

      مک‌لارن آرتورا حدود یک و نیم سال بعد از تایکان معرفی شد پس احتمال اینکه پورشه کپی کرده باشد وجود ندارد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد امین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (309 ديدگاه)

        ممنون ?

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Whermacht

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (148 ديدگاه)

        سلام دوستان شبتون بخیر
        میخواستم یه نظر سنجی داشته باشم ببینم موافق هستید که هر روز آخرین مطلب تجربه رانندگی با یک خودروی محبوب باشه
        نظر محترمتون رو ممنون میشم بگین

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بله پورشه جان.منم موافقم ولی باید ببینیم چنین مقاله ای هر روز گر میاد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Whermacht

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (148 ديدگاه)

          محمد دهقان هستم مترجم مقاله
          من منبع مورد استفاده ام سایت اتوکار هست که بررسی های فنی و تخصصی زیادی رو انجام میده و به طوری هست که هرروز رو بشه پوشش داد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. mahan

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1715 ديدگاه)

          اقای دهقان شما کاربر پورشه هستید؟اقا ارادت ازین که این همه مقاله برای سایت ترجمه می کنید و می نویسید.خسته نباشید میگم.من خودم شخصا بار ها کار ترجمه نیاز داشتم و میدونم ترجمه ها فرق می کنه مثلا یکسری مثل گمرک باید تخصصی ترجمه بشه فک کنم برای خودرو هم همین طوره خلاصه کلام که قدر زحماتتون رو میدونیم و پیش ما تشریف بیارید جبران کنیم.⁦❤️⁩

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. MAHDI

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5226 ديدگاه)

    واقعا جذابه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Whermacht

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (148 ديدگاه)

      بله بنده ارادت دارم خدمت شما ماهان جان شما لطف دارین کوچیک شما هستم ۱۴ سالمه و میتونی روی من اگه کاری از دستم بر بیاد حساب کنی خوشحال میشم
      ارادتمند ?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. زیزیگولو

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    انگار پورشه بدجوری دنبال افزایش تعداد ماشینای برقی خودش در آینده هستش

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. امیر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ماشین خوبیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. ""new ""RAMIN

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1516 ديدگاه)

    شاید پورشه تایکان توربو اس کراس توریسمو قیمتش ۱۹۳ هزار دلار باشه و فول باشه.
    وقتی آپشن های مهم رو سفارش بدی و چندتا پکیج مهم سفارش بدی قیمتش بشه ۲۱۰ هزار دلار.

    ولی نسخه فول شخصی سازی شده با کابینی ۲ رنگ و فوق با کیفیت و لیست عظیمی از آپشن ها، ۲۴۸ هزار دلار قیمت داره !! الان میگید نه. ولی خدارا شکر وبسایت پورشه وجود داره. برید شخصی سازی کنید و بعدش ببنید…

    اما یه سوال پیش میاد… آیا ارزش داره ؟؟ پاسخ من که مثبته! ???

    ولی بدیش اینه کلا ۲۱۵ مایل با هر بار شارژ میره. یعنی حدود ۳۶۰ کیلومتر
    وبسایت پورشه که اینو نوشته… ولی خب.

    پورشه تک تک محصولاتش شاهکاره… فقط حیف گرونه… ????
    البته شاهکار ها گرونن. ولی اخه اینقدر….؟؟ ولی خب همیشه از پورشه خوشم میومده فقط با قیمتش کنار نمیومدم ( از قدیم) ولی بسیار از محصولات برقی پورشه خوشم میاد.

    ولی اقای دهقان خیلی دیر ترجمه کردید.
    سایت موتور ۱ و موتورترند حدودا ۴۰ روز پیش گذاشتن. البته شما از اتوکار ترجمه کردید
    ولی خیلی دیر گذاشتید.

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. محمد امین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (309 ديدگاه)

      اتفاقا قیمت گزاری هاش خوبه توی بنزینی ها و اینم خیلی خوبه ولی یکم گرونه فول اپشنش، میشه باهاش یه mc20 خرید ۲۱۰ هزار تا یا یه ۹۱۱ توربو اس، یا هرچی سلیقه بکشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. Amir

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بسیار زیباست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. mahan

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    فوق العاده هست ولی پانامرا رو بخاطر درون سوز بودن ترجیح میدم ولی ولی اگه ادم بخواد الکتریکی سوار بشه تایکان یا هامر سوار بشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. BenzSLR

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    اندازه قیمتش ارزش داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. parsa_ashgh.mashine

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا