پورشه

صندلی جالب پورشه برای خودروهای خودران

پورشه طراحی جالبی را برای صندلی ثبت کرده که می‌تواند در خودروهای خودران آینده بکار رود.


این اختراع در اداره ثبت اختراعات و مالکیت‌های معنوی آلمان ثبت شده‌اند و زمان انتشار آن‌ها به چند هفته پیش بازمی‌گردد.


سه موقعیت نشستن متفاوت در این اسناد به چشم می‌خورند. اولین وضعیت که موقعیت “فرمان پذیری” نام دارد مشابه صندلی دیگر خودروهای عادی می‌باشد؛ اما دومین موقعیت رانندگی “در حال کار” نام داشته و صندلی را در موقعیتی سرراست قرار داده و موقعیت فرمان و پدال‌ها را جابجا می‌کند تا باعث ایجاد فضا برای انجام کارهایی همچون خواندن شود.


نهایتاً به موقعیت “ریلکس کردن” می‌رسیم که جالب‌ترین موقعیت بوده و نشان دهنده‌ی خوابیدن زیاد صندلی راننده است که مشابه آن را می‌توان در کابین بیزینس کلاس هواپیماها یافت. این حالت همچنین باعث تا شدن فرمان و پدال‌ها در داشبورد می‌شود. جای استراحت پا نیز برای ایجاد راحتی بیشتر در نظر گرفته شده است.


مدیر اجرایی پورشه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود این خودروساز هیچ برنامه‌ای برای حذف فرمان و پدال‌ها از محصولات خود نداشته و خودروهای پورشه توسط انسان رانده خواهند شد. البته او در ادامه گفته بود مشتریان پورشه همیشه خواهان همه‌چیز هستند و شاید یک حالت رانندگی خودکار برای برخی شرایط معین در نظر گرفته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    درود بر پورشه بزرگ ؛ بند آخرش خیلی امیدوار کننده بود
    مدیر اجرایی پورشه در سال 2018 اعلام کرده بود این خودروساز هیچ برنامه‌ای برای حذف فرمان و پدال‌ ها از محصولات خود نداشته و خودروهای پورشه توسط انسان رانده خواهند شد ؛ البته او در ادامه گفته بود مشتریان پورشه همیشه خواهان همه‌چیز هستند و شاید یک حالت رانندگی خودکار برای برخی شرایط معین در نظر گرفته شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اقا پورش باشه خودران هم باشه عیب نداره صندلیش جعبه میوه ما هستیم و میخواهیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا