برنامه مفصل تِک آرت برای ارتقای پورشه 718

مالکان پورشه 718 کیمن و باکستر 4 سیلندر شاید باعرضه‌ی مدل‌های پرقدرت‌تر و عضلانی‌تر کیمن GT4 و باکستر اسپایدر 6 سیلندر اندکی احساس سرخوردگی داشته باشند اما…


اما نباید نگران بود زیرا کمپانی تیونینگ تِک آرت دوباره بازگشته است. این تیونر آلمانی پکیج‌های ارتقایی طراحی و پرفورمنس را برای این خودروهای اسپورت پیشرانه وسط تدارک دیده است.


پکیج GT که به مدت محدودی در دسترس است باعث اضافه شدن اسپویلر جلو و بال عقب GT مانند به خودرو می‌شود. این کیت بدون هزینه‌های مربوط به مالیات، رنگ و نصب 2390 یورو قیمت دارد.


این تیونر همچنین کیت‌های آئرودینامیکی را برای مدل‌های 718 کیمن و باکستر توسعه داده است. این کیت شامل اسپویلر جلوی دوتکه با اسپلیتر یکپارچه، اسپویلر عقب و همچنین یک سری قطعات فیبر کربنی شامل تیغه‌های هوایی، آینه‌های جانبی، ورودی‌های هوای کناری، دیفیوزر عقب، رینگ‌ها و پروفایل بال عقب می‌باشد. همچنین آپشن های کربنی زیادی نیز برای کابین این خودروها در نظر گرفته شده است.


افرادی که خواهان پرفورمنس بهتر هم باشند کیت‌های قدرت تک آرت را باید انتخاب کنند. این کیت‌ها که برای مدل‌های 718 S و 718 GTS در نظر گرفته شده‌اند قدرت و گشتاور پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوی تخت را در مدل 718 S از 350 اسب بخار و 420 نیوتون متر به 400 اسب بخار و 480 نیوتون متر می‌رسانند. به همین خاطر شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این مدل به 3.9 ثانیه کاهش و حداکثر سرعت نیز به 296 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.


اما کیت قدرت تک آرت برای مدل 718 GTS باعث می‌شود قدرت و گشتاور 365 اسبی و 430 نیوتون متری به 415 اسب بخار و 490 نیوتون متر برسد. شتاب این مدل نیز به 3.8 درصد رسیده و بنابراین 718 کیمن و باکستر GTS تیون شده شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه‌های 718 کیمن GT4 و باکستر اسپایدر می‌باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.