پژو

رندر نسل جدید پژو 2008، بزرگ‌تر و خشن‌تر

اولین نسل پژو ۲۰۰۸ زمانی عرضه شد که کراس اوورها و شاسی بلندها به این میزان محبوب نبودند و خودروهای خانوادگی همچون سدان ها، استیشن‌ها و حتی مینی ون‌ها حرف‌هایی برای گفتن داشتند.


احتمالاً به همین دلیل است که نسل اول این خودروی فرانسوی بیش از آنکه شبیه یک کراس اوور ساب کامپکت باشد مشابه یک مینی ون کوچک بود. این خودرو در واقع شباهت‌هایی به اولین نسل برادر بزرگ‌تر خود یعنی ۳۰۰۸ داشت.

اما امروزه همه‌ی خودروسازان به دنبال ساخت کراس اوورهای دینامیک و جذاب در ابعاد و اندازه‌های گوناگون هستند. البته که پژو هم تفاوتی با دیگران نداشته و شاسی بلندهای این شرکت به لطف جریان سازی نسل دوم ۳۰۰۸ استارت خوبی داشته‌اند. پژو ۳۰۰۸ در سال ۲۰۰۷ توانست عنوان خودروی سال اروپا را مال خود کند.


حالا که نسل جدید سوپرمینی پژو ۲۰۸ رونمایی شده ما تصویری واضح از جایگاه پژو و زبان طراحی آن داریم و با توجه به همین موارد یکی از طراحان دنیای خودرو به نام کلبر سیلوا اقدام به انتشار رندر نسل جدید ۲۰۰۸ کرده است. این خودرو تقریباً چراغ‌های مشابه ۲۰۸ کوچک‌تر داشته اما خب بخش نازک زیرین چراغ‌ها به پایین سپر نرسیده است. همچنین طراحی عضلانی و قوی روی کاپوت را شاهد هستیم.


ما نمی‌دانیم که نسل آتی پژو ۲۰۰۸ شبیه این رندر خواهد بود یا نه اما از یک‌چیز مطمئنیم و آن اینکه این خودرو از پلتفرم مدولار کامپکت CMP استفاده خواهد کرد و حدود ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل فعلی خواهد بود.


جدیدترین طراحی i-Cockpit پژو برای کابین استفاده خواهد شد و پیشرانه‌ها نیز شامل موارد هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی خواهد بود. احتمالاً در آینده نسخه‌ی تمام الکتریکی این کراس اوور با محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری نیز عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    در سال 2017 پژو 3008 خودروی سال اروپا شد؛ نه سال 2007. لطفا اصلاح بفرمایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (saeed(peugeot

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مسیری که پژو داره کار میکنه عالی هستش امیدوارم همیشه ادامه دار باشه تا به اون جایی که لیاقته این برند هستش بهش برسه
    و امیدوارم برنامه ای برای به روز کردن دیگر مدل هاش مثل rcz و سدان 608 و خودروهای رالی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    همیشه از طراحی داخل کابین پژو خوشم اومده و جدیداً که چه بلحاظ استایل بیرونی و چه داخلی زیبا جسورانه و مدرن کار کرده !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. bahram121

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بنظر خوب میاد ایول

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا