پژو

معرفی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳

با گذشت بیش از ۵ هفته از انتشار اولین تصاویر کراس اور ۲۰۰۸ ، حالا نخستین مشخصات فنی آن نیز منتشر شده؛ این محصول جدید قرارست از تابستان ۲۰۱۳ راهی بازارهای اروپایی شود و مهم ترین رقیبش کسی نیست به جز نیسان جوک . . .

2013 Peugeot 2008
۲۰۱۳ Peugeot 2008

شهریورماه ۹۱ بود که پژو با معرفی ۲۰۰۸ مفهومی به همه نشان داد که تصمیمی جدی برای عرضه کوچکترین شاسی بلند خود گرفته است. زمان گذشت تا نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ که اولین نمونه مقیاس واقعی آن ساخته شد. ولی امروز دیگر نه با یک خودروی مفهومی سروکار داریم نه با یک ماکت بزرگ! ۲۰۰۸ مفهومی پژو حالا تبدیل به خودرویی ۱۰۰ درصد واقعی شده!

این کراس اور بر پلت فرم پژو ۲۰۸ ساخته شده و با داشتن ۴.۱۶ متر طول و ۱.۷۴ متر عرض، نسبت به ۲۰۸ در طول ۲۰ سانتیمتر و درعرض ۵ سانتیمتر بزرگتر شده است. فضای بار عقب ۲۰۰۸ درحالت عادی به ۳۶۰ لیتر می رسد حال آنکه با خواباندن صندلی های جلو این فضا تا حدود ۱۱۹۴ لیتر هم افزایش می یابد. بانگاهی به لیست امکانات ۲۰۰۸ می توان دید که مواردی مانند نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز به همراه سیستم کمکی ترمز، ایربگ های شش تایی و سیستم کنترل کشش بصورت استاندارد وجود دارند.

برای پیشرانه، پژو از دو موتور ۳ سیلندر VTi استفاده کرده؛ یکی به حجم ۱.۲ لیتر باقدرت ۸۱ اسب بخار و دیگری باحجم ۱.۶ لیتر باقدرت ۱۱۸ اسب بخار؛ البته پژو قرارست در آینده نسخه توربوی این موتورها را نیز عرضه کند که در اینصورت قدرتشان به ترتیب تا ۱۰۹ اسب و ۱۲۸ اسب افزایش می یابد. اما برای مشتریانی که بدنبال پیشرانه های دیزلی هستند هم پژو یک موتور ۱.۴ لیتری ۶۷ اسبی به همراه یک موتور ۱.۶ لیتری ۹۱ (تا ۱۱۳) اسبی درنظر گرفته است.

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه

  1. slr722

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    اخه ۱.۲ لیتر خیلی کمه…

    خدا نکنه بخوای تو این ماشین جمعیتی بشینی بعد بری تو سربالایی…
    هوا گرم باشه کولر بگیری…

    فکر کنم موتور بسوزه…

    پژو همیشه کم کاری میکنه…

    1. نیما

      ۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      نه ۱.۲ کم نیست
      الان الفا رومیئو با ۱.۳ داره ۱۸۱ اسب نیرو تولید میکنه
      اینم میگه
      با ۱.۲ با توربو ۱۱۰ اسب میده
      خیلی خوبه
      الان ال نود و ریو با ۱.۶ ۱۱۰ اسب میدن
      تازه من جریان این
      اعداد فهمیدم
      کسی میدونه معنیس چیه؟:)
      مثلا ۱.۶
      یا ۲.۴
      میدونم حجم سی سی ماشینه
      اما علمیش چیزی دیگست
      کی میدونه؟

      1. slr722

        ۲ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1351 ديدگاه)

        نیما جان alfa romeo مدل giulietta که شما میگی اتاقش خیلی خیلی سبک تره…

        نباید با این پژو مقایسه کرد.از شکل این ماشین راحت میشه تشخیص داد که سنگین وزن تره…

        این قسمت اخر هم نفهمیدم چی گفتی واضح تر بگو…

        اگه منظورت از این اعداد حجم موتور که باید بگم که…

        ۱.۶ یعنی حجم موتور ۱۶۰۰cc…

      2. نیما

        ۳ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        نه منظورم اینه که خوب میتونه با این حجم ای قدرتو بده
        اما واسه قسمت دوم
        ۱.۶
        یعنی حجم ۱۶۰۰ سی سی
        تا اینجاشو میدونم
        اما ۱.۶ یا ۲.۴ یا ۳.۵ مثلا
        علمیش میشه
        روی ۳.۵ مثال میزنم
        ۳.۵ یعنی ماشین تو هر ۱۰۰ مایل ۳.۵ گالن میسوزونه که وقتی تبدیل میکنی مصرف بنزین ماشین تو ۱۰۰ کیلومنتر میتونی در بیاری
        البته منم از یک مهندس مکانیک شنیدم
        اما تبدیل میکنی بدست میاد
        هرگالن ۳.۸۰ لیتره
        هر ۱۰۰ مایلم ۱۶۰ کیلومتر
        حساب کنی رو ماشین ۱۶۰۰ سی سی یا همون ۱.۶ میشه ۱۰۰ کیلومتری ۶ ونیم تقریبا
        البته این تو ماشینهای ایرانی صذق نمیکنه
        چون پزو ۴۰۵ با موتور ۱.۸
        صدی ۱۰ میسوزونه:)

        1. حسین

          ۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دوست عزیز ببخشید لازم دیدم توضیح بدم
          اینکه که میگن موتور ماشین مثلا ۱.۷ یا ۱.۶ همون حجم موتور (اون هم فضایی که احتراق انجام میشه یعنی جمع فضای بالای پیستون در سلندرها) که معمولا به صورت سی سی یا همون سانتی متر مکعب بیان میشه
          حالا ازون جا که هر ۱۰۰۰ سی سی میشه یک لیتر، با تقسیم حجم موتور به هزار ، اون رو به صورت لیتر بیان می کنن مثلا موتور ۲ لیتری
          و اما نکته آخر اینه که تقریبا هیچ موتوری حجم به این دقیقی نداره و احجام رو روند میکنند مٍثلا موتور ۱.۶ لیتری وقتی دقیق بررسی می کنی حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی

      3. رهام

        ۳ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (187 ديدگاه)

        یعنی اگه سیلندراشو با آب پر کنی یکی ۲۴۰۰سسی جا میگیره یکی ۱۶۰۰ سی سی دوست من تازه من یه چیزی فهمیدم بعضی ماشینهای تویه ایران حجمشون بیشتره ولی برای گرفتن استاندارد پایین تر میگن

    2. hesan

      ۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (485 ديدگاه)

      پژو میخواد متفاوت باشه و این موضوع بعضی اوقات به گند کشیده میشه.

      1. اکبر

        ۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1488 ديدگاه)

        خیلی هم قشنگه

  2. masood

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ما فقط ۲۰۶ از پژو میشناسیم که فکر کنم قیمت این شاسی بلنده با ۲۰۶ یکیه…”!!؟؟؟

  3. رامتین

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    آخه ماشین به این ابهت و سنگینی، ۸۰ یا ۱۰۰ شد قدرت!
    روی یک ماشین شاسی بلند با وزن تقریبی ۲ تن، حداقل قدرت باید ۱۷۰ اسب (هیوندا ix35- کیا اسپورتیج…) و در حالت استاندارد جهانی حدود ۲۰۰ کیلو وات یا ۲۷۰ اسب بخار (مورانو-سانتافه-هیوندا ix55-لکسوسrx350…)باشه. در شرایط بالای استاندارد هم قدرت ۳۳۰اسب(۲۵۰کیلو وات) شرایط ایده آلی واسه یه شاسی بلند ایجاد میکنه.
    فرانسویها فقط تونستن در ایران حسابی پول جمع کنن.

  4. Hesam

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حتما بررسی کردن ، وگرنه همین جوری یه موتور نمیزاره برای ماشین ! ولی دوس داشتم موتور قوی تر داشت

  5. رهام

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    میدنین فکر کنم چون وضع اقتصادی تو اروپا خرابه این کارو کردند

  6. آرش

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    It is very ridiculous to use such weak and lazy engine. i think that this car need more powerful engine such as 2.0 liter engine.

    1. خودروي ملي

      ۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اول برو یاد بگیر بعد پز بده
      i think that this car

  7. Mehrshad

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    استاندارداین مال جاده ی فرانسه است

  8. asan

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    چه مسخره ! سوزوکی گراند ویتارا و mvm x33 قدرتشون از این بیشتره !
    حیف پول … رقیب نیسان جوک ؟ نیسان جوک راحت اینو میخوره

  9. 3.6 v6 24v

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    همون پژو ۲۰۸ هست شاسی بلندش کردن ! 🙂
    به داشبورد و چراغ ها و فرم بدنه دقت کنید !

    1. 3.6 v6 24v

      ۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      البته اسمش هم همون ۲۰۸ هست با یه صفر اضافه !

  10. saman

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین فقط ژاپن کره امریکا. قیمت مناسب

    المان انگلیس ایتالیا. قیمت بالا

  11. روانی

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا!!!
    شماها انتظار دارین همه ماشین ها مثل بوگاتی ۱۰۰۰ اسب قدرت داشته باشن ؟؟؟؟ یا چی؟؟ باباجان ایناهمه جوانب رو می بینند انواع تست ها رو هم انجام می دن!! :دی

  12. احمد.ف

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    پژو بهتره ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۲۰۸ و … از این ماشین‌های کوچک بسازه، کلا سراغ ماشین های بزرگتر نره سنگین‌تره!

  13. احسان 16v

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    درد و بلاش بیاد برا ایرانخودرو و سایپا

  14. آرمین

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    داداش مطمن باش اگه پژو بخواد اینو به ۴ تا کشور مصرف کننده محض جهان سومی غالب کنه ، یه موتور با حجم خیلی بالا تر واسش می زاره ، این حجم موتور واسه بازار اروپا که بنزین لیتری ۱.۵ یورو قیمت داره خیلی هم عالیه … در ضمن این SUV نیس ، crossover دلیل نداره یه موتور ۲۰۰ اسبی روش باشه ، من که از طراحیش خوشم اومد

  15. نیما

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    آقا این همه طول و تفضیل نداره
    خودایی اش موتورش ضعیفه
    الان برای یه شاسی بلند
    ۲۰۰ اسب به بالا عادیه

  16. {؟}

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (209 ديدگاه)

    نوشته مهمترین رقیبش نیسان جوکه این حرف خودش یه جوکه .نیسان جوک با همین حجم {۱.۶}لیتری۱۸۸اسب قدرت داره پس بنابراین با این وضعیت عقب موندن از قافله!

  17. amir

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فیات پاندا هم ۷۵ تا ۸۵ اسب بخار قدرت داره و در کراس اورها گشتاور مهمتر از اسب بخار هست کراس اورها خودروهای شهری هستند با قیمت نسبتا پایین ارتفاع زیاد و موتور های کم مصرف برای مصارف روزانه شهری توقع زیادی نمیشه داشت البته در حال حاظر پژو از این موتور ۳ سیلندر تقریبا روی بیشتر مدلهاش مثل ۲۰۸ و …. استفاده میکنه و میتونه با ارایه یک موتور قویتر برای ۲۰۰۸ با خودروهای کراس اور موجود مثل جوک و ….. رقابت کنه

  18. پارسا

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    دوستان این نمونه فیست لیفت امسال من توی فرانسه مدل قبلی رو داشتم ۲۰۰ کیلو متر راحت میره توی سربالایی هم نه۵مسافر بلکه ۱۰ مسافر هم داشته باشه راحت میره اگر پژو ساخته درست ساخته

  19. پارسا

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    موتور۲/۱انجابرابر ۲۰۰۰سی سی اینجاقدرت داره با حساب وکتاب …نه من دراوردی مانند ای اف سون …

  20. حمید

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    قیمتشه چقدره

  21. سریر

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    از مجله پدال بسیار سپاسگذارم با این مقاله دل ملتی رو شاد کردید من فک میکردم فقط ایرانخودرو هست که موتور ۲۰۶ رو روی پارس و سمند سوار می کنه با نمایش این کراس اور بسیار جالب دیگه خیلی از ایران خودرو شاکی نیستیم

    حالا از شوخی گذشته این ماشین رو به عنوان شاسی بلند نگاه نکنید فکر کنید که مثلا سوار یه ماشین سواری معمولی مثل ال۹۰ یا حتی سمند شدید اونوقت این اعداد و ارقام خیلی عجیب نیست در ضمن شتاب ۰ تا صد موتور ۱.۶ لیتری دنده دستی حدود ۹.۵ ثانیه است که خیلی هم بد نیست وزن خودرو با موتور ۱.۶ لیتری با باک پر ۱۱۷۰ کیلوگرمه که از وزن سمند ۴۰ کیلو کمتره و فقط ۵۰ کیلو از ال۹۰ سنگین تره و در عوض ۱۵ اسب بخار قدرنش از ال ۹۰ بیشتره و همچنین مصرف ترکیبی موتور ۱۶۰۰ این ماشین ۵ لیتر تو صدکیلومتره که مصرفش از ال۹۰ هم کمتره
    حالا تصورکنید سوار یه ال۹۰ با امکانات رفاهی مناسب، دید عالی،صندلی راحت و همچنین محاسبات مهندسی دقیق شدید که علاوه بر این ها شاسی بلندش و سیستم تعلیق مناسبش شمارو برای رانندگی تو جاده هایی که کمی ناهمواری دارن کمک میکنه در ضمن قیمت این ماشین ۱۴۰۰۰ دلاره که برای ماشین های اون ور آب قیمت یه ماشین سواری معمولیه
    حالا یه بار دیگه با در نظر گرفتن این موضوع این خودرو رو تحلیل کنید
    با تشکر

  22. کامران

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطمئن باشید پژو زرنگه و خودروی بروز و پر طرفدار خودش را به ایران نمیده این خودرو هم با موتور ۱۶۰۰ سی سی برای این خودرو بسیار کمه ، کاربری گفته بود حجم موتوز زیاد باشه مصرف هم به همان اندازه زیاد میشه ولی کاملا برعکسه موتور با سی سی بالا بدون فشار به راحتی قدرت می گیره ولی ۱۶۰۰ سی سی در حرکت و مخصوصا شتاب ثانویه قدرت نداره و مصرفش بالا میره ، مصرف هم ربطی به حجم موتور نداره مثلا بنده ال ۹۰ دارم و مصرف در شهر بالای ۱۰ است ولی شاسی بلند امگراد ایکس سون با اتاق ۱۶۵۴ کیلویی در شهر ۱۰ و در بیرون شهر ۶ می سوزانه و میانگین هفت ونه دهم ،موتور ۲۴۰۰ سی سی دنده اتوماتیک

  23. علیرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    مژده ایران خودرو تصمیم گرفته این خودرو را مونتاژ کنه و جزء محصولات خود به حساب بیاره هم پژو ۲۰۰۸ و ۳۰۱ رو D:

  24. ali

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    حالا هر چی موتور ضعیفه که باشه می خواد وارد شه بشه قیمتش رو ۱۱۰تا ۱۲۵ محاسبه شده ماکه نداریم بخریم اگه داشتم جنسیس کوپه میخریدم

  25. رسول

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه هیشکی هیچ کار کارشناسی ای روی این ماشینا تو ایرا نمیکنه آخه شاسی بلند با قدرت ۱۱۰ اسب خنده داره فقط ما X60 رو مسخره میکردیم با موتور ۱۸۰۰ سی سی و ۱۳۱ اسب قدرت ولی این دیگه مضحکه واقعا این خودرو سازای داخلی هم میگردن دبال ماشینایی که عملا ریب براشون در مقابل ۴۰۵ و پراید نباشه که فروششون کم نشه یه وقت خدایی نکرده

  26. محسن

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ها دقت نکردید. فقط خوندین شاسی بلند و ۱.۲ لیتر. ابعادش رو نگاه کنید. توی عکس بزرگ به نظر میاد! ولی از سمند کوچیک تره . تو طول ۴۰ سانتی متر و تو عرض ۲۰ سانتی متر. یه سر به سایت پژو بزنید.

  27. مهدی علی بیگی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام همگی اشتباه کردید .دقت کنید به نوشته بالا توضیح داده که برای پیشرانه پژو۲موتور ۳سیلندر که مجموعش میشود ۶ سیلندر که یکی ۱.۲ ودیگری ۱.۶ که با یه حساب سر انگشتی میشود ۲۸۰۰و قدرت اسب بخار ۸۱و ۱۱۸ میشود ۱۹۹ اسب بخار پس نتیجه میگیریم که حجم موتور وتعداد سیلندر و قدرت ماشین معقول و حتی خوبه. حال کردین خدایی؟

  28. علی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان دقت کنن موتور۱.۶ برای ۱.۱ تن وزن ماشین بسیار ایده ال ماشین های شاسی بلند دیگه با ۲ تن وزن ماشین موتور ۲ لیتردارن پس میشه روی این ماشین حساب باز کرد

  29. DARYA KHOSROTASH

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب . در ابتدا عرض کنم موتوری که قرار است عرض شود ۱.۶ با کد کلاسیک TU5 البته کمی تغییرات در سیستم عامل کامپوتر آن که قدرت رو از ۱۱۰ به ۱۲۰ اسب بخار می بره . در ضمن بد نیست بدانید ۲۰۶ تیپ اتومات تقریبا هیمن مشخصات را داشت و فقط وزن آن حدود ۱۱۱۰ کیلو بود .(من مدل ۸۴ داشتم) شتاب و قدرت – همچنین کشش مثال زدنی این موتور رو به چشم دیدم . ۲۰۰۸ روی پلت فرم ۲۰۸ ساخته شده که وزنش رو حدود ۱۸۰ کیلو سنگین تر کرده …فکر کنید دو نفر بزرگسال بیشتر در ماشین ۲۰۶ نشسته اند …
    موتور مذکور گشتاور میانی خیلی خوبی ارایه می کند .علی الخصوص در دنده دو و سه (البته اگر دنده اتومات ۴ تایی معروف را در نظر بگیرید..و احتمالا در ایران هم باهمین دنده خواهد بود)…
    در کل پژوها بیشتر سیاست اقتصادی دارند . اما یک اشکال عمده در پژو هست و آن دمای بالای کارکرد موتور و دمای بالای آب هستش که در ایران (بیشتر) باعث مشکلات سرسیلندر میشه..(البته از رانندگی اکثر ایرانی ها همین بس که از رنو پی کی توقع لامبورگینی دیابلو را دارند)
    نتیجه گیری حقیر با توجه به سابقه طولانی در داشتن انواع محصولات پژو این است که خیلی هم موتور بدی برای این ابعاد و وزن نیست .

  30. علی

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به علت استقبال شدید مردم ایران از ماشین های کشور فرانسه که توسط شرکت ایران خودرو بفروش میرسد سایت ایران خودرو بسته شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X