تجربه و آزمایشکادیلاک

اولین تجربهٔ رانندگی با کادیلاک XT6، خیلی معمولی، خیلی گران

کادیلاک یکی از اولین خودروسازان لوکسی بود که در سال ۲۰۰۴ با مدل SRX به بخش کراس‌اوورهای میان سایز سه ردیفه وارد شد. چندی بعد اما این برند لوکس آمریکایی این بخش را رها کرد زیرا نسل دوم SRX به مدلی کوچک‌تر با دو ردیف صندلی تبدیل شد و بدین ترتیب سبد محصولات کادیلاک از کراس‌اووری سه ردیفه خالی شد. این مشکل اما با آمدن مدل جدید XT6 به پایان رسیده است. این خودرو اولین کراس‌اوور سه ردیفهٔ کادیلاک طی ۱۰ سال گذشته است و قصد دارد شکاف میان مدل کوچک‌تر XT5 و اس‌یووی بدنه روی شاسی فول سایز اسکالید را پُر کند.

کادیلاک اعتقاد دارد زمانی که در خارج از این کلاس سپری کرده است، برای رقابت با خودروهایی مثل آکورا MDX، آئودی Q7، اینفینیتی QX60 و ولوو XC90، به نفع XT6 خواهد بود زیرا برتری فضای داخلی این کراس‌اوور جدید از مشاهده و بررسی طولانی‌مدت کلاس میان سایزهای سه ردیفهٔ لوکس حاصل شده است. کابین XT6 با توجه به اعتبار کادیلاک راحت و جادار است. راننده و سرنشین جلو روی صندلی‌های راحت، گرم‌کن دار و با تنظیم هشت جهتهٔ برقی می‌نشینند. فضای سر حتی با سانروف پانورامیک استاندارد بسیار زیاد است درحالی‌که ستون فرمان تلسکوپی با تنظیم ارتفاع برقی نیز یافتن موقعیت رانندگی راحت را آسان کرده است.

در ردیف دوم به‌صورت استاندارد صندلی‌های نیمکتی سه‌نفره در نظر گرفته شده است اما صندلی‌های خلبانی هم با پرداخت ۸۰۰ دلار قابل سفارش است که ظرفیت XT6 را از هفت به شش نفر کاهش می‌دهد. صرف‌نظر از نوع صندلی‌ها، سرنشینان در ردیف دوم یک متر فضای پا و یک متر فضای سر در اختیار دارند که دومی در این کلاس بهترین است و اولی فقط از اینفینیتی با فضای پای ۱۲۰ سانتیمتر کمتر است. صندلی‌های ردیف سوم کادیلاک نیز با ۹۵ سانتیمتر فضای سر، حدود ۲.۵ سانتیمتر فضای بیشتری را نسبت به دومین خودروی برتر این کلاس یعنی ولوو XC90 ارائه می‌کنند.

هرچند XT6 با ۷۵ سانتیمتر فضای پا در صندلی‌های ردیف سوم در پس اینفینیتی و ولوو قرار می‌گیرد اما صندلی‌های ردیف دوم با قابلیت تا شدن برقی با نسبت ۵۰ به ۵۰ و فضای بسیار زیاد برای پا موجب شده کادیلاک راحتی شگفت‌آوری حتی برای بزرگ‌سالان درشت‌اندام داشته باشد. روی صندوق بار XT6 اما نمی‌توان چندان حساب کرد زیرا در صورت باز بودن همهٔ صندلی‌ها تنها ۳۵۷ لیتر ظرفیت دارد که در برابر آکورا با ۴۲۵ لیتر، آئودی با ۴۰۳ لیتر و اینفینیتی با ۴۵۳ لیتر حرفی برای گفتن ندارد. بااین‌حال با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم، ظرفیت بار به ۲۲۲۸ لیتر می‌رسد که ۷۰ لیتر از نزدیک‌ترین رقیب یعنی QX60 بیشتر است.

با همهٔ این‌ها، هنوز هم احساس می‌شود XT6 بجای اینکه در فضای بار و سرنشین پیشروی کلاس خود باشد، تقریباً در حد دیگر رقبای این کلاس است. دلیل این موضوع ساخته شدن XT6 روی نسخهٔ کوتاه از پلت‌فرم C1 جنرال موتورز است که با جی‌ام‌سی آکادیا و مدل‌های دو ردیفهٔ کادیلاک XT5 و شورلت بلیزر مشترک است درحالی‌که از نسخهٔ کشیدهٔ همین پلت‌فرم در بیوک انکلیو و شورلت تراورز استفاده شده است؛ بنابراین هرچند در شاسی XT6 تغییراتی جزئی ایجاد شده و فاصلهٔ محوری آن ۰.۵ سانتیمتر از آکادیا بیشتر است اما با فاصلهٔ محوری ۲,۸۶۰ میلی‌متر، هنوز هم فاصلهٔ بین چرخ‌های جلو و عقب آن ۲۱ سانتیمتر کمتر از تراورز و انکلیو است.

مطمئناً کابین جادار تنها ویژگی‌ای نیست که خریداران یک کراس‌اوور میان سایز سه ردیفه به دنبال آن هستند و تیم بازاریابی کادیلاک اشاره کرده‌اند که فاصلهٔ محوری XT6 به نسبت‌های بیرونی و پویایی رانندگی آن کمک کرده است. مطمئناً این خودرو استایلی شیک اما نه‌چندان به‌یادماندنی دارد که از ویژگی‌های آن می‌توان به چراغ‌های جلوی LED در ارتفاعی بالا که به جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی متصل شده‌اند، دی‌لایت‌های LED عمودی، چراغ‌های عقب عمودی، رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد اشاره کرد که جدیدترین زبان طراحی کادیلاک را به نمایش گذاشته‌اند. در همین حال، خط سقف XT6 جعبه‌ای و ارتفاع اتاق آن بسیار بلند است.

XT6 در دو تیپ مختلف پریمیوم لاکچری و اسپرت ارائه می‌شود که دومی با جزئیات بیرونی مشکی‌رنگ، جلوپنجرهٔ مشکی، چراغ‌های عقب بی‌رنگ و رینگ‌های ۲۰ اینچی خاص برخوردار است و نمای تهاجمی‌تری دارد. رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۱ اینچی هم به‌عنوان یک آپشن هزار دلاری فقط برای تیپ اسپرت ارائه می‌شود. بااین‌حال طراحی XT6 حتی در تیپ اسپرت هم جذابیت آئودی یا ولوو را ندارد.

البته تیپ اسپرت چیزی بیشتر از صرفاً یک پکیج بیرونی است و این مدل که قیمت آن از ۵۷,۰۹۵ دلار آغاز می‌شود به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد که به لطف کلاچ الکترونیکی در محور عقب، قدرت را بین چرخ‌های چپ و راست عقب تغییر می‌دهد، برنامه‌ریزی ویژه برای پدال گاز و گیربکس، نسبت فرمان متفاوت با تیپ پریمیوم لاکچری و کمک‌فنرهای تطبیقی استاندارد مجهز شده است. البته امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای تیپ پریمیوم لاکچری (با قیمت پایهٔ ۵۲,۶۹۵ دلار) هم با پرداخت ۲ هزار دلار وجود دارد اما در آنجا فاقد کلاچ محور عقب است.

روی جاده، XT6 اسپرت با رینگ‌های ۲۱ اینچی و کمک‌فنرهای سفت‌تر، سواری نسبتاً خشکی را ارائه می‌کند؛ اما با وجود تعلق خشک و کمک‌فنرهای قابل تنظیم، این کراس‌اوور در ارائهٔ هیجان در رانندگی‌های پویاتر ناتوان است. فرمان خودرو بی‌احساس و سنگین است و سیستم تعلیق خشک آن توانایی محدود کردن حرکات شدید بدنه را ندارد؛ بنابراین تیپ پریمیوم لاکچری بر تیپ اسپرت که خیلی سخت تلاش می‌کند XT6 را به کراس‌اووری راننده محور تبدیل کند برتری دارد.

زیر کاپوت XT6 پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که از قدرت کافی برای حرکت دادن خودرو با سرعتی نسبتاً بالا برخوردار است. انتقال نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که به دلیل تعداد بالای دنده‌ها، صدای موتور همواره در حال تغییر است که کمی خسته‌کننده خواهد بود اما معکوس دادن‌های نرم گیربکس موجب می‌شود این مشکل را نادیده بگیریم. علاوه بر این، پدال‌هایی هم پشت غربیلک فرمان وجود دارد که امکان تعویض دندهٔ دستی را فراهم کرده و در حالت اتوماتیک نیز با استفاده از آن‌ها می‌توان مانع از تعویض دنده شد.

آوای پیشرانه تنها صدایی نیست که به کابین XT6 وارد می‌شود زیرا صدای لاستیک‌های چهارفصل که روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته‌اند نیز در داخل به گوش می‌رسد. بااین‌حال با سفارش سیستم صوتی هزار دلاری Bose با ۱۴ بلندگو، همهٔ این صداهای مزاحم به‌راحتی از بین می‌روند. در همین حال، تمامی تیپ‌های XT6 به‌صورت استاندارد به نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز هستند که به‌سرعت به دستورات لمسی واکنش نشان می‌دهد. خوشبختانه یک کنترلر دوار هم روی کنسول مرکزی تعبیه شده که امکان ارتباط با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بدون استفاده از نمایشگر لمسی فراهم می‌کند. درمجموع کادیلاک یکی از بدترین سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی دنیا را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است.

بااین‌وجود، جنس برخی متریال داخلی XT6 موجب شده کابین آن احساس خودرویی با قیمت پایهٔ ۵۲,۶۹۵ دلاری را نداشته باشد آن‌هم درحالی‌که ۴,۳۴۵ دلار از XC90 و ۸,۲۹۵ دلار از MDX گران‌تر است. علاوه بر این، آکورا و ولوو با وجود قیمت ارزان‌تر، به کروز کنترل تطبیقی مجهز هستند درحالی‌که کادیلاک این ویژگی را در قالب پکیج کمک‌راننده با قیمت ۱۳۰۰ دلار ارائه می‌کند که ترمز اضطراری اتوماتیک سرعت‌بالا و ترمز دنده‌عقب خودکار را هم به همراه دارد؛ اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در XT6 وجود ندارد سیستم رانندگی نیمه‌خودکار سوپر کروز کادیلاک است که البته گفته شده بعداً برای آن ارائه خواهد شد.

درهرحال حداقل XT6 به‌صورت استاندارد از هشدار برخورد جلو، ترمز اتوماتیک سرعت‌پایین با قابلیت تشخیص عابر پیاده، پایش نقاط کور، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار به همراه تجهیزاتی رفاهی مثل درب صندوق بار برقی، شارژر بی‌سیم و شش پورت USB برخوردار است اما بااین‌حال لیست تجهیزات استاندارد این خودرو کاملاً نمی‌تواند قیمت بالای آن‌را نسبت به سایر رقبای سه ردیفهٔ مجهز توجیه کند. به‌طورکلی، XT6 بجای اینکه این کلاس را به چالش بکشد با آن کنار آمده است. با ابعاد بیرونی و داخلی معمولی، دینامیک رانندگی نه‌چندان هیجان‌انگیز و قیمت بسیار بالا، XT6 محصولی شایسته اما ناامیدکننده از برندی است که یک دهه را صرف بهبود فرمول ساخت کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ میان سایز لوکس کرده است.

 

مشخصات فنی

Cadillac XT6 2020

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۷ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
وزن ۲۱۲۷ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۱۸۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق بار ۳۵۷ تا ۲۲۲۸ لیتر
قیمت پایه ۵۷,۰۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۷۱,۶۴۰ دلار

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (893 ديدگاه)

    انتظار از کادیلاک بیش از ایناست
    از نظر طراحی هم دیگه خیلی محافظه کاری کردن و در حد یه ماشین معمولی جلوه داره نه یه ماشین لوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      عالیه مخصوصا طراحیش ولی مسیر که لینکلن با آویاتور رفته بسیار بهتر وپر بارتر از xt6 هستش.این ماشین رو باید رو یکی از پلتفرمهای دف عقب میساختن و یه لول بالاتر میبردن مثل آویاتور.ولی بزودی مدل v با 410 اسب میاد که ورق رو بر میگردونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      جلوپنچره نسل قبل خیلی جذاب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تا اینجا که کارشون جالب نبوده
    امیدوارم اسکالید رو خراب نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مهدی

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    متاسفانه قالب طراحی جدید کادیلاک هیچ نشونه ای از شکوه دهه ۵۰ و ۶۰ رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amir

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظرم هیچ دلیلی نیست که این ماشین رو به بی ام و X7 ،مرسدس GLS و آئودی Q7 و حتی ولوو XC90 بشه ترجیح داد.باید حداقل در زمینه سواری و کیفیت مواد داخلی بهتر کار میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 3
  5. ایلیا

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من واقعا همه ی خودروها و خودروسازها رو به ی چشم میبینم و اعتقاد دارم کسی که به دنیای خودرو اعتقاد داره نباید از هیچ خودرویی بدش بیاد.
    ولی واقعا نمیتونم این محصول کادیلاک رو دوس داشته باشم. خیلی با اعتماد به نفس کاذب ساخته این ماشینو. ناسلامتی میخوای با بنز و BME و ایودی رقابت کنی. نه طراحی خارجی دلچسبی داره و نه طراحی داخلی با کیفیت و چشم نوازی. عملکردش فنیش هم رضایت بخش نبوده/
    کادیلاک پذیرفته که نمیتونه با لکسس و سه گانه ی آلمانی رقابت که و یه کلاس جدید بین خودروهای لوکس و اقتصادی برای خودش ایجاد کرده. البته بازهم به نظرم XT6 در برابر توارگ که یک کلاس پایین تره هم حرفی برای گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. charger

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    این زبان طراحی جدید کادیلاک واقعا یه عقبگرد بزرگه انگار برای بازار چین طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اتفاقا بهترین بازارش چینه و حساب ویژه‌ای رو
      بزرگترین بازار خودرو دنیا باز کرده
      اما فکر نمیکنم با این مدل بتونه رقبا رو شکست بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. JDM

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    دوستان ببخشید مطلبی میخوام بیان کنم خارج از موضوعه.

    پدال دیروز اصغر اقای قندچی بنیان گذار صنعت حمل و نقل سنگین ایران و بنیانگذار خط تولید ماک در ایران در بیمارستان فوت شدن یعنی به نظرت ارزش این بزرگوار از خودروساز های داخلی کمتره که درمورشون مطلب میذاری.خواهشا هرچه سریعتر یه مطلب درباره فوت ایشون قرار بدید.باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      کاملا موافقم واقعا ضایعه بزرگی برای صنعت خودروی ایران بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    میخوام قسمتی از یکی ازچندین تست X7 ازمجله MOTOR 1 روبراتون بنویسم.نظر MOTOR 1 در مورد BMW X7 بعد تست این ماشین!!!!
    ((( قبل از اینکه شروع به رانندگی کنیم بهتراست از کابین آن لذت ببریم.رنگ مدل در اختیار ما سفید است که زرق وبرق بالایی دارد.در کنار این کابین شیک شما این کیفیت را نمیتوانید خارج از یک رولزرویس و بنتلی تجربه کنید!!! من در کلاس GLSجدید مرسدس بوده ام در حالی که یک کابین دوست داشتنی دارد اما به اندازه X7 خوب ساخته نشده است.با نگاهی نزدیک شما قطعات تروتمیز، دکمه، سویچ ویا نقاط لمسی که کیفیت بالایی دارند که در جای خود محکم چفت شده اند.بله قیمت بیش از 100هزار دلاری آن تکان دهنده است اما هردلاری را که هزینه کرده ایددرون آن حس میکنید!!!
    شگفت آور اسپرت است::هنگامی که زمان واقعی رانندگی است آن را با بهترین دینامیک رانندگی درهر کلاس و وزنی حس خواهید کرد.با توجه به وزن واندازه آن هنوز نمیدانم چطور به این خوبی حرکت میکند!!! هیچوقت فرمان X7 را تیزنخواهید دید. درواقع دقیق تر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید.اگر شما در سفر جاده ای هستیدوکمی از جاده پیچیده است میتواند سرگرم کننده تر از آن باشد که فکر میکردید!!! آنچه که حتی بیشتر قابل توجه است این است که چطور تعلیق آن تمام آن توده ها را مدیریت میکند.درحالت راحت X7در جاده شناور میشود.به طور کامل از ضربه ها ونواقص اجتناب میکند.آن را به حالت اسپرت و وزن فرمان سویچ کنیدو تعلیق کمی کمرنگ میشود.در این حالت سرگرم کننده تر میباشد.این یک ماشین لوکس است اما سرگرم کننده تر از آن است که انتظار داشتیم.مانند یک فیل جنگی است بخاطرراحتی وسواری ولذت بردن از دقت شگفت آور آن!!!
    X7 به نظر قدرتمند می آید چون واقعا قدرتمند است::X7 Drive 50i مانند یک ستاره دنباله دار در خط مستقیم قرار میگیرد.فقط به آرامی فشار دادن دریچه گاز به راحتی به جلو حرکت میکند درحالی که گیربکس 8سرعته به طرز ماهرانه ای تعویض میشودبدون آنکه سرنشینان آن راحس کنند.در عین حال میتوانید ضرب وشتم V8 خفیف در پس زمینه آن رابشنویدکه که به نظر میرسد عالی است چون لبخند رضایت من را به همراه داشت!!!
    ب ام وX7 یک وسیله نقلیه واقعا ویژه است. این نیز مانند سری7 هزینه یکسان دارد اما X7 میتواند براحتی 7مسافر رادر خود جای دهدکه یک مزیت بزرگ در دنیای واقعی است.اکثر خودروهای 7سرنشینه در ردیف آخر فقط میتوانند کودکان و بزرگ سالان کوچک جسه را در خود جای دهند اما X7 میتواند 7 سرنشین بالغ را در خود جای دهد!!!
    من این را قبلا اعلان کرده ام بارها وبارها که SUV هارا دوست ندارم وترجیح میدهم که یک سدان.واگن.کوپه واساسا هرماشینی که در ارتفاعی پایین با وزنی کمتر داشته باشم اما با این حال برای انتخاب بین سری7 وX7 انتخاب من X7 است.چون X7 ارزش بیشتری برای دلارهایی که خرج میکنید دارد. مطمئنا سری7 لذت رانندگی بالاتری دارداما نه به آن شدت.بنابرین BMW X7 ارزش بسیار بالایی دارد.X7یک معامله واقعی ویک ماشین لوکس فوق‌العاده عالی است!!!(((امتیازات X7 در بخش های مختلف که MOTOR 1 بهش داده)))
    طراحی بیرونی_ 6
    کیفیت داخلی_ 10
    بازخورد رانندگی_ 8
    پرفومنس وعملکرد _ 9
    هندلینگ _ 8
    رانندگی _7
    ((( دوستان تنها خودرویی که در بخش کیفیت داخلی امتیاز 10 رو گرفته رولزرویس کولیان وبنتلی بنتایگا هستش.در بخش طراحی بیرونی هم میگه نسخه در اختیار ما نسخه عادی بوده که در مدل M طراحی جلویی بهتری داره.با این امتیازاتی که در بخش های مختلف دادن نقاط قوم وضعف رو تقریبا میشه دید!!!! )))
    ((( X7 تا الان چندرقابت داشته چندجایگاه اول ویک جایگاه دوم رو داشته.باید دید مجلات دیگه نظرشون چطوریه در مورداین ماشین)))

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. احسان

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (254 ديدگاه)

    بیشتر بهش میاد یه “اوپل ” باشه تا کادیلاک…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سجاد

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کاملا برازنده برند کادیلاک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MAHDI

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بعد از تست هیوندا سوناتا جدید که زمان اولین تست وبررسیش مشخص شد عملکرد ناامید کننده ای داشته این دومین خودرویی هستش که انگار عملکردش کاملا ضعیف بوده وضعف های زیادی در بخش های مختلف داره !!!!! یادمه زمان معرفیش دوستان خیلی ازش تعریف میکردن وبعضی ها میگفتن بهتراز تمام رقباشه اما انگارکاملا ناامید کننده بوده.البته تا الان تست هیچ خودرویی رو نخوندیم که یک یا دو نقطه ضعف نداشته باشه اما کادیلاک XT6 و هیوندا سوناتا جدید حسابی ناامید کننده نشون دادن حداقل در اولین تست ها. باید دید نظر مجلات دیگه در موردشون چی هست.چون بانظر یک مجله نمیشه کاملا قضاوت کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مانی

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    قیمت مدلی‌ که تست شد ۷۲هزار دلاره
    من اگه این پول رو داشتم که ندارم ترجیح میدادم یه مرسدس GLE450 بگیرم
    قیمت پایش ۶۱هزار دلاره و ۱۱هزار تا خرج آپشن می‌کردم
    درسته که ۲۰سانت کوچیکتره اما باز هم ماشین جاداریه و ستاره ۳پر رو دماغش میدرخشه
    ۳۶۷اسب و ۵۰۰نیوتون متر با کیفیت بهتر و طراحی چشم نواز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا