دوئل کرایسلر 300 و بیوک لاکراس

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت نهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های بزرگ

دوئل‌های گروه سدان‌های بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

بیوک لاکراس

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: P2XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 20,161 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 11,119 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند و بی‌نقص، استایل شیک و چشم‌نواز، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خوب، هندلینگ مناسب

نقاط منفی: شیفتر جوی‌استیکی ناخوشایند، خودرویی نیمه‌لوکس با قیمت لوکس (در تیپ‌های بالایی)

 

کرایسلر 300

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2011

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: LX کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 51,237 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 24,707 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: چهار ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سالخورده اما باشکوه، لوکس اما قابل‌دسترس، راحت برای استفادهٔ روزانه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی، صندلی‌های راحت

نقاط منفی: تعویض دنده‌های بی‌دقت، مسافت توقف طولانی

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کرایسلر 300

بیوک لاکراس

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.6 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 292 اسب بخار 310 اسب بخار
گشتاور 352 نیوتن متر 382 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 6.3 ثانیه 5.6 ثانیه
مسافت 400 متر 14.8 ثانیه 14.1 ثانیه
حداکثر سرعت 195 کیلومتر/ساعت 210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.2 لیتر (ترکیبی) 9.8 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 70 لیتر 60 لیتر
وزن 1910 کیلوگرم 1680 کیلوگرم
طول 5.04 متر 5.01 متر
فاصلهٔ محوری 3.05 متر 2.90 متر
حجم صندوق بار 455 لیتر 425 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 30,390 دلار 30,490 دلار
قیمت موردبررسی 30,390 دلار 30,490 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. javad
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    جای اوالون جدید اینجا خالیه

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2204 دیدگاه) ,

      یو سوال از دوستان آمزیکایی باز
      موتور 302 دهه شصت فورد اسمال بلاک محسوب میشه ؟
      و این که آیا روی مدل تاندر برد استفاده شده یا نه ؟

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (842 دیدگاه) ,

      دوستانمیزان فروش کرایسلر رو ببینید تازه نکته اینجاستکه 2011 اومده.انصافا اگر فیات نامردی نمیکرد و به جایهنسل جدید آلفا و مازراتی محصولات شاخهایه آمریکایی رو بروز میکرد چی میشد

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (1427 دیدگاه) ,

    کرایسلر برای یه خودروی سال ۲۰۱۱ طراحی واقعا سنگین و با ابهتی داره و بیشتر لوکس بنظر میاد
    البته طراحی داخلش سن طراحی رو نشون میده که بیوک در طراحی داخل دست بالا رو داره
    از نظر فنی هم تفاوت فاحشی ندارن گرچه بیوک بخاطر بروزتر بودن کمی بهتره اما مشخصات کرایسلر هم قطعا نامید کننده نیست
    در نهایت هم
    انتخاب من بین این ۲ کرایسلره

    پاسخ
  3. aston martin
    سوابق: (1348 دیدگاه) ,

    کرایسلر 300 ماشین والتر وایت تو برکینگ بده :))

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2357 دیدگاه) ,

    من بیوک رو بیشتر دوست دارم ولی خوب نمیدونم منظور از تیپ های بالا چیه که گرون ترن
    عمده فروش کرایسلر برای مدلهای هشت سیلندرش هست که موتوری مشابه داج داره و بسیار پرقدرته

    پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (833 دیدگاه) ,

    چه ماشینهای کاملی قدرت زیاد شتاب خوب لوکس راحت وبهتر از همه دو دیفرانسیل.فکرکنم بیوک بهتر باشه رای من بیوک.

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (1648 دیدگاه) ,

    فنی لاکراس بهتره اونم بخاطر به روز بودنش و وزن خیلی کمترش!
    طراحی کابین لاکراس حس لوکس بودنو داره تقریبا
    کرایسلر قدیمیه ولی طراحیش واقعا گیراس مخصوصا طراحی خارجیش
    دلیل انتخابم برند کرایسلر و دیف عقب بودنشه
    جفتشون خوبن و سوارشون شدم اما کرایسلر یه چیز دیگس وقعا!

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (383 دیدگاه) ,

    یعنی خاک‌برسر فیات کرایسلر دیگه این ماشین وی میخواد یه تغییری باز طراحیی رفرشی بشه دیگه خیلی قدیمیه مث دورانگو مث جورنی حتی اون گرندکاروان یعنی سوناتا۳نسل عوض کرد اونوقت۳۰۰ هیچ

    پاسخ
  8. Saman
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    به بیوک رای دادم ولی هر دو رو می خوام 🙂 ماشین امریکائی محشره

    پاسخ
  9. علی
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    کرایسلر خیلی خوبه.گاز که میدی پشت ماشین میره،با اون هیکل بزرگش.خیلی هیجان داره روندنش

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    حضرت آقا فرمودن ماشین های آمریکایی رو خودشون نمیخرن منظورش این ماشینا بود ؟
    چیه این ماشینا حیف نیست پراید .

    پاسخ
    1. تهرانی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      خخخخخخخخ درسته خب. الان امریکا مردمشون فقیرن دارن کلیه میفروشن تو صف بنزینن. تو صف همه چی ان.
      گوشت یخ زده ی برزیلی که بیشتر شبیه لاشه ی گوشت خره رو میخرن و میخورن. دلم براشون سوخت
      اخرین بار گوشت خریدم به اسم گوشت قیمه شده ی اماده که یخ زده بودش. حالا برا ریا نشدن نگفتن برزیلیه. نمیدونم شایدم گوشتش ژاپنی بود. موقع خرید به اندازه وزن کل گوشت پول دادیم. صبح گذاشتیم بیرون یخش اب بشه تا شب یه قیمه جانانه بخوریم. شب یخاش باز شد یه لیوان کامل به اندازه نصف خود گوشت اب جمع شده بود ته ظرف . یعنی بار یه لیوان ابم ما پول دادیم. ۳۳.۳۳۳۳۳ درصد پول برا اب. گوشتم معلوم نبود گاوه یا گوساله. ولی وقتی پختیم هم گفتن گاوه
      حالا ما به اسم گوساله خریدیم. ولی گاو بود. دلم برا حضرت اقا سوخت با مردم امریکا. به هر حال ما تحمل میکنیم تا فرزنداشون برا نماز بهتر خوندن برن کانادا و امریکا.

      پاسخ
  11. حامد
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    کرایسلر ۳۰۰ از اون دست ماشیناس که واسه این که عاشقش بشی نمیخاد بری مشخصات فنی شو چک کنی!! همیشه وقتی به عکساش نگاه میکنم حس میکنم دارم ی اثر هنری رو تماشا میکنم … شاید تو طراحیش نقصایی دیده بشه …شاید طراحی داخلیش از مد افتاده باشه… ولی اون حس ابهت و مردونگیی که تو کالبد این ماشینه رو نمیشه نادیده گرفت و این میشه که عاشقش میشی …( این حسو البته قوی ترشو وقتی به گودزیلا هم نگاه میکنی بهت دست میده )

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.