کیا

کیا اپتیمای جدید، میوه‌ای ممنوعه برای اروپا!

کیا اخیراً نسل جدید اپتیما یا همان K5 را معرفی کرده است. اگرچه قبلاً برخی کارشناسان اقدام به تست این خودرو کرده‌اند اما شاید مصرف‌کنندگان اروپایی برای نشستن پشت فرمان این خودرو بیش از حد منتظر بمانند. شاید هم اپتیما هرگز راهی قاره همیشه‌سبز نشود! خبر جدید منتشر شده توسط رسانه‌های کره‌ای نشان می‌دهد نسل جدید اپتیما ۲۰۲۰ به این زودی‌ها در اروپا پدیدار نخواهد شد.

این خبرها با توجه به گفته‌های مدیرعامل کیا در اروپا منتشر شده‌اند. شایان ذکر است کره‌ای‌ها قبلاً نیز تولید اپتیما در بریتانیا را متوقف کرده‌اند. امیلیو هررا می‌گوید فعلاً برنامه‌ای برای عرضه نسل جدید اپتیما در اروپا وجود ندارد. شاید این برنامه در آینده تغییر کند اما با توجه به محبوبیت بالای کراس اوورها، شاسی بلندها و پیکاپ ها در سراسر جهان، احتمال معرفی اپتیما در این قاره خیلی بالا نیست.

اپتیمای جدید از طراحی جدید و چشمگیری به عنوان یک سدان رده میانی برخوردار شده است. در نمای جلو شاهد دیلایت های LED برجسته‌ای برای این خودرو هستیم. خط سقف خمیده‌ی این خودرو نیز باعث ایجاد پروفایل مشابه خودروهای لیفت بک شده است. در نمای عقب نیز چراغ‌هایی وجود دارند که در کل پهنای خودرو کشیده شده و بر پهنای اپتیما تأکید دارند.

کیا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ هزار اپتیما را به فروش رسانده که بسیار کمتر از میزان فروش سدان های میان سایزی همچون فولکس‌واگن پاسات (فروش ۹۱ هزار دستگاهی)، فورد موندئو (فروش ۳۱ هزار دستگاهی) و حتی مزدا ۶ (فروش ۱۷ هزار دستگاهی) بوده است. در مقابل باید گفت فروش کیا اسپورتیج در همین بازه زمانی حدود ۸۶ هزار دستگاه بوده است.

نسل جدید کیا اپتیما حتی اگر آمار فروش قابل‌توجهی هم نداشته باشد اما محصولی شاخص است. فروش این خودرو در آمریکا از سال ۲۰۱۵ به این طرف نیز افت کرده است. بیشترین میزان فروش نسل قبلی اپتیما در سال ۲۰۱۵ و بیش از ۱۵۹ هزار دستگاه بوده است. فروش این خودرو سال پیش به ۱۰۲ هزار دستگاه افت کرده است. کیا امسال احتمالاً به فروش ۱۰۰ هزار دستگاهی سال قبل نزدیک خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    تا وقتی اپتیما هست.
    نباید به اسپورتیج فکر کرد.
    تمام.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    نسل قبلش خیلی زیباتر بود هم داخل هم خارج کاش حداقل به استینگر یا سراتو نزدیک تر میشد چراغ پیوسته عقب هم ناهماهنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    از سوناتای جدید بهتره
    ولی مگه قرار نبود با لگوی جدید کیا بیاد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سورنا

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    حالم از هرچی شاسی بلنده به هم میخوره
    هیچوخ خوشم نیومد و نتونستم از سواریش لذت ببرم الانم که چه ایران چه بقیه دنیا نمیدونم چه فازی دارن که شاسی انقد طرفدار پیدا کرده
    ماشین باید بخوابه رو زمین حتی شده بچسبه ? وگرنه ماشین نیس ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحی جلو و داخل عالی. طراحی عقب بهتر بود چراغها یکی نمیشد و با نمای اسپرت جلو هماهنگ میشد. دوستی گفت مدل قبلی بهتره. با اختلاف مدل جدید یک سر و گردن بهتره. لطفا مثل… بر مبنای طاهر نظر ندید. نسخه gt این خودرو که احتمال ورود به کشور را هم داره بینظیره. گشتاور عالیه. روی جنسیس g70 هم نصبه و 300 اسب توان داره. نسخه فعلی اپتیما که در کشوره خیلی تنبله و تالیسمان در فروش، شکستش داد. تالیسمانی که خودش عیب و ایراد داشت در نسخه ای که از سامسونگ کره، به کشور اومد نه نسخه پاریسش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      تالیسمان چه ربطی به سامسونگ کره داره???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۴ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داداش اطلاعاتت منو زمین زد یه سرچ بکن خداروشکر اینترنت بازه بعد کامنت گوهر بار بزار

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ماهایی که این مقاله را در ایران میخوانیم ، احتمالاً در فکرمان اینطور میگذره که چطور چنین خودروی پرفروشی را فعلاً در اروپا عرضه نمیکنه ، اما دوستان این را بدونید در اروپا این مدل از خودروهای کیا و هیوندای اصلاً خریدار نداره ، این رو میگم چون دیدم اگر هم فروش دارند ، بیشتر روی برقیها مثل کیا نیرو یا ون ها فروش دارند ، آن هم کم و یا مدلهای دیزلی .
    اپتیما خودرو زیبا و پرآپشنیه ، اما بیشتر برای ما ایرانیها .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      اتفاقا کیا در اروپا فروشش از حتی بعضی برند های ژاپنی هم بیشتره مثلا ای ۲۰ و ای ۳۰ واقعا پرفروش هستن فکر کنم بیشتر فروش هم توی انگلیس دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Dante

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تالیسمان تو کره تولید میشه
    متاسفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا