کیا سراتو 2019 با پیشرانه جدید و تجهیزات بیشتر

پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی دیترویت اوایل سال جاری سرانجام کیا سراتو/فورته 2019 وارد بازار شد.


خودروی جمع‌وجور کیا قیمت پایه‌ی 17690 دلاری دارد که به آن باید 895 دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد. بدین ترتیب قیمت این خودرو در مقایسه با مدل سال پیش افزایش 890 دلاری را نشان می‌دهد اما این افزایش قیمت با اضافه شدن تجهیزات استاندارد بیشتر جبران شده است.


از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی حساس به گردوغبار، سیستم اطلاعات سرگرمی 8 اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی و صفحه‌نمایش 3.5 اینچی بین پشت آمپرها اشاره کرد. این خودرو از سیستم پیشگیری از برخورد جلو و هشدار خروج از مسیر در تمامی ‌تریم ها بهره می‌برد و می‌توان آن را با پد شارژ بی‌سیم، صندلی‌های جلوی تهویه دار و سیستم صوتی مرغوب هارمن کاردون سفارش داد.


نیروبخش سراتو 2019 پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری جدید است که قدرت آن به 147 اسب بخار و گشتاورش نیز به 179 نیوتون متر می‌رسد. این پیشرانه به‌صورت استاندارد با یک گیربکس 6 سرعته دستی همراه می‌شود اما انتخاب گیربکس CVT با پرداخت 900 دلار بیشتر همراه خواهد بود.


مدل بعدی سراتو LXS 2019 است که قیمت پایه‌ی آن برابر با 19985 دلار بوده و پس از مدل سراتو S با قیمت 21085 دلار قرار دارد. نهایتاً به نسخه پرچم‌دار این خودرو یعنی EX با قیمت 22885 دلار می‌رسیم. این دو نسخه‌ی آخری در مقایسه با مدل‌های سال پیش به ترتیب 790 و 290 دلار گران‌تر شده‌اند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. ali a
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    واقعا جذاب شده … طراحی بیرونی شیکه . داخلی هم شیک و اسپرت …ما هم که با لگنات داخلی…

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (620 دیدگاه) ,

      آره واقعا با این قیمت، طراحی جذابی داره
      داشبورد مدل سدانش رو هم بیشتر میپسندم(چون داخل مدل هاچبک کمی متفاوتتره ظاهرا)
      .
      .
      اما یه نکته اینکه
      سراتو گیربکس CVT نداشت تو سری های قبل
      اشتباه متنه یا واقعا گیربکس رو عوض کردند؟؟؟؟

      پاسخ
  2. saeed
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    همه چیزش عالیه انصافا.فقط قدرتش به نسبت موتور 2 لیتری خیلی بالا نیست که البته برمیگرده به سختگیریهای استانداردهای آلایندگی اما گیربکس CVT به نظرم رو مخه.اونم کیا که فرم اسپرت داره.موتور 1.6 توربوش جذابتره.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (131 دیدگاه) ,

      موتورش سیکل اتکینسون کار میکنه
      برای قدرت بیشتر باید بری سراغ ۱.۴ توربوش
      موتور ۲ لیتری نسل قبل تا ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور هم تولید میکرده اما الان شده ۱۷۹ و این فقط بخاطر کاهش الایندگی بوده و نشاندهنده ضعف فنی مهندسی نیست

      پاسخ
  3. کیان
    سوابق: (269 دیدگاه) ,

    از حق نگذریم، خیلیم نخوایم سختگیر بشیم و صحبتهایی مثه اصالت طراحی و … مطرح کنیم، طرح جا افتاده و قشنگی هست. یه جورایی شباهت خوب و بهتری با کادنزا و اپتیما پیدا کرده، در جهت هماهنگی طراحی با سایر محصولات کیا خوب جلو رفته.
    به اندازه کافی اسپرت، به اندازه کافی ساده و معقول
    هرچند که کیا زیر مجموعه هیوندای حساب میشه، ولی خیلی بهتر کارکرده، حداقل روند طراحی سراتو در مقابل الانترا به خوبی اینو نشون میده.

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1392 دیدگاه) ,

    کرولای که یک خودروی اقتصادی هست و اصولا به توان موتور زیاد توجه نمیکنه، در مدل 2018 موتور 2لیتریش 180 اسب توان داره. حال این خودرو 147 اسب.
    اصولا تا وقتی کرولاست این خودروهای بیخود معنی ندارند.

    پاسخ
    1. Arman
      سوابق: (277 دیدگاه) ,

      مرسی که سوار شدین این خودرو رو و تست و بررسی کردین همه ی ابعادش رو،اینکه با این سرعت به این خودرو میگین بیخود نشون از دو چیز میده،یکی اینکه سهامدار تویوتا هستین دوم اینکه حداقل ده تا کرولا دارین
      نمره هر دو خودرو در cardavice
      کرولا 7.9 از 10
      سراتو 8.1 از 10
      النترا هم بگیم نمرشو در کار اند درایور چون اونم بیخوده حتما
      النترا ٢٠١٧ نمره ٣.۵
      کرولا ٢٠١٧ نمره ٣
      مرسی :))

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1392 دیدگاه) ,

        دوست عزیز برادر من سراتو2016 داره. ضمنا بنده مدل 2018 کرولا را گفتم. ضمن اینکه یکی از موتورهای بی ام و (2لیتری توربو) قراره در مدل gt کرولا (به مانند فولکس واگن جتا gli که خودروی با عملکرد بالای این خودروست) احتمالا نصب بشه. ضمنا زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید. در حال حاضر مثلا از نظر فیفا (به مانند کاراند درایور که کارش فقط بررسی تیمها و دادن امتیاز بهشونه) ایران تیم بهتری از ترکیه یا روسیه است!
        اصولا در بررسی یک خودرو، نظرات افراد و کارشناسان ممکنه نقوصی داشته باشه. این طبیعت علم آماره. چراکه به نمونه های بسیار بزرگی برای بررسی همه جانبه نیازه. شاید از نظر کارانددرایور سراتو امتیازش بالاتر یاشه و ممکنه مثلا گروه دیگر دیدگاه متفاوتی داشته باشه. پس کلا به این اعداد نباید توجه کرد. مگه اینکه خودرویی امتیازش از 10 باشه 9 و خودروی دیگه مثلا 3 که منطق میگه نیاز به بررسی بیشتر نیست.
        در نهایت نظرسنجی در همین سایت هم میتونه مفید باشه.

        پاسخ
        1. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          شخصا هیچ شباهتی بین این مدل ٢٠١٩ با مدل ٢٠١۶ نمیبینم! اگه شما دیدی مارو هم خبر کن! پس هیچ جوره نمیشه طبق مدل ٢٠١۶ اینو قضاوت کرد! اختلاف سه سال هست! بله کار اند درایور و کار ادوایس کاملا الکی هستن و حرفاشون دروغه و الکیه ( چون با نظر شما مخالفه :))) ) کل دنیا هم اشتباه میکنن که کار اند درایور رو قبول دارن،بنظرم حرف شما خیلی اعتباری بیشتره بالاخره شما برادرتون سراتو ٢٠١۶ تولید ایران داره! برادرهای کارشناس های کار اند درایور ندارن 🙂 کرولا از بنز اس کلاس هم بهتره اصلا :)) نمرات هم دروغه :))
          حقیقت تلخه :))

        2. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          واقعا بین دنیای فوتبال و خودرو خیلی شباهت هست مرسی از این مثال فوق حرفه ای :))))
          ولی مثلا من واس همون النترا چهارتا منبع خارجی میارم که نمره بالاتری نسبت به کرولا کسب کرد :)) ببینم بازم از کلمه ی نقص و سلیقه هم استفاده میکنی شما یا نه :)))

    2. حسن
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      تا اونجایی که تو اینترنت در مورد کرولا ٢٠١٨ هست که میگه رنج قدرتی موتورش ١٣٢ تا ١۴٠ اسب بخار هست و احتمالا ١٨٠ اسب بخار مربوط به مدل s کرولا میشه. ولی در مدل پایه موتور کرولا ضعیف تر هم هست

      پاسخ
  5. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1095 دیدگاه) ,

    موتور دو لیتری جدیدش که از قدیمیه کمتر قدرت داره و تقریباً همون موتور قبلی میشه ، پس کجاش جدید شده ؟

    پاسخ
  6. رامتین
    سوابق: (1392 دیدگاه) ,

    دوست عزیز برادر من سراتو2016 داره. ضمنا بنده مدل 2018 کرولا را گفتم. ضمن اینکه یکی از موتورهای بی ام و (2لیتری توربو) قراره در مدل gt کرولا (به مانند فولکس واگن جتا gli که خودروی با عملکرد بالای این خودروست) احتمالا نصب بشه. ضمنا زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید. در حال حاضر مثلا از نظر فیفا (به مانند کاراند درایور که کارش فقط بررسی تیمها و دادن امتیاز بهشونه) ایران تیم بهتری از ترکیه یا روسیه است!
    اصولا در بررسی یک خودرو، نظرات افراد و کارشناسان ممکنه نقوصی داشته باشه. این طبیعت علم آماره. چراکه به نمونه های بسیار بزرگی برای بررسی همه جانبه نیازه. شاید از نظر کارانددرایور سراتو امتیازش بالاتر یاشه و ممکنه مثلا گروه دیگر دیدگاه متفاوتی داشته باشه. پس کلا به این اعداد نباید توجه کرد. مگه اینکه خودرویی امتیازش از 10 باشه 9 و خودروی دیگه مثلا 3 که منطق میگه نیاز به بررسی بیشتر نیست.
    در نهایت نظرسنجی در همین سایت هم میتونه مفید باشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.