فولکس واگن

بازگشت متفاوت فولکس به رالی با پولو GTI R5 جدید

زمانی که فولکس‌واگن در پایان فصل گذشته از مسابقات رالی خداحافظی کرد تمامی طرفداران از این حرکت ناامید شدند. هم‌اکنون و با گذشت کمتر از یک سال این خودرو آلمانی اعلام کرد با روش بسیار متفاوتی به رالی بازمی‌گردد.
به جای حضور پولو R WRC در سری مسابقات رالی، فولکس‌واگن در حال آماده کردن نسخه‌ای متفاوت از پولو برای تیم‌های استفاده کننده است.


برای اولین پیش‌نمایشی از این خودرو در قالب یک اسکچ طراحی منتشر شده و پولو GTI R5 توسط همان افرادی که نسخه قبلی را ساختند خلق خواهد شد. تیم سازنده این خودرو شامل مدیر فنی موتور اسپورت فولکس‌واگن یعنی François-Xavier و مهندس مسابقه سباستین اوژیر Gerard-Jan de Jongh می‌باشد.

هنوز جزئیات کامل این خودرو منتشر نشده اما R5 بر پایه پولو GTI جدید ساخته خواهد شد و پیشرانه ۴ سیلندر توربوی آن با تکنولوژی تزریق مستقیم قدرت ۲۷۰ اسب بخاری را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته سکونشئال به تمامی چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.


مدیر موتور اسپورت فولکس‌واگن می‌گوید:

با تولید پولو GTI R5 امیدواریم بتوانیم تجربه خود در رالی را به‌طور موفقیت‌آمیزی به تیم‌های مصرف کننده انتقال دهیم و خودرویی درجه‌یک را برای قهرمانی‌های بی‌شمار ارائه کنیم. پیش از شروع فصل بعد مسابقات ما پولو GTI R5 را تحت تست‌های بسیار سخت آزمایش خواهیم کرد تا مطمئن شویم که برای شرایط بسیار گوناگون پیست در سراسر دنیا آماده شده است.

پولو GTI R5 در نیمه دوم سال آینده به خودروی تورینگ گلف GTI TCR ملحق خواهد شد. گروه فولکس‌واگن در ارائه خودروهای مسابقه‌ای به تیم‌های مصرف‌کننده تجربه بالایی داشته و دیگر بخش‌های شرکت نیز خودروهای مسابقه‌ای را در اختیار مشتریان می‌گذارند که شامل لامبورگینی اوراکان GT3، بنتلی کانتیننتال GT3، آئودی RS3 LMS، پورشه کیمن GT4 کلاب اسپورت، سئات لئون کاپ و اشکودا فابیا R5 می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    خیلی خوشحال شدم
    دوستان الان که وولکس واگن تو جریان مسابقات نیست
    چه شرکتی جاشو گرفته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. g

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (876 ديدگاه)

      آقای خارجی ما تو ایران میگیم فولکس

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا