متفرقه

لاستیک جدید پیرلی با ویژگی‌های تطبیقی قابل‌توجه

پیرلی نسل جدید لاستیک‌های Cinturato P7 خود را معرفی کرده است. نسل پیشین این لاستیک‌ها به عنوان نمونه‌های تابستانی که در مسیرهای خشک و خیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند شناخته می‌شوند. پیرلی می‌خواهد همین شهرت و اعتبار را در نسل جدید حفظ کرده و البته ویژگی تطبیقی لاستیک‌ها نسبت به تغییرات دمایی و شرایط رانندگی را نیز لحاظ کند.

به عنوان مالک یک خودرو، یکی از چیزهایی که باید درباره آن اطلاعاتی داشته باشید تغییرات دماست. واضح است که تغییرات شرایط جاده‌ها روی عملکرد لاستیک‌ها تأثیر می‌گذارد. این موضوع به ویژه در محل‌هایی که آب‌وهوا کمی غیرقابل‌پیش‌بینی است اهمیت زیادی می‌یابد.

پیرلی به دنبال حل این مشکل با تکنولوژی جدیدی است که لاستیک را با این تغییرات وفق می‌دهد. این شرکت مشهور می‌گوید الگوی خاص لاستیک‌های Cinturato P7 با رزین‌های سیلیکونی خاصی پر شده تا به این ترتیب چسبندگی افزایش یافته و عملکرد لاستیک بهبود یابد. پلیمرهای الاستیکی نیز به‌صورت شیمیایی اصلاح شده‌اند تا با سیلیکون واکنش داده و نسبت به تغییرات دمایی حساس باشند. توزیع بهتر از مواد در لاستیک می‌تواند مشخصات آن را بسته به شرایط جاده تغییر دهد.

البته این لاستیک‌ها از نوع تابستانی بوده و صرف‌نظر از شرایط دمایی و جاده‌ای تغییری در کشش و عملکرد ترمز خودرو ایجاد نخواهد شد.

جدای از این پیرلی این لاستیک‌ها را برای خودروهای لوکس در نظر گرفته است. لاستیک‌های موردبحث قبلاً توسط خودروسازان سطح بالا برای نمایش محصولات در شوروم ها بکار رفته‌اند. همچنین لاستیک‌های جدید پیرلی می‌توانند به تکنولوژی ران فلت نیز مجهز شوند.

لاستیک‌های پیرلی Cinturato P7 با پهنای ۲۰۵ تا ۲۷۵ میلی‌متر و ابعاد رینگ‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    قبلنا به ماشینم نگاه نمیکردم الان 4 چشمی میپامش هم لاستیکام نو هستن هم ظبطم یه دزد بیاد کارمو میسازه 5و 6 تومنی باید پیاده شم مدل ماشینم پایین بود بیمه بدنه نشد پرشیا 84

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید سابق

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      حالا خود ماشینت رو نبرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Real

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    من دو روز از شهرستان اومدم تهران متاسفانه لاستیکم مشکل پیدا کرد چهارحلقه لاستیک گرفتم یه کوچولو تو ذوق بودم صبح وقتی پاشدم دیدم دوتا لاستیک سمت خیابون که البته جا پارک جلو خونه بود از پیچ والف باز کرده بودند و رینگ خوابیده بود رو زمین یه جوری حالم گرفته شد که نگو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      با این وضع برداشتن یارانه لاستیک و عرض ۴۲۰۰ تومنی دیگه لاستیک از طلا گرون تر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Hamidreza

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    پیرلی واقعا شرکت تایر سازی حرفه ای و پیشرویی هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    باز هم هنر نابه ایتالیایی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا