مسابقات

نه بزرگ سائوبر به هوندا در فصل 2018

سائوبر اعلام کرد همکاری فنی برنامه ریزی شده با هوندا برای فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول ۱ لغو شده است.


در ماه آوریل، سائوبر بیانیه‌ای سورپرایز کننده منتشر و در آن اعلام کرد از پیشرانه‌های فراری دست خواهد کشید و در سال ۲۰۱۸ با قوای محرکه هوندا پا به میدان خواهد گذاشت اما به خاطر مشکلات ادامه‌دار این کمپانی ژاپنی، توافق یاد شده دیگر وجود ندارد.


مدیر تیم سائوبر در بیانیه‌ای گفته است:

از اینکه مجبوریم همکاری برنامه ریزی شده با هوندا را در این مرحله لغو کنیم بسیار متأسفیم.

او ادامه داد:

البته این تصمیم به دلایل استراتژیک گرفته شده و رقم خوردن بهترین آینده برای تیم فرمول ۱ سائوبر در ذهن بوده است. ما از هوندا به خاطر این همکاری تشکر می‌کنیم و آرزوی بهترین‌ها را برایشان در فرمول ۱ داریم.


یکی از مدیران ارشد بخش موتور اسپورت هوندا نیز گفته که این همکاری بخاطر برنامه های متفاوت دو کمپانی لغو شده است:

ما همکاری خوبی با سائوبر داشتیم و به دنبال ورود به فصل ۲۰۱۸ مسابقات با همراهی همدیگر بودیم؛ اما پس از تغییرات مدیریتی در تیم و بحث‌هایی که داشتیم ما به علت تفاوت‌های موجود در اهداف آینده دو کمپانی به توافقی برای لغو همکاری‌ها رسیدیم.

انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد اعلام همکار جدید سائوبر باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. AMIR SCHUMACHER

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کاش ب‌ام‌و یا یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن دوباره برگردند فرمول ۱ .
    بیچاره هوندا ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      ب ام و که بعید میدونم.
      شاید فقط به آئودی بشه اطمینان داشت که بتونه تو فرمول یک موفق بشه.
      من خیلی به پورشه با اینکه میدونم خیلی کارش درسته برای حضور تو اف 1 موافق نیستم.
      فقط ای کاش مک لارن خودش پیشرانه میساخت که منت کسی رو نکشه.
      البته این رو در نظر داشته باشین که مک لارن هم تو فرمول e حضور داره و پیشرانه و در آینده باتری رو تامین میکنه و کلا سیستم های الکتریکی این خودروها کار مک لارنه.
      درسته که مک لارن انجین اف1 نمیسازه ولی با سرمایه گذاری که کرده با یک تیر دو نشون زده.هم از حضورشون تو فرمول e بهره میبرن هم اف1.ولی تیم هایی مثل فراری تمام تمرکزشون رو فرمول1 هست.
      مک لارن یه خودروساز آینده نگره.
      راستی پدال چرا از سوپراسپرت جدید مک لارن که فعلا با اسم پی15 شناخته میشه و گفتن سال 2017 (احتمالا اواخر) رونمایی میکنن چرا هیچ مطلبی نذاشتین؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2030 ديدگاه)

        این طور نیست
        BMW رو در فرمول یک نخواهیم دید
        اما اینکه فکر کنیم پورشه توانایی ساخت موتور برای فرمول یک رو نداره فکر اشتباهی است
        پورشه پیشرانه برترین خودروی تاریخ فرمول یک مکلارن رو ساخته که مکلارن ۲ بار با اون قهرمان میشه این موضوع مربوط به سال ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ که اول شدن و سال ۱۹۸۶ که دوم شدن زمانی که اکثر خودروساز ها اعم فراری تجربه ی خوبی از ساخت موتورهای کم حجم توربو رو نداشتن
        .
        پورشه از سال ۱۹۵۷ داره برای مسابقات جایزه بزرگ موتور میسازه
        خودروهایی مثل 787 و ۸۰۴ و behra-porsche و rsk و…
        همه اینها از موتور های F4 پورشه استفاده میکردند که در سال ۱۹۶۱ مقام سومی رو کسب کرد
        البته نمی خواهم موتور های اون زمان رو با موتور های الان مقایسه کنم اما
        چیزی که هست اینه پورشه هیچوقت مشکلی در ساخت موتورهای کم حجم توربو نداشته
        در سال ۲۰۱۴ موتور ۲ لیتری ۴ سیلندرتوربو پورشه در لمانز به عنوان موتور برگزیده FIA انتخاب شد
        .
        در سال ۲۰۰۳ در جلسه ی سهام داران و هیئت مدیره پورشه بحث و اختلاف در مورد ساخت نسل جدید موتور های F1 به قدری بالاگرفت که گروهی از اعضا بصورت مجزا تصمیم به ساخت موتور گرفته بودن
        این موضوع در سال ۲۰۰۷ هم در هیئت مدیره تکرار شد
        .
        البته اینم بگم پورشه همیشه موتور خوب برای فرمول نساخته
        در سال ۱۹۸۷ که پورشه از فرمول کناره گیری که کرد گروهی از مهندسان پورشه خواستند که به فرمول برگردند که ابتدا با مخالفت پورشه مواجه شدند اما پورشه با هزینه ی بسیار کم اجازه ی ساخت رو به اونها داد که یکی از پیر مهندسان باتجربه ی پورشه به نام هانس مزگر( البته اون موقع خیلی پیر نبود) ریسک ساخت این موتور رو به عهده گرفت اما به دلیل اینکه هزینه ی ساخت کافی نبود مزگر مجبور شد از الگوهای مدل 917 درساخت این موتور استفاده کنه که باعث شد موتور ۳۵۱۲ که در خودروی تیم فوت ورک استفاده شد وزن زیادی داشته باشه که موفق نبود
        موضوع ساخت موتور فرمول پورشه تا موتور V10 هم ادامه داشت که نوشتن در مورد اون از حوصله خارجه
        .
        جاداره این رو هم بگم که آئودی بارها از پورشه خواسته کرد که با همکاری هم بعنوان یک تیم وارد رقابت های فرمول یک بشن که پورشه نپذیرفته همینطور لامبورگینی که بارها براز علاقه کرده که با پورشه وارد فرمول بشن که پورشه نپذیرفته
        .
        پورشه رو دست کم نگیرید
        .
        راستی این رو هم به دانیال بگم که اگر مکلارن لابی نمیکرد الان پورشه برای فرمول E باتری میساخت
        یادمه اون زمان سایت موتور اسپرت تیتر زده بود FIA حق ساخت باتری فرمول E رو به مکلارن هدیه داد
        لامصب این انگلیسی ها همه جا دست دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2798 ديدگاه)

          البته مهران جان اینکه fia به مک لارن حق ساخت رو داده شاید واقعا به خاطر بهتر بودن مک لارن بوده و نه لابی.
          مک لارن انصافا تو هرجای موتوراسپرت که میبینیم حضور تکنولوژیکی داره.از مسابقات ایندی بگیر تا نسکار و اف 1 و…….
          از تامین سنسور و نرم افزارهای داده و کنترل موتور و……
          مثلا همین ecu رو تو مسابقات ایندی مک لارن تامین میکنه برای هوندا و شورلت.
          مثلا سیستم کنترل موتور مک لارن(TAG-400N )که تو سال 2012 معرفی شد این آمار رو داره که تا 1,000,000مایل هیچ مشکلی تو مسابقات نسکار براشون به وجو نیومده!!!که این برای این مسابقات واقعا عالیه.
          یا مثلا همین نمایشگر اطلاعات4.3 اینچی کی تو خودروهای اف1 وجود داره هم کار مک لارنه.و سنسورها و …..
          این سنسورها هم فکر نکنید یک اجزای بی مصرفن و خیلی کار عجیبی نمیکنه مک لارن.
          از Pitot Sensor هشت کاناله گرفته تا 16 کاناله که به طور مداوم اطلاعات ایروداینامیکی خودروها رو منتقل میکن.
          یا نرم افزارهایی مثل(gde(Graphical Development Environment که به طور نرم افزاری داده ها مورد تجزیه وتحلیل قرارمیده.
          و خیلیا دیگه چند صفحه میطلبه توضیح دان براش.
          اینطور نیست که بگیم لابی و اینوطر حرفا کارشناسان fia تمام عمکلردها رو به دقت آزمایش میکنن و جای هیچگونه بحثی نیست.
          اینم که میگین انگلیسی ها نوذ دارن اصلا اینطور نیست.
          مثالش همین گیربکس های ایکس تراک که عمکلردی عالی دارن.
          مثلا آئودی r10 با همین گیربکس های ایکس تراک تو لمانز 2006 تونست مقام های اول و دومی بیاره.و تیم فرانسوی سوم هم از همین گیربکس ها استفاده کرد.
          جالبه که بدونی تو سال 2012 از 56 ماشین لمانز 30 خودرو از گیربکس های ایکس تراک استفاده کرد.
          از جمله ماشین قهرمان استقامت یعنی R18 ultra and R18 e-tron quattro.
          تو کلاس lmp2 هر سه خودروی اول از این گیربکس ها استفاده کردن.
          و هر چهار خودروی کوروت تو کلاس gte pro و am از این گیربکس ها استفاده کردن.(C6.R)
          و جالبه بدونید که خودروی قهرمان کلاسgte pro(فراری 458) هم از دیگر گیربکس ساز انگلیسی یعنی Hewland استفاده کرده بود و استون هم ایکس تراک.
          یعنی اینطوری به شما بگم که انگلیسی ها بزرگترین و یه جورایی رهبر گیربکس سازی تو موتور اسپرت به شمار میان.(و در صدرشون ایکس تراک)
          خیلی بحث مفصلیه نمیشه همشو اینجا گفت.
          از انجین گرفته تا مهندسین و…. انگلیسی ها حرف اول رو تو موتور اسپرت میزنن.
          یه آماری هم منتشر شده بود که قدیمی بود درباره ی سود انگلیسی ها از این و رزش که من جدیدش رو پیدا کردم حتما میگم.
          اینطوری به شما بگم که کشور انگلستان انبار مهمات تکنولوژی و تربیت مهندسین.هستش.
          یه لیستی هم سایت ردبول منتشر کرد بود درباره ستاره های پشت صحنه ی ماشین های اف 1.
          ((پشت هر راننده بزرگ یک طراح بزرگ است))
          از جان برنارد گرفته که شاسی فیبرکبرن رو وارد این مسابقات کرد.
          تا آدریان نیوی و Rudolf Uhlenhaut .
          نکته جالبش انیه که از ده تا 9 تاش انگلیسی بودن و طراح بنز 300 SLR هم آلمانی-انگلیسی بود!!!
          پس نمیشه گفت انگلیسی ها همجا دست دارن.
          عملکردشون واقعا عالیه.
          مثالش هم فوتبال اونجا هم انگلیسی ها قدرت نفوذیشون بسیار بالاس. ولی اگه میخواستن اعمال نفوذ کنن الان چند بار قهرمان جهان بودن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2030 ديدگاه)

          دانیال عزیز
          شک نکن هر چی که در مورد گیربکس سازی انگلیسی ها گفتی حفظ هستم و قطعا فوق العاده اند
          اما
          در فرمول یک و موتور جی پی بسیاری ازقطعات الکترونیکی توسط یک توسعه دهنده خاص تامین میشه
          دلیل اصلی این موضوع اینه که در یک خودروی فرمول یک بینهایت قطعه وجود داره و توسعه ی همه ی قطعات توسط هر خودروساز بینهایت هزینه بر خواهد بود
          فرض کن هیچ قانونی وجود نداشت و قرار بود تمام قطعات یک خودرو را هر خودروساز بصورت مجزا توسعه بده
          خب اتفاقی که می افتاد این بود که قطعا مرسدس و فراری که قدرتمندتر و پولدارتر هستند با اختلاف برتر خواهند بود و قطعا تیم های کوچک مجبور و محکوم به کناره گیری میشدن چون نمی تونستن به اندازه ی مرسدس هزینه کنن
          .
          برای اینکه این اتفاق نیافته
          بعضی از قطعات کاملا و کاملا مشترک هستند
          خب fia میاد این وسط بین توسعه دهنده هایی که توانایی ساخت این قطعات رو دارن فراخوان میده و بین توسعه دهنده هایی که میتونن شروط fia برآورده کنن مزایده برگذار میشه که معمولا این وسط انگلیسیها به دلیل نفوذ بالا شون برنده میشن البته نه اینکه لیاقتش رو نداشته باشن منظورم این نیست
          .
          تا اونجایی که میدونم این موضوع در تمام رقابت های موتور اسپرت وجود داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2798 ديدگاه)

          از بحث کردن با شما لذت بردم برادر.☺

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2030 ديدگاه)

          منم همینطور دانیال عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AMIR SCHUMACHER

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        مهران خواستم بگم دمت گرم
        اطلاعات بسیار خوبی دادی.
        واقعا لذت بردم
        در مورد مکلارن هم حرفت رو قبول دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2030 ديدگاه)

          من دربست مخلص رفیق درجه یک خودم هستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. AMIR SCHUMACHER

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          مهران جان یک کامنت که ازت .
          تو‌ پدال میبینم همه ی مقالات ان روز رو دوباره بررسی میکنم ببینم جای دیگه کامنت نذاشته باشی !!

          نیاز نیست به جواب هایی که زیر کامنت هات میذارم حتما جواب بدی. تو زحمت نیافتی.
          دلم میخواد بدونی زحمت هایی که‌ میکشی و‌کامنت هایی که‌ میذاری همیشه خونده میشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2030 ديدگاه)

          ممنون مجید عزیز که وقت میذاری و کامنت ها و حرف های بیهوده ی من رو میخونی
          .
          مجید عزیز مثل تو تو پدال نداریم ❤❤❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. بهزاد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2448 ديدگاه)

    مک لارن تخصصی در ساخت باطری نداره!
    تامین کننده باطری ها و بانک خازن این شرکت murata ژاپن هست و وظیفه تامین و طراحی پک های باطری و سیستم مدیریت نرم افزاری بر عهده مک لارن می باشد.
    البته در بخش طراحی هم با شرکت SAFT همکاری داره.
    در بخش قوای محرکه به غیر از مک لارن اگر اشتباه نکرده باشم 8 تامین کننده نیز حضور دارند که معروفترین اونها رنو و ABT هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      مک لارن انجین های خودروهاشم خودش نمیسازه ریکاردو میسازه.مک لارن فقط طراحی میکنه.
      اینایی هم که گفتین فقط در حد همکاری هستش(هرچند saft هنوز مشخص نیست).
      تو بخش قوای محرکه هم فعلا فقط مک لارنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارمان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من خوشبینم همه چی پله پله رفت بالا
    اول عمر موتور به پایان مسابقه رسید
    بعدش تونستن اولین امتیاز فصل رو بگیرن
    بعدش هر دو راننده امتیاز گرفتن
    سبقت خوب الونسو از ساینز رو دیدم که موتور رنو داشت
    اخر از همه هم سریع ترین دور مسابقه مجارستان
    روند رو به رشده ضمن اینکه ساعوبر هم همچین اش دهن سوزی نیست
    با این همه من فکر میکنم بعد این همه فاصله افتادن برای هوندا یه روند طبیعی بود حالا نظر منه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    سال2018 سائوبر دوباره از موتور فراری استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا