چشم اندازهفته نامه

معرفی آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو

اگر تا به حال متوجه نشده‌اید باید هم‌اکنون بدانید که ما در دنیای جدیدی از خودروها زندگی می‌کنیم. برای اثبات این کار تنها کافی است مطلب پیش رو را مطالعه بفرمایید تا با ۱۴ آفرودر دیوانه‌واری که می‌توانند همه‌جا بروند آشنا شوید. در این میان دو حقیقت اصلی را نباید فراموش کرد: یک اینکه همه‌ی این خودروها قابلیت استفاده در جاده را دارند و دوم اینکه می‌توان آن‌ها را خرید. برای این منظور باید پول خود را جمع کنید، پول زیاد! گران‌ترین خودروی این لیست قیمت ۷ رقمی داشته و البته همه‌ی آن‌ها به جز یکی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند.


۱۴ خودروی لیست ما گران و متمایز هستند اما یک نمونه را خودتان باید بسازید. یا با دستانتان و یا با کمک دوستانی که ترجیح می‌دهند در این فرایند شریک باشند!

  • مرسدس بنز G 63 AMG 6×6


بلکه یک غول ۶ چرخ آلمانی! اصلاً نمی‌توان این خودرو را با دیگر آفرودرهای دنیا اشتباه گرفت. G 63 AMG 6×6 تنها یک خودروی کشیده شده نیست بلکه سواری برجسته‌ای هم دارد. اگرچه مدل‌های ۶ چرخ بزرگ‌تر و قوی‌تری در بازار حضور دارند اما این محصول تنها خودرویی است که به‌صورت مستقیم از کارخانه و با ۶ چرخ بیرون می‌آید.

  • دِوِل سیکستی


تا زمانی که آفرودرهای ۶ چرخ وجود دارند این خودرو عجیب‌ترین و گیراترین آن‌هاست. به مشخصات آن توجه کنید: شش چرخ محرک با بدنه‌ای فیبر کربنی و استایلی فضایی که کاملاً مناسب گشت‌وگذار در مریخ است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۷۵ لیتری دِوِل سیکستی قدرت ۷۲۰ اسب بخاری داشته اما می‌توان آن را تا ۱۵۰۰ اسب بخار ارتقا داد.

درگ این خودرو با بنتلی فلایینگ اسپور و تحمیل شکست به این خودروی بریتانیایی سر و صدای زیادی به پا کرده است اما خب برای تصاحب چنین هیولایی باید ۴۵۰ هزار دلار پرداخت کنید.

  • راشل سناتور APC


جدیدترین خودروی این بخش یک خودروی شبه‌نظامی کانادایی است که بر پایه‌ی فورد سوپر دیوتی ساخته شده و دارای فیلتراسیون هوا و برخی تجهیزات خاص خودروهای نظامی می‌باشد. راشل سناتور تنها محصول این کمپانی نیست زیرا پروژه‌های سفارشی زیادی هم ارائه شده‌اند. شما می‌توانید نسخه‌ی غیرنظامی سناتور را هم بخرید.

  • رینو GX Executive


اینجا هم یک فورد سوپر دیوتی دیگر حضور دارد که لباس رزم متفاوتی بر تن کرده اما برخلاف راشل سناتور یاد شده مختص استفاده‌های غیرنظامی است. ما مطمئن نیستیم که چرا یک فرد برای تردد روزانه باید GX Executive را انتخاب کند اما خب زمان حمله‌ی زامبی‌ها کاملاً به کارتان خواهد آمد.

علیرغم ظاهری خشن شاهد کابینی لوکس و آرام هستیم. قیمت رسمی این شاسی‌بلند مشخص نیست اما برخی افراد قیمت آن را در حدود ۲۴۹ هزار دلار می‌دانند.

  • هنسی Goliath 6×6


افرادی که ترجیح می‌دهند نشان شورولت روی جلوپنجره‌ی خودرویشان وجود داشته باشد شاید با دیدن هیولای هنسی که ۷۰۵ اسب بخار قدرت داشته و بر مبنای شورولت سیلورادو توسعه یافته دوباره فکر کنند. هنسی اصلاحاتی هم در محفظه بار انجام داده و ارتفاع خودرو را بالا برده‌اند. لاستیک‌های ۳۷ اینچی BF گوودریچ و اگزوزی با چهار خروجی از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

قیمت این تجربه‌ی غیرعادی از ۳۷۵ هزار دلار شروع می‌شود و تنها ۲۴ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

  • جیپ رانگلر Southern 6×6


این خودروی ۶ چرخ دیوانه‌وار کاملاً هویت چابک رانگلر را از بین برده اما خب نباید توانایی‌های آن را نادیده گرفت. جدای از اکسل بیشتر و محفظه بار سفارشی، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی با افزایش ارتفاع خودرو همراه شده است.

Southern Off Road این خودروی ویژه را برای بازیکن بیس‌بال مشهور آتلانتا ساخته است و هم‌اکنون با قیمت قابل‌توجه ۲۴۹۸۰۰ دلار در حال فروش می‌باشد.

  • هامر H1 Mil-Spec Automotive


خود هامر یک خودروی نظامی توانا بود اما خب از نظر شهری محصول راحتی نشان نمی‌داد. Mil-Spec Automotive تمامی نقاط ضعف هامر را با پروژه‌ی جدید خود رفع کرده است. هر دستگاه از این خودرو به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود و دارای صندلی‌های چرمی ماساژوردار و سیستم تعلیق بازنگری شده‌ای است که باعث بهبود کیفیت سواری خودرو شده و البته تأثیر منفی روی قابلیت‌های آفرود آن نداشته است.

این H1 سفارشی از پیشرانه ۶.۶ لیتری دورامکس دیزلی استفاده می‌کند و قدرت ۵۰۰ اسب بخاری دارد. قیمت این خودرو بسته به نوع سفارش داده ‌شده فرق می‌کند اما قیمت حدود ۲۵۰ هزار دلار را برای آن در نظر بگیرید.

  • پروژه‌ی دیفندر وایپر East Coast


East Coast هم یک شاسی‌بلند اسطوره‌ای را به آفرودری توانا تبدیل کرده است. ما چندین پروژه‌ی سفارشی این شرکت را در طول سال‌های گذشته دیده‌ایم اما این یکی واقعاً برجسته است. رول کیج سفارشی، سیستم تعلیق متفاوت با رینگ‌های ۲۰ اینچی و طیف وسیع لوازم جانبی باعث شده‌اند یکی از باابهت ترین دیفندرهای تاریخ را شاهد باشیم.

داخل این خودرو نیز صندلی‌های چرمی راحت و تکنولوژی‌های زیادی بکار رفته است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴۳۰ اسب بخاری هم از جمله نقاط قوت دیفندر بوده و اگر خواهان آن باشید باید حدود ۳۰۰ هزار دلار را در نظر بگیرید.

  • هنسی ولوسی رپتور ۶×۶


حتی نام ولوسی رپتور هم باعث ایجاد هیجان می‌شود. با قدرتی ۶۰۲ اسب بخاری که به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود شاهد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای هستیم. در کل برای خرید این غول بی شاخ و دم باید ۳۴۹ هزار دلار کنار بگذارید.

  • کارل من کینگ


می‌دانیم که به چه فکر می‌کنید. یک جنگنده‌ی زمینی که به شکل شاسی‌بلندی تیز درآمده است. کارل من کینگ تنها به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد بنابراین خیلی روی آن حساب نکنید. این شاسی‌بلند که بر پایه‌ی فورد سوپر دیوتی ساخته شده از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۶.۸ لیتری استفاده کرده است. تلویزیون، یخچال، میز و… از جمله امکانات کینگ هستند.

شما به گران‌ترین آفرودر این لیست با قیمت بیش از ۲ میلیون دلار نگاه می‌کنید. اگر می‌خواهید از هجوم زامبی‌ها در امان بمانید احتمالاً کینگ بهترین انتخابتان خواهد بود.

  • مرسدس بنز یونیماگ


آیا کسی وجود دارد که یونیماگ افسانه‌ای را نشناسد؟ این خودروها در آمریکای شمالی خیلی شناخته شده نیستند اما بقیه‌ی دنیا یونیماگ ها را کاملاً می‌شناسند. از خودروهای آتش‌نشان گرفته تا مدل‌های پشتیبانی باجا، یونیماگ هر کاری را انجام می‌دهد.

یک شرکت استرالیایی کمپر یونیماگ را ساخته تا به این ترتیب تجربه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد شود. این خودرو دارای همه‌ی امکانات رفاهی از حمام کامل گرفته تا آشپزخانه می‌باشد و چند هزار کیلومتر را می‌تواند بدون توقف به راه خود ادامه دهد.

  • تویوتا لندکروزر Multidrive Technology


خود تویوتا لندکروزر از نظر آفرود یک اسطوره است. شرکت Multidrive Technology استرالیا این توانایی را با اضافه کردن یک اکسل به لندکروزر بهبود بخشیده است. این خودرو را می‌توان با آپشن های گوناگونی سفارش داد اما صرف‌نظر از مدل انتخابی، شما می‌توانید با آن به هرجایی بروید.

  • رضوانی تانک میلیتاری ادیشن


رضوانی نسخه‌های مختلفی از شاسی‌بلند جمع‌وجور خود را ساخته است. ما نسخه میلیتاری ادیشن را به دو دلیل انتخاب کرده‌ایم: این خودرو ضدگلوله بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۷۰۷ اسبی هلکت سود می‌برد.

البته رضوانی تانک خودروی ارزانی نیست. قیمت پایه‌ی میلیتاری ادیشن ۲۹۵ هزار دلار است و البته این قیمت پیش از سفارش پیشرانه هلکت می‌باشد. با توجه به مشخصات فنی و وجود تجهیزاتی همچون دید گرمایی و دودزایی، شاید با خودروی ارزان‌قیمتی طرف هستیم.

  • آوتوروس شامان ۸×۸


زمانی که ۶ چرخ کفایت نکند آوتوروس شامان وارد معرکه می‌شود. این خودرو به‌صورت قانونی می‌تواند در جاده حضور داشته باشد اما خب نباید روی دینامیک سواری آن حساب کرد. بهتر است از پیچ‌های جاده دوری کنید زیرا تغییر جهت ۸ چرخ می‌تواند قوانین فیزیک را دست‌خوش تغییر کند. با قدرت ۱۷۰ اسب بخاری و کابینی که شبیه بوئینگ ۷۳۷ است خیلی نمی‌توان قیمت ۲۱۵ هزار دلاری آن را ستود.

اما خب کاری که شامان می‌کند عبور از همه‌ی سطوح است. لاستیک‌های بزرگ و سیستم انتقال نیرو به تمامی چرخ‌ها باعث شده‌اند شامان همانند یک کروکدیل روی صخره‌ها بخزد. البته انتظار سریع رفتن با آن را نداشته باشید.

  • هر خودروی اسپورتی که به نمونه‌ای جنگی تبدیل می‌شود


خب این یکی فرق می‌کند. شما با ساخت یک سوبارو اوت بک قدبلند یا مزدا MX-5 میاتا آفرود به اندازه‌ی آفرودرهای چند صد هزار دلاری یاد شده جلب‌توجه خواهید کرد. فرمول ما ساده است: افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، استفاده از لاستیک‌های بزرگ، لایت‌بار و…

ساخت یک خودروی جنگی آفرود می‌تواند یک سرگرمی خالص باشد؛ بنابراین بدنه‌ی یک کمری را روی شاسی قدیمی شورولت بلیزر قرار داده و ارتفاع خودرو را بالاتر ببرید. ما در عصر شاسی بلندها زندگی می‌کنیم، چه کسی می‌گوید نمی‌توانیم محصول خاص خودمان را بسازیم؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3425 ديدگاه)

    سردار، رپتور ، دیفندر و رضوانی تانک

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6776 ديدگاه)

      جىپ عالى بود
      جىپ 4 چرخش سلطانه افروده حالا که 6 چرخه شده البته باهاشون نمىشه خىلى مانور داد چون افرودر باىد اندازش خىلى بزرگ نباشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      داتسون داداش
      سردار. (لندکروزر سری70)
      واااقعا اسطورست
      کاری ب این مدل اغراق شده با سه محور که به نظرم اصلا جالب نشده ندارم .
      اما مدل معمولی ک خود تویوتا تولید میکنه بی شک سخت جون ترین افرودر دنیا هست .بدون تردید افرودر های امریکایی و المانی از نظر سخت جونی به گرد پاش هم نمیرسن .
      از نظر قابلیت افرود در بین ماشین های فابریک قطعا بهترینه .
      اما در بین ماشین های تیون شده مثل ای ام جی g63
      من قوی ترین مدل سری 70 یعنی مگا تیونینگ شرکت پاتریوت گیم رو معرفی میکنم که در نمایشگاه افرود ملبورن پارسال به عنوان بهترین افرودر انتخاب شد .
      ?لندکروزر?

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. آرمان

        ۲۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (66 ديدگاه)

        سری ٧٠ بهترین هست تو افرود نه؟ :))))
        تو لیست بهترین افرود های سایت road & track حتی جزو ١۴ تا هم نبود!!
        یکم کنترل کن هیجانتو!

        https://www.roadandtrack.com/new-cars/g6793/best-off-road-vehicles-cars/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. توحید

          ۲۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (51 ديدگاه)

          ولی در کل آفرودرهای ژاپنی خیلی خوبن مثل لندکروز ، پرادو ، لکسوسLX57 ، GX ، کروزرFJ ، هایلوکس ، حتی راوفور و چندتای دیگه ، نیسان پاترول ، اینفینیتیQX80 و پیکاپ بزرگ نیسان و تویوتا ، پاجرو ، سوبارو فارستر و … کافی نیست؟ بین آمریکایی ها فقط محصولات فورد و جیپ(رنگلر و گرندچروکی) رو قبول دارم ولی فورد و بقیه بیشتر به درد آمریکایی ها میخورن البته اگه تو ایرانم از این ماشینا بود بد نبود مثلا: شورولت تاهو/سابربن ، GMCیوکن/دنالی ، کادیلاک اسکالید فقط به درد خانواده های پرجمعیت آمریکایی میخوره که دوست دارن یه SUVبزرگ داشته باشن که باهش ۷_۸ نفر باهم با وسایل زیاد برن سفر یا یه کاروان با خودشون حمل کنن یا یه قایقی چیزی ولی اینا قدرت آفرود ندارن به خاطر همینه که تویوتا سلطان بی منازع آفرود دنیاس?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. datsun

          ۲۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (3425 ديدگاه)

          آرمان داداش سری هفتاد اگه بد بود بعد این همه سال تولید ش متوقف میشد از دهه هشتاد تقاضا داره یه آفرودر بی دردسر به دور از سیستم های پیچیده الکترونیکی .
          علی جان لندکروز اینقدر خوب هست که هر مدلش که میاد یه لقب میگیره سردار یا تویوتا فرماندهی یا حضرت البته حضرت عربها روش گذاشتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. s.h

      ۲۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      توشش چرخا فقط تویوتا و مرسدس
      ولی فکر نکنم جان سختی در ازای قیمت کم که تو تویوتا باشه تو هیچ کدوم گیر بیاد
      کسی میدونه این تویوتا شش چرخ استاندارد کمپانیه یا فقط مثل بقیه یه دف انداختن روش ؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. آرمان

      ۲۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (66 ديدگاه)

      من نگفتم بده گفتم بهترین نیست! حداقل ده تا ماشین بهتر از سری ٧٠ واس افرود وجود داره! که اکثرا هم قدمت بالایی دارن
      الان هم که اکثر کسایی که از سری ٧٠ استفاده میکنن یا داعشی ها هستن یا یمنی ها یا طالبان یا شبه نظامی های افریقا که پشتش دوشکا میزارن!
      بهترین افرودر اخه؟ :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه مطلب نا مرطبت میخوام عرض کنم لینک فیلم رکورد دیمن رو براتون میزارم در کامنت بعدی اون قسمت که خودم جدا کردم و کم حجم هست رو اول میزارم بعد هم فیلم کامل ۱۰ دقیقه ای رو میزارم
    امیدوارم برای واضح تر شدن مسئله کمک کنه 😎💪

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      جالب اینجاس که تو فیلم ۱۰ دقیقه ای ۱۰ تا رکوزد ثبت میکنه ایشون همه زیر ۱۰ ثانیه هست و این رکورد از رکورد اعلامی کمپانی داج پایین تره چند صدم
      حتی رکورد زیر ۹ ثانیه هم ثبت کردن مالکان دیمن
      برای همینه که شرکت اعلام کرده بود کار هرکس در هر شرایطی نیست که رکورد خوب بزنه با این ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6776 ديدگاه)

        احسنت
        خىلى عالى بود
        اىنم برا کسانى که دنبال فىلم از دىمن بودن
        بازم مدرکى محکم براى اثبات واقعىتى انکار ناپذىر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          بلی علی جان از این به بعد هر کس حرفی از دیمن زد بفرستینش بیاد این فیلم هارو ببینه ولی امید وارم دیگه شاهد حرفی پشت دیمن افسانه ای نباشیم😎💪

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (Ali (Chevy nova

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6776 ديدگاه)

          مشکلى نىست بذار بگن
          دىمن تمامش رو هوا فروش رفت و نمونه هاى دست دومش قىمتهاى بسىار بالاى داره حالا چه اتفاقى مىوفته براش اگه پشت سرش بد بگن چند نفر اونم تو کشورى مثل اىران که اصلا دىمن توش فروشى هم نداره و وارد نمىشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. آرمان

          ۲۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (66 ديدگاه)

          ام ۵ کامپتیشن :))) یادته که

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Reza

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5320 ديدگاه)

        محمد این فقط یه خط راسته
        خودرو باید از هر جنبه و لحاظ برتر باشه نه فقط تو درگ. همین دیمن رو ببرن پیست نوربرگ رینگ رکوردش چقدر میشه.

        اگه به درگ باشه Devel sixteen از همه سر تره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6776 ديدگاه)

          دوج هم گفته چلنجر مخصوص درگه و خط راست نه مسىرهاى پر پىچ و خم
          رکورد زىر 10 ثانىه چلنجر نشون داد واقعىت چىه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          خوب این ماشینه درگه کارشم بلده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. امیر

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2956 ديدگاه)

          خب عزیزمن کلا چلنجر مخصوص درگه حالا هرمدلش
          برا پیست میخوای وایپرهس ک شاخ بنزو ماست میکنه
          رکوردش هس عزیز
          یه نگا بندازی بد نیس
          اینقد تعصب نداشته باش!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahdy

          ۲۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          آرمان
          کاااامپتیشن !!! نه بابا اون خودشو به زحمت نمیندازه واسه این طبلای تو خالی
          همون مدل استاندارد از پس این پهلوون پنبه ها بر میاد اون درگ هم دیمن توسط نسخه استاندارد ام 5 نابود شد نه کامپتیشن(نیازی نیست واسه این رقبای پیش پا افتاده اون بزرگوار خودشو به زحمت بندازه)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      اینم فیلم کامل
      https://youtu.be/X9WTtlspn4E

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرمان

        ۲۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (66 ديدگاه)

        هر وقت فک کردی دیمن خوبه یاد محو شدنش جلو ام۵ کامپتیشن و مک لارن بیوفت :)))
        از سدان خورد :)
        حالا اینکه با خیلی های دیگه جرات درگ نداره به کنار

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mahdy

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      این چرا فوش میده ؟به کی داره فوش میده؟
      یه نکته داره این فیلم اونم شتاب 0 تا 60 مایل هست که دیمن قریب به سه ثانیه پر کرد
      اونم تو یکی از بهترین شتابگیری های عمرش و یکی از بهترین رکورد های یک چهارم مایلش
      علی رو چه حسابی میگفتی 2.1؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6776 ديدگاه)

        من نگفتم 2.1
        متن گفته بود بازم درست متن رو نخوندى اونجا
        درضمن مهم اون بود زىر 10 ثانىه مسىر رو رفت
        راستى مهدى قىمت دىمن هاى دست دوم رو هم ىه نگاه بنداز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5320 ديدگاه)

          مگه این همون دیمونی نیس که از M5 افسانه ای خورد.
          حالا بین این همه درگ که شکست خورده یکیش به اشتباه به نفع شما شده
          این همه درگ رو شما قبول نمیکردید این بار هم ما قبول نمیکنین .
          این درگ فاقد اعتبار بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. mahdy

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      دیمن از خیلی سوپر کار ها خورد ولی از روزی که رسما به صورت کاملا معتبر و قانونی از یه سدان لوکس دو تنی( اونم سریع ترن نسخش نبود ) خورد دیگه حرفی واسه گفتن نباید داته باشه اینا همش حرف الکیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6776 ديدگاه)

        بله همش حرف الکىه و همه مدارک دروغه
        اول شما المانى بازها مىگفتىن فىلم زىر 10 ثانىه چلنجر رو بذارىد
        حالا که فىلمش رو گذاشتن مىگن فىلم همش الکىه
        شماها با انگارى به حرف خودتون هم اعتمادى ندارىد که همش ضد و نقىض صحبت مىکنىد
        فعلا که چلنجر تو فروش اوضاعش خوبه
        تو محبوبىت وضعش عالىه
        نمونه هاى خاصش هم در کسرى از ثانىه فروش مىره و نمونه هاى دست دومش بسىار گرونه مثل دىمن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6776 ديدگاه)

          در ضمن هىچ کدوم از درگهاى که پدال گذاشت که چلنجر توش بود رسمى و تحت نظر سازمان ملى هات راد امرىکا (( NHRA)) نبودن و همشون فارغ هرگونه اعتبار بود
          درگ معتبر رو فقط NHRA تو امرىکا برگذار مىکنه و بس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          بلی طبق گفته علی درگ معتبر رو سازمان درگ NHRA برگذاره میکنه نه مجله ها که همون سازمان اعلام کرد به دلیل اینکه دیمن فرصت و انگیزه رو از رقبا میگیره حق شرکت نداره خب معلومه با وجود دیمن کدوم ماشین میتونه برنده درگ حرفه ای شه ولی اره در تست مجله ها میتونن شکستش بدن
          تازه مگه تا همین دیروز فیلم نمیخواستید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahdy

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          عع عع عع میگه من نگفتم عین کامنتت و لینکش :
          داج ادعا می‌کند دیمن سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا با شتاب صفر تا 97 کیلومتر در ساعت 2.3 ثانیه‌ای می‌باشد. البته در شرایطی خاص این رکورد به 2.1 ثانیه هم کاهش می‌یابد.
          https://www.pedal.ir/%D8%AF%D8%A7%D8%AC/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%AC-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D9%84-s/
          درسته این حرف متن بود ولی جنابعالی تاییدش نکرده بودی ؟
          دوما من نگفتم بزارین
          فقط عماد گفت شتاب 2.1 نه شما 2.3 بزار ما قبول میکنینم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahdy

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          علی جان عین کامنتته زیر پست درگ تسلا و دیمن برو ببین:
          در ضمن فعلا تو موتورهاى سوپرشارجر دار و توربو شارجر داره چلنجر با شتاب 2/3 ثانىه اى سلطانه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mahdy

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          آقا من 20تا کامنت درجواب علی دادم کجان؟
          چرا تایید نشدن من که چیزی نگفتم ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammad

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        مسئله مهم اینه که کار هر کسی نیست بتونه رکورد بزنه . مجله ها تو درگ یه راننده نمیدونم حالا به نظرم نه چندان غیره حرفه ای رو‌ میزارن پشت فرمون این رکورد که فیلمش هست یکی از بهترین رکورد های ماشین های جاده ای هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Reza

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5320 ديدگاه)

        آقا مهدی منم از هر 5 جوابی که به علی و محمد میدم 4 تاش حذف میشن اما اونا هر چی به دهنشون میاد میگن ، پدال هم حذف نمیکنه.
        جالب اینجاست که هیچ گونه حرف بی ربطی و … نمیگم.

        به احتمال خیلی زیاد علی با مسئولان پدال رابطه داره که اینقدر پشتش وایستادن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۲۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          اخه مگه کامنت های ما نقطه منفی داره که تایید نشن همش راست و به بیان ساده هست تازه ما هم کامنتی هایی میزاریم که حتی تایید نمیشن فقط شما نیستین

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. mahdy

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      علی جان شما یه حرف فضایی دیگه هم زدی از پس اون بر اومدن کار حضرت فیله
      شتاب 2.3 چلنجرو که یادت نرفته لینکشو محبت کنی ممنون میشم
      بله عماد گفت 9.65 ولی یه چیز دیگه هم گفت شتاب 0 تا 60 مایل 2.1 یا 2.3 که این دیمن حدود 3 ثانیه ای این کارو انجام داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        مهدی فیلم اونم برات گیر میارم مطمئن باش کمپانی باسابقه و بزرگی مثل فیات کرایسلر
        حرفی نمیزنه که زیرش بمونه مطمئن باشید ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. emad1990

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      محمد این ویدیو رو بخاطر کلمات رکیک ازت نمیپذیریم
      یارو میگه :9.36mother*****
      از پدال و بچه ها عذرخواهی میکنم
      محمد یکی دیگه که فحش نداره پیدا کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    فقط AMG G63 6*6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرمان

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فقط 6*6
    غووول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    بنظرم هامر و دیفندر بصرفه تر هستن. بقیشون جنبه لوکسی و متفاوت بودن رو دارن و نمیشه گفت که همه چی تموم هستن. تو بحث افرود طرفدار امریکایی هستم اما منطقی بخوایم حساب کنیم بهترینشون دیفندر هستش. سبک با ابعاد مناسب. البت تو بحث افرود سخت منظورمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mahdy

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    سلطان قلب من دیفندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خودروی سه محور بیشتر به درد بارکشی توی مناطق افرودی میخوره وگرنه سه تا محور هیچوقت به پای دو محور توی زمینه ای مثل کشش تعلیق نمیرسه
    هرچقدر هم که قدرت داشته باشه بازم نسبت به خودروی دو محور محدودیت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AMANTE

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    اولین بار کمپانی دوج با معرفی RAM T REX 6X6 در سال 97 کلاس وانت های شش چرخ رو معرفی کرد ولی اون کانسپت بود و هیچ وقت تولید نشد.
    بیشتر از یک دهه بعد مرسدس اولین وانت اس یو وی 6×6 تولیدی رو معرفی کرد و نه بنز و نه دوج فکر نمی کردن این حرکت شیش چرخ کردن این قدر فراگیر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    یونیماگ ، لندکروز و شامان سلطان آفرود هستند!
    اما اگر من بخواهم اینقدر پول بدم یک خودرویی میخرم که در مواجهه با بمب کنار جاده ای (که جدیدا خیلی تروریست ها استفاده میکنند،) مقاوم باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. توحید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بین شرکت های آمریکایی فقط فورد قبول دارم بین این همه پیکاپ و تراک همشون ماشیناشونو رو شاسی فورد F میسازن فورد رپتور هم ماشین خوبیه جیپ هم مدل رنگلر و گرندچروکی خوبه ولی بقیه آمریکایی ها ضعیف عمل میکنن GM محصولات قدیمیش زیاد شده وقتی هم به روز میکنه مثل رقبا نمیشه مثلا شاسی بلندای شورولت و کادیلاک ، خودروهای سدان شورولت و سدان و کوپه کادیلاک ، همینطور سواری های بیوک ، شورولت کامارو هم از موستانگ عقب تر مونده که شورولت مجبور شده قیمتشو بیاره پایین ، از دوج و کرایسلر هم چیزی نگیم بهتره به شدت قدیمی شدن فقط بلدن یه موتور قوی بندازن رو یه شاسی قدیمی و با قیمت ارزونش دهن بقیه رو ببندن ، دوج دیمن رو هم دیدیم با اینهمه تبلیغات واسه شتابش از خیلی از ماشینای پایین تر از خودش شکست خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. " swedish arrogant tiger"

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    فقط g63 6×6 دایناسور آلمانی…???
    البته یونیماگ هم که جای خوشو داره و از کل لیست جداست بنظرم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا