چشم اندازهفته نامه

پیام تحریریه پدال به مناسبت آغاز سال 1399

ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشیده است: امنیت و تندرستی، رسول اکرم (ص).

همراهان همیشگی مجله پدال، سلام

هم‌اکنون که فرصت دیگری دست داده تا فرا رسیدن سال نو را خدمت شما عزیزان تبریک عرض نماییم از خداوند منان شاکریم.

یک سال دیگر هم گذشت… سال ۹۸ سالی پرماجرا و البته پر از حوادث گوناگون که به جرات می‌توان گفت در تاریخ انقلاب اسلامی جزو متمایزترین سال‌ها بوده است. سال گذشته از همان ابتدا پرحادثه شروع شد به گونه‌ای که وقوع سیل شدید در چندین استان خسارت‌های جانی و مالی فراوانی بر جای گذاشت. در ادامه نیز حوادث زیادی رخ داد که از جمله آن‌ها می‌توان به توقیف نفت‌کش ایرانی، گران شدن بنزین، ترور بزدلانه سردار شهید قاسم سلیمانی، حمله موشکی به مقر تروریست‌های آمریکایی، سقوط هواپیمای اوکراینی و این اواخر شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد.

بی‌تردید سال ۹۸ برای اکثر افراد سالی سخت و تلخ بود اما هرچه بود گذشت و حالا چشم به سال جدید دوخته‌ایم. فعلاً مهم‌ترین موضوعی که وجود دارد خلاص شدن از شر کروناست که همه‌ی ما می‌دانیم تنها راه شکست آن ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال است؛ اما متأسفانه علیرغم هشدارهای زیادی که داده می‌شود برخی از افراد بی‌توجه با به خطر انداختن جان خود و دیگران، در این شرایط اضطراری راهی سفرهای نوروزی می‌شوند که جای تأسف بسیار دارد.

در همین فرصت باید از تمامی کادر درمان و پزشکی، دکترها، پرستاران و تمامی افرادی که بی‌منت و به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت در صف اول جبهه شکست کرونا هستند تشکر کرد. دست‌مریزاد به تمامی آن‌ها!

اما سال ۹۸ از نظر صنعت خودرو نیز سال چندان جذابی نبود. تحریم سنگین صنعت خودرو، افت تیراژ تولید و خداحافظی برخی خودروها از خط تولید باعث شد سال ۹۸ برای دوستداران خودرو سالی تلخ باشد. بماند که تأخیر همیشگی در تحویل خودروها را نیز باید به این موارد اضافه کرد.

اما اواخر سال بود که خبر آمد واردات خودرو در سال آینده با توجه به شرایط خاص آن آزاد خواهد شد. البته این طرح سرانجام پس از بررسی در شورای نگهبان مغایر قانون اساسی و شرع تشخیص داده شد و در ادامه نیز این طرح کلاً از بودجه سال ۹۹ حذف شد.

به‌هرحال سال ۹۸ چه خوب و چه بد گذشت…

اما می‌رسیم به سال ۹۹! تأکید همیشگی ما بر امیدواری بوده و امسال نیز استثنا نیست. امیدواریم که سال جدید پر از اتفاقات خوب باشد و مردم عزیزمان روزهای خوش و خرمی داشته باشند. البته ضروری‌ترین اقدامی که در حال حاضر باید انجام داد تأکید بر قرنطینه خانگی به‌منظور شکست ویروسی می‌باشد که کل جهان را به دردسر انداخته است.

و برسیم به شما عزیزان که همراه همیشگی مجله خودتان بوده‌اید! طی همه‌ی سال‌هایی که با شما بوده‌ایم سعی ما در انتقال صحیح، سریع و بی کم‌وکاست اخبار و اطلاعات روز صنعت خودرو با تأکید بیشتر بر محصولات روز جهانی بوده و انتشار کامل اخبار خودرو از جمله پوشش جامع نمایشگاه‌های خودرویی گواه این امر می‌باشد.

ان شالله در سال جدید نیز همچون همیشه سعی خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن با جدیدترین و کامل‌ترین اخبار و اطلاعات محصولات جهانی و البته داخلی در خدمت شما عزیزان باشیم و کم‌وکاست موجود را نیز به بزرگواری خود ببخشید.

در پایان آرزوی سلامتی و شادکامی برای همه‌ی همراهان مجله پدال و خانواده‌های آن‌ها را داریم و آرزومندیم سال ۹۹ سال خوبی برای همه‌ی ملت ایران باشد، ان شالله…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ما مخاطبین هم سال نو را به تیم زحمت کش سایت پدال تبریک میگیم!
    امیدواریم سال خوبی را داشته باشید .
    جا داره اینم یاداوری کنم که هنوز گروه های مردمی در سیستان مشغول یاری رسانی به سیل زدگان هستند (!) و شدیدا به کمک مالی جهت ادامه پروژه ها نیازمنداند.
    دوستانی که مایل به کمک ، حتی ۱۰ هزار تومان هستند به اینستاگرام زیر پیام دهند:

    https://instagram.com/mohammadsedarat?igshid=1utars0ff2qom

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. هادی 8 سیلندر

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    سال نو همگی و شما سایت با صفا مبارک
    امیدوارم سالی باشه که خودرو ۸ سیلندر در کشور توسط شرکت های جدید تولید شه و برشکستگی سایپا و ایرانخودرو ارزومندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    سال نوی همگی مبارک. یادم نمیره پارسال هم تبریک گفتیم و آرزوی خوب برای هم داشتیم. اما سال سختی رو گذروندیم. خیلی ها غم جدیدی بهشون وارد شد. خیلیها هم امید جدیدی به زندگیشون وارد شد. به هر حال زندگی جریان داره.
    در تاریکی، اندک نوری هم باشه خودشو نشون میده. به دنبال روشنایی های زندگیتون باشید.
    براتون سالی پر از امیدهای خوب، روزهای بهتر، در کنار عزیزانتون از خدا آرزو دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    سال نو مبارک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamidvidia

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (251 ديدگاه)

    سال نو همگی مبارک …..پیش بینی من از سال اینده با توجه به قیمت نفت و سیاست های پولی و مالی دولت گرانی افسار گسیخته در بازار خودرو به ویژه خودروهای خارجی و افزایش قیمت دلار و ازاد سازی قیمت خودروهای داخلی به بهانه حمایت از تولید جهشی خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      سال ۹۸ خودش یه دوره زندگی کامل انسان در چرخه زندگی بود .

      تمام مشکلات به کنار ، اون یک هفته عجیب از ترور سردار عزیز تا سقوط هواپیما نخبگان نازنین و آماده کردن پوتینها برای شتافتن در شهادت و جنگ با آمریکا با ایرانِ خسته به کنار ، دروغ های پریزیدنت ایران یه طرف که حکم عروسک را داره و صبح های جمعه تازه خبردار همه چیز میشه ، بی ارزشی پول و خرابی بازارها یک طرف دیگر که به نظر من فقط باید یه فکری به حال اقتصاد کرد که فقط اقتصاد قوی میتونه مردم را به زندگی امیدوار کنه نه چیز دیگر .
      مطمئناً سال ۹۹ سال بهتری نسبت به ۹۸ نیست با این رَوِش مدریت که حدود ۴۰ ساله امتحان خودش را پس داده اما همیشه ایرانیها یک شانسی در دقیقه ۹۰ دارند که دوباره به زندگی امیدوارانه بر میگردند و اون میتونه شاید برداشتن تحریم ها باشه یا هر چیز دیگری که یکدفعه صبح بلند میشویم و شبکه خبر یا شبکه های اجتماعی اطلاع میدهند و شکی تازه به ایرانیان .

      این روزها از خداوند بزرگ یک چیز را خواهانم و اون شنیدن یک خبر امیدوار کننده در یک روز صبح از روزهای ۹۹ هست تا شاید این مردم خسته دوباره شاد شوند و اگر نه که با تمام دارایی های داشته و نداشته مادی و معنوی ، غمگین ترین مردم دنیائیم و عاقبتی که خیریتی درش نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (753 ديدگاه)

        به نظرم امریکا حتی بخاطر کورونا و دلایل خطرناک تر از اون حاضر به برداشتن تحریم ها نمیشه.
        و اینا هم کوتاه نمیان. تنها کاری که باید انجام بدیم اینه که آستین بالا بزنیم و دست بکار بشیم ، هر کسی حرف زد عمل نکرد جمعش کنیم بزاریمش کنار. اینطوری کسایی که با وجدان و عشق به وطن کار می کنن سر کار میمونن و همونا کشورو جلو میبرن نه تکرار کننده های تکراری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Farzad

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چیه این قانون مسخره و مضحک ، ای کاش یه فرجی بشه تو سال ۹۹ برداشته شه حداقل ۴ تا ماشین درست حسابی ببینیم تو این مملکت ، دیگه گندش در اومده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Zonda R

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    درود بر تمام دوستان
    خواستم تشکر کنم از گروه سایت پدال و خسته نباشید عرض کنم
    بنظرم بی ادعا بهترینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Milad AMG

    ۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    سال نو همگی مبارک
    و یه خسته نباشید جانانه خدمت گروه مجله پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mercede kaviani

    ۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    باتشکر از شما وزحمات شما برای بهترین سایت فارسی اتوموبیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    عید بر همه ی دوستان مبارک .
    انشاالله سال خوبی برا همه با تحقق ارزوها پیش رو باشه .
    خدا به مسئولان کمک کنه ادعاهای نامرئی ندیدنی و توهمات ذهنیشون را در مورد دنیا کنار بذارن و مثل تمام کشورهای دنیا مطابق توافق نامه ها و رسومات دنیای مدرن رفتار کنند یک لحظه خودشون را به جای مردم قرار بدن و یه کمی حتی ده درصد بقیه ی حاکمان کشورهای دیگه به فکر مردمشون باشن .
    همه در پناه خداوند سلامت و امیدوار و پاینده باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسن

    ۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    ارزوهابرای سال 99 خدا خیلی زیاد کمک کنه.
    متخصصین باسواد مسئول امور کشور بشن.
    کشور از بن بست مدیریت خارج بشه.
    اقتصاد درست بشه.
    دلار ارزون بشه.
    حقوقها متناسب تورم محاسبه بشه یا تورم کاهش پیدا کنه.
    گمرکی منصفانه و متناسب نرم جهانی بشه.
    واردات خودرو ازاد بشه.
    حالا اینکه رانت و پارتی صادرات و واردات سفارشی واختلاس ورشوه و دزدی و دروغ و ریا و فریب را از سر ایران کم کنه و مردم ایران احساس کنن در وطن خودشون هستن و هزار تا ارزوی دیگه هم به کنار کرونا همه گیر شده وضعیت خرابه نمیشه زیاد ارزوکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با تجدید سلام و احترام .نوروز ۹۹ همگی خجسته ‌.
    بزرگواران محترم مشکل ایران فقط و فقط دو غول دولتی خودرو سازند.اگر بشود این دو غول را از سر راه پیشرفت خودرو سازی ایران برداریم.و به جوانان با سوادوکاربلد داخلی اعتماد کنیم .مطمئنا جزئ مطرحهای جهان خواهیم شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Roham

    ۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نوروزتان پیروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاپور

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (296 ديدگاه)

    عید شما هم مبارک، پدال واسه من مثل رفتن به یک جای دنج هست واسه فرار از هیاهوی زندگی سخت در شرایط فعلی. و اما در داستان خودرویی سال ۹۸ چنانچه مدیریت صنعت خودرو کشور دست تعدادی بز هم بود تا این مدیران بی سواد استخدام شده با زور داشتن پارتی وضعیت به اینجا نمی رسید تا هر روز افسوس روز گذشته را بخوریم. نکته آخر ما آدما نان شعور، تلاش ، پشتکار و انتخاب درست خود را میخوریم پس وقتی با صف کشیدن واسه خرید محصول بی کیفیت آنهم تحویل ۲سال بعد و با قیمت روز به ادامه این شرایط جهنمی فعلی دامن میزنیم چه جای گله ای پدال عزیز .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا