تجربه و آزمایشکادیلاک

اولین تجربه رانندگی با کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، حتی بهتر از ژرمن‌ها!

آخرین محصول V هشت سیلندر کادیلاک خودرویی بسیار خوب و یکی از بهترین سدان‌های اسپرت سال‌های اخیر است

زمانی که کادیلاک سدان اسپرت جدید CT5-V را معرفی کرد، طرفداران بسیار ناامید شدند زیرا یک سدان ۳۶۰ اسب بخاری جایگزین CTS-V محبوب ۶۴۰ اسب بخاری شده بود؛ اما بعداً مشخص شد که مدل‌های V کادیلاک حالا قرار است با مدل‌های S آئودی و AMG 53 مرسدس رقابت کنند و مدل‌های جدید بلک‌وینگ نقش قوی‌ترین و بالاترین محصولات کادیلاک را بازی خواهند کرد. اینکه آیا این استراتژی نام‌گذاری واقعاً منطقی است یا نه را نمی‌دانیم اما این راهی است که کادیلاک فعلاً در پیش گرفته است.

از نام‌گذاری که بگذریم، CT5-V بلک‌وینگ سریع‌ترین، قوی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین خودرویی است که کادیلاک تاکنون ساخته است. حال این برند لوکس و باسابقهٔ آمریکایی نشریات خودرویی مختلف را به پیست VIR دعوت کرده تا این سوپر سدان را آزمایش و بررسی کنند. شاید به ظاهر ساده و معمولی CT5 انتقاداتی وارد باشد و این انتقادات در نسخه‌های پایه درست هستند اما همین طراحی در نسخهٔ بلک‌وینگ واقعاً جذاب از آب درآمده است زیرا طراحان کادیلاک ویژگی‌های تهاجمی لازم را به نمای بیرونی خودرو اضافه کرده‌اند بدون آنکه زیاده‌روی کرده باشند.

قسمت جلویی بلک‌وینگ با دریچه‌های هوای عریض‌تر در طرفین سپر، ورودی هوای پایینی عریض‌تر و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد V شکل مشکی‌رنگ که هوای تازهٔ بیشتری را به نیروگاه بزرگ زیر کاپوت می‌رساند، خشن‌تر از قبل به نظر می‌رسد. سپر جلو و رکاب‌های جانبی به‌صورت استاندارد به اسپلیتر و بالهٔ فیبر کربنی مجهز هستند اما پکیج فیبر کربنی ۱ با قیمت ۴,۱۰۰ دلار مواردی مثل اسپلیتر بزرگ‌تر را اضافه می‌کند و پکیج فیبر کربنی ۲ با قیمت ۵,۲۳۰ دلار همهٔ موارد پکیج قبلی را به‌علاوهٔ اسپویلر فیبر کربنی عقب شامل می‌شود.

لیست رنگ‌های بیرونی CT5-V بلک‌وینگ نیز بسیار عالی است. در این لیست، رنگ‌های سفید و مشکی تنها نمونه‌های بدون هزینه هستند اما رنگ‌هایی مثل نارنجی متالیک و آبی الکتریک ارزش پرداخت ۶۲۵ دلار بیشتر را دارند. از سوی دیگر، امکان انتخاب از بین سه نوع رینگ ۱۹ اینچی مختلف هم وجود دارد که نمونه‌های پایه نقره‌ای‌رنگ ۱۰ پره هستند. علاوه بر این، کادیلاک بعداً رینگ‌های منیزیومی فوق سبک را هم به‌صورت سفارشی ارائه خواهد کرد. بلک‌وینگ به‌صورت استاندارد به صندلی‌های پرفورمنس با قابلیت تنظیم ۱۸ جهته مجهز است که ارتقاء قابل‌توجهی نسبت به صندلی‌های CT5-V معمولی محسوب می‌شود اما برای رانندگی در پیست بهتر است صندلی‌های اسپرت پرفورمنس بالا با قیمت ۲,۸۹۰ دلار سفارش داده شود.

CT5-V بلک‌وینگ با قدرت فوق‌العادهٔ ۶۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۸۹۵ نیوتن متری، بی‌چون‌وچرا بیشترین خروجی را در کل تاریخ محصولات تولیدی کادیلاک دارد. البته از نظر فنی، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دست‌ساز بلک‌وینگ نسخه‌ای بروز شده از همان پیشرانهٔ CTS-V است اما این موتور حالا ۲۸ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند تا خودرو را سه‌دهم ثانیه زودتر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. این نیروی اضافی از لحظه‌ای که پا روی پدال گاز گذاشته می‌شود خود را نشان می‌دهد و CT5-V بلک‌وینگ با لانچ کنترل، مثل یک سوپراسپرت، قهرمانانه ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد (۳.۶ ثانیه با گیربکس دستی).

سدان‌های زیادی در بازار وجود ندارند که بتوانند این کار را این‌گونه سریع و وحشیانه انجام دهند. در CT5-V بلک‌وینگ برای رسیدن به پرفورمنس اعلامی سازنده مثل چارجر هلکت ردآی نیازی به کلنجار رفتن با خودرو نیست زیرا این کادیلاک به‌راحتی و به شکل سیال بی‌نظیری از تمام قدرت خود استفاده می‌کند. در قسمت مستقیمی پیست VIR، بلک‌وینگ به‌راحتی به سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت رسید پیش از آنکه مجبور شویم پدال ترمز را لمس کنیم؛ اما حتی در این سرعت هم ظاهراً کادیلاک هنوز هم چیزهای زیادی در چنته دارد و تنها چیزی که مانع از ادامهٔ حرکت می‌شود، پایان یافتن آسفالت پیست است.

در اولین دور پیست، بلک‌وینگ چسبندگی زیادی را ارائه می‌کند و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S پس از چند دور گرم شدن کاملاً به آسفالت می‌چسبند درحالی‌که دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی هم از لیز خوردن ماشین جلوگیری می‌کند. این در حالی است که CT5-V بلک‌وینگ تنها خودروی محرک عقب در کلاس خود محسوب می‌شود. گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک این خودرو نیز با سرعت و دقتی باورنکردنی، برای حمله به VIR کاملاً مناسب به نظر می‌رسد اما مثل CT4-V بلک‌وینگ، این گیربکس در اینجا هم در شهرها کمی کُند احساس می‌شود؛ بنابراین کسانی که از بلک‌وینگ بیشتر در رانندگی‌های روزانه استفاده می‌کنند بهتر است گیربکس شش سرعتهٔ دستی را انتخاب کنند.

سیستم کنترل سواری مغناطیسی همراه با پلت‌فرم خوب آلفا، CT5-V بلک‌وینگ را به خودرویی بسیار عالی در پیچ‌ها تبدیل کرده‌اند که این موضوع در VIR هم به‌خوبی احساس می‌شود. در اولین پیچ پیست که سرعت بالایی دارد، خودرو حرکت روان و سیالی از خود نشان می‌دهد که امکان پیمودن پیچ با سرعت بالا را فراهم می‌کند. فرمان نیز کاملاً سفت و مناسب است که موجب می‌شود به‌راحتی بتوان این خودروی بزرگ را به پیچ بعدی وارد کرد. همچنین کسانی که به‌اندازهٔ کافی شجاع باشند می‌توانند در پیچ‌ها به شتاب جانبی ۱.۰۱ جی دست پیدا کنند.

اما با همهٔ این‌ها، حتی در تهاجمی‌ترین حالت رانندگی که پیست نام دارد، CT5-V بلک‌وینگ به‌اندازهٔ کافی سفت و قرص احساس نمی‌شود. هرچند کادیلاک سفتی تعلیق بلک‌وینگ را ۱۱ درصد نسبت به CT5-V معمولی افزایش داده اما هنوز هم متوجه حرکات جانبی بدنه می‌شویم که ممکن است در ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و مرسدس E63 S AMG وجود نداشته باشد. همچنین به دلیل نرمی تعلیق، در هنگام ترمز گیری‌های شدید، انتقال وزن موجب می‌شود دماغهٔ خودرو به سمت پایین متمایل شود. البته شاید ترمزها خیلی خوب هستند!

ترمزهای چدنی استاندارد بلک‌وینگ با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۴.۷ اینچی با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب، از CT5-V معمولی بزرگ‌تر هستند اما برای کسانی که بیشتر وقت خود را در پیست می‌گذرانند، ترمزهای کربن سرامیکی ۹ هزار دلاری، نسبت به قیمت خود ارزش بالایی دارند. این ترمزهای سفارشی با پدالی که به‌خوبی تنظیم شده است و موجب سهولت استفاده هم در شهر و هم در پیست می‌شود، از بهترین ترمزهایی هستند که ما تاکنون آزمایش کرده‌ایم. صادقانه بگوییم انتخاب بین ترمزهای سرامیکی کادیلاک و ترمزهای مرسدس AMG GT سری سیاه ۳۲۵ هزار دلاری دشوار خواهد بود.

CT5-V بلک‌وینگ هنگام خروج از پیست و حرکت به سمت جاده‌های عمومی باریک در اطراف VIR آن‌قدر خوب عمل کرد که باعث شد تجربهٔ رانندگی شهری ناخوشایند CT4-V بلک‌وینگ را فراموش کنیم. البته این جاده‌ها مکان مناسبی برای سنجش سوپر سدانی مثل بلک‌وینگ نیستند ولی بازهم تا حدودی می‌تواند چگونگی رفتار خودرو در جاده‌های عمومی و خارج از پیست را نشان دهد. سواری CT5-V بلک‌وینگ در این جاده‌ها نرم و متناسب است و فرمان آن بازخورد بهتری از جاده نسبت به CT4 به انگشتان راننده منتقل می‌کند. البته هنوز هم حالت رانندگی پیست بهترین حالت برای فرمان و تعلیق است و هردو را به‌خوبی تنظیم می‌کند. حالت رانندگی راحت اما پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ را در سطح شهری و قابل‌استفاده‌ای تنظیم می‌کند و با انتخاب این حالت، بلک‌وینگ در جاده فقط کمی تهاجمی‌تر از CT5-V معمولی احساس می‌شود. در این حالت، خودرو کاملاً رام شده و هرگز احساس نمی‌شود که زیر کاپوت خود ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد.

رانندگی در شهر همچنین فرصت بررسی برخی از ویژگی‌های الکترونیکی داخلی خودرو را هم فراهم کرد. در این بخش، همان فرمول اصلی CT5-V معمولی به بلک‌وینگ هم منتقل شده اما در اینجا نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی مرکزی با یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی همراه شده که از گرافیک اختصاصی V بسیاری زیبایی برخوردار است. علاوه بر این، یک هدآپ دیسپلی بسیار واضح هم اطلاعات مهم را روی شیشه به نمایش درمی‌آورد. ویژگی‌هایی مثل اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و همین‌طور سیستم صوتی پریمیوم AKG با ۱۵ بلندگو هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

قیمت CT5-V بلک‌وینگ از رقم جذاب ۸۵,۹۸۵ دلار آغاز می‌شود که از رقبای آئودی، مرسدس بنز و ب‌ام‌و با اختلاف قابل‌توجهی کمتر است. برای مقایسه، قیمت آئودی RS7 از ۱۱۴,۵۰۰ دلار، ب‌ام‌و M5 از ۱۰۳,۵۰۰ دلار و مرسدس E63 S AMG از ۱۰۷,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. این رقبای آلمانی همگی گران‌تر و ضعیف‌تر هستند اما به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت از کادیلاک سریع‌تر خواهند بود. CT5-V بلک‌وینگ همچنین با مصرف سوخت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر از همهٔ رقبا پرمصرف‌تر و صندوق بار آن با ۳۴۰ لیتر حجم، از همه کوچک‌تر است اما هیچ‌کدام از این کاستی‌های جزئی هرگز نمی‌توانند دلیلی برای منصرف شدن از خرید این کادیلاک قدرتمند باشند.

این بررسی را با یک سؤال به پایان می‌رسانیم. آیا CT5-V بلک‌وینگ شایستهٔ عنوان آخرین محصول و اوج توسعهٔ پرفورمنس بنزینی کادیلاک هست؟ قطعاً پاسخ مثبت است. این تقریباً ۹۵ درصد از چیزی است که امیدواریم بودیم کادیلاک برای این مناسبت تولید کند. خودرویی با پویایی عالی و یک پیشرانهٔ افسانه‌ای متناسب. در عصر کراس‌اوورها و هجوم الکتریکی‌ها، CT5-V بلک‌وینگ نماینده‌ای شایسته برای خداحافظی با محصولات پرفورمنس بنزینی کادیلاک محسوب می‌شود. این خودرویی است که در صورت نیاز کاملاً راحت خواهد بود و درعین‌حال می‌تواند بسیار سریع و جهنمی باشد. این یعنی کادیلاک یک خودروی عالی ساخته، خودرویی که نمایانگر شور و اشتیاق تیم سازندهٔ آن است؛ بنابراین، هرچند مجبوریم به استقبال آینده و برنامه‌های الکتریکی کادیلاک برویم اما مطمئناً دلمان برای خودروهایی این‌چنینی تنگ خواهد شد.

مشخصات فنی

Cadillac CT5-V Blackwing
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۶۸ اسب بخار
گشتاور ۸۹۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۹۵۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۸۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۳۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۴۶ میلی‌متر
وزن ۱۸۸۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت ۸۵,۹۸۵ دلار
امتیاز ۸.۹ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    طراحی زیبا و خشنی داره و قیمت فوقالعاده، ولی تیتر رو درک نکردم یعنی بهتر از همه آلمانی هاس؟
    Bmw m5 انتخاب من تو این سگمنت هست هرچند که این کادیلاک هم خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. Reza Waffen SS

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      به هیچ وجه نمیتونه بهتر از ژرمن ها باشه

      موافقم 2
      مخالفم 33
      1. محمد

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (224 ديدگاه)

        عاشق نظرات تخصصی خودمون ایرانیا هستم. آخه قربونت برم این مدل کادیلاک رو سوار شدی؟ رقیبای آلمانیش رو سوار شدی؟ رو چه حسابی با این غلظت میگی به هیچ وجه نمیتونه رقابت کنه؟ لامصب یکم منطقی باش. برو ببین چه هیولایی ساخته. برو در مورد کیفیت متریال این ماشین مطالعه کن. قدرتش که بالاست، کیفیتش که بالاست، برندش رو که از خوش نامی و سابقه نگم. دیگه چی لازمه واسه بهتر بودن؟
        منطق میخواد که شما نداری متاسفانه.

        موافقم 27
        مخالفم 0
  2. فرید

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    کلا کادیلاک داره اسپرت های آلمانی رو به چالش میکشه.
    https://www.pedal.ir/%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-ct4-v-%d8%a8%d9%84%da%a9%e2%80%8c%d9%88%db%8c%d9%86%da%af/
    خصوصا بی ام و باید یه فکر اساسی کنه. با این طراحی های جدید بی ام و که خیلی میدون رو باخته.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    حیف 4 چرخ متحرک نداره. ولی بازم از ارزشش کم نمیکنه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3505 ديدگاه)

      اصلا گیریم بهترین . ولی نظر شخصی من اینه که کادیلاک یعنی ابهت و لوکس گرایی. اسپورت برای این ماشین اشتباه محضه
      کادیلاکهای قدیمو یادتونه چه کشتی بود
      کادیلاک یعنی نرم بودن یعنی تجملات یعنی بی صدا یعنی رفاه
      دقیقا برعکس bmw که بهش نمیاد کشتی سری ۷ بسازه که ساخته کلی هم فروخته !!!

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        قدیما گذشته ، هر چند من موتورای آمریکایی های کلاسیک خیلی رو مخمن ، به قول جرمی چطوری از یه موتور ۸.۲ لیتری ۸ سیلندر این قدرتو در میارن ، کلا ۱۹۰ تا ، متوجهین ؟ ۱۹۰ !!!! سانتافه با ۲۴۰۰ همینقدر در میاره

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. ممد ژانگولر

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3505 ديدگاه)

          داداش اونو بدار به حساب تکامل ساخت موتورها که برای همه اتفاق افتاده.
          من منظورم آرم کادیلاک خیلی سنگینی میکنه چه تو طراحیش چه تو اعتبارش
          کادیلاکو همه به عنوان خودروی لوکس و راحت میشناسن
          امده شاسب بلند و سواری کامپکت ساخته
          که چی داداش؟

          موافقم 1
          مخالفم 10
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای امیرضا، فلسفه ساخت این ماشینا کلا با ماشین های اسپرت فرق داره، همین کادیلاک سه تنه! این سه تن رو انتظار داری یه ۲,۴ با قدرت ۱۹۰بکشه؟ نه عزیز! این موتورا دوام و گشتاور و راحتی رو اولویت خودشون قرار دادن که ماشین رو راحت بکشه و سرنشینان توی ماشین گرم و نرمشون لذت ببرن،اون زمان اگه تشنج میخواستی می‌رفتی کوروت میخریدی یا فورد موستانگ با موتورای حجیم همون‌طور که گشتاور بالایی داشتن قدرت بالایی هم درکنارش بود، فلسفه ساخت هرماشینی فرق داره…
          آقای محمد ژانگولر،به هرحال هرشرکتی تا یه زمونه ای یه چیز منحصر به فرد برای خودش داره نمیشه که تا آینده همین روش رو ادامه بده، درسته منم از اینکه کادیلاک دیگه اونجور ماشینایی نمیسازه بشدت ناراحتم اما باید قبول کرد اون زمونه ها دیگه گذشته و جاشو امثال کراس اوور ها و اینها گرفتن،این مدلای جدید کادیلاک خصوصا این بلک وینگ ها و اسکالید خیلی درخور کادیلاک هستش…

          موافقم 10
          مخالفم 0
        3. شاهپور

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          امیررضا ممکنه به این دلیل باشه که وقتی از ی موتور با حجم بالا، اسب بخار کمتری ازش بگیری استهلاک موتور خنثی میشه و با محصولی عمری طرف میشی.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اتفاقا چهار چرخ محرک برای ماشینی مثل این که چاشنی ماسل کارها رو هم بهش اضافه کردن سمه، چهارچرخ محرک جز شتاب بهتر دیگه برتری خاصی نداره…

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. Amin

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    بسیار زیبا و قوی ، حتی از کامارو و هلکت هم ارزش خرید بیشتری داره و خودرو ی کاملی هست ، حرف نداره ، واقعا چیز بدی درش نمیبینم و فکر می‌کنم از رقبای آلمانی اش بهتر باشه ، همون چیزی که از کادیلاک انتظار می‌رفت و برای خودش یه gtr هست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. Nima

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    فوق العاده بود همه چیز عالى، گزینه خرید عالى هست.
    فقط کاش تایم پیست هم میگرفتن که مطمئن بشیم چقدر سریعه.
    وقتى برادر کوچیکه از M5 c سریعتره . این قطعا اختلافش بسیار زیاده

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بزار این برادر بزرگ و کوچیک تو پیست های مختلف زمان گیری کنن بعد قضاوت کن.

      حتی موستانگ GT500 و کوروت C8 Z51 در پیست هوکنهایم GP نتونستن M3 رو شکست بدن.تو پیست هایی M2 CS از کوروت C8 Z51 و کامارو ZL1 1LE هم سریع تر بوده یعنی پیست مجله THROTTLE HOUSE، پس نگو برادر کوچیکه از M5 کامپتیشن سریع تر بوده، چون اون زمان گیری در بهترین شرایط و بارها تلاش ثبت شده، حالا بزار در پیست های معروف دیگه زمان گیری کنن این برادر بزرگه و کوچیکه بعد مشخص میشه چند چند هستن، یکم صبر کنید

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. Amir Machine

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        یه بار دیگه هم گفتم، تایم پیست تراتل هاوس بی‌ارزش‌ترین معیاریه که میتونی بهش استناد کنی
        تو آزمایش Car&Driver تو پیست VIR شلبی GT500 از اواکان اوو سریعتر بود کوروت C8 هم از کیمن GT4 سریعتر بود
        حتی تصور اینکه M2 CS تو پیست از GT500 سریعتر باشه هم خنده‌داره!!

        موافقم 11
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          اگه خنده داره زمان گیری مورد نظر شما هم خنده داره پس، اون زمان گیری ها توسط یک راننده انجام شده در THROTTLE HOUSE بعدشم زمان M2CS از GT500 تنها که سریع تر نبوه که بگیم شاید زمان گیری موستانگ مشکل داشته بلکه از کوروت C8 و کامارو ZL1 1LE هم سریع تر بوده.اما منم فقط با زمان یک پیست قضاوت نمیکنم.

          درضمن نسخه کادیلاک CT4 V و CT5 V از M340 کندتر بودن بین 1 تا 3 ثانیه به ترتیب در پیست ویرجینیا مورد نظرخود شما که car and driver انجام داده که قطعا خودت دیدی چون زمان GT500 مورد نظر شما مال همون رقابت هاست ،فقط میمونه نسخه M3 و نسخه بلک وینگ کادیلاک ها که واسه اونم صبر میکنیم.

          موافقم 1
          مخالفم 8
        2. Amir Machine

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          نسخه‌های معمولی CT4-V و CT5-V به‌هیچ‌عنوان نمیتونن معیار مقایسه برای نسخه‌های بلک‌ وینگ باشن چون خیلی ارزون‌تر و خیلی ضعیف‌ترن و خیلی از سیستم‌ها و ویژگی‌های نسخه‌های بلک‌ وینگ رو ندارن
          CT4-V معمولی فقط 325 اسبه و CT5-V معمولی 360 اسب درحالیکه M340i قدرتش 382 اسبه، تازه CT5-V هم‌کلاس سری پنجه نه سری سه
          کادیلاک تمام توان و تکنولوژی پرفورمنس خودشو تو نسخه‌های بلک وینگ ارائه کرده و اصلاً نمیشه اونا را با V معمولی مقایسه کرد

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. R@m!n

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        ***

        این برای بار هزارم که فکر کنم بازم نمی خوای بفهمی چون ماجرای همون آدمیه که خودشو زده بخواب. هیچ کدوم از محصولات فورد و جنرال موتورز و هیچ ماشین آمریکایی تو هیچ پیستی، تو هیچ پیستی زمان رسمی نزدن بلکه این رکوردا توسط افراد عادی انجام شده چون نه دلیلی دارن نه بازار فروششون اونجاست بخاطر بازار نسبتا بسته و پر محدودیت اروپا. برعکس سنت تمام آلمانی ها که تو هر پیستی تیم مهندسی و ست آپ مخصوص رو ماشین سوار می کنن که خب برای تبلیغات خودروشون هست. اینم مطمئنم خوب می دونی. آخرین ماشینی که به طور رسمی توسط یه برند آمریکایی تو پیست نوربرگرینگ و پیستای اروپا زمان زد شلبی GT500 مدل 2013 بود که اساس توسعش تو پیست نوربرگرینگ شکل گرفته بود.
        راجب چیزی رجز بخون که سندیت داشته باشه. ماشینی که لامبورگینی اوراکان ایوو و کلی سوپراسپرت دیگه سریع تر بوده از M2CS کند تر میشه که تازه این رکوردم توسط فورد-شلبی ثبت نشده !!! بلکه توسط یه مجله بوده.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          چون فنشی میپرسم
          مطمئنا این کدی خیلی‌ سریع هست
          اما با این مشخصات میتونه وارد اروپا بشه؟
          یا باید به خاطر استاندارد‌های آلایندگی اصلاح بشه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          اولا که تولید محدوده و همش هم فروخته شده.

          دوما ب احتمال خیلی زیاد اجازه فروش نمی دن هم بخاطر مسائل آلایندگی (که با یه فیلتر بنزین حل میشه ولی قدرتش میاد پایین) و هم مالیات های سنگین رو ماشینای غیر اروپایی. اگرم وارد میشد فکر کنم اونجا قیمتی بین 100 تا 110 هزار یورو میزدن روش که یه موقع بازارو نامتعادل نکنه.

          همین الان کوروت C8 بالای 100 هزار یورو فروخته میشه انقدر که مالیات بستن روش در صورتی محدودیتای آلایندگی هم رد کرده فقط برای حفظ تعادل بازار.

          در ضمن من فن این ماشین و جنرال موتورز نیستم اما دلیل نمیشه کیفیت و قدرتشو نادیده بگیرم.

          موافقم 5
          مخالفم 0
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        من نفهمیدم یه یوتیوبرای مثل تروتل هاوس چجوری برات معیارن؟ یه دونه شون اصلا لانچ کردن هم بلد نیست اونوقت بر اساس این دیگه باقی کشک! حرفی ندارم واقعاً….

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      درضمن مجله car and driver فعلا با یک نسخه ضعیف تر از کادیلاک بلک وینگ زمان گیری کرده یعنی نسخه CT4 V و CT5 V و M340i در پیست ویرجینیا و اینم زمان هاشون

      * ب ام و M340i زمان :: 3:03.18
      * کادیلاک CT5 V زمان:: 3:04.10
      * کادیلاک CT4 V زمان :: 3:06.20
      فقط میمونه نسخه M3 ب ام و و نسخه بلک وینگ کادیلاک!!!
      (( زمان گیری های پیست ویرجینیا 2021 هستش که کارانددرایو انجام داده که تو پدال میتونید ببینید))

      موافقم 3
      مخالفم 5
  6. حسین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    سی‌تی۴ برای پیست خوب بود.ولی این معایب سی‌تی۴ رو کمتر داره.از کابین و موتورش خوشم میاد ولی از نمای عقبش خوشم نمیاد.موندم بین این و آلمانیا کدومو انتخاب کنم.انتخاب من آلمانیا.البته سی‌تی فور را توی پیست دوست دارم برونم.از سی‌تی۵ هم بدم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 7
  7. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    بهترین خودروی کادیلاک
    عاشق این ماشینم
    خیلی به دل ادم میشینه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. Sina10

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خیلی خیلی ماشین خوبیه
    قیمتش مهم ترین مزیت اشه
    ولی خب من برتری خاصی جز قیمت و قدرت نسبت به رقباش ندیدم ، بعدش چجدری توی تیتر گفتین بهتر از ژرمن ها؟ البنه که از بسیاری از اونا بهتره ولی نه از همه اشون
    به نظر من دقیقا در همون سطح اوناست
    مصرف سوخت و حجم بار سوخت برای یه سدان که قراره توی شهر هم ازش استفاده بشه چیز خیلی مهمیه
    جدا از این مشکلات اما فوق العاده جذابه ،قیافش حرف نداره ، گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب عالی که خیلی توی این دوران کمیابه ، البته برخی از ماشینای این کلاس دیفرانسیل عقب هم میشن ،
    من اینو به E63s و RS6 ترجیح میدم با فاصله کمی البته ، ولی به M5C نه ، البته اونم با فاصله بسیار کم
    این رکورد M5 C هم توی VIR تصور نمیکنم رکورد توسط خود ب‌ام‌و زده شده باشه ، اگه خود ب‌ام‌و رکورد زده باشه ( که مطمئنم نزده چون رکورد نزدن کلا سیاست ب‌ام‌و هست ) و اگه این رکورد واقعیش باشه CT5-V قطعا ازش سریعتر میرن

    به هر حال این آخرین بنزینی های پرفورمنس کادیلاک هستن پس واقعیت براشون سنگ تموم گداشته و شاهکار شدن
    این CT5-V هم قطعا از ۵ سدان برتر بازار یا شاید ۱۰ خودرو برتر در کل کلاس های بازار خواهد بود ، البته به نظرم نیاز زیادی به چهار چرخ متحرک داشت که کادیلاک کم کاری کرد ، همچنین CT4-V قطعا توی کلاسش یا بهترینه یا از ۳ تای برتر محسوب میشه
    آفرین به کادیلاک

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اون زمان M5 حدود 2 سال پیش توسط یه مجله در اولین تلاش ثبت شده اونم نه توسط راننده حرفه ای، فیلمش موجوده.
      حالا وقتی تو پیست های مختلف زمان گیری کردن مشخص میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. Sina10

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        با شما موافقم
        زمان گیری خود شرکت یه چیز دیگه است
        با راننده های حرفه ای و توی بهترین شرایط زمان‌گیری میکنن
        نه مثل مجلات با راننده ها معمولی

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. سهند

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    این ماشین فوق‌العاده است و شتاب کمترش هم فقط به دلیل دیفرانسیل عقب بودن است. به نظرم کادیلاک بهترین برند آمریکایی است چون این ماشین واقعا توانایی رقابت با آلمانی ها را دارد.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. یانکی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    خوب بلاخره اومد.تنها رقیبش هم چارجر هلکت هست.تنها سدانهای وی8 سوپر شارژ بوشراد دف عقب.این ماشین تو نمونهای رده میانی دو دفرامسیل هم داره ولی اگر دو دف میشد دیگه این عظمت نمیشد.خلاصه لذت بردم.چه صدایی رعد آسایی هم داره.فقط کاش یه هود مخوف رو کاپوت داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. SF90 STRADALE

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    شتاب در حد ماشین های اسپرت
    تاپ اسپید در حد سوپر اسپرت ها
    اوج هنرنمایی کادیلاک در CT5-V بلک وینگ خلاصه میشه
    پایانی باشکوه و البته غم انگیز با درون سوزهایِ کادیلاک

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. M.A.S

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    خودروی بسیار خوبی به نظر میاد
    اما در شتاب مسیر مستقیم توی هیچ سرعتی به هلکت ردای نخواهد رسید
    مشخصات فنی کادیلاک CT5 V بلک وینگ
    موتور6200CC LT4 با 2 سوپاپ در هر سیلندر با ردلاین 7000RPM
    سوپاپ ورودی از جنس تیتانیم و سرسیلندر الومینیمی
    حداکثر قدرت 668HP@5400RPM و حداکثر گشتاور 659lb_ft@3600RPM
    مجهز به سوپرچارجر چهار قسمتی 1.7 لیتری ساخت ایتون
    قطر پیستون X کورس حرکت =103.25x92mm
    ضریب اکسل 2.85(برای مدل اتوماتیک) و 3.73(برای مدل منوال)
    با تزریق سوخت مستقیم و سیستم سوپاپ متغیر

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    خودروی بسیار خوبیه اما m5 یا نسخه های وحشتناک 63 amg چیز دیگری هستند.

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. حسین قاصدی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      رامتین و رامین

      اسماشون فقط یه ت فرق داره

      اما تفاوت فکریشون از زمین تا آسمون !!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    رکورد این ct5 v blackwing در همین پیست
    ویرجینیا ۲.۴۹.۵ ثبت شده
    رکورد gt63 s هستش ۲.۴۹.۳
    رکورد ct4 v blackwing هستش ۲.۵۲.۵
    رکورد بی ام و m5 compaction هستش ۲.۵۴.۲
    اختلاف بین دو هم کلاسی بی ام و m5 compaction و ct5 v blackwing حدود ۴.۷ ثانیه هستش
    این یه دنیا اختلاف در پیستی هستش که فقط ۵.۳ کیلومتره
    مهندسی آمریکایی یعنی این .

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      ولی این جدا وز خوب بودن بلک وینگ اوج مهندسیgt63 رو هم میرسونه ، البته ۲ تا مدعی رکورد از مرسدس در حال اومدنن ، یکی ای ام جی وان ، یکی هم gt73 ،

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Sina10

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      رکورد ب‌ام‌و رو خود ب‌ام‌و ثبت کرده بود؟؟؟
      کسی اطلاع داره؟؟
      چون فرق زیادی هست بین رکوردی که یه مجلی با یه راننده متوسط ثبت میکنه تا رکوردی که خود خودروساز با راننده حرفه ای ثبت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        خیر رفیق، توسط یه مجله اونم نه با راننده حرفه ای، فیلمش رو تو یوتیوب میتونی ببینی که چندان راننده حرفه ای نیست. مال مجله کارانددرایو هستش که راننده های مختلف این مجله با هر خودرو زمان گیری کردن.

        یکم صبر کنید مجلات SPORT AUTO و AUTO BILD و auto motor sport و auto motor magazine در پیست های مختلف با این خودرو و برادر کوچکش زمان گیری میکنن و اون موقع مشخص میشه چه تایمی ثبت میکنن.

        موافقم 2
        مخالفم 4
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      عالیه،مرسدس رو هم برده…

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        نبرده داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اختلافش خیلی کمه درواقع میشه گفت برابره…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  15. Kf

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    من برادر کوچیکشو بیشتر دوست دارم حس میکردم از M3 شاخ تره اما این یه خورده فرق داره انگار سایه M5 Cبالای سرشه چیزی ک حس میکنم شاید اشتباه میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 2
  16. Philipp

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه

    ولی ای کاش کادیلاک همان کادیلاک دهه 60-70 باقی می موند الکی زور نمیزد اسپرت بشه
    البته دلیل این اتفاقم اینه که با مدیریت نادرست پونتیاک و بیوک رو نابود کردن و مجبور شدن برای جایگزینی کادیلاک رو اینجوری کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    عالیه ، بینظیره ، بعد از e63 که قراره بیاد ، اینو بیشتر از آئودی و بی ام و دوست دارم ، عاشقشم حتی به عنوان یه آلمانی باز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. R@m!n

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چقدر دیر برگشت کادیلاک چقدر دیر این ماشین معرفی شد.

    اگر ۶ ۷ سال پیش ماشینی تو این سطح تولید می کردن آلمانیا هیچ وقت نفس راحت نمی کشیدن. هزاران افسوس که باید انقدر تلخ با کادیلاک بنزینی خداحافظی کنیم اونم تو زمان شکوفاییش.
    اما عصر الکتریکی نویده آینده درخشانی رو برای صنعت خودرو اوج گرفته آمریکا میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهردادکمال

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    چه تاپ اسپیدی به به

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Hamid

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    راستش با وجود اینکه خیلی خیلی عالیه …
    اما انتخاب من بی ام و ام فایو کامپتیشن هست …c
    کلا دوست دارم پول بیشتر بابت نسخه های تاپ بی ام و سری 5 بدم مثل M5 CS … نه اینکه این کادیلاک بد باشه نه!
    سلیقه من چیز دیگه ایه …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. محمدهادی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    دوستان ببخشید
    پدال جان خبر رونمایی از نسل جدید کانتاش رو لطفا پوشش بدین
    پسر بمب بمبه😆😆😆😆

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دوماهی میشه معرفی شده کجایی برادر! زومیت گذاشته….

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2133 ديدگاه)

        دوماهه اونوقت زومیت تازه گذاشت خبرشو؟
        پس منو پدال باهم هماهنگیم
        والا پیج لامبورگینی تازه خبرشو زده
        تالا شایعه بود،اما دیروز وجودش به واقعیت تبدیل شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    لامصب عجب ماشین معرکه ای!😎😍 این ماشین خیلی مخوف تر از برادر کوچیک ترش هست جفتشون عالین فرقی بینشون نمیزارم،یه مکمل عالی برای هیجانه، دیفرانسیل عقب با گیربکس دستی و البته نشان کادیلاک که مشخصه کیفیت و مهندسی بی نظیری هم داره، من به آلمانیا ترجیحش میدم…

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا