آکورا

آکورا ZDX ؛ رقیب 60 هزار دلاری برای تسلا

شرکت آکورا پیش‌فروش اولین خودروی برقی خود یعنی ZDX 2024 را شروع کرد. این خودرو نیز مطابق معمول رقیبی برای تسلا خواهد بود.

ژاپنی‌ها پیش‌فروش شاسی‌بلند بدون آلایندگی ZDX را به همراه نسخه پرفورمنس ZDX تایپ S شروع کرده‌اند. انتظار می‌رود خودروی ZDX A-Spec قیمتی حدود ۶۰ هزار دلار داشته باشد و به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه شود. مدل تایپ S هم از دو پیشرانه برقی و سیستم چهار چرخ محرک سود خواهد برد و احتمالاً قیمت آن از حدود ۷۰ هزار دلار شروع خواهد شد.

مدل تک موتوره ZDX A-Spec حدود ۳۴۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و با یک‌بار شارژ مسافت ۵۲۳ کیلومتری را طی خواهد کرد؛ اما قدرت مدل دو موتوره تایپ S به حدود ۳۵۰ اسب بخار خواهد رسید و شعاع حرکتی حدود ۴۶۳ کیلومتری خواهد داشت. تمامی نسخه‌های این شاسی‌بلند برقی از طریق فرایند فروش دیجیتالی و جدید انجام می‌شود و قرار است اولین نمونه‌های ZDX از اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان برسند. امیل کورکور نایب‌رئیس بخش فروش آکورا می‌گوید:

تولید ZDX جدید لحظه‌ای هیجان‌انگیز برای برند آکوراست. این خودرو نشان دهنده حرکت ما به سمت آینده‌ای بدون آلایندگی است و تعهد شرکت به عملکرد دقیق در عصر محصولات برقی را به نمایش می‌گذارد

افرادی که اقدام به پیش‌خرید آکورا ZDX جدید بکنند کارت کلید انرژی این برند را دریافت خواهند کرد. کارت کلید انرژی آکورا به مالکان اجازه شرکت در مراسم‌های ویژه با اسپانسری آکورا از جمله فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۲۴ و گرندپری لانگ بیچ آکورا ۲۰۲۴ را خواهد داد. کارت‌های کلید به دو صورت کارت فیزیکی و قابل دانلود در کیف دیجیتال خریداران قابل انتخاب خواهد بود و البته شامل تخفیف‌هایی برای خرید محصولاتی از جمله تاپ گلف و بنگ اند اولوفسن است.

آکورا ZDX 2024 باید به مصاف طیف وسیعی از خودروهای لوکس و برقی از جمله جنسیس GV60، تسلا مدل Y، مرسدس بنز EQB و لکسوس RZ برود. برند لوکس هوندا تقریباً در همان زمانی که نیسان و تویوتا اقدام به تأسیس برندهای اینفینیتی و لکسوس کردند متولد شد و از آن زمان تاکنون خودروهای شاخصی را تولید کرده است. البته خود هوندا در زمینه تولید محصولات بدون آلایندگی از رقبایی همچون فولکس‌واگن و جنرال موتورز عقب‌تر مانده است. البته این برند ژاپنی برنامه‌های گسترده‌ای برای تولید محصولات برقی دارد و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به فروش ۲ میلیون خودروی برقی برسد. همچنین هوندا تا سال ۲۰۴۰ به برندی تمام برقی و هیدروژنی تبدیل خواهد شد. توشیهیرو میبه قبلاً به رسانه‌ها گفته است:

من بیش از ۳۰ سال است در کسب‌وکار تولید پیشرانه هستم بنابراین از نظر شخصی نگرانی چندانی ندارم اما باید احساس خودم را با بهترین چیزی که برای کسب‌وکار وجود دارد جدا کنم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Grant

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که تسلا همیشه پرفروشترین برقیه اینکه که همیشه تو تیتر هر مقاله مربوط به ev هست

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. Dark Knight

      ۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (451 ديدگاه)

      چون در حال حاضر بهترین برقی ساز دنیا هست

      موافقم 24
      مخالفم 10
      1. Grant

        ۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        متاسفانه درسته

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        اینم یه ژاپنی دیگه جهت سوراخ کردن رقبا مثل همیشه ، جوووووونم ❤🤟.

        موافقم 17
        مخالفم 15
        1. Dariush saadat

          ۴ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (88 ديدگاه)

          چرا باید هفتاد هزار دلار پول این و بدی
          بخاطر اینکه فقط ژاپن ساخته؟ چه امکاناتی دا ه طراحی داخلیش چطوریه؟ طراحی بیرونیش آیا با خودروهای بنزینیش فرقی داره؟ آیا برد حرکتیش زیاده؟

          موافقم 1
          مخالفم 6
    2. Sina_carshow

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      چه خوشمون بیاد چه نیاد نسلا نسبت به پول پرداختی میشه گفت بهترین سواریو بهت میده
      فقط شتاب نیس
      هندلینگ واقعا عالیه ترمزا عالی تکنولوژی عالی صندلیا راحت و کابین نسبتی ساکت و از همه اینا مهم تر تو زندگی واقعی کارایی زیادشه مثلا ظرفیت صندوق عقب تسلا مدل ۳ تقریبا در سطح صندوق عقب بی ام و سری ۷ یا اس کلاس هستش با ابعاد کوچیکتر و جالبترش اینه فضای پای بیشتری برا سرنشن عقب نسبت به بنز سی کلاس یا بی ام و سری ۳ بهت میده!

      حالا دوستان اینجا میگن اشغاله… درسته کیفیت ساختش یه جوریه یا بده ولی یکی از متعصب هارو من مجبور کردم تست رانندگی بره ( اولش میگفت سوار تسلا اشغال نمیشم ) بعد ۳۵ دقیقه رانندگی تا وقتی باهاش تماس نگرفتن از پشتش پیاده نشد جوری شد حاضر شد ۵۰ هزار درهم پول بیشتر بده به جای تویوتا بیاد تسلا مدل ۳ ور داره

      موافقم 21
      مخالفم 6
  2. Dark Knight

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی با این قیمت میشه کادیلاک لیریک خرید که فکر کنم از نظر آپشن و لوکس بودن بالاتر از آکورا باشه و جالب اینجاست که هر دو پلتفرم مشترکی دارن و از باتری های یکسانی استفاده میکنن با این تفاوت که range کادیلاک یکم بیشتره ، در کل این zdx همون لیریک یا بلیزر هست که با برند آکورا میدن بیرون

    موافقم 27
    مخالفم 3
  3. MehdiTurbo

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    طراحیش شرف داره به صدتا تسلا

    موافقم 34
    مخالفم 12
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (942 ديدگاه)

    ظاهرش از تسلا خیلی بهتره و به نظرم یه خوبی که نسبت به بیشتر خودروهای امروزی داره طراحی داشبوردش که مانیتور تسلایی یا پیوسته نداره که به نظرم خیلی خوبه

    موافقم 28
    مخالفم 4
  5. AMANTE

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    خیلی زیبا و جذاب تر از تسلا مدل Y هست.

    موافقم 27
    مخالفم 5
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (942 ديدگاه)

    ظاهرش از تسلا خیلی بهتره وبه نظرم یه خوبی که نسبت بیشتر خودرو های امروزی داره اینکه تو طراحی داشبورش از مانیتور تسلایی یا پیوسته استفاده نکردن که به نظرم خیلی خوبه

    موافقم 21
    مخالفم 4
  7. Hamid

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام. اگر واقع بین باشیم، ساختار شکنی تسلا در زمینه خودروهای برقی بسیار قابل احترام است. جسارت، شجاعت و اعتماد به نفس مدیران این برند، بزرگترین نقطه قوت آن است. شاید هر خودرو سازی شجاعت در معرض عموم قرار دادن وانت تسلا را نداشت.همه ما شاهد بودیم چگونه این خودرو را رونمایی کردند. تمام انتقادات را به جان خریدند و در نهایت پس از دو سال، آخر به خط تولید آوردند و در ذهن مخاطبان جا دادند. الان هم که ملاحظه می فرمایید موضوع ورق و آلیاژ بدنه این خودرو و نحوه اتصال آنها، تاکنون در صنعت خودرو معمول نبوده است. در هر تلاشی راه تازه ای را برای این صنعت ترسیم می کنند. تسلا از نظر حقیر قابل احترامه و تا سالها رهبر این حوزه خواهد بود.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  8. B

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (347 ديدگاه)

    ۲ موتوره کلا ، ۱۰ اسب از تک موتوره قوی تره ؟ خیلی مسخرست یه موتور دیگه اضافه کنی کلا برای ۱۰ اسب بیشتر؟ انتظار داشتم دو موتوره حدود ۵۰۰ اسبی قدرت داشته باشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تسلا سه موتورش 845 اسب بخار قدرتشه و دو موتورش 600 اسب بخار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. فرامرز

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (227 ديدگاه)

    به نظر من نسبت به اکثر برقی هایی که این روزا معرفی میشه بهتره
    طراحی بیرونی و داخلی هم قشنگه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Dariush saadat

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    هیچ وقت هوندا نمیشه گفت نمیتونه بعبارتی نمیخواد خودرو لوکس بسازه چه برسه به خودرو برقی
    لوکس ساختن که فقط این نیست که صندلی ها و ادوات و چرمی کنی یه مارک دیگه بزنی بهش
    تازه خودرو برقی که قضیه ش فرق داره طراحی برقی از بنزینی همه جا متفاوته تو آکورا فرق ندارد سیستم اطلاعات سرگرمی که هنوز نمونه قدیمیه فرمون و دست دنده همونه از همه بدتر طراحی داخلی همونیه که تو محصولات هوندا بوده هیچ تفاوتی با آکورا نداره تازه همین و تو برقی هاشم استفاده کرده
    در ضمن برد حرکتی پونصد و زیر پونصد دیگه واسه سال بیست بیست و سه نیست
    هوندا تواناییش بیشتر از اینهاست اما سیاست شرکتش اینه سود بیشتر بیشتر در واقع این ماشین چه کلاهبرداری محسوب میشه قاعدتاً چون طراحیش با بنزینی یکیه برد کمی داره امکانات محدودی نسبت به رقبا داره طراحی داخلی با نسخه بنزینی و محصولات اقتصادی هوندا یکیه اطلاعات سرگرمی قدیمی داره
    این ماشین نهایت باید سی و پنج هزار دلار باشه تو همین سایت خودرو آمریکایی معرفی شده با برد چهارصد و هشتاد با امکانات عالی و طراحی زیبا و قیمت سی هزار دلار

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا