آلفا رومئو

آلفارومئو وارد محدوده قیمتی محصولات ب‌ام‌و می‌شود

براساس اعلامیه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت ایتالیایی آلفارومئو، «جین فیلیپ ایمپاراتو»، این شرکت برند آلمانی ب‌ام‌و را در حوزه قیمت‌گذاری هدف خود قرار می‌دهد.

سیاست جدید آلفارومئو

براساس گزارشی از «اتونیوز اروپا»، ایمپاراتو گفته است که آلفارومئو علاقه‌ای ندارد که تنها به‌منظور در جریان نگه‌داشتن خط تولید برخی کارخانه‌هایش، به تولید انبوه بپردازد. در ازای آن، به سیاست افزایش سود از قیمت‌گذاری بهتر روی خواهد آورد. پیش‌تر این شرکت ایتالیایی به‌خاطر وضعیت نامناسبی که داشت، خودروهایش را با تخفیف‌های متعدد به فروش می‌‌رساند؛ ظاهرا آن دوره به پایان رسیده است.

قرار است شاسی‌بلند جدید این برند به نام «توناله»، پیش از پایان سال جاری میلادی در ایالات‌متحده به فروش برسد؛ چراکه حضور این خودروساز در این کشور برای بقای آن حیاتی است. مدیرعامل این برند ایتالیایی درباره این موضوع این‌گونه توضیح می‌دهد:

ما مجبوریم بازار آمریکا را حفظ کنیم. برای رسیدن به این هدف لازم است مدل‌های جولیا و استلویو انتظارات بازار این کشور را برآورده کنند.

قرار است مدل توناله با موتوری ۲ لیتری توربوشارژ غیرهیبریدی با ۲۵۶ اسب بخار قدرت و سیستم چهارچرخ محرک برای ایالات‌متحده عرضه شود، مشخصاتی که در مدل اروپایی این خودرو وجود ندارد.

آلفارومئو به تولید یک SUV کوچک‌تر از توناله روی می‌آورد

براساس گفته‌های مدیرعامل آلفارومئو، قرار است تا این برند هر سال یک مدل مهم معرفی کند و این روند را تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد. در این میان، از سال ۲۰۲۷ تمام خودروهای آلفا، برقی خواهند شد. نخستین خودروی برقی این کمپانی هم یک SUV کوچک‌تر از توناله است که در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد. سازنده اطمینان داده است که تولید این SUV کوچک با موتور بنزینی هم انجام خواهد شد.

شاسی‌بلند آینده آلفارومئو از پلتفرم CMP گروه سابق PSA (پژو-سیتروئن) استفاده خواهد کرد. این پلتفرم هم‌اکنون در ساخت خودروی پژو ۲۰۸e مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آینده، مدل‌های جولیا، استلویو و سایر خودروهای این شرکت (به‌جز شاسی‌بلند یادشده) از پلتفرم تطبیق‌پذیر گروه خودروسازی «استالتیس» به نام STLA استفاده خواهند کرد. این پلتفرم برای هر دو نوع خودروی دو و تک دیفرانسیل قابل استفاده خواهد بود.

ایمپاراتو می‌گوید که احتمال ورود دوباره آلفارومئو به بازار خودروهای هاچبک هم با مدل جایگزین جولیتا وجود دارد؛ اما خاطرنشان کرد که این تصمیم قطعی نیست.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. 1123

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (493 ديدگاه)

    آلفا هنوز به اوج نرسیده،میتونست الان مثل فراری و پورشه باشه ولی سیاست های فیات …
    هنوزم معتقدم آلفا و مزراتی فدای احیای کرایسلر شدن

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۸
    1. امیر

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2852 ديدگاه)

      بنظرم مشکلات این گروه(فیات کرایسلر) دلیلش مارکیونه بود
      البته که خیلی از افراد تصور میکنن این شرکت باید مدیون مارکیونه باشه اما تعادل بدی در مدیریت ابشون بود که امروزه نتیجشو به وضوح می بینیم
      مهمترین مشکلات مازراتی و الفا هم بنظرم اول موتورهای نامناسبشونه(منظور اینکه برای رقابت با اروپایی ها قدرت و کیفیت لازمو ندارن) و بعدش کیفیته که تقریبا در تمامی برند های این مجموعه غیر از رم و جیپ، صدق میکنه
      اما با این حال مطمئنم در اینده نزدیک این برندهای زیبا و محبوب ایتالیایی پیشرفت زیادی میکنن و جایگاه اصلی خودشونو پیدا میکنن

      موافقم ۳
      مخالفم ۸
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (7450 ديدگاه)

      به قول علی بخردی که میگه :
      هر شرکتی که با آمریکایی‌ها وصلت کرد بدبخت شد مثال کاملش آلفا و مازراتی !

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
    3. Kov

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کدام احیای کرایسلر؟؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. 1123

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (493 ديدگاه)

        https://www.usatoday.com/story/money/cars/driveon/2014/01/21/done-deal-fiat-now-owns-all-of-chrysler/4718529/
        خیلی سعی کردم از جای معتبر بهت خبر برسونم، خب نوشته که فیات در ۲۰۱۴ بطور رسمی کل کرایسلر رومیخره ( یعنی در گذشته هم مقداریش رو خریده بود) در هر حال دایملر دیگه کرایسلر رو نمیخواست و فیات فکر کرد که کرایسلر میتونه سودده باشه(با اصلاحاتی به سوددهی هم رسیدن مثل حذف وایپر، یا ارائه مدل های متنوع از چلنجر و رنگلر و …) ولی هزینه ای که صرف اینها شد که باید برای توسعه محصولات مزراتی و آلفا که پتانسیل بالایی تو ارائه ماشین هایی تو سطوح پورشه و امثالهم داشتن
        پ.ن: با اینکه فن لمبورگینی نیستم اما خوشحالم که از شر کرایسلر و سیاست هاش خلاص شد وگرنه ممکن بود امروز هوراکانی با موتور همی ببینیم، یا ازون بدتر ممکن بود لامبو رو طی بحران های دهه ۲۰۰۰ کامل تعطیل کنن ( مثل پونتیاک در GM)

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  2. ارین صاحب جمعی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (925 ديدگاه)

    کسی که پول بیمر را داشته باشه آلفا سوار نمیشه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۱
    1. احمدرضا

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (724 ديدگاه)

      چیزی که جرمی کلارکسون میدونه تو نمیدونی دیگه

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱۱
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (925 ديدگاه)

        جرمی کلارکسون برای خودش میدونه و خلق و خوی خودش قرار نیست همه مردم طبق حرفهای اون کار کنن در کل انتخاب اخر سلیقس که خیلی ها سلیقه جرمی کلارکسون را ندارن و متفاوتن

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۵
    2. امیر

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2852 ديدگاه)

      در اشتباهید دوست عزیز
      الفا و مازراتی دو برندی هستن ک با اینکه خیلی از دوران اوجشون به دور هستن، اما بشدت محبوب هستن و طرفداران خاص خودشونو دارن
      شک نکنید در اینده برخی از مدل های الفا و مازراتی برتری چشمگیری نسبت به بیمر خواهد داشت

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۱
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (925 ديدگاه)

        یک مدل آلفا را بگو که از بیمر سرتره ؟؟؟ در سال ۲۰۲۲ نه ۱۹۸۰

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۸
        1. Amin

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1994 ديدگاه)

          آلفا ۱۵۶ v6 ti dtm ، توی مسابقات dtm حسابی همه رو داغون کرد
          موتور ۲.۵ لیتر ۶ سیلندر تنفس طبیعی با ۴۰۰ اسب قدرت
          یا مثلا آلفا الفاهولکس که واقعا بی نظیر بود و الان خیلی ماشین خاصی هست
          و مدل c4 و c8 که بیمر هیچ رقیبی براشون نداشت و ماشین های خیلی خاصی شدن
          همین آلفا جولیا کوادروفولیو هم اگر بهتر از m3 نبود، بدتر هم نبود و طراحی اش رو خیلی بشتر میپسندن و موتور فوق‌العاده ای داره

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۹
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (7450 ديدگاه)

        بله
        مسلماً همه عاشق آلفا و مازراتی هستند اما پای خرید که برسه همه آئودی ، بنز و bmw میخرند !
        صنعت خودرو قبل از هر چیزی نیاز به فروش خودرو دارد تا زنده بماند !

        چند سال پیش در همین پدال کامنتی گذاشتم از کیفیت بد متریال آلفا و مازراتی اما همه به من تاختند تا امروز که میبینیم اولین مشکل این دو ایتالیایی کیفیت کم متریال داخلی هست !
        فکر کنید مازراتی میخرید ۱۲۰هزار دلار که بعد دو سال میشه ۶۰ هزار دلار به کنار اما نمیشه این قضیه را درک کرد که مثلاً دکمه‌های شیشه‌های کواتروپورته با یه مدل دوج ۲۰ هزار دلاری یکی هست و بسیار با کیفیت فاجعه !

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
  3. حسین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1002 ديدگاه)

    آلفارومءو جیلولیا حداقل دوتا برتری نسبت بهبی ام وی m3 داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
  4. رامتین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2515 ديدگاه)

    فکر نمیکنم بتونه در رقابت با بنز یا بی ام و موفق باشه.

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  5. کوبیده

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (737 ديدگاه)

    و وارد محدوده فروش کیش خودرو خدابیامرز

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا