سایر خودروهای آمریکایی

ریویان R1T، وانتی که در هیچ بخشی کم نگذاشته است!

تقریبا تمام خودروهای موجود در این رده از بازار برای حفظ کیفیت بخش‌های اصلی خود، از کیفیت بخش‌های دیگر کاسته‌اند. بسیاری از برندها با وجود تولید وانت‌ها و شاسی‌بلندهای گران‌قیمت در بخش‌هایی آن کیفیت مطلوب را ندارند. با وجود اینکه وانت برقی R1T تاکنون توانایی‌های خود را به‌خوبی نشان داده است، ریویان هنوز راه زیادی را برای اثبات کامل خود به بازار در پیش دارد. بررسی‌های متعدد نشان داده است که این خودروی تمام برقی یکی از بهترین وانت‌های حال حاضر بازار با انتشار کربن صفر است؛ چراکه به‌خوبی دربرابر رقبای خود، قد علم کرده است.

در ویدئوی این مطلب می‌بینید که ارائه‌دهندگان به این مهم توجه دارند که ریویان R1T از سایر محصولات این بخش بازار متفاوت است. آن‌ها پس از راندن این وانت برقی در جاده‌های دره مشهور گرندکنیون آمریکا، به بررسی توانایی‌های خارج جاده‌ای R1T پرداختند. این بررسی هم محدود به چند راه با کمی گل یا سنگ‌لاخ نمیشود؛ بلکه مسیری با چالش‌های جدی آفرود است.

همان‌گونه که بیان شد، R1T در هیچ‌کجا سواران خود را ناامید نکرده و از تست‌ها با موفقیت بیرون می‌آید. خوشبختانه نکات مثبت این خودرو به عملکرد خارج و داخل جاده‌ای محدود نمی‌شود و سازنده آن را با فناوری روز، کابینی مجلل و ویژگی‌های کاربردی بسیاری همراه کرده است. همان‌گونه که یکی از ارائه‌دهندگان می‌گوید:

این خودرو بهترین نکات موجود در وانت‌های برقی جدید، خودروهای تسلا و خودروهای اسپرت را با هم در یک نقطه به‌شکلی شگفت‌آور ادغام کرده است.

از نظر ارائه‌دهندگان این ویدئو، با توجه به برچسب قیمتی ۹۱ هزار دلاری ریویان برای این وانت، خرید آن کاملا قابل توجیه است. با این همه، آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که R1T آن‌گونه که انتظار می‌رود کم‌مصرف نیست؛ باتری بزرگ این خودرو سرشار از فلزهای گوناگون است. شاید اگر ریویان این وانت را به نحوی اقتصادی‌تر طراحی می‌کرد، شاهد گستره مسافت قابل‌پیمایش بیشتری می‌بود.

یکی از ارائه‌کنندگان به شاسی‌بلند بعدی ریویان به نام «R1S» اشاره می‌کند و می‌گوید که  آن خودرو در زمان معرفی، به‌حتم توجه بسیاری را به‌سوی خود جلب خواهد کرد. نظر شما چیست؟! آیا ریویان به بهترین برند در زمینه ساخت خودروهای بزرگ برقی تبدلیل خواهد شد؟!

تماشای ویدئو در یوتیوب: (سابسکرایب در کانال یوتیوب پدال را هم فراموش نکنید)

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. [email protected]!n

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2126 ديدگاه)

    این ماشین چیزی جز یه اسباب بازی زودگذر نیست. قشر هدف کیه ؟؟؟ آدمایی که صرفا دنبال یه چیزه جدیدن که باهاش پز بدن نه آدمایی که واقعا دنبال یه وانت کاربردی هستن. یه عروسک بزک شده که قیمتی نزدیک یه سوپراسپرت داره !!!! خب فورد و جی ام و…. می تونستن بسازن و ساختن اما اونا دنبال یه محصول با قیمت رقابتی هستن و تو مرحله گذر. اینکه چهارتا تپه هم بالا پایین می کنن باهاش هیوندای سانتاکروزم می تونه و چقدر احمقانه تبلیغاتو حول این مسئله می چرخونن.

    باید فناوری های الکتریکی به حدی برسه که یه پیکاپ با یدک یا بار افت عملکردی در حد بنزینی ها داشته باشه که بنظر میاد فعلا خبری نیست. میزان فروش پیکاپ ها هم امسال افت محسوسی داشته مشخص نیست بخاطر بحران چیپ هاست یا کم شدن علاقه مردم آمریکا به پیکاپ.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳۴
    1. کافر مقدس

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1385 ديدگاه)

      چه راحت در آمریکا استارتاپ هامیان به مرحله تولید خودرو میرسن و اتفاقا موفق هم میشن و از همه جالبتر در اولین تجربه تمجید میشن و در مقابل بسیاری از همرده ها چیز بهتری ارائه میدن !!!

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۷
      1. [email protected]!n

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2126 ديدگاه)

        چه چیزه بهتری ارائه داده ؟؟؟؟ فکر می کنی چرا سایبرتراک انقدر تاخیر خورده واقعا نمی تونستن همین باتری ها و تکنولوژی هاشو رو یه پیکاپ بده تو بوق و کرنا بکنه ما پیکاپ ساختیم. الان فورد لایتنینگ و سیلورادو هستن و میان اما اونا هم مثله همین فقط یه اسباب بازی بیش نیستن. این ریویان هم سر تا پاش فعلا زیر پرچمه فورده و یه جورایی محصول آزمایشگاهی به حساب میاد بزودی میره تو مجموعه فورد یا یه کمپانی دیگه.

        ظهور استارآپ ها هم به این سادگی نیست بلکه کاملا تحت نظر جریان قدرته اونا بخوان یکی میاد بالا. همین ریویان هم حمایت فورد و آمازونه که داره انقدر روش مانور داده میشه و گرنه کسی نگاش هم نمی کرد.

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۳
    2. viper2

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      پیکاپ های ۳۵۰۰ که نیاز یه تکنسین یا مغازه دار یا کشاورز یا تعمیرکار رو تامین میکنه قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار دارن در صورتی که این پیکاپ که فکر نمیکنم بتونه به اندازه اون ها توانمند باشه یا حتی اگه همون اندازه هم توانمند باشه ۷۰ تا ۸۴ هزار دلار قیمت داره . به نظرم خرید این ماشین برای کار واقعا منطقی نیست .

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
    3. ARMAN

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      شما درست میگی ولی وقتی همه چی داره برقی میشه بحث کاربردی بودن اولویت اول نیست.
      و از اون بدتر که ماشینای برقی به جای انجین که فقط شرکت های معدودی تکنولوژی ساخت اونو دارن فقط باتری می خوان و این شده که امروزه هر شرکت بی اصل و نسبی میان ماشین میزنن

      موافقم ۱
      مخالفم ۹
    4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1869 ديدگاه)

      بررسیهاش رو ببین بعد بگو بده.کسی هم که اینو میخره هدفش باربری سنگین نیست.ماشینی داره طرف بسیار کاربردی که کار سدان شاسی بلند پیکاپ و حتی یه جی تی رو انجام میده حتی آفرود معرکه داره.فرق این شرکتهای استارت آپ با خودرو سازها تو توجه کردن به نکات ریزه.از گوشه گوشه ماشین برای ایجاده قطعات و جاهای کار بردی بهره بردن.عالیه.در آخر اروپاییها حالا حالا ها توان ساخت نصف اینو هم ندارن.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
  2. ماکسیمیلیان

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (468 ديدگاه)

    جز عالی چه بگویم‌…احسنت!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۰
  3. زیزیگولو

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    پیکاپا یا همون وانتا تو حملو‌ نقل شهریو بین شهری خیلی مهم هستن و حجم قابل توجهی بار رو جابجا میکنن و تو ایرانم پیکاپا بخاطر هزینه‌های کمتری که نسبت به کامیونا و کامیونتا دارن با استقبال فراوونی از طرف کارفرماها و راننده ها مواجه هستن ولی با همه این حرفا الآن سالهاست که تو ایران پیکاپای پرقدرتو خاص تولید نمیشن و خودروسازای داخلی نسبت به تولید پیکاپای خوب یا بی‌ توجه هستن و یا توان تولیدشو ندارن و متاسفانه سالهاست که دارن تو این زمینه درجا میزنن و به تولید محصولای قدیمی و از رده خارج شده ای مثل وانت پیکان و نیسان گاوی و در کُل اینجور آتو آشغالا ادامه میدن!!!! ولی برعکس تو  آمریکا اوضاع کاملاً فرق داره چون تو این کشور غولای شگفت‌ انگیزی تولید میشن!!!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  4. Jdm باز

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (880 ديدگاه)

    وانت برقی هنوز کاربردی نیس
    چون باید روی شعاع حرکتی و قدرت موتور در حالت داشتن بار و سنگین تر شدن ماشین و یا بکسل کار کنن
    قیمتشم که فوقالعاده بالاس ، بنظرم تا زمانی که موارد ی که گفتم رو روش کار نکنن و این مسئله رو حل نکنن، در بازار موفق نخواهد شد

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  5. Mahdi

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چجوری‌قیمت‌این قابل‌توجیه هست؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا