تاتا اخیراً دو عکس از مدل جدید زیکا که قرار است در اوایل سال جدید میلادی روانه بازار شود، منتشر کرده است. این مدل که قبلاً با نام «تاتا کایت» شناخته میشد، اکنون نام «زیکا» را دریافت کرده که مخفف “Zippy Car”به معنای خودروی سریع و انرژیک است و قرار است جایگزین مدل «ایندیکا» در بازار خودروهای مسافری هندوستان شود. زیکا در کلاس خود، با رقبایی مانند شورولت بیت، ماروتی سوزوکی سلریو و هیوندای i10 رقابت خواهد کرد.
۲۰۱۶ Tata Zica البته این در واقع یک مدل جدید محسوب نمیشود؛ چرا که از یک نسخه ارتقا یافته از پلتفرم ایندیکا استفاده میکند و خودرویی است که همچنان در بازار خودروهای اقتصادی فروخته خواهد شد. ۲۰۱۶ Tata Zica گزارشها از رسانههای هندی نشان میدهند که این خودرو یک موتور جدید ۱/۲ لیتری بنزینی سه سیلندر و یک موتور اقتصادیتر ۱/۰۵ لیتری دیزل دریافت کرده است. به نظر میرسد که موتور دیزلی، یک نسخه با حجم کمتر از موتور ۱/۴ لیتری تاتا باشد. هر دوی این موتورها به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی همراه خواهند بود و در همین حال، از آپشن گیربکس نیمهاتوماتیک ترتیبی نیز میتوان در کنار آنها استفاده کرد.
در حال حاضر، تصاویر داخل کابین این خودرو در دسترس قرار نگرفتهاند، ولی تصاویر غیررسمی از هندوستان یک کابین ساده را با پنجرههای اتوماتیک در جلو و عقب، غربیلک فرمان سهپرهای و طرحهای کرومی برای پنل درها نشان میدهند. در تاتا زیکا انتظار میرود که تجهیزاتی مانند کیسه هوای دوگانه در جلو، سیستم صوتی ۲-DIN، برفپاککن عقب با واشر و سیستم ABS همراه با EBD استفاده شود. تریمهای سطح بالای این خودرو نیز از مواردی چون چرخهای آلیاژی، چراغهای مهشکن در جلو، حسگرهای پارکینگ عقب، چراغهای راهنمای یکپارچه با آینههای بغل و صندلیهای جمعشونده ۶۰:۴۰ در عقب بهره خواهند برد.
تولید تاتا زیکا در کارخانه این کمپانی واقع در «ساناند»، در ایالت گُجَرات هند انجام خواهد شد.
با دیدن و شنیدن این خبرا بیشتر از ایران خودرو سایپا نفرت پیدا میکنم مفت خورهای تنه لش 60 سال خوردید و خوابیدید هیچ غلطی نکردید خاک همه ایران تو سر جفتتون
تعداد خودروسازهای فعال در دنیا، دیگه داره خیلی زیاد میشه، دیگه هر کسی میاد خودرو می سازه، باید دید این روند چه تاثیری در آینده بر کار و بار تمام خودروسازها خواهد داشت.
چقد شبیه mvm315 میمونه … البته با این که من خودم بسیار مخالف اینم که شکل ماشین ها رو با هم مقایسه کنیم .. آخه ماشین بجز چهارتا در و ی جلو پنجره و چهارتا چراغ عقب و جلو دیگه چی داره ؟ اونوقت تا حالا چند مدل خودرو تولید شده ؟ بعد مگه ظاهر خودرو ها رو چقدر میشه تغییر داد؟
سامان اذری
۹ آذر ۱۳۹۴هرچی باشه از اشغالهای ویرانخودرو و سایپا بهتره
صد درصد مطمئنم قیمت بسیار پایینی هم داره
zippo
۹ آذر ۱۳۹۴منم باهات موافقم
صد در صد از ماشین های ایران خودرو و سایپا بهتره
اما خیلی ضایع هست
مثلا بگن ماشینت چیه بگی از گارخونه تاتا مدل زیکا
خخخخخخخخخ
سامان اذری
۱۰ آذر ۱۳۹۴تاتا موتور مالک رنج روور هست ها
رافال M
۹ آذر ۱۳۹۴عقبش شبیه یاریس هاچ بکه که تو ایران نیومد
ولی نشون می ده جهش خوبی تو بحث طراحی شرکت هندی تاتا اتفاق افتاده
نوید جهرمی
۹ آذر ۱۳۹۴اول فک کردم سانگ یانگ محصول جدید داده بیرون . دم تاتا گرم.
سعید
۹ آذر ۱۳۹۴راست گفتیا آقا نوید جلوش شبیه سانگ یانگه، نمای کلی عقبش هم به مزدا 2 بی شباهت نیست
نوید جهرمی
۱۰ آذر ۱۳۹۴آره دقیقاً
یعنی شاسیش مال خودشونه؟
امیر
۹ آذر ۱۳۹۴اونموقع که ونستون پاکتی ۲تومن بود زیکا پاکتی ۲۰۰تومن بود (ترکیبی از پهن و برگ گردو) خدا کنه ماشیناشم مثل سیگاراش نباشه .شوخی
سعید
۹ آذر ۱۳۹۴با دیدن و شنیدن این خبرا بیشتر از ایران خودرو سایپا نفرت پیدا میکنم
مفت خورهای تنه لش 60 سال خوردید و خوابیدید هیچ غلطی نکردید
خاک همه ایران تو سر جفتتون
ارمان
۹ آذر ۱۳۹۴عاشق جملت شدم ?
وحید
۹ آذر ۱۳۹۴دمش گرم جلو پنجرش رو می پسندم خیلی خوش فرمه
رامین
۹ آذر ۱۳۹۴پروردگارا یعنی ما باید از این هند هم کمتر باشیم!!!!!!
احمد باقری
۹ آذر ۱۳۹۴تعداد خودروسازهای فعال در دنیا، دیگه داره خیلی زیاد میشه، دیگه هر کسی میاد خودرو می سازه، باید دید این روند چه تاثیری در آینده بر کار و بار تمام خودروسازها خواهد داشت.
sky watcher
۹ آذر ۱۳۹۴چقد شبیه mvm315 میمونه …
البته با این که من خودم بسیار مخالف اینم که شکل ماشین ها رو با هم مقایسه کنیم ..
آخه ماشین بجز چهارتا در و ی جلو پنجره و چهارتا چراغ عقب و جلو دیگه چی داره ؟
اونوقت تا حالا چند مدل خودرو تولید شده ؟ بعد مگه ظاهر خودرو ها رو چقدر میشه تغییر داد؟
ارمان
۱۰ آذر ۱۳۹۴پشتی میتسو میراژ