آئودی

برنامه ویژه آئودی برای خداحافظی با R8 در چند روز آینده

آئودی برای خداحافظی با سوپراسپرت R8، در ۲۱ شهریور نسخهٔ ویژه‌ای را معرفی خواهد کرد. گفته شده این آخرین دور R8 خواهد بود.

آئودی اعلام کرده است که برای خداحافظی با R8، نسخهٔ خاصی را تدارک دیده است که در ۱۲ سپتامبر برابر با ۲۱ شهریور رونمایی خواهد شد. تیزری که از این خودرو منتشر شده، R8 را با پوشش استتاری با الگویی از مستطیل‌های قرمز، سیاه و نقره‌ای نشان می‌دهد و یک بال کوچک با نشان آئودی اسپرت هم در عقب دیده می‌شود. با توجه به این تصاویر، این R8 ویژه تفاوت بزرگی با نسخهٔ معمولی ندارد.

آئودی پیش‌ازاین هم مدل R8 GT را به‌عنوان یکی از نسخه‌های پایانی سوپراسپرت خود معرفی کرده بود. این مدلی تولید محدود با قیمت ۲۵۱,۳۹۵ دلار است که تنها ۱۵۰ دستگاه از آن در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. آیندهٔ R8 اما نامشخص است و هرچند شایعاتی در مورد ساخت نسخهٔ الکتریکی آن وجود دارد اما این مدل می‌تواند ظاهر کاملاً متفاوتی داشته باشد و روی پلت‌فرم جانشین الکتریکی پورشه ۷۱۸ کیمن ساخته شود.

آئودی R8 اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ رونمایی شد. این خودرو که سوپراسپرتی برای استفاده‌های روزمره به‌حساب می‌آمد، ابتدا با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آئودی به بازار عرضه شد اما بعداً در اواخر سال ۲۰۰۸، آئودی نسخهٔ V10 آن را هم ارائه کرد که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر لامبورگینی گالاردو مجهز شده بود. در نسل دوم R8 که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، آئودی فقط موتور ۵.۲ لیتری V10 را ارائه کرد. این نسل روی پلت‌فرم مشترکی با لامبورگینی هوراکان ساخته شده است.

بااین‌حال، لامبورگینی قصد دارد جانشین هوراکان را بدون هیچ‌گونه ارتباطی با آئودی تولید کند. لامبورگینی آن‌قدر از اوروس درآمد کسب کرده که دیگر مجبور نیست سوپراسپرت جدید خود را به‌صورت مشترک با مالک آلمانی خود توسعه بدهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Alan

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    😢

    موافقم 25
    مخالفم 1
  2. HR3

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    هیچ وقت حتی در حد 911 معمولی هم مطرح نشد ولی ماشین زیبایی بود البته تا 2014 بعد اون الکی نگهش داشتن

    موافقم 5
    مخالفم 30
    1. datsun

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      همینم از صدقه سری لامبو تولید کرد با ۹۱۱ با اون عقبه مقایسه میکنی پورش تو اسپورت سازی موی سفید کرده، ولی ماشین زیبای بود مناسب واسه بک گراند و در دیوار نوجوان های عشق ماشین بود،

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. Carbonado Aventador

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (4471 ديدگاه)

        اینکه جایگاه ۹۱۱ دست‌نیافتنی هست شکی نیست..

        ولی آئودی‌هم‌ید‌طولایی‌در موتور اسپورت داره

        و با توجه به اینکه وارد فرمول یک هم‌شده قطعا یه چیزی تو خودش دیده!!

        موافقم 16
        مخالفم 2
  3. امیر

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    مطمئن باشید نسل بعدی r8 برقی هست !! چون این چیزیه که آئودی و از اون مهم تر صاحبش فولکس واگن میخواد ( با توجه به اینکه آئودی میخواد تا ۲۰۳۰ تمام برقی بشه )

    موافقم 18
    مخالفم 2
  4. Viper

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    با این برنامه ها و مدل های تولید محدود متوجه شدم که خود آئودی هم دلش نمیخواد از R8 دست بکشه و از رفتنش ناراحته

    موافقم 16
    مخالفم 1
  5. Viper

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    (لامبورگینی آن‌قدر از اوروس درآمد کسب کرده که دیگر مجبور نیست سوپراسپرت جدید خود را به‌صورت مشترک با مالک آلمانی خود توسعه بدهد.)
    همیشه کراس اوور ها و شاسی بلند ها دلیلی برای نابودی سدان ها و خودرو های اسپرت هستند

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خداحافظ ولی می‌دونم به شکل دیگه بر می گرده

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. همایون

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (582 ديدگاه)

    یادش بخیر انگار همین دیروز بود که عکس مدل کانسپت لمان کواترو تو پوستر وسط مجله ماشین چاپ شده بود با کاسه چراغهایی پر از لامپهای led ریز رونمایی شد که تا اون روز همچین چراغهایی رو هیچ خودرویی دیده نشده بود اون خودرو پدر r8 بود وای چه حس جذابی داشت دیدنش کاش میشد برگشت به اون روزا و اون لحظه هارو دوباره زندگی کرد یادش بخیر کانسپت RSQ تو فیلم i robot.ماشین های الکتریکی هم دارن جاده هارو تسخیر میکنن دیگه کاش حداقل سفر در زمان امکان پذیر بشه که ما دوباره اون روزهای ناب رو تجربه کنیم‌.یادمه اونروزا یه آئودی tt نسل اول تا خرخره تیون شد و تونست به سرعت چهارصد کیلومتر که تو مجله ماشین مقاله تستش چاپ شده بود

    موافقم 12
    مخالفم 0
  8. Carbonado Aventador

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    لعنت به دنیایی که این شاهکار ده سیلندر باید بره تا آرمیچر و سیم پیچ جاشو پر کنه..!

    موافقم 15
    مخالفم 1
  9. Siyavash

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    کاشکی حداقل برایه یه نسل دیگه هم که شده با پیشرانه درون سوز تولید بشه ..r8هیچ وقت نتونست به جایگاه واقعی خودش برسه ..یا میشه گفت نزاشتن که برسه..r8 رو میشه یه یه هورکان دونست که باهاش کارایی روزانه رو هم انجام داد نه مثل هوراکان خیلی سفت و سخت بود ..نه مثل بنتلی خیلی نرم و راحت..r8واقعا یه تعادل خاصی داشت حقیقا من که خیلی دوسش داشتم..همه جوره ماشین خوبی بود..البته نا گفته نماند تویه چند جا هم ازش به عنوان تبلیغ بزرگ استفاده کردن تویه فیلم هایه مرد آهنی..تویه فیلم اونجرز ولی بازم جواب نداد تویه فروش…یه چیزی هم که برام سوال هست چرا مثل لامبورگینی گیری که برایه هوراکان نسخه هایه پیست محور مثل stoیا پرفورمانته نساخت و ارائه نکرد و اصلا هم موتورش رو دستکاری نمی‌کرد تا قدرت بیشتری بگیرن ..فقط یه رنگ عوض میکنن یه اسپیلر جدید براش میزاشتن میگفت این برایه سالگرد جرج کلونی..این به یاد روح مرحوم ال پاچینو..اینم نسخه خدافظی….از نسخه خدافظی با r8از دوسال پیش فکر کنم این سومین باشه…

    موافقم 6
    مخالفم 0
  10. Arshia m3csl

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    حیف ائودی r8 واقعا عالیه سوپراسپرت کومه از کراس اوور بهتره واقعا کراس اوور برای اکثر ماشین ها خوب نیست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. JaMsHiD

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (979 ديدگاه)

    ده سیلندر و یه دنیا تکنولوژی ناب می‌ره و یه آرمیچر و سیم مسی جاشو میگیره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    حیف

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا