آئودی

خداحافظی همیشگی با آئودی TT در پایان سال 2023

آئودی در پایان سال ۲۰۲۳ به تولید TT خاتمه خواهد داد و به این مناسبت، نسخهٔ ویژهٔ فاینال ادیشن را برای این خودرو معرفی کرده است.

آئودی TT ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۹۵ معرفی شد و در سال ۱۹۹۸ روی خط تولید رفت اما این روزها خریداران مثل گذشته سراغ کوپه‌های کوچک نمی‌روند و به همین دلیل خودروهایی مثل TT کنار خواهند رفت. به‌منظور خداحافظی با این کوپهٔ دوست‌داشتنی آئودی یک نسخهٔ ویژهٔ پایانی یا فاینال ادیشن برای آن در بریتانیا ارائه کرده است. به گفتهٔ این شرکت، هرچند ۲۰۲۳ آخرین مدل TT در بازار ایالات‌متحده خواهد بود اما نسخهٔ فاینال ادیشن در این کشور ارائه نمی‌شود.

آئودی TT پایانی

البته این موضوع خیلی عجیب نیست زیرا سال گذشته آئودی نسخهٔ هرتیج ادیشن را برای TT در آمریکا ارائه کرد که خداحافظی قریب‌الوقوع با این ماشین را نشان می‌داد. ویژگی اصلی TT فاینال ادیشن اما تریم مشکی‌رنگ است که در همه‌جا مثل لوگوها، نشان‌ها، آینه‌های جانبی، سر اگزوزها و اسپویلر عقب دیده می‌شود. همچنین نسخهٔ رودستر از رول بارهای مشکی و نسخهٔ کوپه از شیشه‌های دودی بهره می‌برد. نسخهٔ فاینال ادیشن برای مدل‌های TT و TT S ارائه می‌شود که اولی به رینگ‌های ۲۰ اینچی پنج پرهٔ Y شکل به رنگ خاکستری مات به همراه کالیپرهای ترمز قرمزرنگ مجهز است درحالی‌که دومی از رینگ‌های مشکی هفت پرهٔ آئودی اسپرت استفاده می‌کند.

آئودی TT پایانی

این نسخهٔ نهایی در مدل‌های کوپه و رودستر با رنگ‌های قرمز تانگو، سفید یخچالی و خاکستری کرونوس به فروش می‌رسد. در داخل TT فاینال ادیشن نیز آئودی از چرم بیشتری استفاده کرده که حالا روی زیر آرنجی‌ها، دستگیرهٔ درها و کنسول مرکزی کشیده شده است. غربیلک فرمان آلکانترا با دوخت قرمز و نشانگر ساعت ۱۲ به همراه تریم قرمز تانگو روی صندلی‌ها، دریچه‌های تهویه و کنسول میانی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این TT ویژه هستند.

آئودی TT پایانی

قیمت TT فاینال ادیشن کوپه در بریتانیا از ۴۱,۹۱۰ پوند و TT S فاینال ادیشن از ۵۴,۶۸۵ پوند آغاز می‌شود درحالی‌که این ارقام برای نسخهٔ رودستر به ترتیب ۴۳,۶۶۰ و ۵۶,۴۳۵ پوند خواهد بود. فروش این نسخهٔ پایانی ماه آینده آغاز می‌شود و در آوریل اولین نمونه‌های آن به خریداران تحویل داده خواهد شد. در سال ۲۰۲۰، بریتانیا بزرگ‌ترین بازار TT بوده و با فروش ۲,۶۷۲ دستگاه، بیش از ۳۳ درصد از فروش جهانی این خودرو را در اختیار داشته است. این کوپهٔ آلمانی سال گذشته در ایالات‌متحده تنها ۵۱۶ دستگاه فروخته که ۴۸ درصد نسبت به فروش ۹۸۶ دستگاهی سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Cayla

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از ماشینای مورد علاقم بود . همیشه تو هر بازی ک این ماشینو داشت برش میداشتم .
    مخصوصا نسخه ttrs 2010

    موافقم 71
    مخالفم 2
  2. وحید اسماعیل نسپ

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خداحافظی با یک اسطوره که هیچ وقت از یاد نمیره

    موافقم 53
    مخالفم 7
    1. m

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      همیشه برام سوال بوده چطوری یک کمپانی حاضر میشه از یه اسطوره ای از خودش که سالها تولید کرده، یک هو اونو کنار بزاره و توقف تولید کنه؟ مثل این میمونه فورد ماستنگ نزنه و دوج چارجرو…. به نظر من دل میخواد.

      موافقم 24
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2143 ديدگاه)

        اصلن باید پرسید چه عاملی باعث ایجاد اسپرت های کوچک شد که با اون تنوع در هر شرکتی در دنیا تولید میشد تا همین زمانهای نه چندان دور
        و الان اون دلیل چه بلایی سرش اومده؟؟
        پدال خواهشا یه مقاله کامل و تخصصی درمورد علل بی میلی به این سگمنت جذاب و پر خاطره و برعکس علل اساسی توجه و اقبال مردم این روزها به شاسی بلندهای حال بهم زن نره خر بدقواره ی بی تعادل بنویسید تا یکم بیشتر ابعاد این پدیده چرخش میل و اشتیاق آدمها به سبک اتاق ماشین ها مشخص بشه
        مرسی

        موافقم 13
        مخالفم 0
    2. زمستانم

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      اره واقعا یادته چقدر با این مدل میرفتیم سمت روستامون ؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
  3. محمدرضا

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    بعد از توقف تولید پونتیاک و وایپر دیگه درد توقف تولید هیچ خودرویی رو حس نمیکنم

    موافقم 26
    مخالفم 39
    1. محمدهادی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      وایپر رو آره،هستم

      موافقم 8
      مخالفم 0
  4. Siyavash

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    افسوووووووس….هیچ وقت به حق خودش نرسید…مخصوصا r8

    موافقم 36
    مخالفم 7
  5. زیزیگولو

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4905 ديدگاه)

    یادمه سال ۲۰۱۸ نسخه کوپه چهار دربش هم تولید شد

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. Reza Waffen SS

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      تا اونجایی که من میدونم اون فقط یه کانسپت بود

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. زیزیگولو

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (4905 ديدگاه)

        چهار پنج سال پیش تو مجله های خارجی ماشین ((مربوط به سال ۲۰۱۸)) در موردش خونده بودم و یه چیزایی تو ذهنم مونده بود ……… اگه اشتباه گفتم اشتباهمو میپذیرم

        موافقم 13
        مخالفم 0
  6. ❤BMW❤

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    حیف شد…

    موافقم 23
    مخالفم 5
  7. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    نسل اول این ماشین، سال 1998 توسط پیتر شرایر طراحی شد و هنوز خیلی زیباست
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/B4Kbj/s3/audi-tt-first-generation.webp

    موافقم 36
    مخالفم 6
    1. زیزیگولو

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (4905 ديدگاه)

      این ماشین سال ۱۹۹۵ در فرانکفورت رونمایی شد و از سال ۱۹۹۸ روی خط تولید قرار گرفت

      موافقم 17
      مخالفم 0
  8. Alan.r

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    TT واقعا یه اسطورست
    ظاهرش بسیار زیباست و پرفورمنس بسیار خوبی هم داره (البته تو سگمنت خودش) و به لطف موتور پنج سیلندر صدای بسیار خوبی تولید می‌کنه
    واقعا از توقف تولیدش ناراحت شدم😔😔

    موافقم 24
    مخالفم 2
  9. Hadi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (318 ديدگاه)

    دو تا ماشینو خیلی دوسشون داشتم تو کلاس کوپه و هاچبک
    یکیش فولکس بیتل بود که متوقف شد
    دومی هم همین تی تی بود که اینم داره میره
    طراحی هردوشون انرژی خاصی بهم میده انگار زیبایی اسپرتی تناسب و جذابیتو با هم آمیخته کردن طراحاشون
    اگه در هنر و صنعت هم عشق معنا داشته باشه که حتما داره من عاشق بیتل و تی تی بودم هستم و خواهم بود

    موافقم 22
    مخالفم 3
  10. یوسف

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    تنها محصول آئودی که دوستش دارم….
    به نظرم هیچ وقت قدیمی نشد و همیشه آماده دودکردن لاستیک هاشه

    موافقم 15
    مخالفم 2
  11. مازیار

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    آخی آخه چرا؟😭😭😭😭

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. MC20

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      {{{ مازیار : آخی آخه چرا ؟ }}}
      زمونه عوض شده … سلیقه ها عوض شده … هزینه تحقیق و توسعه نسل بعدی سربه فلک می زنه و توجیح نداره … مشتری این سگمنت و هاچ بک و سدان … داره روز به روز کمتر میشه … مردم دنیا دنبال SUV ها راه افتادن … اوضاع خیلی خیطه …

      موافقم 18
      مخالفم 1
  12. مازیار

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    یادش بخیر ۱۵ سال قبل TT bimoto با دو موتور در جلو و عقب با ۷۴۰ اسب قدرت و ۳۹۰ کیلومتر سرعت باور نکردنی بود

    موافقم 19
    مخالفم 2
  13. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    اخه کراس اوور های بدقواره چی داره که این ماشین با این طراحی و لذت ناب رانندگی رو بهش ترجیح میدن؟ خوبه اکثر مردم تو بیشتر اوقات تک سرنشین از ماشین استفاده میکنن و شاید سالی یکبار هم سفر یا خارج از جاده نرن ، امیدوارم این ماشین نمیره و حداقل به عنوان یه ماشین کوپه برقی برگرده ، این ماشین ریشه دار تر از آئودی r8 هست تو خانواده آئودی

    موافقم 20
    مخالفم 1
  14. مهردادکمال

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    افسوس

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. Poria

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    یه جانشین در خور معرفی کرده !.!؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. Royal Driver

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    حیف شد… خیلی دوستش داشتم مخصوصا نسل اولش.. هعی

    موافقم 11
    مخالفم 1
  17. حسین۲

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    حیف شد . اسطوره ها یکی یکی از دنیای خودرو خداحافظی میکنن . افسوس که سوار نشدیم بماند حتی خیلی هاشو از نزدیک هم ندیدم.

    موافقم 22
    مخالفم 2
  18. Hadi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    یه اسطوره دیگه هم رفت…
    حقش بیشتر بودمخصوصا مدل TT RS

    موافقم 9
    مخالفم 1
  19. حسن

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جناب اشتری این آئودی TTواقعا زیبا بود مخصوصا همون نسل اول هم که مال سال ۱۹۹۸ بود حتی از خیلی از خودروهای تولید داخلی امروزی هم زیباتره
    متاسفانه سلیقه جوامع بشری طوری شده همه میرن سمت suv یا کراس اور نمیدونم چی دارن اینا ولی باعث پایان کارخیلی از خودروهای ناب شدن مثل همین TT

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. Hamilton1970

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    اولین بار سال ۹۰ یدونه قرمزشو تو عباس‌آباد دیدم❤️
    خیلی قشنگ بود:)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. Kaveh Aria

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    یه مدت زده بود به سرم خونه امو بفروشم یه tt قرمز بخرم یادش بخیر!!خونواده و زنم نذاشتن و کللللللی دعوا و کش مکش داشتم سر این موضوع.اخرشم اونا موفق شدن و داغ روندنش به دلم موند.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. MC20

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      داداش خودت هم میگی زده بود به سرت … به نظر من هم درست تر بوده نگه داشتن خونه …

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا