آئودی

آئودی TT هریتیج ادیشن رونمایی شد؛ آغاز خداحافظی با یک اسطوره

تولید آئودی TT به آخرین سال نزدیک می‌شود. این مدل اسپرت دوست‌داشتنی، در سال‌های اخیر با کاهش تقاضا روبرو شد و سودآوری خود را از دست داد. امروزه  سری S3 و S4 و S5 با انواع بدنه‌های سدان اسپرت‌بک و هاچبک، فروش بهترین نسبت به TT دارند و البته مدل‌های الکتریکی جدید نیز در راه هستند.

آئودی TT نسل اول

نسل اول آئودی TT در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد و تحسین کارشناسان را با سبک طراحی خود برانگیخت. این محصول، برای پیتر شرایرطراح خود نیز شهرت جهانی به دنبال داشت. نسل اول تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید باقی ماند و توسط رسانه‌های مختلف مثل CarAndDriver عنوان بهترین خودروی سال را کسب کرد. این خودرو با پیشرانه‌ی ۱/۸ لیتر توربوشارژ، همراه ۴ سیلندر و ۲۰ سوپاپ، دو مدل ۱۸۰ و ۲۲۰ اسب بخار ارائه می‌داد. نسخه‌ی ۳/۲ لیتری ۲۵۰ اسب بخار با سیستم دو دیفرانسیل هم قابل خرید بود.

نسل دوم TT بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار گرفت و سودآوری برای آئودی را ادامه داد اما با معرفی نسل سوم، دوران TT به سردی گرایید. حالا آئودی در نظر دارد که سال ۲۰۲۲، تولید TT را برای همیشه متوقف کند. این شرایط، فرصت مناسبی برای شرکت سازنده است تا نسخه‌ای ویژه به یادبود محصول پرفروش خود برای ارائه به علاقه‌مندان داشته باشد.

آئودی TTRS نسخه وِیژه خاکستری

آئودی TT هریتیج ادیشن (Heritage Edition) خودرویی تولید محدود از سری TT RS است. این محصول ا قیمت ۸۱,۴۵۰ دلار عرضه می‌شود و حدود ۷ هزار دلار گران‌تر از مدل استاندادر TT RS خواهد بود. تعداد ۵۰ دستگاه TT هریتیج ادیشن برای بازار امریکا در نظر گرفته شده است که همگی دارای ۵ نوع ترکیب رنگ هستند.

به بیان دیگر، از هر رنگ‌ آبی تیره، سفید، سبز، قرمز و خاکستری، ۱۰ نمونه تولید می‌شود. حتی ترکیب رنگ بدنه و پوشش داخلی این خودروها نیز به صورت سفید آلپاین با چرم آبی، آبی هلیوس  با چرم خاکستری، خاکستری سنگی متالیک با چرم قرمز، قرمز تیزیان متالیک با چرم قهوه‌ای و سبز مالاچایت با چرم قهوه‌ای، از پیش مشخص شده است.

آئودی TTRS نسخه وِیژه نمای پشت

علاوه‌بر رنگ خاص بدنه و چرم آلکانتارا برای صندلی‌ها، رینگ‌های پنج‌پر ۲۰ اینچ، آینه‌بغل‌های سیاه با ترکیب آلومینیوم و اگزوزهای اسپرت سیاه نیز مختص TT RS هریتیج ادیشن هستند. روی شیشه‌ی لچکی عقب، اعداد ۱-۲-۴-۵-۳ دیده می‌شود که نشانه‌ی ترتیب عملکرد سیلندرها در ساختار پیشرانه‌ی ۵ سیلندر آئودی است. این خودرو در کمال تعجب، فاقد بال عقب است.

 

آئودی TT RS با پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتر توربوشارژ، ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هفت سرعته و سیستم دو دیفرانسیل آئودی کواترو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۳/۶ ثانیه فراهم می‌کند.

آئودی TTRS نسخه وِیژه نمای داخلی

با اتمام تولید TT در سال ۲۰۲۲، این احتمال وجود دارد که یک خودروی اسپرت برقی در ابعاد مشابه، جای‌گزین TT شود. همچنین، ممکن است یک کراس‌اور اندازه کوچک با پیشرانه‌ی تمام الکتریکی، جای‌ TT را در خط تولید بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    حیف شد
    ماشین هایی مثل پورشه کیمن . آئودی TT . لذت ناب رانندگی دارن .

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    از ۲۰ سالگی عاشق آئودی tt بودم حالا که داره میره 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😢😢 منم به احترامش شنبه سر کار نمیرم درد عاشقی بد دردیه ولی مطمئنم آئودی چیزی میده بیرون بهتر ازtt با اینکه tt اسطوره بود واقعا ولی فکر کنم آئودی جانشین خوبی براش بذاره

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. پارسا عشق ماشین (الله اکبر)

      ۱۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (66 ديدگاه)

      یه برقی!؟
      مثل ایترون؟ایترون عالیه ولی صدای قرش r8 رو میده؟؟
      جایگزین؟
      نمیدونم والا.
      چرا اینا دارن خودرو را الکتریکی میکنن ؟؟؟من یه مطلب خوندم تو تلگرام می گفت لیتیوم خودش یک منبع ای هست که به تموم شدنیه.
      اگه کل خودرو های دنیا با باتری های لیتیوم باشن؟
      خیلی ماشین ها بعد از کمیابی لیتیوم بد بخت میشن چون الان خیلی از وسایل مانند بعضی از وسایل خانگی، ربات، ماشین، گوشی،و… .. .. . .
      خیلی زیاده نمی تونم بگم.
      بیرون بردن سوخت فسیلی با اینکه فقط تو صنعت خودرو و بخاری و یه چند تا وسیله دیگس انقدر سخته.
      بخوان باتری لیتیومی که رو این همه گوشی موبایل خودرو و ….
      دیگه خدایا خودت رحم کن.
      برای خیلی از کشور ها مانند ایران که برقش از.سوختن سوخت فسیلی به دست میاد. بنظرتون کجای درد هوای بد و الودگی هوا رو بر طرف میکنه!؟
      یا باید یک تکنولوژی خوب بیاد یک نوع باتری خوب بیاد اون وقت حرفی نداارم.
      نکته دیگه هم اینه که خیلی از کشور های در حال توسعه با سوخت فسیلی برق درست میکنننن!
      الان در ایران اتمی هم شده.
      خب بازم الودگی درست میشه.😐
      کشور های نفت خیزی مثل ایران اگر همه کار ها با برق باشه.
      چه جوری نفت بفروشه؟؟؟
      این هم نظر من بود ممنونم.

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. یوسف

        ۱۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (742 ديدگاه)

        اشاره ای به برق اتمی در ایران کردید. دوست عزیز برق در ایران هرگز عملا اتمی نشده. برپایه داده های خود وزارت نیرو نیاز برق ایران در سال 1400 حدود 65 هزار مگاوات بوده (در برخی منابع غیردولتی حتی 67 هزار و 69 هزار هم ذکر شده) در حالی که ظرفیت اسمی نیروگاه بوشهر هزار مگاواته که تا الان به ندرت با ظرفیت کامل برق تولید کرده. یعنی در خوشبینانه ترین حالت تولید برق اتمی ایران حدود 1.5% نیاز برق ایران رو تامین میکنه.
        در تکمیل گفته های شما، بیشتر برق ایران(در حدود 75%) از نیروگاه های حرارتی تامین میشه که یا به طور پیش فرض از گاز طبیعی استفاده میکنن و یا سیکل ترکیبی هستن و الان هم مشغول سوزاندن مازوت هستند. بخشی دیگر از نیاز برقی ایران هم از نیروگاه های برق آبی یا هیدروالکتریک تامین میشه که بزرگترینشون نیروگاه سد کارون 3 با ظرفیت 2280 مگاوات هستش. البته دگرگونی اقلیمی و خشکسالی عملا کارایی این نیروگاه ها رو کاهش داده. انرژی تجدیدپذیر (خورشید و باد) هم زیر دو یا نهایت سه درصد در سبد انرژی ایران سهم داره.
        در حالی که کشور ما به طور میانگین بیش از سیصد روز آفتابی در سال داره و البته نیروی بادی، زمین گرمایی(در سبلان برای مثال)، پسماند گیاهی و … هم به طور بالقوه هستن. با به کارگیری این ظرفیت ها حتی صادرکننده انرژی هم میشیم.
        در پایان بگم ترکیه در سال جاری 18 هزار مگاوات (18 برابر ظرفیت نیروگاه بوشهر) برق خورشیدی و بادی تولید کرده!

        موافقم 9
        مخالفم 0
  3. میثم

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    نمیدونم سلیقه مردمان این دوره و زمانه چرا اینطوری شده همچین عروسکی باید بخاطر عدم استقبال تولیدش متوقف بشه
    واقعا روزگار، به کام ماشین بازان نمی چرخه.
    ناراحت کننده ترین خبری بود که آقای اشتری بعد از ورودش به پدال گذاشته

    موافقم 9
    مخالفم 0
  4. GT

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    «هر گل را که به چمن بیشتر میدهد صفا
    گلچین روزگار امانش نمی دهد»
    😪 حیف….

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. پارسا عشق ماشین (الله اکبر)

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من عاشقش بودم 🙁 با مزه تند و تیز خشن جذاب و به یاد ماندنی تی تی عاشقتم.
    و اینو بگم که جایگزین این محصول برقیه و صدای غرش اینو نمیده.
    ۱۸ ساله بودم نسخه قدیمی بود خیلی گفتم لیسانسمو بگیرم میرم امریکا اینو میگیرم نه خودم رفتم نه این ماشین موند….

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      برات پیدا کردم، تمیز کم کار دو دیفرانسیل سقف کروک، 15 هزار دلار
      https://bringatrailer.com/listing/2002-audi-tt-roadster-10/

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. M.Kazem.K

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    مثل خبر توقف تولید چلنجر و چارجر تا 2024 بود … 😓😓

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. مردیم از خوشی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    من اینا خیلی دوستش میداشتم خیلی واقعا دوستش میداشتم 😔 تنها مشکلش قیمت تندش بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. ARMAN

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    همه خوبا دارن میرن….

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    خداحافظ کوچولوی دوست داشتنی… عاشق این موتور 2.5 بودم. 400 اسب- 500 گشتاور.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. ماکسیمیلیان

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود ایزد بخشنده بخشایشگر!
    در کودکی آئودی پسند(به خصوص آئودی r8) بودیم ، اما پایدار نبود و سلیقه ی ما دگرگون شد ؛ از این خودرو های اصیل هم ، یکی برقی شد و دیگری وداع گفت…الحق که دنیا «فانی» وَ همچون «اَفعیِ رنگین پوست» است…
    یا حق🌷

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. mm-yarlou

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    نسل دومش واقعا زیبا بود خیلی حیف شد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. Philipp

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    نسل دومش فقط…

    آئودیم که فقط دو مدل خیلی خفن داشت
    یکی این یکی R8 هر دوتا رو هم به درک واصل کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (764 ديدگاه)

    زیاد جای نگرانی نداره دوستان چون آئودی میخواد فقط تولید آئودی tt تیپ آر اس رو فقط در آمریکا متوقف کنه اما برای بقیه ی کشورها همچنان تولید خواهد شد و حتی تیپ tt و tts همچنان هم برای آمریکا و هم برای بقیه ی کشورها تولید خواهد شد. البته آئودی میخواد یه خودروی برقی رو در آینده جایگزین این خودرو کنه که طراحیش شبیه همین آئودی tt خواهد بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا