خودروهای چینیگروه بهمنهفته نامه

بسترن B30 در مسیر بهمن!

سام کاویانی: بر پایه برخی از مندرجات، شرکت بهمن موتور به‌زودی از سه محصول جدید خود رونمایی خواهد نمود. این سه محصول به ترتیب عبارت‌اند از: بسترن B30، بورگوارد BX5 و بورگوارد BX7. به همین بهانه نیز، قصد داریم که در سلسله مطالبی، به نحوی کوتاه و مختصر، شما را با این ساخته‌های جدید آشنا نماییم و در وهله نخست، سدان بسترن B30 را برایتان گزینش نمودیم.

بسترن B30
بسترن B30 محصولی از شرکت فاو چین است که برای نخستین بار، به عنوان یک سدان کامپکت، در سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآمد اما برخلاف انتظار، راهی بازار نشد و به‌جای آن، خودروی دیگری به نام فاو اولی (OLEY) پا به میدان رقابت نهاد. با شکست فاو اولی در بازار، شرکت سازنده در سال ۲۰۱۵ میلادی تصمیم به راه‌اندازی مجدد بسترن B30 گرفت و با اعمال تغییراتی در طرح اولیه آن، یعنی مدل ۲۰۱۰، در نوامبر همان سال (۲۰۱۵)، بسترن B30 را با فرم و هیبتی نوین به بازار معرفی نمود. این خودرو از پلت‌فرمی همسان با نسل قبلی فولکس‌واگن بورا (جتا) بهره می‌برد. این پلت‌فرم PQ 32 نام دارد.


با آنکه کلیت طرح بسترن B30 از سبکی محافظه‌کارانه و تا حدی ساده سود می‌برد ولی نمی‌توان آن را کاملاً عاری از المان‌های جذاب و جوان‌پسند دانست؛ و در این بین، ناحیه جلویی این خودرو نقش محوری را در ایجاد جذابیتی مضاعف ایفاء می‌کند. چه آنکه وجود کاپوتی برجسته و شیاردار در تلفیق با چراغ‌های ملهم از چشم‌های شاهین (HAWK-EYE) و جلوپنجره کرومی براق، نمای ظاهری دلنوازی را لااقل برای این بخش به ارمغان آورده است که البته در رنگ‌های تیره این خودرو، ظاهری گران‌تری را هم به بیننده القاء می‌کند؛ اما در دیگر بخش‌های این خودرو وضع بدین منوال نیست، مثلاً در نیمرخ با وضعی ساده‌تری مواجهیم و شاید وجود برآمدگی‌هایی بر روی گلگیر عقب و نیز درب‌های جلو تا حدی توانسته است به جذابیت بصری این بخش کمک کند؛ اما در مقابل، وجود چرخ‌هایی باریک و کوچک در چهار گوشه خودرو و وجود فاصله مشهود بین گلگیرها و لاستیک‌ها، لطماتی را متوجه زیبایی قسمت کناری آن نموده است. در نهایت، ناحیه عقب این خودرو از طرحی بسیار معمولی بهره می‌برد و تعبیه چراغ‌هایی که فرمشان به تواتر در دیگر نسخه‌های ارزان چینی نیز تکرار شده، چندان چنگی به دل نمی‌زند. البته وجود لبه بر روی درب صندوق عقب توانسته کلیت این بخش را از سادگی صرف خارج نموده و آب و رنگی به آن بدهد. در مجموع، طرح بدنه بسترن B30 را می‌توان مجموعه‌ای از اضداد دانست که در برخی قسمت‌ها زیبا و دلپسند بوده و در برخی دیگر از قسمت‌ها تا حدی معمولی و پیش‌پاافتاده است و در عین حال، از حیث تکامل و پیشرفت، به پای طرح دیگر رقبای وطنی خود مثل چری آریزو ۵ نمی‌رسد.


داخل کابین این خودرو از قالبی ساده و قدیمی و مالامال از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت سود می‌برد؛ اما در عوض، ادوات و ابزار در جای مناسبی جای گرفته‌اند و ارگونومی درخوری را هم واجدند. رنگ اکثر اقلام موجود در کابین به‌صورت خاکستری تیره است که تا حدی برای بیننده ملال‌آور و خسته‌کننده است. در میانه داشبورد، یک صفحه نمایش لمسی جای گرفته است که از اندازه متوسطی برخوردار است و فرمان سه پره این خودرو، از فرمی بسیار ساده و قدیمی بهره می‌برد و به قول نویسنده سایت «CARNEWSCHINA» بیشتر مناسب حال یک خودروی مدل سال ۲۰۰۴ میلادی است تا یک خودروی مدرن امروزی. فضای کابین در حد مناسبی ارزیابی می‌شود و چهار سرنشین به همراه یک کودک به راحتی می‌توانند خود در آن جای دهند. فضای صندوق این خودرو نیز، در حد بسیار خوبی است و با ظرفیت ۴۸۰ لیتری خود حتی ۳۰ لیتر بیشتر از خودروی بسترن B50F است.


همان‌طور که در سطور فوق نیز گفته شد، بسترن B30 بر روی پلت‌فرم فولکس‌واگن بورا تکوین و توسعه یافته است پس لاجرم از موتوری ساخت فولکس‌واگن بهره می‌برد. پیشرانه چهار سیلندر و ۱.۶ لیتری این خودرو، سال‌های متمادی در محصولات فولکس‌واگن ساخت چین استفاده می‌شد اما پس از آنکه از رده تولید خارج گردید امتیاز ساخت آن به شرکت فاو فروخته شد. این پیشرانه از توانی معادل ۱۰۹ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵۵ نیوتن متر برخوردار است و مهم‌ترین مزیت آن در بازار چین، سهولت تعمیرات آن در سرتاسر خاک این کشور است و به همین علت، ساکنان شهرهای کوچک چین به خرید خودروهایی با این پیشرانه، علاقه و تمایل دارند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، بسترن B30 با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.


از لحاظ امکانات ایمنی، بسترن B30 از آورده درخوری بهره می‌برد. بسته به تیپ مربوطه، از ۲،۴ و ۶ کیسه هوا برخوردار است و سامانه‌های ترمز ABS +EBD،BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی رده‌های آن به طور استاندارد نصب شده‌اند. ضمن آنکه، سیستم کنترل حرکت از روی تپه‌ها (HAC)، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) و دوربین دید عقب هم در برخی تیپ‌های گران‌تر آن دیده می‌شود.

از حیث وجود امکانات رفاهی، مدل فول این خودرو به اقلامی چون سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ، سانروف برقی، صندلی و فرمان با پوشش چرمی، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه داخلی الکتروکرومیک هوشمند، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم روشنایی در روز (LED)، سیستم صوتی با ۶ عدد بلندگو با قابلیت پخش DVD و MP3 و درگاه‌های SD/USB/AUX و اتصالات بلوتوث و… مجهز است.

بهای این خودرو در بازار چین، از ۶۹,۸۰۰ یوآن (حدود ۱۰,۱۵۰ دلار) آغاز شده و به ۹۲,۸۰۰ یوآن (حدود ۱۳,۵۰۰ دلار) ختم می‌گردد. در سال ۲۰۱۶ میلادی، بسترن B30 با مجموع فروشی معادل ۳۹,۵۱۵ دستگاه رتبه هفتاد و هفتم را در میان ۱۱۰ سدان پرفروش بازار چین از آن خود نمود.

بهمن موتور این خودرو را با قیمتی ۵۸ میلیونی وارد بازار کرده است بدین ترتیب خودروهایی همچون دنا پلاس، ام‌وی‌ام ۵۵۰ اتوماتیک و جک J5 (1.8 لیتری) از مهم‌ترین رقبای آن خواهند بود.

مشخصات فنی بسترن B30

شناسه موتور: CA4GB16 – بنزینی
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۰۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات با آنتی رول بار
سیستم فنربندی عقب: نیمه‌مستقل، محور پیچشی با آنتی رول بار
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: دیسکی معمولی
مصرف سوخت ترکیبی: ۶ الی ۶.۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۵/۱۷۹۰/۱۵۰۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۳۰ میلی‌متر
ظرفیت باک بنزین: ۵۰ لیتر
گنجایش محل بار: ۴۸۰ لیتر
وزن خالص: ۱۲۳۰ الی ۱۲۷۰ کیلوگرم

منابع:
FAW-CAR.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…

نویسنده مهمان

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اینم یه روز رو پلت مزدا میسازه یه روز فولکس !
    کلا گروه بهمن علاقه ایی به ماشین اصیل نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. حسین

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2308 ديدگاه)

      استفاده کردن از پلتفرم کارخانه های اصیل و ساخت خودرو برای اقشار متوسط ، پیشنهاد خوبی است!
      مثلا ایرانخودرو بجای هزینه ۸۰۰ میلیون دلاری برای سمند و پلتفرم ۴۰۵ در دهه ۸۰ ، اگر پلتفرم کمری یا کرولا را میخرید و از شرکت میتسوبیشی فناوری موتور و از شرکت های المانی و یا ژاپنی فناوری گیربکس انتقال دازه میشد ، الان خیلی بهتر بود!

      اما این خودرو!
      خودرو جادار و خوبی بنظر میرسه و ایمن!
      فقد اگر میشد با موتور و رینگ های بسترن b50f عرضه میشد ، خیلی مناسب تر میشد!

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. sina

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11 ديدگاه)

        آفرین…دقیقا

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. ASTON MARTIN

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1345 ديدگاه)

        منم همیشه گفتم اگه از اول پلتفرم یه بنز دهه نودی رو میاوردن جای ۴۰۵ خریداری میکردن و از روش ماشینای حالا رو منتاژ میکردن صد سال دیگم نمیخاسیم عوضش کنن الان

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. جواد

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصیل چی دوست داری داداش با این قیمت. بگو که حداقل ما هم اصیلا رو بشناسیم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. احمد

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست گلم ماشین اصیل ینی چی؟ مزدا و فولکس اصیل نیستن؟ با قیمت ۵۸ ملیون انتظار داری رو پلت فرمِ رولزرویز ماشین بزنن برات؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Carbonado_GT

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    بعد از هیوندای که از جلوپنجره ی آئودی استفاده کرد حالا نوبت فاو شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. شاهین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (859 ديدگاه)

    به قول سریال بازی تاج و تخت shame بر گروه بهمن.یه برند ژاپنی و اصیل رو که پرطرفدارترین ماشین ها رو داره ول کرده و بیخیال شده رفته سراغ یه مشت بی نام و نشون.واقعا شرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      امیدوارم دراگون های کالیسی نابودش کنن راحت بشیم !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. بیژن

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (255 ديدگاه)

      چون این شرکت ها عمومابه فکر مردم نیستن. فقط بفکر سود و پر کردن جیب مدیران نالایق خودشونن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. #ali.m#

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      شما هم طرفدار این سریالی ??
      ۸۰ّّروز دیگه فصل جدیدش میاد .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. حمیدرضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    امیدوارم با قیمت معقول و امکانات ایمنی درست و حسابی وارد بازار بشه و اینکه موتور ساخت کمپانی فولکس هست نشون دهنده اینه که کیفیت خوبی رو داره کلا فاو انقدر با کمپانی های بزرگ داره کار میکنه که دیگه همه ماشیناش شدن شتر گاو پلنگ بین المللی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. یاسین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظرم بهمن به جای کار کردن با گروه فاو تمرکزش رو بزاره فقط تو کار با بورگوارد حداقل یه یه مهندسی المانی و یه پلتفرم مدرنی داره این گروه فاو خیلی چهل تیکه شده هر سری میره سراغ یکی یه مدت مزدا حالا هم فولکس واگن
    البته این ماشینم با توجه به مشخصاتش در رده ۵۰ تا ۷۰ میلیون قرار میگیره که به نظرم تو این رده قیمتی پژو ۳۰۱ و ام جی ۳۶۰ گزینه های بهترین ،۳۰۱ که اونطور که از انبار گمرک خبر اومده ظاهرا پارت اولش وارداتیه البته فیس قدیمشه نه اون فیس جدید۲۰۱۷ که تازه معرفی شده چون ظاهرا با توجه به برنامه پژو که محصولاتش تو ایران به روز باشه میخوان فیس جدید رو تو ایران تولید کنن ولی با فرض اینکه بعدا فیس جدیدش رو تولید بهترین گزینه این سگمنت ۳۰۱ حالاکسیم نخواد اونو بگیره ام جی ۳۶۰ گزینه بعدیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2308 ديدگاه)

      برند فاو چوم محصولات مزدا ، فولکس و … رو تولید میکنه ، از پلتفرم های اونا استفاده میکنه و چهل تکه نیس!
      درضمن ، شاخه بسترن نسبت به بعضی شاخه های فاو لوکس تر هس (نه لوکس ترین) و خوبی اش این هست که پلتفرم طبق شنیده ها دقیقا همونه!
      تعداد جوش و جنس و زخامت پلتفرم ، عوض نمیشه!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. احمد

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست گلم پژو ۳۰۱ (۱۰۰)ملیون پولشه. با این قیاسش میکنی؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. مهدی

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دادا باید دید وقتیکه این سه محصول عرضه ی واقعی میشن ، قیمتاشون چیه بعد بگیم کدوم بهتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. amin

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    طراحیش قدیمیه.فکر نمیکنم موفق باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. محمد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    رینگ ها، نمای جانبی و عقب ضعیفه طراحیشون. حداقل گیربکسش ۶ دندس?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. بیژن

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان نظرتون درمورد سراتو چیه کسی داره یا قبلان سوارش شده؟
    میخوام یه صفرشو ثبت نام کنم. گزینه بهتری زیر ۱۰۰تومان برای یه سدان سراغ دارین که پیشنهاد بدین؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2308 ديدگاه)

      صبر کن ۳۰۱ فیس لیف رو بخر!
      سراتو خیلی صفته!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. یاسین

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      بیژن جان من سراتو وارداتی رو مدل قدیمش رو دایی مادرم داشت خیلی خوب بود به تعریف خودش ولی اینی که سایپا داره میزنه خیلی بده چون خودش مدل کوپ رو داشت فروخت که چهار درشو بگیره گفت بزرگترین اشتباه زندگیمو کردم معلوم نیست اینا چیکار کردن اصلا به خوبی وارداتیش نیست همه اپشناش رو برداشتن یه مشت اپشن مسخره مثل دنده پشت فرمون روش گذاشتن مثلا تو نسخه اپشنال بعد نه کنترل کششی نه ایربگ اضافه ای اصلا فکر میکنم به زودی سرنوشت پراید برای سراتو پیش بیاد
      اگر دقیقا میخوای تو همین رنج قیمت خرید کنی به پژو ۲۰۰۸ فکر کن چون از نظر فضای اتاق خیلی فرق نداره صندوقش کوچیکتره قدرت خیلی بالایی هم داره
      اگرم دقیقا پلنت ماشین سدانه وایسا ماشین غیر چینی جدید با قیمت کمتر میاد که ارزش خریدشون بیشتره مثل پژو ۳۰۱ فیس لیفت و سیتروئن C4 که اتاقش بزرگتر از سراتو هم هست که مدلشون به روز تره این مدل سراتو الان عمر طراحیش خیلی زیاده که بخوای سال ۲۰۱۷ ۹۰ تومن پول بابتش بدی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. احسان

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    بنز چهل سال پیش رو به این ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ahmad

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      با این حرفت به بنز توهین بزرگی کردی! 🙂
      (یه دونه رینگ پوکیده بنز سرتاپای ده تای اینا رو می ارزه)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. درستکار

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (899 ديدگاه)

        جدی می گی؟!یعنی تو واقعا حاضری به جای این ماشین،رینگ پوکیده بنز رو قبول کنی؟خیلی کارت درسته بابا!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. sunmartin

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    ۱۰۹ اسب اسمی و در واقعیت زیر ۹۰ اسب
    شتاب بی نهایت کم
    کیفیت چینی و مونتاژ ایرانی? به چه شود?
    جلوپنجره فولوکس و هدلایت ها آرتئون
    چراغ های عقب و سپر نسل قدیم هیوندای سوناتا
    داشبرد و کابین داخلی هم محصولات ده سال پیش تویوتا
    بهر حال ایران شده جایگاه آزمون و خطای چینی ها با مول مالیات و عوارض من و شما به کام حضرات و چینی ها و دلالان

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2308 ديدگاه)

      ۱۰۹ اسب موتور تولید میکنه و احتمالا بیشتر از ۱۰ اسب در گیربکس و … تلف نمیشه!
      مثل همه ماشین ها!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. dtt

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    از بستورن بی هفتاد چه خبر؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. احمدرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اگه به رده قیمتیش دقت بشه در صورتی که فول آپشن بیاد برای حدود رده قیمتی ۶۰ میلیون خودروی خوبیه. غیر از رقبای چینی به نظر میاد که بتونه با پژو ۳۰۱ هم رقابت کنه. کاری که به نظر میاد به درستی توسط گروه بهمن داره انجام میشه جا انداختن یک برند بین خودروهای با رده قیمتی متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون هست. با توجه به سابقه موفق بسترن B50f به نظر میاد که بسترن B30 هم با قیمتگذاری مناسب بتونه موفق باشه. البته انتظار میره که مزدا هم به عنوان برند لوکس عرضه اش توسط گروه بهمن ادامه پیدا کنه که مشخص نیست چرا این موضوع متوقف شده و به عرضه مدل قدیمی مزدا ۳ بسنده شده. ای کاش میشد به جای برند بورگوارد که اسمی ناشناخته د ر ایران است و تبعاً جا انداختنش بین خودروهای لوکس مشکله ، خودروهای مزدا۳ و ۶ و مدل cx 5 برای رده قیمتی بالای صد میلیون عرضه میشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. محسن دهقانیان

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باعرض سلام خدمت دوستان گرامی باید عرض کنم در شرایط فعلی هیچ شرکت معتبری به ما پلت فرم نمی فروشد پس باید به همین محصولات دست چندم و قدیمی دل خوش باشیم تا شاید وقتی دیگر …..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Mori Ca.

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اضداد.. سطور فوق.. لاجرم.. حیث..!! بابا این چه ادبیاتیه ..!! فارسیو پاس بدار دوست عزیز ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. پژمان

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    همه این امکانات تو سمند ۳۰ ملیونی هست , واقعا باید به حال اون کسی گریه کرد که دو برابر سمند پول میده و فکر میکنه خیلی از راننده سمند لاکچری تره!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      البته نمیدونم که سمند تولید داخل سیستم کنترل پایداری ، سیستم کنترل کشش ،سیستم کنترل هرزگردی داره یانه و ۵ ستاره ایمنی رو دریافت کرده یا نه .داداش شما اول باید پشت ماشین بنشینی بعد قضاوت کنی چون اینجا بعضی ها میان تحقیق برای خرید نباید اطلاعات غیر علمی و بی سند داده بشه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2308 ديدگاه)

      سمند شما گیربکس ۶ دنده اتومات داره؟
      بعد قیافه اش نسبت به سال ۸۰ چقدر عوض شده؟
      پلتفرم ایمن فولکس داره؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. حسن

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باز دم چینی ها گرم . خوب کار میکنن. با هر شرکتی کار کنن بهتره که مثل ایرانخودرو و سایپا تو توهم سیر کنن. دوستانی که میگن پژو جدید هم قیمت این ماشینه یکم صبر کنن ببینن با چه قیمتی میدن دسته مردم. اگه زیر ۶۰ باشه خوبه . البته با توجه به قیمت سایر خودروهای دیگه مثل تندر پلاس با قیمت ۵۱

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. خسرو پرویز

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    خوبی اش اینه زنجیر تایم داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. هادی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرچه باشه از تولیدات شرکت های ایران خودرو وسایپا وکلا خودرو های ایرانی بهتره .شرکتهای ایرانی نهایت ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی دارن .ولی محصولات چینی حداقل ۱۰۰ هزار تا رو دارن. این خود دلیل بهتر بودن محصولات چینی نسبت به ایرانیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. مجتبی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فاو بزرگترین سهامدارانش شرکت جنرال موتور و تویوتا هستند.
    بدون مصرف کردن محصول این شرکت نظر دادن بی جهت است دوستان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. احمد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاش اینجا بجای تفسیر سریال تاجو تخت یکم از این ماشین صحبت میشد نظر های بعضیا راجب خودرو انقدر پوچ و ضعیفه که فقط میشه بهشون خندید آدم احساس میکنه داره انشای بچه مدرسه ای ها رو میخونه
    من اول میخواستم mvm x22 بخرم بعد از تحقیق راجع به این ماشین اینو ثبت نام کردم
    کاملا از انتخابم راضی ام چون تک تکِ امکانات و قطعاتی که این خودرو داره رو تحقیق کردم چندین بار خودرو رو از نزدیک دیدم و مطمعنم کسی از خریدش پشیمون نمیشه
    ماشینهای چینی بیشترین ضعفشون گیربکس و متریال استفاده شده تو کابینشونه که این ماشین میشه گفت تمام ایرادهایی که اقلب ماشین های چینی دارند در این ماشین دیده نمیشه برای مثال گیربکس های با ضریب تعویض دنده پایین یا به اصطلاح خنگ که در اقلب خودرو های هم رده این خودرو وجود دارد این خودرو رو متماز میکنه که برای مثال زمان سر بالایی رفتن خودرو که اقلب ۴ دنده هستند با سرعت عادی دنده ۲ کم و دنده ۳ برای این نوع خودرو ها زیاد است و به نوعی اختلاف بین دنده ها به چشم میاد که در این خودرو که با گیربکس asin که تو خودروهای آمریکایی و آلمانی و ایتالیایی استفاده میشه سرعت تعویض و دقت آن بالاست و به لطف ۶ دنده بودن ،اختلاف بین دنده ها هم از بین رفته که به نوعی بهترین عملکرد رو داره
    ضعف دیگر خودرو های چینی و مخصوصا ایرانی به روز نبودن تکنولوژی و امکانات اونها هست برای مثال خودرو سراتو. سایپاکه ۱۰۰ ملیون قیمت با موتور قوی که دارد آپشن های ضعیفی مخصوصا داخل کابین دارد و آپشن های این خودرو هنوز برای سال ۲۰۱۰ هست
    یا خودرو جک جی۵ که طراحی و تولید ۲۰۱۲ هست ولی این خودرو تراحی و تولید سال ۲۰۱۵ هست که به همراه mg360 تقریبا به روز ترین خودرو های تو این رده محسوب میشن
    داخل کابین این ماشین از قطعات و محصولات با کیفیت تری نسبت به ماشینهایی مثل arizo5 و mvm x22,x33 و… استفاده شده که خودم از نزدیک دیدم گرفتن ۵ ستاره از c-ncap که تستاشو رو bf50دیدم واقعا خیلی خوبه چون خودرو های ایرانی مطمعناً ۱ ستاره هم کسب نمیکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. ایمان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    کسی تجربه سواری با این ماشین رو داره؟؟
    لطفاً از تجربه خودتون بگین
    و نقاط ضعف و قوت این ماشین رو در عمل بگین
    ممنونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. بی ترمز

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    درخریدش شک نکن من جک اتومات داشتم یک چرخ b30 به جک می ارزه حداقل ۱۰۰ تا آپشن کارکن (نه الکی) از جک بیشتر داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. محمد

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا خداوکیلی خیلی عالیه .من اصلا توقع نداشتم ماشین فاو بسترن تو این کیفیت و آپشن باشه .من هنوز تو کف گیربکسشم .دقیقا مثل ماشین ژاپنی تویوتا تعویض میکنه .فکر کنم گیربکسش آیسن ژاپنه .معرکه است .من به همه پیشنهاد میکنم یه دور باهاش بزنن .یه سرو گردن از جک بالاتره.من جک اتومات دارم میخوام بفروشم اینو بخرم تا گرون نشده.یا علی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. سعید

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .
    انصافا عالیه . تو خریدش شک نکنین .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. پروین

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هنوز سوارش نشدم اگه شدم حتما مزایا و معایبش رو میگم …..ثبت نام کردم ولی هرچی سعی میکنم پولش جور نمیشه..دعا کنی برام

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. بی ترمز

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    درود برهمگی بسترن سواران بجز عوامل بهمن موتور که میان بحث ها رو به بیراهه میکشن
    بعد از چند روز تحقیق تازه به یک گند خیلی بزرگ تو این خودرو پی بردم که یا به بهمن موتور برمیگرده یا به شرکت اصلی چینی که اونم باز به بهمن برمیگرده
    سانروف این خودرو زه یا بقولی پرده بادگیر نداره و این تنها خودرویی تودنیا هست که سانروفش زه بادگیر نداره و عملا سانروف رو بی استفاده کرده و فقط میتونی از حالت هوا کش سانروف استفاده کنی چون اگه سانروف رو باز کنی صدای باد یک جوری می پیچه تو اتاق که انگار دارن تو سر آدم طبل میزنن و ربطی هم به سرعت نداره حتی با سرعت ۲۰ تا هم این صدا بوجود میاد
    بنظرم دوستان پیگیر این موضوع باشن بهتره تا مولتی مدیا چون ارزش سانروف حداقل ۳یا ۴ برابر مونیتورهستش بشرطی که عوامل بهمن نیان باز بحث رو با متنهای طولانی و ارجاع به متن طولانی گم کنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.این فردی که این مطلب رو تو همه سایت ها و کانال ها نوشته کیه؟!!!هدفش چیه بی ترمز جان برو ببین همه جا همین نوشته رو خودت میبینی.خسته نمیشی ؟من خوشحال شدم دیدم همه دارن این ماشین رو نقد میکنن .وقتی ماشین خوبی عرضه میشه تو رنج قیمت ۶۰ تا ۶۵ میلیون .باید هم نقد بشه و ازش صحبت بشه.شما ببینید برخی ماشینا تو این رنج قیمتی که من اسمش رو نمیبرم اصلا صحبتی ازش نمیشه.خدا روشکر.به خدا در رنج قیمتی خودش خوبه .من ۲ ماهه دارم خدا وکیلی خیلی خوبه .بی صدا ،نرم ،شتاب خوب و کلی امکانات امنیتی که در این مجال نمیگنجد.اونایی که فقط انتقاد بی منطق میکنن یه کوچولو به خودروهای تو رنج قیمتی b30 نگاه کنن ببینن آیا در حد کیفیت بسترن تولید میشن یا نه؟من برای خودم و همه کسانی که با حب بغض قضاوت میکنن و بلافاصله رائ صادر میکنن ،متاسفم .اصلا شما درست میگید ،b30 اصلا بد ،تو این رنج چی بخریم که خوب باشه .چی؟؟!! دنا پلاس!!ال ۹۰ پلاس!!!!ساندرو !!!! نمیگم این خودروها بد هستن ولی به خدا به روز نیستن و آپشن های به روز وجدیدی مثل esp,hhc,فرمان برقی ،نویگیشن به روز ،زنجیر تایم ،کشش سطحی ،مصرف فوق العاده پایین در اتومات،دنده اتومات،شاسی فولکس بوتا،آنتی تروپ و…..خودمونیم کدام خودرو تو این رنج تمام این خصوصیات رو داره ؟پس عقلانی بنویسیم .اگه خودروی ژاپنی تو این رنج قیمت وجودداشت که من این رو نمیخریدم ،پس درست بنویسیم تا مورد انتقاد قرار نگیریم.یا علی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  28. as_sh

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۷۰۰۰ تا باهاش رانندگی کردم، باید بگم پراید از این خیلی تیزتره، شتابش اصلاً جالب نیست، یه سری آپشنهای دهن پرکن داره ولی مالتی مدیاش آشغاله هیچ امکاناتی نداره، من رو حساب اینکه فکر میکردم بهمن موتور یه شرکت درست و حسابیه رفتم خریدم، تا قبل از خرید و پرداخت پول کیف میکنی، چون چنان باهاتون برخورد خوبی دارند که فکر میکنی ایران نیستی ولی بعد از اینکه خرشون از پل گذشت، دیگه آدم حسابت نمیکنن چه برسه به خدمات پس از فروش و تامین قطعات. نمایندگیهای درست و حسابی ندارن مخصوصاً توی شهرستانها، طوری که طرف از بوشهر برای سرویس و رفع مشکل ماشینش باید بیاد تعمیرگاه مرکزی، فقط چندتا مهندس خوب دارن که اونا هم فکر کنم دارن از شرکت میرن شرکتهای دیگه از جمله کرمان موتور، ضمناً برید صفحات شبکه اجتماعی بهمن موتور و بعد یه کامنت انتقادی بذارید، چند لحظه بعد نتیجه اش رو می بینید!!! (سریع بلاک میشید و کامنت شما حذف میشه)

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  29. شفیع

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده هم این خودرو را تهیه کردم.بعد متوجه شدم پراید ازش تیزتره.لذا بردم صافکاری دوستم و دادم جلوشو حسابی تیز کردن.الان تیزه تیزه.
    دیگه مطمینم اگر به عابر پیاده بزنم زنده نمیمونه و به بیمارستان هم نمیرسه.!!!
    آخه پسرجان.ماشین تیز میخوای چیکار؟
    هیجاناتتو با بازیهای پلی استیشن خالی کن.
    بسترن b30 یک سدان متوسط خانوادگی با امکانات رفاهی معقوله نه ماشین فرمول وان.
    سواری نرم و هندلینگ مناسب داره.شتابش برای مصارف معمول جوابگو هست و خوب به گاز واکنش میده.نرمی کمک هاش از تویوتا کرولا هم بیشتره و سواری نرمتری میده.البته از لحاظ کیفیت قطعه و طول عمر که به تویوتا نمیرسه.
    بنده بعد از حدود ۲۰ سال رانندگی با انواع خودروهای عهد عتیق وطنی،این خودرو را تهیه کردم و واقعا تازه فهمیدم اون چیزهایی که قبلا سوارش میشدم یک توهم بزرگ از ماشین بود.
    (البته سمند ماشین بدی نبود و سواری بدی نداشت ولی امکانات به روز نبود)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا