سایر خودروهای اروپایی

بورگوارد BX7: پیرمرد آلمانی با عصای چینی

سام کاویانی: پیش‌تر، در سلسله مطالبی، دو خودروی فاو بسترن B30 و بورگوارد X5 را خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم و گفتیم که این خودروها قرار است امسال توسط شرکت بهمن موتور رونمایی شوند؛ اما آخرین خودروی آن جمع، بورگوارد BX7 بود که در این متن مختصراً بدان خواهیم پرداخت.


BX7، یک کراس‌اوور میان سایز لوکس چینی – ژرمنی است، با اندازه‌هایی مشابه با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو که توسط شرکت بورگوارد عرضه می‌شود. این خودرو در عین حال، نخستین ساخته بورگوارد در قرن حاضر – پس از ۵۴ سال غیبت آن در بازار خودرو – به شمار می‌آید. از بورگوارد BX7، نخستین مرتبه، در سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی شد. فروش آن نیز چند ماه بعد و در ماه جولای سال ۲۰۱۶ میلادی استارت خورد. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازنده، این خودرو در سال ۲۰۱۸ میلادی راهی بازار اروپا خواهد شد.

BORGWARD BX7
قرار است که بورگوارد از حالا تا سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۱ خودروی جدید به بازار عرضه نماید. تمامی این خودروها بر مبنای پلت‌فرم مقیاس‌پذیر “BSP” توسعه می‌یابند. این پلت‌فرم با دو کد متفاوت: BSP-T برای محصولات با طول بیش از ۴.۵ متر شرکت بورگوارد و BSP-S برای محصولات با طول کمتر از ۴.۵ متر این شرکت، به کار می‌رود. پس با این حساب، خودروی بورگوارد BX7 بر روی پلت‌فرم BSP-T تکوین و توسعه یافته است. خودروی مذکور، در دو گونه تک و دو دیفرانسیل در دسترس خریداران بوده و در انواع ۵ و ۶/۷ نفره قابل سفارش است.

BORGWARD BX7
اگر از نگاه یک فرد عادی به پیکره بورگوارد BX7 که توسط طراح نروژی آن، اینار هارید (Einar Hareide) تراش خورده، بنگریم؛ این خودرو نمره بالایی را از حیث طراحی کسب می‌نماید؛ و در یک کلام خودرویی سخت مقبول و عامه‌پسند است؛ اما در نگاهی دقیق‌تر، این خودرو به‌وضوح نسب از دیگر برادران ژرمنی خود، به‌ویژه ساخته‌های آئودی و پورشه می‌برد و رگه‌هایی از طرح‌های این دو برند مشهور را می‌توان در نیمرخ و پشت این خودرو ردیابی نمود؛ اما نقطه ثقل اصلی “طرح” در ناحیه جلویی این خودروست که مصداق عینی به خود می‌گیرد. جلوپنجره‌ای که به امضایی برای تمامی محصولات بورگوارد درآمده است و در کنارش، گلگیرها و کاپوتی با حجم پردازی و تناسبات درست و نه احیاناً اغراق‌آمیز و غیرمعقول. روی‌هم‌رفته باید گفت که پیکره بورگوارد BX7 از لحاظ اصالت، زیبایی و ماندگاری طرح در درجاتی بالاتر از دیگر رقبای آسیایی‌اش می‌ایستد. رقبایی که سال‌هاست در بازار خودروی کشورمان مشغول تاخت‌وتاز بوده و جمع بسیاری را هم مفتون و مدهوش خود نموده‌اند.

BORGWARD BX7
در حال حاضر، از حیث آرایش ظاهری، بورگوارد BX7 با دو تریم متفاوت عرضه می‌شود. تریم پایه (BASE) و تریمی رده بالاتر به نام TS. تریم TS از مواردی مثل: کابینی مجلل‌تر، یک جلوپنجره متفاوت که الگو به کار رفته در آن شامل طرح الماس‌هایی به شکل لوگوی شرکت است، چرخ‌هایی با سایز بزرگتر، یک ریل سقفی و درمجموع ظاهری اسپرت تر در قیاس با مدل پایه، سود می‌برد.

BORGWARD BX7
کلیت کابین این خودرو با وجود صندلی‌های چرمی با پوشش قهوه‌ای روشن، بسیار خوب به نظر می‌رسد. صفحات پشت آمپر به صورت آنالوگ درجه‌بندی شده و مابین صفحات کیلومترشمار و دورشمار هم یک صفحه نمایش کوچک جای گرفته است که اطلاعات گوناگون را در اختیار راننده می‌نهد. صفحه نمایش لمسی که با سایز ۱۲.۳ اینچ در میانه داشبورد جای گرفته، ز گرافیک عالی برخوردار است و به سامانه APPLE CARPLAY نیز مجهز است و در آن می‌توان هر چیزی را از آب و هوا گرفته تا تلفن و موزیک را کنترل نمود. در مقابل، سایز دسته دنده برای چنین خودروی مدرنی به‌وضوح بزرگ است. تونل مرکزی کابین نیز از چیدمان درخور و پسندیده‌ای بهره می‌برد و در آن قطعات چوبی به رنگ تیره و اجزای کرومی براق و مهره‌های دوار جهت کنترل مشاهده می‌شوند.

نسخه فول یا FLAGSHIP بورگوارد BX7 در بازار چین با امکانات رفاهی و ایمنی شامل: ۶ عدد کیسه هوا، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری (ESC)، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نایت ویژن، سیستم اتو هلد (EPB)، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، هدآپ دیسپلی، رادار نقطه کور و خطی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، دوربین دید عقب، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو با حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای، سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، آینه‌های داخلی الکتروکرومیک هوشمند، چراغ‌های اتوماتیک تطبیقی از جنس زنون در جلو (AUTOLIGHT)، آینه‌های جانبی تاشوی برقی با حافظه، فرمان چندکاره، صفحه نمایش لمسی به سایز ۱۲.۳ اینچ، سیستم صوتی با ۹ عدد بلندگو و درگاه USB/AUX و حساس به فرامین صوتی راننده، سیستم ارتباطی ۴G/WiFi،SOS، سیستم نویگیشن، سیستم نایت ویژن، سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)، برف‌پاک‌کن‌های عقب با سنسور باران، سنسور جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی و… عرضه می‌شود.

هم‌اکنون، تمامی تیپ‌های این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو بنزینی بهره می‌برند. این پیشرانه که توسط شرکت فوتون و با تکنولوژی میتسوبیشی ساخته می‌شود از توانی معادل ۲۲۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۰۰ نیوتن متر برخوردار است. سوای این پیشرانه، اخیراً یک نسخه تمام الکتریکی از این خودرو به نام بورگوارد BX7i نیز معرفی شده است که البته هنوز جزییات دقیق فنی آن انتشار نیافته است.

BORGWARD BX7
طول/عرض/ارتفاع بورگوارد BX7 معادل ۴۷۱۳/۱۹۱۱/۱۶۹۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۲۷۶۰ میلی‌متر است. حجم باک آن معادل ۶۰ لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است.

BORGWARD BX7
همان‌طور که سطور بالا هم گفته شد، بورگوارد BX7 در دو نسخه متفاوت به لحاظ ظاهری عرضه می‌شود که یکی همان مدل پایه و یا عادی این خودروست و دیگری هم TS نام دارد که تنها به لحاظ ظاهری و داخلی لوکس‌تر و اسپرت تر شده، وگرنه از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با مدل پایه یا عادی خود ندارد. مدل پایه و یا عادی بورگوارد BX7 در بازار چین از حیث تجهیزات رفاهی در تیپ‌های کامفورت (COMFRORT)، الیت (ELITE)، لاکشری (LUXURY) و فلگ شیپ (FLAGSHIP) دسته‌بندی می‌شود. به‌جز تیپ فلگ شیپ که تنها به صورت دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. بقیه تیپ‌ها به دو صورت تک و یا دو دیفرانسیل، بسته به سفارش خریدار، در دسترس هستند. بهای نسخه تک دیفرانسیل تیپ کامفورت که ساده‌ترین گونه این خودروست معادل ۱۶۹,۸۰۰ یوآن (حدود ۲۴,۷۰۰ دلار) است و بالاترین تیپ هم که فلگ شیپ (FLAGSHIP) نام دارد با برچسبی معادل ۲۳۴,۸۰۰ یوآن (حدود ۳۴,۱۵۰ دلار) قیمت خورده است. البته نسخه بسیار جذاب TS این خودرو با بهایی معادل ۳۰۲,۸۰۰ یوآن (حدود ۴۴,۰۰۰ دلار) فروخته می‌شود.

BORGWARD BX7
خلاصه کلام، بورگوارد BX7 را می‌توان خودرویی جذاب، جوان‌پسند و با کیفیتی درخور دانست که شرکت بهمن موتور می‌تواند با تکیه بر چنین محصول لوکس و مجهزی، مانور زیادی در بازار داخلی انجام دهد و خیلی از مدعیان پرهیاهوی وارداتی را هم با اتخاذ تدابیری دوراندیشانه و اصولی به سهولت از میدان رقابت خارج کند. البته در نهایت تحقق تمامی این موارد به دو آیتم مهم بستگی دارد: قیمت‌گذاری درست و خدمات‌دهی صحیح و مناسب. در غیر این صورت، مشتریان عمدتاً محافظه‌کار وطنی برای خرید بلندقامتان دلخواه خود کماکان راهی نمایندگی‌های فروش خودروهای آسیایی خواهند شد.

منابع:
BORGWARD.COM/EN
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    طراحی قسمت جلو یه فاجعه کامله، بقیه اش هم طبق معمول کپیه! دارم علاقه ام به ماشین رو با دیدن این صرفا “وسایل نقلیه” از دست میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. تیاگو

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (41 ديدگاه)

      چشه؟
      خیلی هم خوشگله
      در حد benz و bmw نیست
      ولی از کره ای ها خیلی با کیفیت تره.

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. مهدوی

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگر به اسم یک خودرو چینی ، قرار بود ظاهر بشه ، چندان مشکلی نداشت
        اما این آشغال رو به اسم یک خودرو آلمانی دارن وارد بازار میکنن
        موتورشم که میتسوبیشی هست ، اونم از مدل‌هایی که واسه چین سفارشی زده
        هرچی بهش نگاه می‌کنی ، هیچ اصالتی در این خودرو پیدا نمیبینی … بجز لوگو کمپانی

        موافقم 1
        مخالفم 6
    2. بهرام

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      داداش مطمئنی از طراحی چیزی میفهمی ؟؟؟???

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. سعید(تهران)

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        قبلا فک میکردم میفهمم ولی الان با این موج وسائط نقلیه چینی دیگه نه از ماشین چیزی سرم میشه نه طراحی، حرف شما متین ولی بخدا اگه یک نفر از کسایی که منفی دادن ۳۵ هزار دلار پول این ماشینو بدن

        موافقم 0
        مخالفم 5
    3. رضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (242 ديدگاه)

      همچین میگید آسیایی انگار بورگوارد آسیایی نیست. این هم چینیه چرا میخواید به اسم ماشین آلمانی به مردم قالب کنید مثل ام جی که اسم انگلیسی روشه ولی چینیه

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. یوسف

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    در شروع کار به نظر می رسید بورگوارد با داشتن یک تیم مدیریتی اروپایی و به خدمت گرفتن مدیر طراحی مینی و همچنین وعده راه اندازی خط تولید در آلمان یا سوییس آینده خوبی داره و نوید ظهور یک برند آلمانی با کیفیت در بخش میانی بازار رو میده، ولی با شروع تولید در چین اون هم با یک پیشرانه ساخت فوتون که اصلا در شان یک برند آلمانی نیست، احتمال ابتلای بورگوارد به سرنوشت ام جی نگون بخت خیلی دور از ذهن نیست.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. مهدوی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نهایتاً بتونه در بازار چین رشد کنه
      بعدشم به ما ایرانی‌های بدبخت ، بچپونن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. محمد رضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هرچقدر هم اسم آلمان روش بزارن وبگن تمام مراحل توسعش تو آلمان بوده من باور نمیکنم مثل mg
    با یک خودرو 100% چینی روبرو هستیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ehsan

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (61 ديدگاه)

      این تفکرات فقط تو ایران هست دلیلش هم مشخص نیست واقعا! ولی این برند 100 درصد آلمانی هست و قابل مقایسه با برندهای کره ای و چینی نیست وبا برند های ژاپنی هم تو هم ردهای خودش باید مقایسه بشه، همینطور ام جی هم 100 درصد انگلیسی هست حالا هردو تو چین تولید بشن! البته ام جی همیشه فعال بوده با مالکیت های مختلف bmw…. ولی این ظاهرا خیلی فعال نبوده، ولو هم یکسری از محصولاتش تو جین و در آینده نزدیک بیشتر و همه تو شرکت جیلی تولید خواهد شد
      تو هیچ بررسی خارجی مجلات معتبر نمی بینی به این برندها بگن چینی، میگن برند آلمانی یا برند آلمانی با مالکیت … چین

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        داداش ببخشید
        ولی دیگه هیچ کجا نگو ام جی ١٠٠ درصد انگلیسی هست به هیچ وجه این رو به عنوان مالک و دارنده ام جی توصیه می کنم ان جی شاید شاید ٢٠ درصد (تکنولوژی گیربکس و طراحی) انگلیسی باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          شما سراتو سایپا دارید نه ام جی!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. كورورش

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          @amin

          والا تا دیروز بنظرم ام جی بود هنوز هم نگاه می کنم نشانی از سراتو نمی بینم

          ماشینی که از شاسی و موتور و تعلیق و دیسک و صفحه حتی باتری و قطعات داشبورد رو ارم ساییک روش خورده انگلیسی هست شما بیا واسه من ثابت کن این ام جی ١ درصد انگلیسی هست چهارتا ماشین سوار شید یکم اطلاعات ماشین تون بره بالا ، اخه ….

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. سعید

          ۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (12 ديدگاه)

          شک نکن که حتی دو پاراگراف هم در خصوص ام جی مطالعه نکردید طراحی شاسی اش تو انگلیس بوده به همین خاطر هندلینگ و پایداری بالایی در اکثر مدل هاش داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ali

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (969 ديدگاه)

        با احسان موافقم ام جی کاملا برند انگلیسی هست و تولید تو جاهای مختلف دنیا هیچ ربطی به اصالت ام جی نداره،
        درست هم میگی که فقط تو. ایران میگن
        با سوپر کار الکتریکی ام جی به عنوان دومین سوپر کار محصولیش میشه به قدرت تکنولوژی این شرکت پی برد

        موافقم 0
        مخالفم 2
  4. مک میسل

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    من کاری به اینا که این المانی نیست و کپی هست و اینا ندارم…
    فقط میخوام یه چی بگم
    قیمت این خودرو در مدل پایه با حساب دلار3700میشه حدودا90میلیون،مدل فول هم میشه حدود125میلیون .بعد اینجا بیاد مدل فول زیر200میلیون نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (376 ديدگاه)

      بهمن خودرو قرار دو مدلش و بیاره زیر 180 میلیون میشه فکر کنم گفتن یکیش 140 میلیون میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بهرام

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (112 ديدگاه)

    آقا بازم میگم تعصب بیجا رو بذارین کنار …
    خودرویی خوش استیل ، زیبا ، با وقار کابینی کاملا به روز و موتوری با قدرت و گشتاور کاملا مناسبیه …
    عقده ای بازی درنیارین چینیه و فلانه انگار همشون آمریکایی سوار میشن …
    الان بیان اینو به قیمت یه جک اس ۵ و تیگو ۵ بدن ببین مردم چه صفی برا پیش فروشش میکشن چون واقعا ارزششو داره پس تعصب الکی رو بندازین دور و پیشرفت چینیا رو تحسین کنین همین … باشد که رستگار شوید ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. roham

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باز از شاسی بلند های گرون و بی اسم و رسم بهتره مثل جیلی و چری و هاوال. لاقل اگه در بدترین حالت هم کیفیتش مثل اونا باشه که نیست میتونی به طراحی المانی و اسم و رسمش اعتماد کنی !

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. نریمان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان یه جور از چینی بودن این ماشین حرف میزنن که انگار تو مملکت ما پورشه و فراری تولید میشه . طرفدار کالای چینی نیستم ولی طرفدار پیشرفت این جماعت چشم بادامی هستم که اگه این پشتکار و مدیریت تو کشور ما بود ما الان خودروهایی همچون پراید و 405 تولید نمیکردیم. اینکه این خودرو را چینی مینامن آنم بخاطر تولید تو کشور چین ، پس این همه خودرو تو چین با برند های مختلف جهانی تولید میشه رو باید بگیم آشغالن. الان ولوو که داره سدان خودشو تو چین تولید میکنه و به اروپا میفرسته یا هیوندایی که میخواد برند جنسیس رو تو چین تولید کنه …. چین چه بخوایم چه نخوایم داره پیشرفت میکنه اونم با سرعت نور . ببینیم چی داریم بعد از داشته های بقیه انتقاد کنیم . با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. شایان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    متاسفانه بورگوارد کارش دیگه از این حرفا گذشته. بهتر بود تیتر میزدید جسد آلمانی با تابوت چینی. یه MG دیگه متولد شد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. كوروش

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    صنعت خودروسازى کره جنوبى خود داراى پیشینه بوده و به عنوان مثال
    شرکت کیا موتوررز در سال ١٩۴۴ میلادى تأسیس شده که آن زمان مالک
    شرکت آسیا موتورز که تولید کننده خودروهاى SUV آن زمان که شبیه خودروى جیپ آمریکا تولید مى کرد ؛ نیز بود .
    درسته که آن زمان شرکت فورد موتورز آمریکا مالک کیا موتورز بود .
    و یا شرکت هیوندائى موتورز که در سال ١٣۴۵ شمسى تأسیس شد با
    مشارکت میتسوبیشى ژاپن و دایملر-کرایسلر(سابق) خودرو تولید میکرد
    و در سال ١٩٩٠ که هیوندائى با مشارکت شرکت ریکاردو انگلستان اقدام
    به تولید اولین انجین خود به نام H1 نمود ؛ شرکت میتسوبیشى از این کار
    بسیار متعجب گردید .
    ولى الان اتحادیه کیا-هیىوندائى کجا هستند و شرکت کاملن ورشکسته
    میتسوبیشى که به تملک رنو-نى سان درآمده ؛ کجا است ؟!
    صنعت خودروسازى کره جنوبى یک پیشینه از سال ١٩۴۴ میلادى داشت
    که با سعى و تلاش بسیار برندهاى ریشه دار خود را قوى نمود .
    حال مى رسیم به اژدهاى سرخ کشور پهناور جمهورى مردمى چین که
    فاقد هیچگونه سابقه و پیشینه بود .
    این کشور سعى کرد با خریدن برندهاى فراموش شده و کاملن ورشکسته
    مانند بورگوارد ؛ ام جى ؛ ولو که مالکش فورد بود و زیان ده ؛ شرکت گیربکس
    سازى DSI آمریکا ؛ شراکت با انجین سازى کامینز آمریکا و اخیرن خرید پرتون مالزى و اوتوس انگلستان …
    سعى به احیاى و پشتوانه سازى توسط برندهاى نابود شده و احیاى دوباره ى آنها به دلیل نداشتن هیچگونه پیشینه خودروسازى مى کند .
    پس دوستان عزیزى که صنایع عظیم و معتبر خودروسازى کره جنوبى را با صنایع نوپاى چین مقایسه مى کنند ؛ مقایسه ى اشتباهى است .
    چین سرمایه گذارى عالى را شروع کرده ولى خیلى زمان مى برد که به کره جنوبى برسد .
    مانند کیاموتورز با قدمت ٧٣ ساله به این جایگاه و با تقویت وبهسازى برند خود رسیده است که جوایز مختلف خودروسازى را با رهبرى پیتر شرایرر ؛ درو مى کند .
    لطفن واقع بین باشیم و نه متعصب …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Goller

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پیشینه کیلو چنده. الان زمانه طوری شده با پول ومدیریت و خرید طراحان و مهندسین زبده میتوان یک شبه ره صد ساله پیمود.پیشینه،مثلا ماهم تو ایران خودرو پیشینه 50 ساله داریم.که هنوز فرغون تولید میکنن بعد 50 سال تازه از تکنولوژی همان بقول شما بی پیشینه ها استفاده میکنن که هنوز سرپان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ACR VIPER

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    آقای سام کاویانی موتورش که مشخص شد فقط میشه بفرمایید پلتفرمشو که اشاره کردین دقیقا مال کدوم کمپانیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    به نظرم فقط در یک صورت میتونه این خودرو شانس موفقیت داشته باشه. یکی اینکه نسبت به رقبای هم رده کره ای به طور محسوسی ارزانتر قیمتگذاری بشه و دوم اینکه گارانتی بلندمدت لااقل 5 ساله و حتی بیشتر داشته باشه. غیر این باشه خریدش با توجه به قیمت بالایی که خواهد داشت با ریسک همراه خواهد بود و بعیده استقبال قابل توجهی بشه. بحث بر سر کیفیت خودرو نیست که حتی ممکنه از رقبای کره ای هم بالاتر باشه بحث بر سر اینه که اگر یک زمانی مثل خیلی خودروهای دیگه تولیدش متوقف شد تکلیف خدمات پس از فروشش چه خواهد شد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. سام

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (899 ديدگاه)

    خوانندگان عزیز! همانطور که در متن این مقاله هم گفته شد قرار بر این بود که شرکت بورگوارد محصولات خود را نخست در شرکت بهمن موتور تولید و عرضه کند ولی گویا در نهایت،این کمپانی چینی – ژرمنی یک شرکت خصوصی وطنی را به عنوان شریک خود گزینش نمود.طبق آخرین اخبار،در ساعات پایانی روز پنج شنبه 18 خرداد ماه سال 1396 شمسی،پس از مذاکرات نهایی بین شرکت «کیان موتور وارنا» و شرکت بورگوارد،که در مقر آن در برمن آلمان انجام گرفت،قرارداد همکاری بین این دو امضاء و منعقد شد.اولین محصول تولیدی بورگوارد در شرکت «کیان موتور وارنا» احتمالا مدل BX7 خواهد بود.سام کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیفون رو هم چین میزنه
    بنز c200 هم چین میزنه
    ولی شرکتی که ۵۰ سال ماشین تولید نکرده حالا میخواد آلمانی باشه
    با خرید شرکتش یهو بیاد چنین ماشینی بزنه
    موتورشم ک ماله خودش نیس بقیه چیزا بماند
    درواقع این شرکت چینی اومده یه برندو خریده یه اسم! کاری ندارم به کیفیتش! ما ایرانیا تعصب خاصی به اسم آلمان داریم
    حواسمون باشه کورکورانه تصمیم نگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا