نسخه جدید ریسپکت بهمن موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. این خودرو همان نسخه پرایم ریسپکت است که تغییراتی را در بحث امکانات و طراحی داخلی تجربه کرده است.
به گزارش پدال، نسخه ارتقایافته سدان ریسپکت با امکانات جدید معرفی شد. این خودرو همان تیپ پرایم ریسپکت است که از این پس با آپشن سردنده جدید الکترونیکی و پشتآمپر (کلاستر) تمام دیجیتالی تحویل مشتریان میشود. این ارتقا بدون هزینه اضافی بوده و قیمت خودرو تغییر نخواهد کرد.
در بهمن ریسپکت علاوه بر این تغییرات، تنظیمات حالت رانندگی و کنترل پایداری نیز به کنسول وسط منتقل شده و جزئیات جدیدی مثل دمای روغن موتور و گیربکس نیز در صفحه اطلاعات کلاستر نمایش داده میشود.
بهمن ریسپکت مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری AVL اتریش و گیربکس ۹ سرعته CVT نسل سوم است. این خودرو که در اصل به برند چری تعلق دارد در بحث امکانات رفاهی و مشخصات فنی به محصولات آریزو ۵ و ۶ پرو شباهت دارد. البته سیستم تعلیق سدان بهمن در چرخهای عقب از نوع مولتی لینک است که یک مزیت نسبت به ساختار H آریزو ۵ و ۶ پرو محسوب میشود.
بهمن ریسپکت با قیمت کارخانهای کمتر از یک میلیارد تومان اکنون به عنوان گزینه مهم خرید خیلی از مشتریان این بازه قیمتی مطرح است. با توجه به اختلاف قیمت نسبتا کم تارا اتوماتیک V4 و ریسپکت در بازار آزاد، خیلی از خریداران ترجیح میدهند به جای اینکه به سراغ نمونه صفر کیلومتر ایرانی با ایرادات متعدد کیفی بروند، بابت کیفیت بالاتر، قدرت بیشتر و امکانات بهتر ریسپکت هزینه بیشتری را بابت خرید این خودرو بپردازند.
همچنین بخوانید: بررسی ویدئویی ریسپکت بهمن
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۴۰۲وارداتو تولیدو مونتاژ و ……… همش شده چینی!!! چه خبره؟؟؟
ehsan.fa
۲۴ آبان ۱۴۰۲چون تو اینترنت هیچ مقاله ای از تجربه مالکیت واقعی این خودروها وجود نداره و اندک نوشتارها هم به نکات مثبتشون به نسبت پرشیا و کوییک بستده کردند ، باید قبول کنیم رئیس کیه.
زیزیگولو
۲۵ آبان ۱۴۰۲👍👍👍👍
تنر
۲۴ آبان ۱۴۰۲دوستان تابحال تجربه خرید چینی های دست دوم داشتید ؟ به نظرتون ارزش داره
mahan
۲۴ آبان ۱۴۰۲دست اولشم تحفه ای نی ارزش نداره چه برسه دست دومش!
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲چینی ها چون طراحیشون هی عوض میشه و پر آپشن هستن مدل های بروز رو بگیرید بهتره
وگرنه حس قدیمی بودن بهتون دست میده
اتفاقا دلیلی که خودم چینی هارو دوست دارم همینه ، کلی آپشن و طراحی مدرن و بروز و پیشرفته با قیمت خیلی پایین بهت میدن
که خب اگر قدیمی بگیری خیلی از این مزایا از بین میره
خوبی چینی ها به بروز بودن و قیمت مناسب در حین جدید بودنشان هست
۲۴ آبان ۱۴۰۲همینو جایگزین کنیدبه قیمت اصلی بفروشید
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۲میدونید چرا بارها گفتم اگر قرار باشه از یه خودروساز داخلی دفاع کنم اون بهمن هست ؟!
بخاطر اینکه به نقدها توجه میکنه و از حق نگذریم با توجه به شرایط سخت همیشه سعی کرده بهترین خودرو را ارائه بده !
به گیربکس فیدلیتی گیر دادن مردم ، توجه کرد و تعویضش کرد !
ریسپکت رو سایت بیتران تست کرد و عیبش جون نداشتن بود که مثل اینکه رفع ایراد شد !
به نظرم مدیرعامل بهمن رو بکنند مدیر کل خودروسازی شاید بشه امیدوار شد به بهبود ، همین !
محمد
۲۴ آبان ۱۴۰۲نوید جان شاید تو بحث کیفیت بهمن اهمیت بده به محصولاتش ولی یادمون نره تو آشفته بازار خودرو در زمستان گذاشته همین بهمن بیشترین سود تو بورس کرد و قیمت های محصولاتش به طور وحشتناک برد بالا
حسن
۲۵ آبان ۱۴۰۲کامنتت کامل نیست و گمراه کننده است
(در سال ۱۴۰۱ بازده شاخص کل بورس تهران ۴۳ درصد بود، اما بسیاری از نمادها بازده بیشتری نسبت به شاخص کل داشتند)
اگه منظورت سهام و سهامداری در بورسه که بهمن سود ده بوده یعنی عملکرد خوبی داشته و اعتماد تحلیل گران بازار مالی را جلب کرده پس باید ازش تقدیر بشه و مردم با حمایت و خرید بیشتر از بهمن حمایت کنند
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۲تجربهی خرید من از بهمن و خدمات و برخورد در نمایندگیهاشون واقعاً عالی بوده !
چیزی که اصلاً برای ایرانخودرو و بخصوص سایپا اصلاً تعریف نشده !
البته تجربهی من برای خیلی سال پیشِ !
حسن
۲۵ آبان ۱۴۰۲اما اگر منظورت اینه که وقتی همه ی خودرو سازها خودرو را در بورس کالا عرضه کردند قیمت محصولات بهمن به شدت صعودی بود و بهمن سود کرد باز هم نشون دهنده ی کیفیت بالا و قیمت پایین اعلامی محصولات بهمن از طرف کارخانه است
بازار بورس کالا به این صورته خودرو با قیمت مصوب یا پایه وارد بورس کالا میشه و خریداران برای خرید قیمت پیشنهادی خودشون را اعلام میکنند و چون خرید به صورت حراج است به طور خود کار و قطعا قیمتها بالا میره و هر خودرو در رنج قیمت کلی خریداران به ثبات قیمت میرسه و بر اساس اون قیمت فروخته میشه
اینجا کارخانه هیچ تاثیری بر قیمت نهایی ندارد و بازار و مصرف کننده تعیین کننده است
چون بهمن گروه معتبری است و خودروهایی که تا حالا عرضه کرده واقعا دارای کیفیت عالی بودن پس قابل اعتماده و پیشنهاد خرید برای خودروهاش بیشتره از طرف دیگه قیمت اعلامی کارخانه نسبت به سایر برندها واقعا پایینه و قدرت مانور بیشتری برای نوسان قیمت دارند پس شاهد افزایش شدید رنج قیمت محصولات بهمن هستیم
پس از کامنت شما به این نتیجه میرسیم محصولات بهمن هم باکیفیت هستند و هم قیمت مصوب کارخانه خیلی منسب است
MAJking2
۲۴ آبان ۱۴۰۲کدوم مدیر عامل رو میفرماید؟
Hemi
۲۴ آبان ۱۴۰۲همهی اینا بخاطر جذب مشتری و فروش بیشتره . اگه بهمن هم مثل ایران خودرو و سایپا به یه نقطه امن برسه که مطمئن شه خطری دنبالش نمیکنه ، از کیفیت کم میکنه و هزار و یک بازی درمیاره . آب نیست ؛ وگرنه همشون شناگرای خوبین .
حسن
۲۵ آبان ۱۴۰۲قطعا نظرت در مورد گروه بهمن صد درصد درسته و امیدوارم ملت ایران قدر کسانی که دارند به مردم خدمات خوب میدن را بدونن
خودروسازی کشور منبع درامد دولت و اهرم فشار بر طیفی از شاغلان و قطعه سازان و صدتا صنعت دیگه است قطعا دولتی که بر پایه ی علم روز و کاراکترهای روز دنیا کشور داری نمیکنه اهرمهای فشارش را از دست نمیده
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲بنظرم بهتره کل شرکت های خودروسازی داخلی و مونتاژی و … ادغام بشن و تبدیل بشه به یک شرکت و ظرفیت تولید همشون به همون یک برند اختصاص داده بشه
در مرحله بعد یه مدیرعامل خوب مثل همین بهمن که گفتید واسش قرار بدن
بعدش همبجای مونتاژ و واردات که فقط تقلید کورکورانه هست ، چون دیدیم چین داره پیشرفت میکنه ماهم مثل اردک راه افتادیم دنبالش هرکاری میکنه میکنیم ، اینکار حتی اگه باعث پیشرفت هم بشه خیلی کار تهی و تقلید وارانه ای هست ، مثل تقلب تو امتحان میمونه که از روی دست دوستت که درسش از تو بهتره تقلب کنی! اون نمره که خودت واسش تلاش نکردی و علمشو نداشتی هیچ ارزشی ندارد چون دستاورد دوستت هست نه تو ، وضعیت ایران الان اینطوری شده
بجای این اون یک شرکتی که بالا گفتم تشکیل بشه ، بیاد از دوتا برند چینی معتبر مثل هونگچی و چری دوتا پلتفرم بخره و روی اون پلتفرم ها خودرو بسازه
کاری که سالهاست ایران خودرو داره با پلتفرم پژو انجام میده
بعد هم واسه مونتاژ دو تا برند ژاپنی کره ای مونتاژ بشه مثلا تویوتا ، نیسان ، کیا و هیوندای (البته مشکل تحریم ویژه اینجا )
واردات هم از چینی ها ، ژاپنی ها و کره ای ها به صورت ترکیبی برای کنترل بازار انجام بشه
بنظرم این ترکیب چیز خوبی هست
محمود
۲۵ آبان ۱۴۰۲اتفاقا این شرکت متقلب بدجور مردم رو نسبت به خودش بی اطمینان و بدنام کرد و حتی سری جدید وارداتش رو تحت عنوان برند جدید bm cars انجام میده که اون بدنامی دامن محصولات جدید رو نگیره
چرا بهمن باید وارد کننده یک محصول شکست خورده و کم فروش در خود چین باشه که دلیل شکست و فروش پایین هم مشخصا نداشتن ارزش خرید نسبت به قیمت و یا مشکلات کیفی و فنی هستش
بعد اینکه اصرار داره به وارد کردن مدل پایین تر و ورژن اولیه خودرو که مطمئنا خود بهمن در مراحل تست متوجه ایرادات جدی اون شده. ولی با این وجود همون محصول معیوب رو وارد میکنه و خریداران رو گرفتار میکنه و بعد که صدای همه دراومد و محصول بدنام شد و فروشش پایین اومد، میره نسخه جدیدتر و اصلاح شده رو وارد میکنه و با قیمت بالاتر میفروشه
این که مشتری مداری و ارزش برای خریدار قائل شدن نیست که
Oxygen
۲۴ آبان ۱۴۰۲هر کی به ماشین های چینی میگه آشغال باید حداقل یه بنز یا لکسوس زیر پاش باشه و گرنه ما که فرق چندانی بین تیگو ۸ و سانتافه ندیدیم !
Ripper
۲۴ آبان ۱۴۰۲تیگو ۸ از سانتافه های نابود شده بهتره . چین و کره تو ایران تقریبا یکی هستند فقط کره ای ها الکی گرونن . وگرنه حتی کیفیت چینیا داره از کره ای بهتر میشه . مثلا همین النترا وارداتی رو با هونگچی H5 مقایسه کن ببین با قیمت نزدیک به هم دو تا دنیای متفاوت دارن . یکی سنسور عقبم نداره اما اون یکی روکش چرم و نمایشگر ۱۲ اینچی ، هداپ و …
حسن
۲۵ آبان ۱۴۰۲اصلا خودت را ناراحت نکن در فرهنگ ایران از قدیم چینی معادل بی کیفیت و اشغال بوده و تا رفع این ذهنیت خیلی راه داریم
والا برا مادر بزرگا که خودرو هم سوار نمیشن چایی ساز میخری اگه بفمن چینیه قهر میکنن
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲اخه صحبت اینه اون بنز یا لکسوس ۵ برابر همون ماشین چینی قیمت دارن تو بازار جهانی یا ایران
چینی های مناسبی هستن تو بازار که با توجه به قیمت واقعا ارزش خرید دارن
وگرنه کسی که پول لکسوس و بنز داره خب میره میخره دیگه اصلا صحبتی توش نیست
بحث ، بحث قیمته که ماشین چینی ها با وجود قیمتشون امکانات و عملکرد ظاهر واقعا مناسب و بروز و خوبی دارن
بنز و لکسوس هم تو رنج قیمت خودشون عالی هستن
خیلی معادله ساده ای هست نمیدونم چرا یه عده خودشون رو میزنن به اون راه ، باز میان مثلا لاماری رو با اوروس مقایسه میکنن ، بعد میگن اوروس بهتره😂 چشم بسته غیب میگن
abbas
۲۵ آبان ۱۴۰۲ماشین خوبیه؟
شنیدم کیفیت اش خوبه ولی موتورش ضعیف
الان تو فکر اینم
میخواستم آریزو شش بگیرم ولی میگن موتورش بعد مدتی مشکل میخوره
شایدم صبر کنم بیشتر جم کنم برا kmc j7
طیبه
۲۶ آبان ۱۴۰۲کاری به ماشین چینیو یا آلمانی یا.. ندارم فقط کلاستر جدا واقعا ازین کلاسترهای چسبیده مسخره قشنگ تر و جذاب ترن
هومن
۲۶ آبان ۱۴۰۲افرین دقیقا، انگار یه صفحه مانیتورینگ یا تبلت بزرگ انداختن جلون، تقصیره بنزه دیگه اخه این چی بود مد کردی :/