بنتلی

پشت فرمان بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2021

ترکیبِ خوشِ اشرافیت و پرفورمنس!

گفته شده این بنتلی کانتیننتال GT اسپید جدید پرفورمنس ترین و دینامیک‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ بنتلی خواهد بود. چنین ادعاهایی واقعاً برجسته بوده اما زمانی که شما به تلاش‌های مهندسان شاسی بنتلی در ارتقای سخت‌افزار و نرم‌افزار خودرو نگاه می‌کنید، به خوبی می‌فهمید که چرا بریتانیایی‌ها چنین ادعایی داشته‌اند.

برای اولین بار در یک بنتلی تولیدی از یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در عقب استفاده شده و سیستم چهار چرخ محرک نیز دوباره تنظیم شده تا توانایی‌های بهتری در عبور از پیچ‌ها وجود داشته باشد. بنتلی می‌گوید این کارها قابلیت تنظیم بیشتر و حس هیجان بهتری را به ارمغان آورده‌اند.

فرمان پذیری چرخ های عقب نیز برای اولین بار در GT اسپید بکار رفته است. این سیستم نیز باعث بهبود چابکی خودرو شده و درعین‌حال باعث می‌شود کانتیننتال سنگین‌وزن کوچک‌تر و سبک‌تر از آنچه که هست احساس شود. به این موارد باید ترمزهای کربن سرامیکی آپشنال را اضافه کرد که با دیسک‌های بزرگ ۴۴۰ میلی‌متری در جلو و کالیپرهای ۱۰ پیستونی اطمینان خاطر زیادی را ایجاد می‌کنند. با سفارش این ترمزها ۳۳ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته خواهد شد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز دوباره تنظیم شده تا با آنتی رول‌های فعال ۴۸ ولتی هماهنگی بیشتری داشته باشد. سیستم کنترل پایداری هم حساسیت کمتری نسبت به قبل دارد.

نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی کانتیننتال GT اسپید هم‌اکنون قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری تولید می‌کنید و آن را از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می‌کند. تعویض دنده‌های این گیربکس ۵۰ درصد سریع‌تر از قبل شده است. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا کشتی لوکس و پرفورمنس بنتلی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای داشته باشد.

تست این خودرو فقط به پیست سیلورستون محدود بود و اگرچه کانتیننتال GT اسپید خودرویی پیست محور نیست و بریتانیایی‌ها نیز ادعایی دراین‌باره ندارند اما GT اسپید توانایی‌های خود را کاملاً نشان می‌دهد.

فرمان پذیری چرخ های عقب نیز به بهبود توانایی‌های خودرو در پیچ‌ها کمک کرده و سیستم سواری دینامیک نیز باعث حفظ خودرو در میانه پیچ می‌شود. دیفرانسیل لغزش محدود یاد شده و سیستم کنترل پایداری نیز بخش عقب خودرو را کنترل کرده و به خوبی آن را به سمت خروجی پیچ رهنمون می‌سازند و این کار با بیش فرمانی لذت بخشی صورت می‌پذیرد.

هندلینگ خودرو نیز طبیعی حس می‌شود. البته اگر سرعت خود را به‌صورت بهینه حفظ کنید شاهد کم فرمانی خواهید بود اما در حالت اسپورت سطح تنظیمات زیادی برای پدال گاز وجود داشته و شما به خوبی می‌توانید با GT اسپید بازی کنید.

فرمان خودرو کاملاً سبک و خاموش بوده اما این به معنی فرماندهی خودرو بدون تلاش زیاد است. بی‌شک فرمان سطح مناسبی از درگیری راننده در فرایند راندن یک GT لوکس با چاشنی اسپورت وجود دارد.

پیشرانه نیز به قابلیت تنظیم‌پذیری کلی خودرو و هیجان آن کمک می‌کند زیرا گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری آن از دور ۱۵۰۰ تا ۵ هزار در دسترس بوده و حداکثر قدرت نیز تا دور ۶ هزار حاصل می‌شود. به این ترتیب منبع زیادی از پرفورمنس وجود دارد.

آرامش و رفاه کابین در سرعت‌های بالا ارزش کار بنتلی را نشان می‌دهد و واضح است که این برند راحتی سرنشینان را قربانی پرفورمنس نکرده است. در حالت اسپورت سواری خودرو اندکی سفت می‌شود اما در تنظیمات کامفورت همچنان ماهیت فوق‌العاده نرم GT اسپید را مشاهده خواهید کرد.

به‌منظور ایجاد تمایز بین GT اسپید و مدل‌های استاندارد، این خودرو از جلوپنجره و ورودی‌های هوای تیره، کیت بدنه اسپورت تر، طراحی جدید رینگ‌های ۲۲ اینچی و نشان‌های متمایز سود برده است.

داخل کابین نیز تغییرات دیده می‌شود که شامل پلاک روی داشبورد، پشت‌سری‌های نشان‌دار، چرم با دوخت الماسی و تریم آلومینیوم تیره برای کنسول مرکزی است.

البته مالکان می‌توانند خودروی خود را شخصی‌سازی کرده و از چرم و تریم های متفاوتی استفاده نمایند. کیفیت متریال و ساخت کلی کابین بسیار عالی بوده و دقیقاً همان چیزی است که از یک بنتلی مدرن انتظار دارید.

اعتبار گرند تورینگ این خودرو با فضای بار ۳۵۸ لیتری و دو صندلی کوچک برای کودکان یا حمل وسایل اضافی تقویت ‌شده است. ما نمی‌توانیم کانتیننتال GT اسپید را خودرویی کم‌مصرف بنامیم اما تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند.

بنتلی پیش از تست خودرو سه سؤال از ما پرسید. اول اینکه این خودروی جدید گل سرسبد خانواده کانتیننتال GT است؟ در اولین نگاه باید پاسخ مثبتی داشته باشید.

سؤال دوم این بود که آیا کانتیننتال GT اسپید دینامیک‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ بنتلی است؟ با توجه به تستی که داشتیم رد کردن این موضوع نیز سخت است.

نهایتاً هم آن‌ها پرسیدند آیا اسپید بهترین GT دو درب دنیاست؟ برای پاسخ قطعی به این سؤال باید زمان بیشتری را صرف تست این خودرو بکنیم اما بنتلی کانتیننتال GT اسپید جدید جزو بهترین‌های بازار است.

کانتیننتال GT اسپید چابک‌ترین، هوشیارترین و هیجان‌انگیزترین خودروی جاده‌ای تاریخ بنتلی است. این خودرو هیچ‌یک از ویژگی‌های لوکس خود را از دست نداده و راحتی و کیفیت فراوانی را ارائه می‌کند اما از نظر توانایی‌های دینامیکی به سطوح جدیدی رسیده است. این خودرو یکی از بهترین محصولات درون‌سوز تاریخ بنتلی بوده و کم‌کم باید آماده ورود به دنیای الکتریکی‌ها باشیم…

مشخصات بنتلی کانتیننتال GT اسپید

  • قیمت: ۱۷۰ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۶۵۰ اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۳۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    میشه تا ساعت ها نگاهش کنی و لذت ببری

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. مهدی موتور

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      😍😍😍
      دوستان ببخشید الان فاز مهندسی برداشتم خواستم یه سوال بپرسم
      الان ماشین هایی مثل مکلارن ارتورا و فراری gtb که تویین توربو هیبرید هستن
      و بدلیل اینکه خودروهای با یک توربو در دور های پایین قدرت کافی رو ندارن و نیاز به توربو دیگه دارن. و خب موتور های الکتریکی هم گشتاور انی بهتری دارن
      بهتر نیست یه توربو رو حذف کرد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (513 ديدگاه)

        من این رو ترجیح میدم به اون مدل بکلار…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. new RAMIN

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      درود اقای KF , شرمنده کامنت شما را ریپلا زدم.

      همین الان در تلگرام در حال چک کردن پیام هام بودم
      یهو تو یه کانال خودرویی عکس لکسس LX 570 رو گذاشته بودن.

      نوشته بود lexus LX570 autobiography MBS 2022
      خداوکیلی برگام ریخت. به جرئت میگم متریال داخلش در حد کولیان بود!!!!
      شما همینی که گفتم رو بزنید تو گوگل. کرک و پرتون میریزه!!

      دیدم کمپانی MBS این خودرو رو فقط داخلش رو صندلی های بهتر متریال بهتر وآپشن های بیشتر قرار داده. MBS یه کمپانی تیونر هست فکر کنم. خودم دقیق نمیدونم

      حالا داستان این LX570 اتوبیوگرافی MBS چیه؟؟؟ تولید محدوده یا من اگه لکسس lx داشته باشم هروقت برام لوکسش میکنه؟؟؟ کسی خبر داره ؟؟
      اقای نوید شما چیزی میدونی؟؟؟

      من که عاشق این LX570 autobiography MBS شدم. جیگر طلایی بود!!😍

      کسی درباره این MBS چیزی میدونه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. UNAS

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        نوید خبری داشته باشه !!!
        شوخی میکنی…
        البته در اسرع وقت به لطف گوگل سرچ میکنه و میاد لکچر میده برامون :-)
        کلا ایشون اطلاعات و تخصص اش تو فازای دیگه ایی هست… :-) :-) :-) :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        چین تموم شد،الان نوبت لکسوسه!😂⁦🤦‍♂️⁩
        پیرمرد کی تورو ماشین باز حساب می‌کنه😂

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (804 ديدگاه)

    وقتی خیلی پولداری ولی دوست داری خودت بشینی پشت فرمون.قطعا comfort ترین خودروی اسپرت جهانه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    مطمئناً زیر پوست بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۱
    عناصر دوست‌ ‌داشتنی به چشم میان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    سلام،فرق فلایینگ و مولسان چیه؟منظورم از لحاظ ابعادیه؟و همینطور فرق گوست و فانتوم؟چرا اس کلاس میباخ رو رقیب فانتوم و مولسان نمیدونند ولی رقیب فلایینگ و گوست میدونند؟ابعادش از اونا کمتره؟
    ولی بنظرم تنها ۲ سدان هست که رقیب مستقیم فانتوم هست یکی مولسان یکی هم سنچوری ولی خب فانتوم از همشون بالاتره بعدش مولسان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      فانتوم که تافته جدا بافتست و کلا در کلاس متفاوتی قرار میگیره و کسی باهاش مقایسه نمیشه چون کسی در حدش نیست اما گوست و مولسان و میباخ در یک بخش بازار قرار میگیرن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. parsa_ashgh.mashine

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      فلایینگ و مولسان فقط از نظر پرفورمنس و اپشنا فرق میکنن
      گوست کوچک تر از فانتومه فانتوم لوکس تره از گوست و فانتوم گرون تره
      میباخ کلاسش زیاد با اینا یکی نیست ولی من جایی رو دیدم که مقایسه بکنه
      تویوتا سنچوری هم که به بازار جهانی ورود نکرده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. SF90 STRADALE

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بی شک بهترین GT لوکس دنیاست 😍😍

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. mahan

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بهترین گرندتور دنیاست بنظرم ولی اگه قراره یک روزی بخرم نسخه سادهش رو میخرم و از کابین چوب و چرمش بیشتر لذت میبرم تا فیبرکربنش البته سلیقه ها متفاوته

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. نوید محمد

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      اختیار دارید آقا ماهان
      برای شما یه نسخه فوق سفارشی میزنن و تو تولد 39 سالگی بهتون هدیه میدن 🌸

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. mahan

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        لطف داری نوید جان ❤️⁩⁦❤️⁩.
        تنها کسی که به ادم خودرو هدیه میده یا خانواده ادمه یا خود ادمه چیز مفت گیر نمیاد حالا این ها که الماسن!انشالله با تلاش فراوان خودروی دلخواهتو بخری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    تشکر جناب پارسا عشق ماشین🌹،ببخشید زیر کامنت نتونستم ریپلای کنم،نمدونم چرا اصلا رپلای نمیشه کامنتا جدیدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خواهش میکنم
      چون من ریپلای کرده بودم باز نمیتونستید ریپلای بزنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    دختر کش لعنتی
    جانم رینگ های ۲۲ اینچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارشیاSVJ

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بریم سر وقت رقیبا
    DBS لوکس نیست.
    مکلارن gt هم که کلا معلوم نیست چیه.
    M8 و روما هم که مجددا لوکس نیستن.
    به نظرم میانه رو ترینشون همینه.
    رولزرویس ریث هم اسپرت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kf

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      من عاشق DBS superleggera هستم رخش خداااس

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. GT

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بهتر از نمیشه، چه خوش رنگ هم هست ولی آبی بیشتر بهش میاد فکر نمی‌کنم ایرادی داشته باشه این کانتیننتال

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. F

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پدال در قیمت مشخصات نوشتی گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر.

    لطفا اصلاح کن. گشتاور ۹۰۰ نیوتون متر است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    سلطان این رده 👑🇬🇧البته باید اینم اضافه کنم 👑🇩🇪 به قول جرمی : بنتلی تو رکابش پرچم انگلیس زده ولی موتور مهندسی آلمان کیفیت آلمان همه چی آلمان ولی پرچم انگلیس زده .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    اسپرت ترین محصول بنتلی هست بیشک و موتور محشری داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Silent

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    🤣🤣🤣 موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. مهدی

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بسیار ماشین زیبا و جذابیه اما خب واقعیت اینه که بهترین جی تی دنیا الان ۸۱۲ هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. rezars pc

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    اشکان شما دوستی نباید اسمتون باشه شما دشمنی هستید بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیرحسین

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    تشکر جناب:ممد@🌹

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه خوشگله….

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا