بی ام و

مشخصات احتمالی ب‌ام‌و M850i

ما تصاویر جاسوسی بی‌شماری از ب‌ام‌و سری ۸ را در طی چند ماه گذشته دیده‌ایم و هم‌اینک وقت منتشر شدن جزئیاتی از این خودروی مورد انتظار فرا رسیده است.


بنا به گفته بیمر تودی، ب‌ام‌و نسخه پرفورمنس M سری ۸ را با نام M850i xDrive عرضه خواهد کرد. این خودرو که به‌صورت کوپه و کانورتیبل به فروش خواهد رسید ظاهراً در جایگاهی پایین‌تر از M8 قرار خواهد گرفت و از قلب تپنده ۸ سیلندر توئین توربو با قدرت ۵۳۰ اسب بخاری سود خواهد برد. اگر این خروجی درست باشد، M850i دومین نسخه پرقدرت M پرفورمنس خواهد بود و در جایگاهی بین M760Li با قدرت ۶۱۰ اسب بخار و M550i با خروجی ۴۶۲ اسب بخار قرار خواهد گرفت.


هنوز چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم اما گفته می‌شود M850i xDrive شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۴ ثانیه‌ای خواهد داشت. اگرچه این عملکرد کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد اما احتمال دست‌یابی به این رکورد وجود دارد زیرا M6 کوپه قبلی به لطف پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین پاور با قدرت ۵۶۰ اسب بخار می‌توانست به شتاب ۴.۲ ثانیه‌ای دست یابد. واضح است که M6 پرقدرت‌تر بوده اما M850i دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و این امر می‌تواند فاصله عملکردی دو خودرو را کاهش دهد.

البته افرادی که به دنبال حد نهایی پرفورمنس هستند می‌توانند M8 جدید را بخرند که انتظار می‌رود از پیشرانه M5 جدید سود ببرد. این پیشرانه قدرت ۶۰۰ اسب بخاری در برادر سدان داشته اما مدیر بخش M ب‌ام‌و قبلاً گفته شاید M8 خروجی بالاتری داشته باشد زیرا در سطح بسیار بالاتری قرار خواهد داشت. هنوز قدرت دقیق این خودرو مشخص نبوده اما گفته می‌شود قدرت ۶۲۵ اسب بخاری M8 محتمل است.

اگرچه برخی افراد دلیل خرید M850i را زیر سؤال خواهند برد اما احتمالاً این نسخه نیز دنباله‌روی M550i خواهد بود و خودرویی راحت‌تر نسبت به نمونه M کامل محسوب خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (849 ديدگاه)

    ماشین به این عظمت دو تا در داره واقعا که .
    چی بگم شاید من زیادی منطقی فکر میکنم و اشتباه .!!!
    با تچکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. yashar

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (33 ديدگاه)

      سلام
      سری های زوج bmw همشون کوپه هستن
      خوبیش به همون دو در بودنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سعید(تهران)

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (494 ديدگاه)

      شما بخر با سنگ فرز دوتا در برای خودت وا کن. آها شایدم بتونی یه آلپینا B7 بخری که زحمتت کمتر شه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. MoNsTeR

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (54 ديدگاه)

    عشق به معنای واقعی
    بیمر ممنونم ازت❤️❤️

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. رضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ماشین های آلمانی مخصوصا بی ام و از نظر عملکرد و راندمان حرف ندارن عالین ولی نسبت به آمریکایی ها و ژاپنی ها خرجشون بالاتره در ضمن دوام و قابلیت اطمینان ماشینای آمریکایی و ژاپنی یه چیز دیگه هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ایلیا

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      این ماشین رو با کدوم ماشین امریکایی یا ژاپنی مقایسه میکنی که میگی خرجش بالاتره؟
      اول باید ماشینی در این حد و اندازه وجود داشته باشه بعد هزینه ی نگهداریشون مقایسه بشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رضا

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (96 ديدگاه)

        کلا ماشینای آلمانی را در برابر آمریکاییها و ژاپنی ها گفتم ، راندمان و عملکردآلمانی ها در برابر آمریکاییها و ژاپنی ها عالیه ولی هزینه نگهداریشون بالاتر از آمریکاییها و ژاپنی ها است در ضمن دوام و قابلیت اطمینان ژاپنی ها و آمریکایی ها به مراتب از آلمانی ها بالاتر هست، شما نگاه کن در جنگ های خلیج فارس از تویوتا و نیسان بیشتر استفاده شده و بسیار کم خرج هستند ضمن آنکه برندهای لوکس لکسوس اینفینیتی آکورا لینکن و… هم بسیار کم خرج تر از برندهای لوکس آلمانی هستند

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ایلیا

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (731 ديدگاه)

          رضا جان هیچ کسی منکر قابلیت های خودروهای ژاپنی و آمریکایی نیست، کسی که خلاف این رو گفت وقتت رو برای توضیح دادن بهش تلف نکن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. رضا

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (96 ديدگاه)

        راستی ایلیا جان من سربازی بودم تو پادگان یه تویوتا بود چهار بار کیلومترش صفر شده بود برای بار پنجم باز هم به خوبی کار میکرد و رو پا و سالم بود هیچ ایرادی هم نداشت خرجی هم نداشت فکرنکنم هیچ خودروی آلمانی اینچنین قابلیت دوامی داشته باشه آمریکایی هم دیدم که بعد از چهل سال هنوز رو پا هست و راحت ۲۲۰ تا میره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. تک درختی در کویر

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          بنز های قدیمی عهد عتیق (!) ، بی ام و ۵۱۸ های ۴۰ سال پیش و گلف های دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ رو کم تو خیابون میبنی؟

          قبلنا همه ی ماشین ها دوامشون بیشتر بود چون دنیا اینقدر به سمت مصرف گرایی و تولید پیش نرفته بود .. خودروسازان ماشین ها رو واسه یه عمر میساختن … الان حتی کم استهلاک ترین و خرکار ترین مدل های تویوتا وقتی به ۱ و نیم میلیون کیلومتر کارکرد میرسن خبرش از اون سر دنیا توی پدال کار میشه … یعنی طرف تو امریکا ماشینش ۱ میلیون کیلومتر کار کرده و این اتفاق اونقدر عجیب و نادره که شما تو ایران خبردار میشی …

          مشکل کار شما اینه که لندکروزر ۱۹۸۰ رو با BMW مدل ۲۰۱۸ مقایسه میکنی !!!
          BMW 518 مدل ۱۹۷۲ هم قطعا خیلی کم خرج تر از لکسوس NX بود …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. yashar

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (33 ديدگاه)

          سلام
          دوران سربازیت کامیون های ۹۱۱ بنز که دو برابر تویوتاهایی که میگی عمر دارن رو ندیدی؟
          از دوران قبل از جنگ و قبل از انقلاب هنوز دارن خدمت میکنن
          تو خوب بودن ژاپنی و آمریکایی حرفی نیست اما قیاست مع الفارقه ماشین های لوکس آلمانی رو با ماشین های کار مقایسه میکنی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. رضا

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (96 ديدگاه)

          بنده ماشینای قدیمی ژاپنی و آمریکایی را با ماشینای همون دوره مقایسه کردم، من تویوتا را که چهار بار کیلومترش صفر بود دیدم و ماشین آلمانی هم سن و سال این تویوتا که چهار بار کیلومترش صفر شده باشه یا پیدا نمیشه یا کم پیدا میشه، به نظر شما الان بیوک یا شورلت قدیمی تعدادش بیشتر هست یا گلف یا بی ام و ۵۱۸ قدیمی؟؟برای دانستن دوام خودروها نیاز به داشتن آنها نیست آمارهای جهانی گویای همه چیز هست، بنده هزینه نگهداری ماشینای لوکس آلمانی را با ماشینای لوکس ڗاپنی و آمریکایی مقایسه کردم، در مورد مقتصد بودن مردم اروپا باید عرض کرد در اروپا مردم بیشتر از ده سال خودرو را نگهداری نمیکنند، ولی ماشینای ڗاپنی و آمریکایی با خیال راحت قابل نگهداری هستند، علت فروش کمتر ماشینای ڗاپنی و آمریکایی در اروپا هم گرانی سوخت و تعرفه و عوارض بالای خودروهای غیراروپایی است

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. رضا

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (96 ديدگاه)

          راستی مقایسه کامیون های بنز با سواری های ڗاپنی و آمریکایی کاملا اشتباه هست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. تک درختی در کویر

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          بنده ی خدا :

          ۱) ژاپن کلاً ۲۷ ساله داره ماشین لوکس می‌سازه

          از اون ۲۷ سال هم ۲۰ سالش واردات لکسوس به ایران در حد سالی حداکثر ۵ عدد بود !

          ۲) باز که داری شورلت و تویوتا رو با BMW مقایسه می‌کنی !!
          تعداد بی ام و های قدیمی در ایران بیشتر از شورلت نباشه قطعا کمتر نیست ( که به نظر من خیلی بیشتره)

          ۳) ایران اون زمان قطب تولید محصولات جنرال موتورز در آسیا بود … فولکس واگن در جایی که من می‌دونم سایت تولیدی در ایران نداشت و اگر هم داشت یک صدم حضور جنرال موتورز و فورد در ایران نمی‌شد

          در مقابل ، بنز و بی ام و بعد از رولزرویس و رنج‌روور گرون ترین ماشین های ایران بودن

          قبل از سال ۵۷ ماشین های امریکایی مثل ماشین های کره ای و ژاپنی در ایران خرید و فروش میشدن چون هم قیمتشون نسبتا ارزون بود و هم خوش ساخت بودن ، کادیلاک هم که در ایران مونتاژ میشد

          ۴) ماشین های آلمانی مشتری های پولدار تری دارند و هر چه دولت بیشتر باشه راحت تر می‌تونی نسل جدید ماشین رو با نسل قدیمی‌ش عوض کنی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. تک درختی در کویر

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بدونم تجربه ی مالکیت (نه سواری) چند ماشین آلمانی ، آمریکایی و اروپایی رو داشتی که این حرف رو میزنی !

      واسه اینکه بتونی در مورد کیفیت خودروسازی نه یک نه دو بلکه ۳ کشور حرف بزنی و تازه مقایسشون هم بکنی !!!!!!! باید حداقل تا الان ۶ تا ماشین از محصولات بنز و ب ام و وفولکس و شورلت و تویوتا و … داشته باشی !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. نوید جهرمی

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3239 ديدگاه)

      عجیبه که اروپاییا که تا این حد مقتصد هستن و از خرج اضافه فرارین، از این ماشینای پرخرج تا این حد استقبال میکنن.
      ما ماشین کره ای و چینی رو پرخرج نمیدونیم و میگیم آلمانی پرخرجه. بله. توی ایران همه چی یه جور دیگس.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. اعتمادیان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (252 ديدگاه)

    ممنون از آقا شاهین عزیز
    چقدر ادبیات و تمثیلات این مقاله زیبا و دلنشین و بجا بود
    واقعا لذت بردم
    شاد باشید عزیزان .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Reza

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3319 ديدگاه)

    ه جمله بی ربط
    بالاخره تلگرام فیلتر شد 😢😢
    ببین تو رو خدا تو چه مملکتی زندگی میکنیم
    مشکل روی مشکل

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Porsche & Mercedes

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      فیلتر نشد..مشکل از سرور تلگرامه خوده پاول اعلام کرد..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. shirko

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    واقعا واسه اومدن این هیولای مخوف لحظه شماری می کنم ، چون بیاد همه رو جمع می کنه می ندازه دور !!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Bilbo

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    لعنتی طراحی کانسپتش خیلی عالیه، هم کوپه‌ش و هم گرن کوپش. اون چیزی هم که زیر پوسته های استتاری دیده میشه، نشون میده نسخه تولیدی خیلی وفادار به کانسپتن…پس فقط میتونیم بگیم به به

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. فتنه گوساله سامری

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    M8 کانسبت ۴درش زیباترین طراحی هستش که تاالان دیدم.واقعا یه اثرهنری ماندگاره.واما(((خدایا هزاران هزار بارشکرت که مارو محب مولا علی وفرزندانش آفریدی )))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. فتنه گوساله سامری

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    قطعا مدل تولیدی هم بی نظیر جذاب خواهدبود(((خدای من عاشقانه دوستت دارم وشکر گذارم که معبودی چون تودارم)))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. فرامرز

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    M850i xDrive اگه ۵۳۰ اسب قدرت داشته باشه به خاطر all-wheel drive بودنش احتمال خیلی زیاد شتاب زیر ۴ ثانیه ای داره. الآن ام۵ با ۶۰۰ اسب بخار و وزن بالاتر شتاب ۳.۴ ثانیه ای داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. امیر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (732 ديدگاه)

    باید منتظر مشخصات فنی این غول باشیم ولی اون چیزی که مسلمه خییییلی جذابه!انصافا مرسدس AMG GT 4 door در برابر این چیزی به حساب نمیاد!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. رامتین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    اگه بتونن توانشو برسونن به عدد مرجع ۶۷۰ اسب، واقعا محشره. کاری که یکم بعید بنظر میرسه. تا ۶۴۰ اسب، لامبو اروس رسید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. یاس ی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (923 ديدگاه)

    تک درختی در کویر کی گفته که برای مقایسه چندتا ماشین باید همش داشته باشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این بندگان خدایی که برای مجلات کار میکنن همه ماشینها مگه مال خودشونه که راجبشون مقاله مینویسن و مقایسه میکنن. ؟؟؟؟؟؟ تجربیات بقیه هیچی ؟؟؟؟؟ روندنش هیچی ؟؟؟؟
    شما چون ناراحت شدی میخواستی به اون رفیقمون گیر بدی اینو گفتی ، داداش من ی ماشینی داره که من میتونم سوارش بشم و با ماشین خودم مقایسه کنم ، چون یکیش مال خودم نیست نمیتونم !!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا