بی ام ودوج

بی ام و M3 در برابر داج چلنجر و هات رود لینکلن، کدام‌یک سریع‌تر است؟

لینکلن MKZ اولین خودرویی نیست که برای هات رو در نظر گرفته می‌شود اما این سدان آمریکایی در سال‌های پایانی عمر خود شاهد نصب پیشرانه‌های قدرتمندی زیر کاپوتش بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی لینکلن قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری را در مدل‌های چهار چرخ محرک تولید می‌کند و بنابراین با یک سدان لوکس و قدرتمند طرف هستیم. البته در یک ویدئوی منتشر شده در یوتیوب شاهد رویارویی این خودرو با BMW M3 هستیم که نتیجه جالبی را رقم می‌زند.

لینکلن در رقابت ۴۰۰ متر ابتدا پیش می‌افتد اما پیشرانه ۶ سیلندر و سیستم چهار چرخ محرک MKZ برای رقابت با M3 کافی نیست. سوپر سدان ژرمن‌ها که ظاهراً از نسخه کامپتیشن است به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۹ نیوتون متری استفاده کرده و همین قدرت اضافی به BMW اجازه می‌دهد تا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹۵ ثانیه و با سرعت ۱۹۸.۲۷ کیلومتر در ساعت طی کند. لینکلن هم در ۱۳.۶۱ ثانیه و با سرعت ۱۶۴.۷۰ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور کرده است.

در مسابقه دوم شاهد مچ اندازی M3 و داج چلنجر R/T اسکات پک هستیم. داج به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری که قدرت ۴۸۵ اسبی و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری داشته مجهز بوده و در اکثر مسابقه از حریف آلمانی پیش می‌افتد اما در نهایت M3 برتری را از آنِ خود کرده و رکورد ۱۱.۶۲ ثانیه و سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت را برای این درگ ۴۰۰ متر ثبت می‌کند. چلنجر هم ‌زمان ۱۲.۰۱ ثانیه و سرعت ۱۸۳.۸۱ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته است.

متأسفانه لینکلن MKZ دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود و این شرکت روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز کرده است. این خودروساز آمریکایی شانسی در برابر M3 و چلنجر نداشته اما در برابر این دو خودرو هم دست و پا بسته نیست. چلنجر هم عملکرد خوبی داشته هرچند نتوانسته از عهده M3 برآید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ۱۳

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (40 ديدگاه)

    معلوم شد کت تن کیه

    تمام مبلغ پرداختی رو حلال می‌کنه مهندسی آلمانی

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۲۵
    1. مردیم از خوشی

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (415 ديدگاه)

      کت ؟! یه نگاه به قیمت بندازید هم عالیه
      دوج rt با قیمت ۳۷ هزار دلار
      و m3 با قیمت ۷۲ هزار دلار

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱۲
      1. abdi_mahdi

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (476 ديدگاه)

        m3 در کیفیت و اپشنو امکانات یا راحتی… برتری داره

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۸
    2. M.Kkarimi

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (659 ديدگاه)

      اسکات پک : ۴۸۵ اسب بخار /// ام ۳ کامپیتیشن : ۵۱۰
      …. : ۶۴۳ نیوتون متر گشتاور /// ……… : ۶۵۰
      …. : دف عقب /// …. : چهار چرخ محرک !
      … : ۱۹۰۰ کیلوگرم /// …: ۱۷۰۰ کیلوگرم
      …: ۴۴ هزار دلار /// ۷۸هزار دلار ( البته اینجا پکیج واید بادی استفاده شده بود که به تنهایی ۶۰۰۰ دلار قیمت داره و در کل ۱۲۰۰۰ تا گرون تره اما خب هیچ تاثیری رو پرفورمنس نداره پس همون مدل پایه رو در نظر میگیریم )
      کاری به بهره مندی از آیرودینامیک و سیتم های کمکی و… هم نداریم …
      بنظرم با این تفاسیر تو مسیر درگ هنوز هم کت تن چلنجره !

      ( بله درسته هزار تا مورد دیگه قیمت بی ام و رو توجیح میکنن ولی کاربردی در اینجا ندارن )

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲۰
      1. AMIN (M.A.S)

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (619 ديدگاه)

        پکیج وایدبادی اتفاقا یه پکیج کاملا فنی هست البته قیمت پایه ماشینو از حدود ۴۱۰۰۰ تا به حدود۴۷۰۰۰ تا میرسونه ولی ارزشمنده
        این پکیج باعث ارتقای ۰.۳ ثانیه در شتاب ادعایی هلکت و هلکت ردای میشه
        تایم ادعایی شتاب یک چهارم مایل
        هلکت معمولی ۱۱.۲
        هلکت وایدبادی ۱۰.۹
        هلکت ردای ۱۱.۱
        هلکت ردای واید بادی ۱۰.۸
        البته اینا تایم ادعایی هستن و مثلا هلکت ردای وایدبادی تایم ۱۰.۴ هم داره
        پکیج وایدبادی چون شامل تایر بزرگتر (سایز ۳۰۵)میشه اصطکاک و سطح چسبندگی رو افزایش میده که باعث لانچ خیلی بهتر و هرزگردی کمتر چرخا میشه
        و همچنین همین تایر های متفاوت و سیستم تعلیق بهبود یافته باعث بهبود هندلینگ میشن (البته یه پکیج مخصوص پیست نیست صرفا هندلینگ بهتر از نوع معمولی داره)
        تنها عیبش که زیادم مهم نیست حداکثر سرعت کمتر این ماشینا در قیاس با بدون واید بادی هاست که بازم میگم زیاد مهم نیست

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. M.Kkarimi

          ۱۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (659 ديدگاه)

          بله درست میگید اما این اطلاعات رو از اونجایی که بار ها تحقیق کردم و دنبالش گشتم و تایمی پیدا نکردم و یا هم عده ای مدعی همون تایم اسکات پک نسخه پایه بودن بیان کردم .
          مثلا این مکالمه رو در سایت چلنجر تاک نگاه کنید 👈 https://www.challengertalk.com/threads/best-widebody-scat-pack-1-4-mile-times.677304/
          و یا این سایت 👈 https://www.carindigo.com/dodge/challenger-r-t-scat-pack-coupe/0to60
          جاهای دیگه هم گشته بودم ، الان که اشاره کردید دوباره گشتم اما بازم چیزی دست گیررم نشد ،، قطعا تایر های پهن تر و بهبود سیستم و تعلیق و … باعث بهبود تایم ۱.۴ مایل میشه اما به شخصه چیزی پیدا نکردم . حالا شما منبعتون رو بگید .

          و موضوع دیگه شما تو متنتون به #هلکت واید بادی اشاره کردید ….! و اینجا بحث R/T اسکات پک بود

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. M.Kkarimi

          ۱۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (659 ديدگاه)

          پاسختون رو دادم ولی مث اینکه چون توش لینکه حالا حالا باید تو صف تایید باشه ….

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
    3. مهردادکمال

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (903 ديدگاه)

      داستان مهندسی المانی نیست دیگه جادوگری المانیه!!!! نه فقط بی ام و پورشه تایکان پورشه توربو اس مرسدس بلک سریز مرسدس a45 و… عملا یه استپ بالاتر از مهندسی رفتن
      ایمنترین ماشینها با بالاترین تکنولوژی های ممکن و نهایت سرعت!!! اینا رسما جادوگرن

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۸
  2. viper

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    what the helll??????? اقا جر زنیه 🤣

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  3. Kamy

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    هر چند چلنجر زودتر استارت کرد ولی واسه مغلوب کردن ام تری چیزای بیشتری لازم داره

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۸
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1234 ديدگاه)

      R/T اسکات پک ۱۳۰ کیلو سنگین تره
      ۲۰ اسب بخار قدرت کم تری داره
      سیستم چهار چرخ نداره
      از همه مهم تر جلو پنجره ۱.۵ در ۲.۵ جلوش نصب نشده اونم دو تا
      و اینکه نصف این m3c قیمت داره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲۰
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1234 ديدگاه)

        اصلا هم مشخص نیست پدال چقدر بی ام و دوس داره
        فقط به هشتک ها و نوشته های مرتبط نگاه نکنید

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۹
        1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۱۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          متاسفانه اون عزیزانی که تو پدال مطلب میزارن سلیقه خودشون رو به بقیه تحمیل میکنن.هزاران درگ تو یوتیوب هست که آمریکاییها حرف اول و أخر رو میزنن.یا درگ تاپ فیول که سریعترین جنبندهای ساخته دست بشر هستن ولی پدال اصلا علاقه نداره که عظمت آمریکاییها رو کار کنه.فقط موندم چقدر گشتن تا پیروزی یه ألمانی رو بر آمریکایی پیدا کنن.در ضمن چلنجر پوره بیپر رو بازم که اینجا به خاک مالید با قدرت کمتر قیمت کمتر تک دف تنفس طبیعی وزن بیشتر آیرودینامیک ضعیف

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۲۸
        2. شاهین

          ۱۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (979 ديدگاه)

          مدارک بیشتری برای حق اعتراض رو کن
          مثلا بگو‌ چلنجر اون سوراخ تنفس هد لایت سمت راننده رو نداشت و شیب زمین به نفع بی ام و بوده و وزش باد بر علیه چلنجر بوده و زمین کج بوده و …
          دیگه از یه پلتفرم قدیمی شبه شاسی نردبونی چه انتظاری داری که بخواد بی ام و شبه سوپر اسپرت رو بزنه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
      2. بهنام

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (131 ديدگاه)

        از نظر من که bmw خیلی جذاب تر هست با اون مشخصاتی ک شما گفتید

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۵
      3. بهنام

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (131 ديدگاه)

        از نظر من که bmw خیلی جذاب تر هست با اون مشخصاتی ک شما گفتید

        موافقم ۹
        مخالفم ۵
      4. Kamy

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (341 ديدگاه)

        داداش موتور m3 هم کمتر از نصف حجم موتور چلنجرو داره..اگه وزن بیشتر اونو میبینی تفاوت فنی هاشون هم ببین

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳
        1. viper

          ۱۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (206 ديدگاه)

          حاجی چه ربطی داره خب چلنجر تنفس طبیعی هست بی ام و دوتا توربو داره
          درسته موتور بی ام و تکنولوزی داره و این باعث افزایش اسب بخار میشه اما خب دو تا توربو هم داره عزیز من

          (چو بیشه تهی ماند از نره شیر
          شغالان در آیند آنجا دلیر)

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۲
  4. ممد ژانگولر

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    فکر کنم bmw ناکس یک لحظه از نیترو مخفی استفاده کرد 😎

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۲
  5. viper

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    شما بیاین یه نگاه به اعداد بندازین بعد نظر بدید
    هی مهندسی المانی المانی
    اقا چلنجر قدرتش کمتره یه ذره و اختلاف هم دقیقا یه ذره بود و این یعنی اینکه اگر قدرت این دو دقیقا برابر بود چلنجر با قیمت کمتر میبرد
    بعدشم چلنجر تنفس طبیعیه دوام موتورش خیلی بیشتره

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۶
    1. Kamy

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      به همون شکل اگه ام تری مثل چلنجر موتور حجیم استفاده کنه میتونه اسب بخار بیشتری تولید کنه .. تا یه چیزی میشه فوری بحث قیمتو نکشین وسط کلا فلسفه ماشینای اروپایی با ماشینای آمریکایی فرق میکنع هم چلنجر دوست داشتنیه هم بی ام و ..خوبیش هم اینه که هر دو خریدارای خودشونو دارن چون سلیقه و نیاز خریداراشونو تأمین میکنن …بدیش هم اینه که ما دستمون از هر دو کوتاهه و نمیتونیم لذت ببریم از سوار شدن و روندن و حتی دیدنشون

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
      1. مردیم از خوشی

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (415 ديدگاه)

        قیمت مهم نیست؟!
        اولین فاکتور و مهم ترین چیز قیمت هست ! اگه کسی واقعا ماسل کار بخواد و ۷۵ هزار دلار پول داشته باشه خب میره نسخه ۷۵ دلاری چلنجر میخره نمیاد بگه خب به موتور نگاه کنم کدوم شبیه m3 هست برم همون را بخرم !!!

        موافقم ۱
        مخالفم ۹
        1. abdi_mahdi

          ۱۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (476 ديدگاه)

          کسی که میخواد ماشین بخره کلی معیار داره بی ام و دوج نیست این دو خیلی تفاوتا دارن شما تصورتون از ماشین چیه؟

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱
  6. AMIN (M.A.S)

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (619 ديدگاه)

    هعیی روزگار
    چلنجر با این موتور با دو نسل قبل بی ام و مقابله میکرد
    زمونه عوض شده و ۳۹۲ دیگه نمیتونه پا به پای این M3 G80 بیاد و بهترین تایمش فک کنم حدود ۱۱.۸ هست
    بی ام و هم احترام پیشکسوتارو نگه نمیداره
    ولی چلنجر اسکات پک ۱۳۲۰ با تایم یک چهارم مایل ۱۱.۴ثانیه برای G80 چالش بسیار بزرگیه
    فقط نسخه های چهارچرخ متحرک G80 حریف اسکات پک ۱۳۲۰ هستن و گفته میشه قراره پکیج ۱۳۲۰ روی کیت وایدبادی هم بیاد و اگر واقعی باشه یعنی چلنجر ۱۳۲۰واید بادی به احتمال خیلی زیاد سریعتر از M4 XDrive خواهد شد
    ولی تا اون زمان (اگر واقعا قرار باشه ارائه بشه) خب کماکان M4 XDrive سریعتر هست
    اینم در نظر بگیرید که روی داینو بی ام و حدود۵۵۰تا قدرت نشون میده (۴۸۰تا روی چرخ فک کنم)
    و بی ام و سبک تر هم هست

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  7. M.Kkarimi

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (659 ديدگاه)

    چلنجر نسبتا لانچ خوبی کرد اما بهتره به تایم های رسمی هم یک نگاه بندازیم …
    M3 کامپیتیشن در ۴۰۰ متر بطور رسمی تایم ۱۱.۵ رو ثبت کرده ،،،،، و در مقابل چلنجر ( R/T اسکات پک ) تایم رسمی ۱۱.۷ رو ثبت کرده ! و خب باز هم لانچ سخت چلنجر و ناتوانی راننده رو درِش نشون میده . ( البته اون قدر هم نبود … و در کل چه در تایم رسمی و چه در اینجا باید قبول کرد به هر حال چلنجر عقب می افتاد)

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  8. پیام

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ببخشین من چجوری میتونم سهام دوج یا بی ام و را بگیرم لطفا راهنماییم کنین که چجور این کارا کردین ولی دمتون گرم قشنگ رو برندی که سهام دارش هستین تعصب دارینا

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  9. مردیم از خوشی

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (415 ديدگاه)

    اختلاف قیمت زیادی دارند و باز مثل همیشه نسخه ارزان یه آمریکای در برابر گران ترین نسخه های یک ماشین آلمانی 🤦
    نسخه هم قیمت بیارید ببینیم کدوم بهتر هست البته کلا از دوج نباید انتظار داشت چون آیرودینامیک خوبی نداره و طراحسش کلاسیک هست و برای عاشقان این کلاس

    اگه دوج سرعت و شتاب bmw نداره در عوض bmw هم ابهت دوج را نداره

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  10. حمید

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    چلنجر مثل یه دایناسور سنگین و قدیمیه
    اصلا در حد رقابت با بی ام و نیست
    رقیبش دایناسور های دیگه مثل موستانگه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۲
    1. Porsche 911

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (544 ديدگاه)

      نه دیگه اینطوری هم نیست خداروشکر همه از رو بوم افتادن بعضی اینطرفی بعضی اونطرفی…

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. مردیم از خوشی

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (415 ديدگاه)

        در مورد قدیمی بودنش مخالفم ولی خب واقعا نمیشه این دو را مقایسه کرد یکی ماسل کار با طراحی کلاسیک یکی کاملا اسپورت و مجهز برا پیست

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  11. Bilbo

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (501 ديدگاه)

    😜😜😜😉😉

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  12. آرین

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این فیلم‌ها خیلی جذاب‌تر از درگ‌های کارواو هست. این‌ها رو جایگزین اون کنید.

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
  13. احمدرضا

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    واقعا موندم از مدل حرف زدن بعضیا
    شما ها چجور عشق ماشینی هستین که میتونین یه ماشین اینجوری بکوبین یکی انقد ازش تعریف کنین ؟!!!
    کسی که عشق ماشین باشه هر ماشینی براش جذابه اما به یه سری ماشینا بیشتر عشق داره
    من چلنجر میبینم اصلا نمیتونم زیباییش وصف کنم
    همون چراغ بغلای رو گلگیراش روزم میسازه
    اما هیچوقت نمیام ب ام و رو بکوبم
    نتیجه برام مهم نیست فقط از دیدنشون و تواناییشون لذت میبرم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  14. فرید

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود فراوان،اول اینکه اسکت پک یه موتور ۸ سیلندر بدون هیچ تونینگی در مقابل ۶ سلیندر توربو‌ دوقلو اصلا قابل قیاس نیستن.در ثانی هل کت های چلنجر و چارجر ۶.۲. سوپرچارج راحت از پس ام ۳ بر میان.لطفا یکم بیشتر تحقیق کنید،واقعا توی این مسابقه موتور چلنجر که نه توربو‌داره نه سوپرچارجر و فقط چند صدم‌وانیه کم اورده دست مریزاد داره هنوز که هنوزه هیچ ماشینی بدون دستکاری و فابریک مارخونه نتونسته رو‌دست چلنجر دیمن یا رد آی بلند بشه حتی اون ژرمنهاش.

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  15. mm-yarlou

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (129 ديدگاه)

    M3ضعیف گیر اورده ولی خدایی اگه m3این جلو پنجره رو نداشت با این پرفورمنس طوفان میکرد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا